* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

sohvi35
Heippa pitkästä aikaa!

Auttakaa... Lopetin siis minipillerit 31.7.2014 ja vieläkään ei ole alkanut kuukautiset. Noin viikko pillereiden lopetuksen jälkeen tuli tooooodella vähän verta. Sen jälkeen ei mitään :O Raskaustestejä olen tehnyt muutaman, negat pärähti. viimeisin viikko sitten. vatsassa tuntuu painetta ja menkkamaisia tuntemuksia. Milloin voin odottaa menkkoja ja mitä jos niitä ei vaan kuulu? Voiko ovulaatio tulla/olla siitä huolimatta?
Viimeksi kun lopetin pillerit 1.11.2012 tein positiivisen raskaustestin 5.1.2013 ja menkkoja tuli tuossa välissä kahdet. Mitä ihmettä nyt on "vialla" kun menkat ei tuu?? :(

sohvi35 vaikka oikeesti jo 37 :D
 
sohvi35, voihan siinä kestää useampia kuukausia, että kroppa palautuu. Oliko se niin, että jos puoleen vuoteen pillerien lopetuksesta ei menkkoja kuulu, niin sitten lääkäriin. Mulla kävi niin, että lopetin pillerit samaan aikaan kuin sinä (1.11.2013) ja plussatestin tein maaliskuun loppupuolella. Yhtiäkään menkkoja ei tuossa välissä tullut... ja testinkin tein siksi, että olin aikeissa varata lääkäriajan menkkojen puuttumisen vuoksi :D

Toivottavasti Leonella saapi miehen kellistettyä ja tärppää tästä oviksesta :)

Raha-asioita ollaan kyllä mietitty, mutta ollaan tultu siihen tulokseen, että kyllä me pärjätään. Toki lapset ja omistusasunto karsii vaihtoehtoja, esim. opiskelemaan tuskin kärsii ihan hetkeen lähteä vaikka mulla periaatteessa vähän mieli tekisikin, mutta jos valita pitää, niin mielummin sitten lapset, asunto ja nykyinen työ (ja mahdollinen opiskelu joskus tulevaisuudessa) kuin että lähtisin opiskelemaan nyt ja jätettäisiin toinen lapsi hommaamatta tai siirrettäisiin haaveita myöhemmäksi.

Täälläkin yksi testailija, nyt kp 27/?? ja arviolta dpo12 (siis todellakin arviolta jos ovis olis ollu kp14, en ole koskaan tikuttanut eikä kierron pituudestakaan ole mitään tietoa) ja nega tuli. Katsellaan mihin tilanne kehittyy... mutta menkkamaista juilintaa on kyllä ilmassa ollut jo kohta viikon verran, eli eiköhän ne menkatkin sieltä kohtapuoliin ala. Jos ei, niin uutta testiä kehiin myöhemmin. Ihan pientä toivoa elättelen vielä, kun esikosta tosiaan sain tikkuun plussan vasta joskus rv6+ (en kylläkään testaillut päivittäin), mutta kyllä nuo menkkamaiset oireet minusta aika vahvasti viittaa siihen, ettö uuteen kiertoon mennään. Toivottavasti muilla testailijoilla ja piinailijoilla käy parempi tuuri!
 
Täällä menossa kamalat oviskivut ;( lääkkeet ei auta ja seksiä on ihan turha kuvitella vaik ukko tänään reissusta kotiutuukin. Eli tärppi ei ole mahdollista koska viime pupuilusta aikaa 5 pvä :/ muille tsemppiä :) raha-asiat: uskon pärjäävämme :) pakko vaan luottaa!
 
Heippa.. Pääseekö neljännestä haaveilija mukaan? Tytöt 11/08, 09/11 ja 10/13. Ensin oli ajatuksena että kolme, meidän lapsiluku on kolme. Mutta mulle tuil sellanen olo että se ehken onkin neljä. :) Miehellä meni puoli vuotta sulatellessa tuota mun ajatusta neljännestä mutta nythän tuo on luvan antanu että neljäs saa tulla. Tosi ajankohtaa ei olla vielä päätetty millon aletaan yrittämään. Ensin meillä oli minipillerit, ei muuten tule enää koskaa mulle! Ja sen jäljeen kun imetys loppui qlairat mutta ne aiheutti pääkipua ja rupes tiputtelemaan joten nekin jätettiin pois. Nyt mennään kumilla, saa nähhä koska sen saa jättää pois. :)
 
Piti tulla tänne vanhaan ketjuun huutelemana taas tuolta odottajien puolelta, kun osui silmään tuttu nimimerkki ViiruP, oltiin varmaan sit samassa ketjussa 2013 kun munkin esikoisen la oli 10/13, vaikka syntyikin sitten jo syyskuussa! :) Tsemppiä yritykseen kun sen aika koittaa!

