Vauva Haaveissa 2013

Vauva haaveissa 2013



Helmiä helmikuulle!

Torstai 11.2.2013

Tsirpula............. 23........ 60/29............ 08/12......... yk 5......... 2.

Nyytti88............ 24........ 38/32............. 06/12......... yk 8.......... 2.
jen_ni............... 26...... 31/29-66........... 01/13......... yk 2......... 3.
sofia_86............ 26........ 30/28............. 12/12......... yk 1...........2.

Piitu_83............ 28......... 23/24............ 03/12......... yk 13........ 2.
Tintti83............. 29...... 21/33-36.......... 07/12......... yk 6.......... 3.

Alexandra89...... 23......... 15/30............. 01/13......... yk 1......... 1.
Kaislanen.......... 26...... 13/29-34........... 09/12......... yk 6.......... 1.

Slallu................ 25....... 2/31-41........... 09/12......... yk 5.......... 1.
Postimerkki........ 23........ 2/29.............. 09/12.......................... 1.


Jännäpäivät


Taustakuumeilijat
mavli
roro
jjennaa-
Ihanamami
haaveuni
Milk@
Unja-O
Rosie B.Mom
young_woman
annamay
Nenni88
happy sun
angelblue
pinkkihevonen


Plussanneet
Marraskuu: nanna_ 07.11.2012, BDU 08.11.2012 yk1, hopestar 24.11.2012 yk10
Joulukuu: pink dream 4.12.2012 yk2, Buster84 5.12.2012 yk1, Hallittu kaaos 12.12.2012 yk 2, Bambini 15.12.2012 yk 4
Tammikuu: miss_piggy 11.1.2013 yk 8, fever 18.1.2013 yk 3, Maana_mamma 27.1.2013 yk 1
Helmikuu: Fossiili 1.2.2013, Helleka 4.2.2013 yk 3, sinnuli 5.2.2013 yk 2, pecanpie 6.2.2013 yk 2, vema 6.2.2013 yk 1, Tagzy 7.2.2013


Odottavien puolella
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2207146-vauva-haaveissa-2013-pinosta-plussanneet/#post27498918[/SIZE]

Päivittäjä
Slallu

Listapäivitykset ja lisäykset punaisella.
(nimimerkki, ikä, kiertopäivä/edellinen kierto, yritys aloitettu, yrityskiertojen määrä, monesko lapsi)
Ilmoita jos kiertosi venyy yli kp60, muuten siirretään taustailijoihin.

Plussaonnea kaikille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
voi kakka slallu :(

täällä edelleen ootellaan tätiä.. välillä tulee olo, et nyt ne alkoi mut sit ei kuitenkaan tuu muuta ku valkkaria. tänään tuli pari heikkoa, mut terävää vihlaisua töissä aamusta joihin oikein havahduin, mut sit ei myöhemmin enää mitään. eiköhän nää kaikki mahajutut enteile vaan niitä menkkoja..
 
postimerkki mennäänki nyt sit käskynkkää tämä kierto :hug:

kaislanen kiittis :heart: hetkellinen masennus meni aika nopeesti ohi ja oon kyllä ilonen et kierto lyheni taas vähän. Saa nähä onko seuraava taas 40jotai ku joka toinen kierto ollu selkeesti pitempi. Ja itseasiassa tää oli sinänsä hyvä juttu että ehdin nyt suorittaa toisen harjottelun syksyllä.

noi ovislimajutut mie oon ymmärtäny niin että vikana kananmunapäivänä pitäis olla ovis mut muiden kertomien perusteella niin ei taia aina olla :/
 
Slallu ja postimerkki :hug: :(

Yk karavanin halusin kommentoida sen verran, että kyllä menkkojen alkaminen noilla yk:illa on monelle niitä kaikista suurimpia pettymyksiä.. :( Tsemppiä kaikille ihan hirmusesti uuteen kiertoon ja Kaislaselle oviksen hyödyntämiseen!
 
Moikka kaikille!

Mä voisin liittyä tänne tän letkan jatkoks, kun näyttää teiän lista lyhenevän plussien myötä niin hurjaa tahtia :)

Suuresti paljon onnea tasapuolisesti kaikille plussanneille. :heart:

Ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :( :hug:

Vähän omaa napaa: Eli tammikuun puolessa välissä multa poistettiin hormonikierukka. Gyne ultrasi poiston yhteydessä suuren johtavan follikkelin ja sanoi, että voi tärppi käydä vaikka heti. Tosin pari päivää sen jälkeen alko hyvin runsas mutta kivuton tyhjennysvuoto. Aloin laskea tosta vuodosta kiertoäiviä, mutta kp12 alko sitten ne oikeat menkat, jotka tuli sitten sellasilla kivuilla höystettynä, että muistin tasantarkkaan miksi olen pillerit lukiossa alottanut.

Noista oikeista menkoista laskettuna mennään nyt kp 15/30(?). Kierron pituus vielä vähän arvoitus, mutta tota pituutta epäilen. Ja ensimmäisestä lapsesta siis haaveillaan. :)

Listoille sais päivittää

Na-dene 27 15/30(?) ya 1/13 1.
 
Viimeksi muokattu:
Vauva haaveissa 2013



Helmiä helmikuulle!

Sunnuntai 17.2.2013

Nyytti88............ 24........ 41/32............. 06/12......... yk 8.......... 2.
jen_ni............... 26...... 34/29-66........... 01/13......... yk 2......... 3.
sofia_86............ 26........ 33/28............. 12/12......... yk 1...........2.

Piitu_83............ 28......... 26/24............ 03/12......... yk 13........ 2.
Tintti83............. 29...... 24/33-36.......... 07/12......... yk 6.......... 3.

Na-dene............ 27....... 19/30(?).......... 01/13.......................... 1.
Alexandra89...... 23......... 18/30............. 01/13......... yk 1......... 1.
Kaislanen.......... 26...... 16/29-34........... 09/12......... yk 6.......... 1.

Slallu................ 25....... 5/31-41........... 09/12......... yk 5.......... 1.
Postimerkki........ 23........ 5/29.............. 09/12.......................... 1.


Jännäpäivät


Taustakuumeilijat
mavli
roro
jjennaa-
Ihanamami
haaveuni
Milk@
Unja-O
Rosie B.Mom
young_woman
annamay
Nenni88
happy sun
angelblue
pinkkihevonen


Plussanneet
Marraskuu: nanna_ 07.11.2012, BDU 08.11.2012 yk1, hopestar 24.11.2012 yk10
Joulukuu: pink dream 4.12.2012 yk2, Buster84 5.12.2012 yk1, Hallittu kaaos 12.12.2012 yk 2, Bambini 15.12.2012 yk 4
Tammikuu: miss_piggy 11.1.2013 yk 8, fever 18.1.2013 yk 3, Maana_mamma 27.1.2013 yk 1
Helmikuu: Fossiili 1.2.2013, Helleka 4.2.2013 yk 3, sinnuli 5.2.2013 yk 2, pecanpie 6.2.2013 yk 2, vema 6.2.2013 yk 1, Tagzy 7.2.2013


Odottavien puolella
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2207146-vauva-haaveissa-2013-pinosta-plussanneet/#post27498918[/SIZE]

Päivittäjä
Slallu

Listapäivitykset ja lisäykset punaisella.
(nimimerkki, ikä, kiertopäivä/edellinen kierto, yritys aloitettu, yrityskiertojen määrä, monesko lapsi)
Ilmoita jos kiertosi venyy yli kp60, muuten siirretään taustailijoihin.

Plussaonnea kaikille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Na-dene munkin puolesta. Kiva saada uusia immeisiä hupenevaan jännäysporukkaan!

Täällä se kuulkaas jännät vasta onkin. Tikulla ovisplussa bongattu eilen ellei tänään vielä hitusen tummeme. Mutta eilen jo oli niin tumma ettei jätä epäilykselle varaa. Ihanaa. Talleteltu on ja tänään jatkuu. Mä kuulkaa vähän luulen, että tämä neiti ei tosiaan ovuloi joka kuukausi. Kun tuntuu et joka toinen kuu pystyn oviksen bongas todella vahvasti.

Hei onkos meillä jotain jännäpäiviä eläviä immeisiä täällä nyt?

No mutta kivaa sunnuntaita kaikille.
 
täällä ootellaan menkkoja edelleen, nyt kp 34.. mitään kummempia oireita ei oo, että epäilisin olevani raskaana. huomenna aattelin tehdä vielä testin (viimeks tein tän viikon maanantaina) ja jos sekin on puhdas nega, niin sit vaan ootellaan koska ne alkaa.. viikko sitten olin jo ihan varma, et nyt alko ku oli menkkamaiset jomotukset vatsassa ja selässä, mut ei oo sen jälkeen ollu mitään.
 
slallu: Samaa toivon minäkin, ihan meille kaikille tasapuolisesti :)

jen_ni: Tsemppiä odotukseen, toivotaan kuitenkin sitä plussaa :)

Kaislanen: Minä taidan nyt jo kuulua tonne jännäpäiväläisiin, kun tänään on DPO1.:xmas:

Omaa napaa: Oviksen siis bongasin elämäni ensimmäistä kertaa ovistikuilla kp17 illalla. Ja tuo ovis on hyödynnetty sekä kp17 että kp18 ja pohjalla oli jo pupuilut kp15. Viiva alko vahvistua kp16 illalla ja kp18 aamupäivällä viiva oli jo lähtenyt heikkenemään. Eli nyt vaan odotetaan ja toivotaan :heart:
Saa päivittää vielä nämä tiedot: meillä menossa siis yk1 ja ja tää kp19 tänään on myös DPO1.
 
