* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Tääl alkoi valkovuoto ja kn kovettui et se siit kierrosta ;( vaik yk 5 vasta niin en jaksa... Taidan jättää vauvahaaveet ja nauttia nuista 3 lapsesta. Kuitenkin mulla niitä lapsia on ja jotkut kärsii lapsettomuudesta. Kiitos teille tuesta ja seurasta <3

Toivon teille kaikille plussatuulia <3 <3 <3
 
Kysymys tupakoinnista. Onko täällä ketään kuka olisi lopettanut ennen yrityksen aloitusta, raskaaksi tullessaan tai tälläkin hetkellä tupakoiva? Minua ahdistaa tupakointini, olen vähentäny huomattavasti, mutta jotenkin aina kun edes mietin lopettamista jatkan silti. En varmaan osaa lopettaa ennenkuin oikeasti plussa pärähtää ruutuun. Mutta jos joillain olisi vinkkejä? Päätin itseni kanssa, että kun pikku-pakettini suomesta saapuu (tällä tai ensiviikolla) mikä on pakattu karkeilla ja hapankorpuilla, niin sitten käyttäisin niitä hyvinä "korvikkeina".:D Mutta jotenkin pelottaa tämä motivaation puute. Haluan lopettaa, mutta en vain tosiaan saa aikaiseksi... Avopuolisoni ei tupakoi ja hänkin olisi niin onnellinen jos vain saisin stumpattua pysyvästi.. Eli vinkkejä otetaan vastaan =)

Yemi kp 15/28 yk2
Mä lopetin tupakanpolton seitsemän vuotta sitten samaan aikaan kun lopetin pillerit, eli kun alettiin lasta "tekemään". Olin ihan himopolttaja sitä ennen, reilu aski meni päivässä. Mua auttoi se paljon, että en halunnut ottaa mitään riskejä sen suhteen, miten tupakointi voi vaikuttaa raskautumiseen ja sikiöön kohdussa. Sen koommin en ole tupakkaan koskenut :)

Muoks. Lopetin siis nikotiinipurkan avulla, aika nopeasti purkkakin jäi sitten pois kun ei tehnyt mieli alkuraskauden ällötyksessä sitä enää jauhaa.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva;30407738:
Tääl alkoi valkovuoto ja kn kovettui et se siit kierrosta ;( vaik yk 5 vasta niin en jaksa... Taidan jättää vauvahaaveet ja nauttia nuista 3 lapsesta. Kuitenkin mulla niitä lapsia on ja jotkut kärsii lapsettomuudesta. Kiitos teille tuesta ja seurasta <3

Toivon teille kaikille plussatuulia <3 <3 <3
Miten sen nipukan pitäisi olla? Mä oon luullu et se on kovana ja kiinni jos raskautuu. Älä nyt vielä kirvestä kaivoon heitä.
 
Mullakin on just sillee et pehmenee ja aukee ennen menkkoja ( pääsee veri pois). Eli se kovettuminen ja kovana pysyminen voipi olla ihan hyvä juttu.

Mä kokeilin eilen omaani ja sellanen nenänpää seki oli. Toivotaan et pysyykin sellaisena.
 
Viime kierrossa dpo 5 tissit vuoti maitoa. Nyt dpo 4 ja sama juttu. Onneksi nyt tiedän että se ei tarkoita mitään! Mua vähän hämmentää se kun perjantaina kävin gynellä ja folli 1,8 cm ja gyne sanoi et sulla on ovulaatio NYT. Lauantaina illalla ovistesti näytti plussaa ja sunnuntaina. Eli kasvoiko se folli megahitaasti sinne 2 senttiin asti vai näyttikö mulla ovistestit oviksen jotenkin myöhään? Lauantaista sunnuntai iltapäivään oli reilun vuorokauden jäätävät oviskivut. Jos ovis olisikin ollut jo perjantaina mitä ei kyllä testit tue niin nyt olisikin jo dpo 6. Mulla menkat alkaa aina tasan 2 viikkoa ekasta ovisplussapäivästä, eli 13 päivää ovulaation jälkeen.
 
Mä oon ihan hämmentynyt :O Onko tuossa nyt ns. viivanpaikka vai ihan viiva? Mies ei näe siinä kuulemma "juuri mitään" (eikä usko mua, että negassa ei näy YHTÄÄN mitään). Aiemmissa raskauksissa oon testannut aina selvääkin selvemmät plussat, tosin myöhemmillä kiertopäivillä (nyt kp 24).
 
Leonella, sillä tarkoitetaan kohdunsuuta. Selälteen on iteltä ainakin vaikee löytää mut kyykyssä löytää helpommin. Sormi just ja just ylettää. Tuntuu itellä (synnytyksestä 8kk) vähän ku tulivuoren kraateri. Semmonen mustapippurin kokonen kuoppa. Oviksen ja menkkojen aikaan ihan sormenpäälle auki. En muista oliko sulla jo lapsia, mut kuulemma synnyttäneenä löytyy helpommin. Ainakaan en ite osannu löytää aikasemmin.