Kovasti plussatuulia kaikille muillekkin, toivottavasti syksy on täynnä hyviä uutisia! Käyn joka päivä kurkkimassa uusimmat uutiset! :)

Pecanpie & IrmaJorma 14+4 <3
 
Heippa pitkästä aikaa!

Olen purkanut kaiken tarmoni kouluhommiin joten energiaa ei ole ollut enää sen yli menevään koneella istuskeluun. Olen kyllä lasta nukuttaessa käynyt aina lukemassa teidän juttuja.

Luirulla oli kyllä ollut ikävä kokemus:'( Samoin joillain muillakin oli ollut kovasti/ikäviä vastoinkäymisiä mutten nyt harmikseni muista nimimerkkejä. Joku kirjoitteli äsken suuresta määrästä ikäviä kokemuksia. Me ollaan oltu mieheni kanssa 9 vuotta yhdessä ja meille on kyllä kanssa sattunut todella paljon haastavia juttuja. Ainoa asia millä ollaan välillä menty eteenpäin on toistemme tuki kun kaikki muu elämä ympärillä on heittänyt häränpyllyä. Myös ajalta ennen yhdessä oloa löytyy molemmilta melkoisen raskaita kokemuksia. Välillä todellakin tuntui siltä, että ollaan molemmat synnytty epäonnisten tähtien alla. Onneksi olen aika peruspositiivinen luonne niin aina on päästy noista ajoista yli. Välillä kyllä nyt hirvittää juuri tuo voisiko meille oikeasti käydä niiin hyvä tuuri, että tulisin raskaaksi ja meille syntyisi terve lapsi.

Migreenistä kyseltiin kanssa. Minulla on aika pahoja migreenikohtauksia ja muitakin ongelmia pään kanssa. Estolääkitys ja kohtauslääkkeet on käytössä. Lopetan estolääkityksen vasta jos plussa on tikussa. Täytyy kompata jotain muuta, että mullakin migreenit olivat poissa koko raskaus- ja imetysajan:) Teratologisesta sanottiin, että estolääke on ok jos migreeni ei muuten pysy hallinnassa. Kohtauslääkkeitä voi ottaa max 2krta/kk. Noita yrttijuttujahan eivät kovin suosittele käytettäväksi raskauden aikana kun valvonta on mitä on.

Joku kysyi kanssa mikä meidän esikoisella oli. Hänelle tehtiin kallon laajennusleikkaus näin "kansankielisesti". Seurannassa ollaan ainakin 8-vuotiaaksi asti, mutta hyvät mahdollisuudet on, että selvitään ihan tuolla kun tuosta selvittiin. Eli välttämättä ei tule mitään ongelmia oppimisessa jne. eikä myöskään välttämättä uusi. Luotamme siis siihen. Nyt näyttää ihan hyvältä kun liike on aina ollut jopa aikaansa edellä ja puheen kehityskin on juuri päässyt kunnolla vauhtiin.

ON: Menkat alkoi kuten olettaa sopi. Yllätys kyllä kierto oli lyhyin minulle mahdollinen eli pupuilut sattui itseasiassa juuri oikeaan kohtaan, mutta kun ei tärppää niin ei. Nyt onneksi ovis sattuukin juuri ennen reissua niin tämä kierto ei menekään harakoille=)

Luin muuten jostain, että terveellä pariskunnalla on 25% mahdollisuus tulla raskaaksi/kierto. Aluksi olin, että ei voi olla noin - eihän tuollain tule ikinä raskaaksi. Sitten tuo kääntyi oikeastaan rauhoittavaksi eli parhaame teemme ja jos tulosta ei tule niin sitten ei vain onnistunut tästä kierrosta ja yritys jatkuu.

Niin ja hei arvatkaa minkä törkeyden olin itselleni tehnyt! Se mun yksi kierto missä oli paljon raskausoireita, maidon eritys ja plussat testissä jne. niin olin siitä kierrosta asettanut reimuissani kännykkään muistutuksen milloin on 12vkoa täynnä. Arvatkaapa mitkä oli fiilikset kun tämä muistutus pärähti soimaan kp2!!! Joo ei todellakaan ollut 12 rv täynnä. Vähän olen nerokas.

Eli phaedra kp3.
 
ViiruP: Ollaankohan mekin oltu jossain ketjussa samasn aikaan? Ainakin sun nimimerkki kuulostaa tutulta. Mulla siis tyttö 11/13 :) (LA oli joulukuun alussa...)

ON: Täällä oletettavasti ovis ohi ja menossa ehkä DPO4. Vatsaa alko just juimia, mitä lie tapahtuu ;) Ja olen tosi väsynyt. Aamulla tekis vaan mieli jatkaa unia... ja sit oon ihan silmät ristissä tytön kanssa, kun hän herää klo 6.30-7.00 välillä... eli toivotaan parasta, mutta koitetaan olla pettymättä, jos mitään ei tapahdukaan ;)
 
Paljon piinailijoita, jännää! Tehdään naiset syyskuulle paljon plussia :)

Mun oli tarkoitus tikutella ovista, mutta olen unohtanut koko homman... mikä mielestäni kertoo hyvästä flowsta! Ei turhaa stressiä :) Limoja tuli muutama päivä sitten, mutta tälle (tai lähi)päivälle odottelen samaa kipua, joka viime kierrosta tuntui selkeästi. Muutoinkin on kyllä mennyt nyt kierto varsin nopeasti. Me ollaan niin keskitytty remontin viimeistelyyn, että päästäis muuttamaan vihdoin alakertaan! Rintamamiestalo ollut nyt vuoden remontissa ja on asuttu yläkerrassa (45neliöö) ja parin viikon päästä pääsemme alakertaa ja neliöt tuplaantuu, ihanaa :)
 
Mulla DPO4 ehkä. Meillähän jäi nyt seksi tosi vähälle, kun oltiin aina niin väsyneitä... Harrastettiin siis 2pv ennen kun tein puhtaan plussan ovistestistä. Mä oon kans ollu aivan sairaan väsynyt ja mulla on ollu kauheeta päänsärkyä, yleensä ei ole. Tuntuu et mylvii mahassa ja on ollu maha kipeeki.. En kuitenkaan elättele suurempia toiveita kun tosiaan vain toi kerta harrastettiin oviksen lähettyvillä. Kävin mä kuiteski pari r-testiä kaupasta hakemassa :D
 
Viimeksi muokattu:
Moikka pitkästä aikaa!

Menkkoja ei kuulu,viime perjantaina tehty testi näytti negaa,ei mitään oireita menkoista eikä mistään muustakaan. Tympeetä!! nyt kp 32/32. Taitaa siis kierto rueta venymään taas. Kauhee flunssa päällä,tai siis keuhkoputkentulehdus,sain astmapiipunkin kun ei meinaa ilma kulkea. Koko viikko sairaslomaa. :ashamed:
Ei kai tästä ole suunta kuin ylöspäin.

Viikonjatkoja kaikille!
 
Heippa! Minäkin olisin tulossa teidän mukaan tänne haaveilemaan toisesta lapsesta! Esikoinen on nyt 8kk "vanha" ja toinen olisi haaveissa jo näinkin pian, koska minulla ikää jo melkein 34 ja muutenkin olisi kiva, jos lapsista olisi seuraa toisilleen. Täysimetin 6-kuisekis asti eli nyt on mennyt pari kk ensin osittaisimetyksellä ja sitten pelkällä korvikkeella. Kuukautisia ei ole vielä kuulunut vaikka viime viikonloppuna oli ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen oikeita kuukautiskipuja. Yritys aloitettiin tarkalleen ottaen viime perjantaina, joten ihan alussa siis ollaan. Ensimmäistä lasta ehdittiin yrittää 5 kk ennen raskaaksi tuloa. Tässä olen jo jonkin aikaa odotellut kuukautisia alkavaksi, mutta turhaan. Saapas nähdä kuinka kauan kestää ennen kuin alkavat. Mutta jonkin asteinen raskautumisen mahdollisuus pitäisi kuitenkin olla lukemani perusteella vaikka kuukautisia ei vielä kuuluisikaan.

Toivottavasti meidän kaikkien haaveet käyvät pian toteen :)

Terveisin Titti
 
Viimeksi muokattu:
Na-dene, Pecanpie. Mulla oil laskettu 9.11 ja tyttö synty 31.10. :) Oltaisko me oltu samassa kuumeillu ketjuissa? Mä siellä jouduin kp laskemaan 7kk.. :/ Jospa nyt kun yrittämään aletaan ei tarviis montaa kuukautta olla.

Hei, millaisia oireita teillä muilla on oviksen aikaan? Mietin että osaisko ihan ilman tikuttelua bongata ovikset sitten. :) Tikuttelu tuo kamalat paineet yritykseen. :/
 
Tulen tännekin takaisin piinailemaan :) Nyt siis kp15 ja oletettavasti dpo0 :) Toissailtana tai eilen aamulla on lh-huippu ollut. Eilen aamupäivällä tosi vahva viiva ovistestiin ja iltapäivällä oli enää todella hailakka, eli lh-huippu on ollut todella nopeasti ja vähän aikaa korkeella. Toissailtana alkoi myös alavatsanippailu ja tänäänkin vielä satunnaisesti jatkunut. :) Päivittelen paremmalla ajalla lisää, ja luen tekstit mistä oon jääny paitsi :)
 
Vahvasti omaa napaa taas: Oon koittanut olla tän yrittämisen kanssa jopa hieman välinpitämätön, jotta ei tulis stressiä. Ja en oo mielestäni kauheasti mitään oireitakaan kyttäilly. No äsken sit tajusin, että mulla on nännit jännän tuntuiset. Ei oikein voi sanoa että kipeät, mutta jännän tuntuiset. Ja vatsassa on hiukan kramppimainen tunne. Ja kun selasin menkkakalenteria edelliseen plusskiertoon, näillä DPO:illa on ollu samoja tuntemuksia :confused: Tänään siis luultavasti DPO4... Toivottavasti tää ois nyt sit "jotain" :)
 
Vuoto selätetty viikonloppuna :) Nyt siis odotetaan ne kuukautiset, toivottavasti tulevat pian niin pääsee sitten mukaan yrittäjiin :D

Olitte jutellu "ajatusten pyörittelystä". Minä aina pyörittelen asioita mielessäni ja mietin asioita aivan liian pitkälle liian aikaisin, rennosti ottaminen ei ole helppoa. Oon miettiny raha-asioita, miten mahdutaan autoon, kerkeenkö sairaalaan synnyttään, ...........huh ja paljon paljon muuta

Yks asia mikä "pelottaa" ja mielessä pyörii on se jos raskaudenyritys pitkittyy niin kuin alan sitä ressaamaan....

Voimakkaita viivoja kaikille kaikkiin tikkuihin!!
 
Raha-asioista: mä uskon että pärjätään rahallisesti sittenki vaikka jäisin äippälomalle. Tilan puute on yks juttu mitä mietin mutta eiköhän sekin jotenki järjestyis.
Työasiat: onko teillä muilla vakipaikat? Mulla ei oo vakituista, määräaikainen katkolla vuoden vaihteessa. Mut en mä sitäkään ala stressaan. Täytyy luottaa että töitä löytyy jatkossaki.

Kp10/31-32. Ovista kohti mennään... :)
 
Mulla nyt kp 23/29-32. Aamuyöllä heräsin voimakkaisiin menkkakipuihin. Mietin että mitä? Olisko ovista sitten nyt..?ei oo ennen ollu näin kovat menkkamaiset kivut. Yritystä on nyt ollu viikon ajan hyvin..joten katsellaan mitä tästä kehkeytyy :)
 
No sieltähän ne tuli. Eli nyt kp1. Eipä yllättäny.

Uusiakin on taas tullut! Tervetuloa!

Toimeentulo äippälomalla: No kyllä mietityttää! Meinattiin kysyä pankista voisko maksaa pelkkiä korkoja muutaman kuukauden.Sekin ois kuulema mahdollista. Onnes tässä on vielä aikaa mietiskellä,ei näy tälläkään kertaa olevan helppoa raskaantuminen :/ Molemmilla on vakityöt,joten töihin paluu ja niiden saaminen ei ole ongelma. Eniten mua ressaa välimatka synnytysairaalaan,meiltä on sinne reilu 100km ja mun historialla saatan joutua sinne makoilemaan hyvinkin pitkäksi aikaa. Kuka hoitaa poikaa kun isäntä töissä? Miten kestän olla niistä erossa? Miten poika reagoi? Äh,eipä olekaan niiin kiire raskaantua jos näitä alkaa hautomaan! :stick:
 
Ja taas on porukka kasvanut. Ihanaa :heart: Eli uusille tervetuloa! :wave:


Jepulis<3: Mä join esikoisen yritysaikana greippimehua. En tiedä auttoiko se mitään, mutta vauva tuli ;) Nyt en ole juonut. Vieläkö sitä Valion mehua saa, sitä mitä myydään kylmätiskeissä. Se taisi olla se paras vaihtoehto :) Ja toinen vaihtoehto on syödä greippiä tai verigreippiä. Tosin taisi olla niin, että mehussa oli enemmän sitä ainetta jonka vuoksi mehua juodaan. Oiskohan siinä greipissä ja greippimehussa ollut foolihappoa? Ja jos muuten on joku lääkekuuri menossa tai muu lääkitys, niin greippi voi estää lääkkeiden imeytymisen.

Hennaliina, Nenni26 ja muut testailijat: Joko on testit kaivettu esille ja näyttivätkö jotain?? :xmas: :popcorn: (EDIT: hennaliina olikin tehnyt negan :( Mutta voihan se vielä näkyä... :xmas: )

Leonellalla komea rivi tikkuja siellä. tOivottavasti parin viikon päästä on sitten seuraavassa tikussa viivat :p

sohvi35: onpa sulla piinaava tilanne siellä : / Se on aina ärsyttävää, kun ei tapahdu MITÄÄN suuntaan eikä toiseen. Mutta kaipa ne pillerit voi sekottaa kroppaa :confused:

phaedra: Mä olen myös kuullut ton, että tereellä pariskunnalla raskautumisen mahdollisuus per kierto on sen 20-25%. Jamolipa kurja toi sun muistutus, nyt tässä tilanteessa siis. Mut jospa sen hälytyksen sais laittaa taas täsdsä lähiaikoina ja sit se hälyttäis myös "oikeana päivänä" :) :heart:

eläinystävä: Mennään samoissa DPO:issa. Ja kyllähän toi 2pv ennen ovist apitäis riittää, jos vauva tullakseen on :) Meilläkin jäi miehen töiden takia siinä oviksen tienoilla touhuaminen vähemmälle...


Töistä ja toimeentulosta äippiksellä: Kyllähän noi raha-asiat aina mietityttää ja kun niistä ei kauheesti tuu puhuttua (edes) kavereiden kanssa, niin ihmettelee vaan mielessään, että miten ne muut sitten pärjää. ;) Mä olen opiskellut 7 vuotta ennen esikoista ja ollut osa-aikaisesti töissä kaupassa. Tuloja on opiskelijalle ihan kivasti vuositulojen tasolla ollut (mutta keskiverto palkkatyössä olevaan verrattuna todella vähän), eli ei tarvinnut onneksi kituuttaa sillä ihan pienimmällä äippärahalla, mutta eipä sitä rahaa kyllä mitenkään liikaa ole ollut (onko rahaa koskaan liikaa??) Ja nyt kun jään tytön kanssa hoitovapaalle vuodenvaihteeseen asti, niin tulot pienenee entisestään. Irtisanouduin tosta opiskeluaikaisesta työpaikasta ja tarkotus olis tehdä satunnaisia oman alan sijaisuuksia tässä hoitovapaalla.


ON: Edelleen ihmettelen täällä omia oireitani ja nyt kun huomasin niitä olevan, niin niitä sitten ajattelee koko ajan :LOL:
 
Piinaa piinaa... Mähän tein eilen piruuttani o-testin mikä oli vahva positiivine :eek: Oloja on ollu vän kaikenlaista, närästää, vatsa on kipeä ja vihloo ym. mies käskee kuitenkin ottaan rennosti ettei romahda. Tein äsken r-testin ja negahan se. On toki vielä niin alussakin ettei noi testit varmaan näyttäiskään mitään. Kiva Na-dene jännäillä yhes! ;)
 

Yhteistyössä