Viimeksi muokattu:
Vauva haaveissa 2013



Helmiä helmikuulle!

Tiistai 19.2.2013

Nyytti88............ 24........ 43/32............. 06/12......... yk 8.......... 2.
jen_ni............... 26...... 36/29-66........... 01/13......... yk 2......... 3.
sofia_86............ 26........ 35/28............. 12/12......... yk 1...........2.

Piitu_83............ 28......... 28/24............ 03/12......... yk 13........ 2.
Tintti83............. 29...... 26/33-36.......... 07/12......... yk 6.......... 3.

Na-dene............ 27....... 21/30(?).......... 01/13......... yk 1........... 1.
Alexandra89...... 23......... 20/30............. 01/13......... yk 1......... 1.
Kaislanen.......... 26...... 18/29-34........... 09/12......... yk 6.......... 1.

Slallu................ 25....... 7/31-41........... 09/12......... yk 5.......... 1.
Postimerkki........ 23........ 7/29.............. 09/12.......................... 1.


Jännäpäivät

Na-dene dpo 3


Taustakuumeilijat
mavli
roro
jjennaa-
Ihanamami
haaveuni
Milk@
Unja-O
Rosie B.Mom
young_woman
annamay
Nenni88
happy sun
angelblue
pinkkihevonen


Plussanneet
Marraskuu: nanna_ 07.11.2012, BDU 08.11.2012 yk1, hopestar 24.11.2012 yk10
Joulukuu: pink dream 4.12.2012 yk2, Buster84 5.12.2012 yk1, Hallittu kaaos 12.12.2012 yk 2, Bambini 15.12.2012 yk 4
Tammikuu: miss_piggy 11.1.2013 yk 8, fever 18.1.2013 yk 3, Maana_mamma 27.1.2013 yk 1
Helmikuu: Fossiili 1.2.2013, Helleka 4.2.2013 yk 3, sinnuli 5.2.2013 yk 2, pecanpie 6.2.2013 yk 2, vema 6.2.2013 yk 1, Tagzy 7.2.2013


Odottavien puolella
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2207146-vauva-haaveissa-2013-pinosta-plussanneet/#post27498918[/SIZE]

Päivittäjä
Slallu

Listapäivitykset ja lisäykset punaisella.
(nimimerkki, ikä, kiertopäivä/edellinen kierto, yritys aloitettu, yrityskiertojen määrä, monesko lapsi)
Ilmoita jos kiertosi venyy yli kp60, muuten siirretään taustailijoihin.

Plussaonnea kaikille! :heart:
 
puhdas nega testattu eilen! menkkoja ei näy eikä kuulu.. odotus siis jatkuu! ei oireita mitkä viittais raskauteen tai menkkoihin. kauhee flunssa vaan päällä..

voiko oviksen oireina olla menkkamainen jomotus vatsassa ja alaselässä? mulla nimittäin oli sitä 10.2 ja sillon olinkin varma että ne menkat on alkamassa, mut mitään ei oo tullu.. se on mun viiminen vaihtoehto et olis voinu ovis olla..
 
Heipähei, mites on kanssasisarten viikko startannut?

Täti häipyi tuossa viikonloppuna ja peitto heilui heti sen kunniaksi :p Nyt sovittiin miehen kanssa että joka toinen päivä talletellaan. Mies vähän kyseenalaisti että miks VAAN joka toinen päivä :LOL: Vähän naureskeli miun pitkälle selitykselle laadukkaammasta spermasta mutta älysi olla vänkäämättä enempää :D

Latasin puhelimeen fertility diary- sovelluksen, johon yritän merkkailla lämpötiloja ja muuta tärkeetä. Täytin edellisten kiertojen tiedot ni laskee valmiiks keskiarvojen mukaset o-päivät ja kiertojen pituudet.