Aatoel kyllä siellä viivaa näkyy :)
 
Mulla oletetusta oviksesta nyt 2 päivää, mutta mahdollista, että on tapahtunut aiemminkin, kun viime vklp oli halut ihan katossa ja touhuttiinkin silloin myös. Noooh... nyt sitten eilen illalla kun menin nukkumaan, tuli todella etova ja oksettava olo ja alavatsaa särki oikein huolella. Loppujen lopuksi sain kivuista huolimatta unen päästä kiinni ja heräsin aamu yöstä vielä kovempiin kramppeihin ja repäisykipuihin just keskellä alavatsaa kohdun kohdalla. Tuntui kovaa paineen tunnetta kohdussa ja se meni aivan kivikovaksi. Lähdin vessaan pissalle kun ajattelin rakkoa tyhjentämällä saada kivun lievitystä.. todella kivuliasta oli kohdussa sängystä nouseminen ja kyljen kääntäminen. Pissalla käynti ei kuitenkaan auttanut ja pelkäsin, että nyt on jotain vakavampaa kyseessä.. jatkoin sitten nukkumista ja aamulla kuitenkin herätessäni kipu oli lievittynyt ja silti koko päivän edelleen ollut paineen tunnetta kohdussa ja vihlaisuja nopeasti liikkuessa. Pelkään, että yötä myöten ärtyy taas pahemmaksi. Mitä tämä voi olla? Onko muilla kokemuksia? Mulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut tämmöstä ja yhdistin sen tottakai nyt heti mahdolliseen raskauteen/kiinnittymiskipuun???.. :eek: testailen vasta kp28/29-32 viimeistään.
 
zuikeli mulla oli just tollasta tosi kovaa kranppimaista kipua, kun aloin odottamaan esikoista. Mulla ne kivut vaan tuli iltapäivällä kun palasin autolla töistä kotiin. Onneksi mies ajoi, koska krampit oli tosiaan niin kovia, etten pystynyt istumaan kunnolla vaan kiemurtelin siinä penkillä :D Tuota kesti semmosen 30 min, jonka jälkeen ei ollut enää mitään kipuja. Eli mahdollista on, että liittyy kiinnittymiseen :)

Aatoel kyllä siinä haamu näyttäisi olevan! Toivotaan vahvistumista :)

Täällä kp 28/31(?). Eilen illalla taas vähän menkkamaista jomottelua, mutta ennen nukkumaanmenoa ei ollut enää minkäänlaisia tuntemuksia. Väsymys ja voimattomuus vaivaa ja ärsyttää, kun ei saa mitään oikein aikaiseksi.
 
Kyllä määki nään selvästi Aatoelilla viivaa.. =)

Täällä yhtäkkiä ilman sen kummempia varotteluja kp1/25, edellinen kiertoki oli 25 eli jospa tuo nyt tasottus noihin lukemiin.
Tänään kyllä haen minäkin ne Gelee Royalet! Ja greippimehut myös kehiin. Vielä ois tsäänssit kesävauvaan jos elokuulle sattuis sitte la <3
 
Mulla taas on ihmeellisen seesteinen ja tasainen olo. Ainoa poikkeus oli eilen. Lukasin uutisen missä lapset/teinit terrorisoi ja kiusasi jotain taloa. No sellanen sai kyyneleet silmään et yksi lapsi oli isänsä kanssa tullut pyytämään anteeksi. Mä olin vähän WTF , kun yleensä en tollaseen reagoi.

Mä en taida malttaa odottaa ton testailun kanssa. Aamuvirtsasta en muistanut, joten koitan kerryttää tässä pissahätää.
 
Liityn joukkoonne.

Olen 25v lähihoitaja(opiskelija) pohjanmaalta.
Vauvakuume on piinallinen ja se puskee niin lujaa, että tunnen että nyt se kolmas on tehtävä.
Kaksi lasta ennestään 6v ja 3v ja tämä mahdollisesti tuleva tulisi eri isälle.
Meillä kävi jo tärppi keväällä, joka toukokuun alussa todettiin tuulimunaksi. Sikiö ei ollut kehittynyt viikkojen 5+ jälkeen ja se tyhjennettiin pois.
Sen jälkeen päätin, ettei koskaan.. se "10 viikkoa" mitä olin raskaana oli helvettiä: oksensin aamusta iltaan.
Mutta aika kultaa muistot ja vauvakuume on kova. Mies saa tammikuusta vakipaikan, joten kyllä sille pikkuiselle annetaan kaikki mahdollisuus tulla.
Toivoisin plussaa piakkoin, mutta en tiedä kauan joudun kuumeileen kun tulee taas yrittämällä yritettyä.
Kevään raskaus oli ehkäisyn läpi puhdas vahinko.

Plussa tuulia meille kaikille ja toivottavasti olen tervetullut mukaan :)

MUOKS.

kierto on nyt kohdassa 30/28 mutta eileen tehty puhdas nega.
- HENPPA

ps. löytyykö meille esim facebookkiin salattua ryhmää? :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä