* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Nuoriaikuinen: Toi toiveiden herääminen on ihan normaalia. Kaikki raskautta yrittävät yleensä pettyy jos menkat alkaa. Ja sitä ennen on toive "mitä jos kuitenkin" :) Heiluttelette peittoja vaan vielä tässä jonkun aikaa 2-3 päivän välein, niin tulee se mahdollisesti tulossa oleva ovis hyödynnettyä :) Ties vaikka se siitä tärppäis :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: Nuoriaikuinennainen
Minäkin liityn tänne ketjuun =)

Vivi Hellion/ 34v/ kp 17/28-30/ yk 1 keskenmenon jälkeen/ya 8-14 (ennen km 6-14)/ toiveissa 2. lapsi

Ovista täällä testailtu ja testi ollut tasavahvaa eilen ja tänään.. Peittoja on heiluteltu ahkerasti kyllä :LOL: En laske dpo vaan pelkkiä kp, mulle helpompaa näin kun en oikein tiedä varmaksi näitä päiviä.

Aloitettiin yritys kesäkuun alussa kun hormonikierukka poistettiin ja raskaaksi tulinkin melko nopeasti. N viikolla 5 (7.8) raskaus päättyi spontaaniin keskenmenoon ja menkatkin jo tulleet sen jälkeen. Uusi yritys siis päällä ja nyt piinaillaan seuraavat pari viikkoa, menkkojen pitäisi alkaa ehkä 15-17.9 (Tovottavasti pysyvät poissa!)

Plussamerkkistä syksyä meille kaikille :heart:
 
Viimeksi muokattu:
hennaliina: :D Minä olen vielä hillinny itseni noissa vauvanvaatteissa, mutta äitiysvaatteisiin meinasin sortua kirppiksellä... En siis ostanu, vaikka Ois varmaan pitäny.. tuskin niitä sitte löytyy ku oikeesti tarvii....

Ovisten tikuttamisesta juttelitte.... Ajattelin eka kokeilla ilman, mutta jos nyt ei raskautumista ala tapahtuun niin sitten varmaan pitää sitäkin taas kokeilla. Silloin kun lasta yrittämällä yritettiin hommasin lopussa ovistikut. En enää muista missä vaiheessa tikuttelin ja edes kuin monesti. Sen muistan, että vain yhden kerran tuli vahva ovisviiva, ja siitä kierrosta taisin raskautua....

Mutta edelleen täällä vuodetaan. Hieman hillitymmin pari viimeistä päivää, mutta hyytymät ja hulahdukset vieläkin riesana. Maanantaina yritin soittaa e-neuvolaan. Eivät vastannut enkä soittanu uudestaan. (hankalat soittoajat). Nyt siis 12.päivä vuotoa.
Tissit oli tossa pari päivää ihan turpona, voiskohan tässä menkat tulla samaan syssyyn. Ajallisesti Ois niiden aika kyllä nyt...

Pääsis nyt ees harjotteleen sitä lapsentekoa :|

Onnea yrityksiin kaikille :)
 
Viime kuusta en bongannu ovista ja nyt aloin tikuttelee tosi varhain, oon jo alkanu masentumaan et ovuloinko ollenkaan. Kp13/28 menossa ja edelleen haaleaa viivaa, tänäön tuli limasta vuotoa ja ekaa kertaa mietin et onko tää sitä ovulaatiosta aiheutuvaa? Kp11 kohdalla vähä nipisteli alavatsaa. Tänään tosiaan tikutin aamulla ja illalla, haaleaa näytti, ei ole tummentunut ollenkaan. Kai se voi vielä tulla. Säännöllisesti joka toinen päivä ollaan kuitenkin päätetty puuhailla kuun loppuun. Ihan joka päivä ei jaksa :D
 
Ja nega. Ei mulla kyllä suuria odotuksia ollukkaan tän kierron suhteen,tuolla makkarin puolella kun ei oikeen mitään ole tapahtunu :ashamed:

Harmittaa vaan kun ne clomifemit otin turhaan. Noh,ei kai se auta,uutta yritystä vaan.

Viikonloppuja :wave:
 
JES kierto alko ja nyt ollaan mukana TAAS!
kp 4/29-33 ikä 20 ja yk 6 ja "himomenkat" ohitettu. no siis aiemmin on ollut sellaista päivän vuoto ja päivän tihru vuoto nyt niikun kolmen kuukauden ajan ja nyt kestikin kolme päivää vuoto.

Jännityksen hairahtelivilla tunteilla mennään !
 
Ajattelin kysellä, että onko täällä muita, joilla ois migreeni? Itellä kamalana pääkipuna ilmaantuu. Nyt oon jättäny estolääkkeen pikkuhiljaa pois..tuntuu että joka päivä kipeänä. Pitäs keksiä jotain täsmälääkettä kipuun, sitten jos ja kun raskautuu... Ei oikeen tuota kohtauslääkettä pysty raskaana ollessa ottaa. Tilasin ite sellasta teetä, yrteistä tehtyä, jonka pitäs auttaa...kokeilumielessä nyt katotaan tepsiikö. Onko jollain niksejä migreenin taltuttamiseen raskauden aikana?
 
Eläinystävä: älä nyt vielå masennu.. Sullahan on ovis parin päivån päästä, ja nyt jos tikutat vielä kp14-16 oon iha varma ettå ovis löytyy, ja pääsette harrastamaan juuri sopivasti koko viikonlopun.. ;-)

ON: Ovista tikutettu 2 päivää, nyt menossa kp10/29. Eilen testiin ilmestyi (reilusti määräajan jälkeen kylläkin) hailakka testiviiva.. Oon jo tästä SUPERONNELLINEN.. :-D kai ne hormonit sieltä nousee?!? Tämä tikuttelu siitå syystä, että haluan tietåå mikä on meno kropassani, löydänkö lh-piikin.. Ja jos, niin mille päivälle..

Vielä viimeisenä epätoivoisena toiveena olis aikainen ovis alkuviikolle.. Ajattelin vielä huomenna, ennen miehen lähtöä saada hånet petipuuhiin.. ;-) jos vaikka uimarit olis kestäviä, ja jos ovis olis aikainen ja jos ja jos.... Seuraava yk meneekin sitte marraskuulle, jos sinnekään..

Hauskaa petiviikonloppua kaikille.. :p
 
Marie82, mulla on migreeniä, kohtauksia tulee pari kuukaudessa. Ilmeisesti kuitenkin melko harvoin?! Mä en ole nyt ottanyt täsmälääkettä, vaan olen yrittänyt pärjätä buranan ja panadolin kanssa. Burana pitää jättää pois, sitten jos raskaaksi tulen. Esikoisen odotusaikana mulla ei tainnut olla migreeniä kertaakaan ja imetyksenkin aikana tosi harvoin! Siihen luottaen menen tässäkin! Kannattaa varmaan lääkärin kanssa keskustella, mikä olis parhaaksi.

ON: on se opiskeluitten jatkaminen kyllä mahtavaa lääkettä tähän odotteluun ja piinailuun :D Ihan huomaamatta on oviskin mennyt ja nyt olis piinapäivät käsillä. Tosin tässä kierrossa en tikutellut, joten dpo:t saattaa olla mitä vaan 1-4 välillä. Ei paljoa ehdi murehtia! Saati vielä, kun tyttö on ollut koko viikon kuumeessa kotona ja koulussakin pitäisi päästä käymään :( jos ens viikosta toinen olisi jo terve <3 ajattelin testiä tehdä vasta ens viikon sunnuntaina, jos ei menkat ala ennen sitä :)
 
Moikka kaikille haaveilijoille ja äideille! Ajattelin tulla tänne kertomaan ja vähän purkautumaan omista ajatuksista. En ole koskaan kirjoittanut tällaisille palstoille mutta nyt tunnen sen olevan tarpeen. Olen 26v ja vauvakuumeillut jo parisen vuotta. Viime aikoina se on tuntunut aina vaan voimistuvan. Meillä on miehen kanssa takana värikäs elämä ja siihen on mahtunut jo tähän ikään mennessä suunnattoman paljon surua ja murheita. Siitä johtuen tämä koko vauva-ajatus nostattaa monenlaisia ajatuksia ja tunteita. "Mitä jos taas tapahtuu jotain kamalaa, mitä jos menee kesken tai lapsi on sairas, mitä jos mitä jos..." Tätä jossittelua käydään läpi monesti, kuitenkin aina yhdessä päädytään ajatusmalliin että se menee varmasti hyvin. Silti minulla aina jostain syövereistä nousee mieleen samat asiat, ja että onko meille vain tarkoitettu pahaa tapahtuvaksi. Tällä hetkellä asiat ovat kuitenkin ihan hyvin ja voidaan olla onnellisia pienistäkin asioista. Kaikki aikaisemmin tapahtuneet asiat ovat kasvatteneet meitä valtavasti ihmisenä ja parisuhteemme onkin vankempi kuin koskaan. Noh, kaikesta huolimatta olemme päättäneet pikkuhiljaa yrittämään lasta. Päässäni pyörii välillä hurrikaanin lailla kysymyksiä ???? onko muilla sama homma, tuhansia kysymyksiä mutta ei kuitenkaan niihin niitä oikeita vastauksia?
 
Huomenia =)

Lilja88 tuo ajatusten pyöriminen päässä ja miettiminen on varmasti ihan normaalia, onhan lapsen saaminen iso muutos elämässä. Kerroit, että teillä on ollut paljon murhetta ja huolia elämässä, toisaalta tämä tuleva lapsi varmasti toisi hyvin paljon iloa ja lisää rakkautta elämäänne! :) Nuo koettelemukset ovat kasvattaneet teitä ihmisinä, joten uskon että voitte olla lapsellenne mitä parhaimmat vanhemmat ja osaatte siis suhtautua elämän pieniin asioihin niinkuin kuuluukin, niistähän se arki ja elämän ilot kuitenkin loppojenlopuksi syntyy. Niinkuin itsekin sanoit, tuhansia kysymyksiä mihin ei ole vastausta. Täytyy vaan olla rohkea ja välillä antaa mennä vaan! ;) Ei muuta kuin tsemppiä ja yrittämään vain rennoin mielin =)

Meillä on kans mahtunut elämäämme yhtä jos toista, on ollut erittäin raskaita aikoja ja rahallisesti aina tiukkaa, mutta jotenkin ajattelen että lapset ovat rikkaus ja tuovat elämään sisältöä. Itselleni ei niinkään ole tärkeää matkustelu tai se, että voin ostaa itselleni törkykalliita asioita yms.. Minusta on ihanaa että lapsilla on seuraa toisistaan. :) Ja sitten kun on itse vanha ja sairas on ehkä joku joka muistaa ja välittää.. :D No heh, ymmärsitte varmaan pointtini =)

Kuinka paljon te mietitte raha-asioita kun olette miettineet uuden lapsen yrittämistä? Entä kuinka monella miehet on sitä miettineet eniten ja että se olisi ehkä se suurin syy miksei enään voisi lisää lapsia tulla? Entä onko kaikilla omat asunnot vai asutteko vuokralla? :)
Kyselyikä tuli tänne ;)
Täällä asutaan edelleen vuokralla, ehkä joskus se oma, mutta on ne asunnot niin kalliita kun pitäisi olla aikalailla iso kämppä tän kokoselle perheelle..

Mites, ketä testailijoita meillä on tälle päivälle? =) Ei muuta kuin kahta viiva tikkuun kaikille :heart:

Uusille tervetuloa ja kaikille joille täti tullut kylään niin oikein lämpöinen :hug:
Palataan! :wave:
 
Ärsyttää kun tämä kierto on mennyt ihan harakoille :mad: ensin oltiin kuumeessa ja nyt on oltukin sitten enterorokossa (juu, kyllä se tarttuu aikuisiinkin..) kipeitä rakkuloita kädet ja jalat, suu sekä alapää täynnä. Ensin miehellä ja sitten minulla. Ei hajuakaan olenko ovuloinut ja jos olen niin milloin, eipä ole kyllä aktiivista makkarin puolella ollutkaan näiden tautien takia. Eli minä heitän kyllä tämän kierron osalta toiveet.. jännäilen täällä teidän muiden puolesta, hurjasti plussaonnea kaikille piinailijoille! :flower:
 
Ooti: Raha-asiat ovat nousseet toki mieleen kun miettii seuraava lasta, mutta ei se oikeastaan loppujen lopuksi paljoa vaikuta... Luotan siihen että aina kaikki järjestyy. Meillä on kaksi omaa asuntoa, pienempi on sijoituskämppänä. Aika paljon lainan saanneista ratkaisi se että on osannut säästää alkupääomaa. Meidän kohdalla mies on vakituisessa työpaikassa, ja itse olen ollut töissäkäyvä opiskelija, tosin nyt kotona ollut. Palasin kuitenkin läsnäolevaksi kouluun ja suorittelen sitä omaan tahtiin. Ja kun haluan palata töihin niin minulla on siitä onnellinen tilanne, koska omaan työpaikan mihin palata.

Monella tutulla se tilanne että olisi halvempaa maksaa omasta asunnosta kuin kallista vuokraa, mutta lainaan ei myönnetä... Itse asuimme alkuun 30 neliön omassa asunnossa siihen asti että lapsi täytti 1.4 kk. Ja hyvin pärjättiin vaikka moni sitä päivitellyt. Ei onni ollut meidän kohdalla neliöistä kiinni ainakaan, vaikkei se aina helppoa ollut heh. :)
 
Lilja88: Nuo ajatukset ovat varmasti ihan normaaleja, varsinkin jos on kokenut paljon surua ja ikäviä asioita elämässään. Mutta kuten ootikin sanoi, olisitte varmasti hyviä vanhempia juurikin kokemustenne ja yhdessä selviämisen vuoksi. Ja elämässä on aina se riski, että jotain ikävää tapahtuu.. Mutta toisaalta voikin käydä niin, että saa äärettömän määrän onnea ja iloa elämään. Onnea yritykseen! :) (Oon muuten saman ikäinen äitikandidaatti kuin sinä :) )

Ooti: Noista raha-asioista.. Aika pitkään meistä tuntui siltä, että lastenhankinta pitää jättää siihen vaiheeseen, kun ollaan molemmat töissä. Nyt tilanne on siis se, että mies töissä (onneksi ihan hyvä liksa) ja minä opiskelen työttömyystuella. Raha siis riittää, mutta ylimääräistä ei ole yhtään. Vauvakuume ja olo siitä, että olemme valmiita vanhemmiksi kasvoi kuitenkin niin isoksi, että päätimme aloittaa yrittämisen, vaikka mulla on opintoja vielä reilu vuosi jäljellä (onneksi kuitenkin aikuiskoulutus, joten pystyn etenemään omaa tahtia..) Äitiyspäivärahahan mulla tulee olemaan ihan surkea, jos opintojen aikana lapsen saan. Mutta ollaan ajateltu niin, että pärjätään kyllä ja että lapsi kasvatetaan rakkaudella, ei rahalla :)

Tein tänään Davidin testin, vaikka dpo 7 vasta.. Nega, eipä yllättänyt. Pitäis varmaan nyt malttaa ens viikon loppupuolelle..
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa :wave:
Ja kiitos tsemppaus viesteistä!
Menkoista taaas selvitty ja uusi kierto alotettu. Nyt kp9-27/28

Itse kans miettiny miten raha riittää,mut uskon et sen saa riittämään jos vaan haluaa. Ja olen sen niin ajatellut, et ei niitä rahan takia tehdä..

:attn:Juoko täällä kukaan greippimehua? Tai onko sen avulla raskautunut. Luin siitä netistä ja monella toiminut. Itse alotin nyt tässä kierossa, oonko vähän epätoivonen :D ?
 


..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 8.9.2014

Nimimerkki.......ikä.........kp...............yk........ (ya)........Toiveissa



BlackCat..........28..........52/27..............yk6.......................... 1. lapsi
Tee86..............27.........47/25-31..........yk1......................... 2. lapsi
Hepuli_............30..........41/29..............yk1.....ya 8/14.......... 2. lapsi

Kaktuspiikki83....31.........29/31..............yk4......................... 3.lapsi
phaedra...........30.........29/28-31....................ya 7/14......... 2. lapsi
tirpsi................30.........27/??................yk1....ya 8/14.......... 2. lapsi
mariana87 .......27.........25/26...............yk 1....ya 8/14......... 2. lapsi
caramba89.......25.........24/36...............yk1.....ya 7/14......... 2. lapsi
ooti.................33.........24/28-30........................................ 5. lapsi
hennaliina........26..........24/28...............yk1....ya 8/14......... 1. lapsi
heidip*............26..........21/28.......................ya 10-11/14.... 3.lapsi
Marie82...........32..........21/29-32...........yk1....ya 9/14......... 2.lapsi
Vivi Hellion.......34..........21/28-30..........yk1....ya 8/14 (6/14).. 2. lapsi
heikkulin...........27.........20/23-28...........yk2....ya 7/14......... 2. lapsi
joa..................24..........20/26-30...........yk3........................ 1. lapsi
Na-dene...........29.........19/28-33...........yk1.....ya 7/14........ 2. lapsi
eläinystävä.......27.........18/26-28...........yk2.....ya 7/14......... 1. lapsi
nenni26............26.........16/27-32...........yk5........................ 1. lapsi
Leonella...........30..........16/30-32..........yk2.....ya 8/14......... 2. lapsi
päärynärouva.................16/28...............yk3.....ya 7/14........ 4. lapsi
lauwra.............26..........16/30...............yk2.....ya 7/14........ 2. lapsi
Sirppuliina........35..........15/30-35...........yk2......................... 4.lapsi

s4nnn..............29..........14/??................yk5.........................2.lapsi
Aatoel..............33.........14/25-28...........yk 1....................... 3. lapsi
HKS84.............30..........13/29............... yk2........................1.lapsi
Alvinna............28..........11/??................yk3........................ 2. lapsi
Jepulis<3..........31.........10/27-28............yk8....................... 3. lapsi
pipiipa..............20...........5/29-33...........yk6.......................

Myyttynen.......26............?/??..........................ya 6/14........ 2. lapsi
suan...............26............?/??..........................ya 9-10/1......4. lapsi
sohvi36...........36............?/??.........................ya 8/14......... 4. lapsi
maggis...........26.............?/??..........................ya 8-9/14...... 2. lapsi
dzelli..............23............?/??..........................ya 8/14......... 2.lapsi
Huumori..........32...........tjot...........................ya 8/14..........2.lapsi





........................ Piinailijat

........................ mariana87.....DPO12
........................ hennaliina......DPO9
........................ nenni26.........DPO8
........................ Na-dene........DPO3



........................ Haaveilijat

........................ InkeriIisakki
........................ Penni89
........................



.........................Plussanneet

................... Pecanpie 6/14
................... Unto-Helmiina 6/14
................... äiti88 8/14




Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)



 
Viimeksi muokattu:
Ooti, ajattelin testata uudelleen aikasintaan huomenna.. Hiiih. Oireita, joita mulla on (tai jotka kuvittelen): rinnat välillä arat, menkkamaisia kipuja oli ainakin 6 pv oviksen jälkeen, ei juuri enää, ilmavaivoja :( , ihan älyttömän levottamia unia. Viime yönä myös heräsin siihen että tuntu ihan ku pientä "kuplintaa" kohdun seudulla. Lisäks oon vähän maissa/kärttynen, se on tosin ihan perus pms-oirekin mulla.. Niin kuin nää kaikki tietysti voi olla.

Muita testailijoita/oireilijoita??
 
täällä kans pitäis huomenna testailla..
vaikka aika lailla tuntuu että tämä kierto meni ihan harakoille kun ei mitään oireita ole ollut :)
loppuviikosta oli menkkamaisia kpuja, mutta niitä nyt on aina ennenkin ollut.. toisaalta voihan se tuo oireettomuuskin olla hyvä merkki :O
tulen sitten huomenna kertomaan että miten :p
mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :heart:
 
nenni26, mikä dpo sulla on menossa ja millä testillä aiot testata? :) Itellä tänään dpo9 ja jos huomenna (tai vasta ke tai to??) testaan niin taidan käyttää sen ainoan Pregcheckin joka mulla tuolla on. Jos siihen sais todennäkösemmin vaikka haamua kuin Davidiin..
 

Yhteistyössä