Alotin tosiaan viime viikolla työt vaateliikkeessä ja oon niin tykästyny hommaan. Vaikka oon extraaja ni heti oli 3päivää putkeen ja sama nyt loppuviikosta eli pääsee hyvin kärryille heti alkuun. Olin jo päättäny että ennen kunnon kevättä en ostele uusia vaatteita mut niin kivoja uutuuksia tullu ja saa hyvän alennuksen että ehkä pakko jotaki uutta hankkia :p

jen_ni mitä näitä keskusteluja lukeneena ni erilaisia ovisoireita tuntuu olevan vaikka miten, että onhan se täysin mahdollista että siulla oliskin ovulaatio ollu vasta äskettäin. Ja kun kierrot ollu aiemminkin pitkiä. Joskus kuulemma ovis voi estyä ja tulla myöhemmin vaikka kierrot olisi muuten säännöllisiä :/ Toivotaan että juilinnat on ollu oviksesta johtuvia, ja plussa ilmaantuisi vielä tämän kuun aikana :)

Mukavaa viikkoa kaikille täältä aurinkoisesta Itä-Suomesta! :heart:
 
Voi jen_ni pidetään peukkuja että ovis olikin tuolloin. Onhan noita oireita tosiaan vaikka ja mitä!
Slallu siis vau mikä mies! Meillä kun saa ruinata että herra jaksaa tehdä osuutensa ees oviksen tuntumassa jokatoinen päivä :(. Miten ei voi älytä, että nyt ois parempi tehä vähän hommia jos haluaa sitä jälkikasvua. Oon välil tosi pettyny ja kiukkunen kun tulee vaan " ei nyt ei nyttiä" Siin vaihees tekis mieli ärähtää, että luuletko että itekä jaksasin tässä stressin määärässä, mutta parempi vaan kiltisti ja ovelasti suostutella. Hah. Onko se sitten tuo kun hän on jo 32 ni ei vaan jaksa samalla tavalla ku nuoremmat. Mutta taidankin tästä lähteä sitä houkuttelemaan vielä vaikka ovis oletettavasti meni jo :).
 
jen_ni: Ainakin mun ovisoireet oli hyvin menkkaoiremaisia, eli vatsaa jomotteli menkkamaisesti ja vatsa oli myös vähän sekaisin :ashamed: lisäks särki päätä. Näitä oireita mulla menkoistakin tulee. Tosin LUOMUmenkkavatsakivut on sitten ihan hirveitä kramppeja. Noi ovisvatsakivut oli lähinnä sellasia, mitä sain menkoista pillereitä syödessä. Joten eiköhän se ovis sillon oo ollu :confused: (Mutta kuten edellä jo on sanottu, ovis oireita on yhtä paljon kun meitä naisiakin, jokasella oma miksaus oireista...)

slallu: Hyvä ettei tarvii houkutella :p Meillä kans mies hoitaa ihan hyvin hommansa, välilllä joutuu vähän enemmän houkuttelemaan, mutta tulee touhuilemaan kuitenkin :)

ON: Miks nää päivät kuluu niin hitaasti? :confused: vasta Dpo4... Kyllä hyvin käy selväks, miks puhutaan piinapäivistä :LOL:

Oliko jollain kokemuksia Raskauskeijusta tilatuista Davidin r-testeistä (puikko), miten herkästi näyttävät mahdollisen raskauden. Eli pitäiskö hakea kaappiin jotain muitakin testejä ensi viikkoa ajatellen? :cool:
 
Na-dene mä oon tehnyt davidin ovistesteja ja ne tuntuu ainakin olevan herkkiä ja jos en väärin muista ni tossa joulukuun lopussa david raskaustestillä sain siitä kemiallisesta raskaudesta plissan testiin. Eli kaiketi aika herkkiä.

Mul on itellä kaapissa valmiina just noita davidin raskaustestejä nyt parit ja sit clearbluen digi siihen varmistukseen, jos muihin testeihin tule plussat. Mietin et käyn varmaan hakemassa kyllä prechekin viel, kun ne on monessa paikassa kehuttuja ja iteki niitä parii otteeseen tehnyt.

ON: Täällä on vihlonu koko yön mahaa niin että nukuin tosi huonosti. Jännästi tossa navan alapuolella aika pinnassa se kipu. Eilen illalla vihlas kun nousin seisomaan ni niin ettei oo tosikaan. On kyllä niin varhaset päivät ettei nyt viel mitään kiinnittymiskipuja pitäis olla. Mutta mene ja tiedä näistä. Muita oireita ei näkyvissä. Hitto miten tää aika kuluu. Täällä TAAS kerran jännäpäivät lähestyy :D!
 
Mulle sattu vähän outo juttu, kun töissä ihastelin työkaverin n. rv 30 vauvavatsaa. Totesin hänelle, että odotahan vaan, kun se tosta vielä kasvaa. Johon toinen työkaveri (vanhempi rouva) totes mulle hieman hymyillen (ei pahalla, mutta) et mitäs sä siitä muka tiedät. Olin sekunnin ihan höh (tuntu jotenkin pahalta), mut onnistuin sitten sanomaan hymyillen, että olen sujuvasti seurannut vierestä. Ihmiset on välillä niin tahdittomia. Juu, on kyllä totta, että olen ennen ollut sitä mieltä, etten vielä lapsia halua, enkä mielenmuutoksesta ole juurikaan kenellekään kertonut, mutta tuli silti vähän kurja olo. : /

Kaislanen: Kävin sitte varmuuden vuoksi ostamassa myös PregCheckin testit kotiin kauppareissulla ;) Täällä myös oireita ilmassa: mahaa vihloo, erityisesti iltasin, muutaman iltana ollu huono olo, mun mielestä vessassakin saa käydä useammin ku ennen ja paprikaa oli pakko saada leivälle (kotona ei ollu, joten hain kaupasta). Mut saatan mä nää oireet kuvitellakin vaan :p
 
Miss_Piggy niin suuri hali ja rutistus sulle ja jaksamisia tän ihan hirmu surullisen asian kanssa. Mullakin tuli kyllä tippa linssiin, täällä ollaan niin myötäeletty toistemme jännitystä. :heart: Ihan sydäntä kylmää.

jen_nille zemppiä uuteen kiertoon.

Na-dene kylläpä siinä on tökerö tantta sanon minä. Tollasta ei pitäis ikinä päästää suustansa. Ihmisillä voi kuitenkin sen taustalla, ettei ole lapsia, niin olla kaikkea muuta kun oma tahto. Huh.
 
Nyt on kyllä taas ollu sellaikin viikko, että vauva pyörinyt päässä päivin ja öin. Nään jatkuvasti unia vauvoista. Katselin tossa googlesta sellasia taiteellisia raskauskuvia ja oli niin upeita, että tuli olo, että äkkiä se maha tänne niin pääsee ottamaan kuvia. Täältä kun löytyy hyvä kamera ja siihen kaukolaukaisin :). Aion niin ottaa ilon irti siitä mahasta sitten kun sellainen mulle suodaan.
 
Kaislanen: Kenelläpä meillä ei päivittäin olis vauvat mielessä ja ne tulee myös uniin. ;) Mulla tuli vauva (oma vauva) uniin muistaakseni ekaa kertaa toissa yönä. (Ainakin unen tunnelma oli ihan erilainen kuin ennen.) Näin niin outoa vauva-unta, että oksat pois: Olin siis saanut vauvan, mutten muistanut synnytyksestä mitään ja kun sitä ihmettelin, mulle kerrottiin, että Seiskan toimittaja veti vauvan ulos, kun oli itse taju kankaalla. (???) :LOL: Muutenkin kaikki järjestelyt vauvaa varten oli tekemättä: äitiyspakkaus tilaamatta, ei vaippoja, ei hoitopöytää, eli ilmeisesti vauva syntynyt vähän ennen aikojaan, paino ollu syntyessä muistaakseni 2800g. (Tämäkin kävi selväksi unessa.) Ja vaihdoin sitä vaippaa vauvalle jonkun kylppärirempan keskellä. :LOL: Lisäks se vauva tai "vauva" vaikutti olevan siinä unessa jo n. vuoden ikänen. Heräsin aamulla ihan :confused:
Muutama tuttu muuten käyny "vauvamahakuvauksissa" ja kauniita kuvia on tullu. Toki, jos oli välineet, niin ehdottomasti vaan ite kuvaamaan :)

jen_nille :hug: ja pahoittelut uuden kierron vuoksi.


ON: Täällä mennään DPO8 puolella ja oireet tai "oireet" vaan lisääntyy. Paprikahimo on ollut nyt useampana päivänä, ostin kaupassa käydessä kolme paprikaa :ashamed: (No, onneks ei sen epäterveellisempi mieliteko). Vatsaa nippailee päivittäin ja tänään (DPO7) ollut huono olo ja painon tunnetta vatsalla. Lisäks syömisen jälkeen tuntu ruoka nousevan kurkkuun ja olo ollu turvonnu koko illan. Kaikki hajut tuntuu kauheen vahvoina nenään. Ja hätähousuna tein r-testinkin aamulla, vaikka varsin hyvin tiesin, että harvalla DPO7 näkyy testissä mitään. :D En edes ollu pettyny siitä negasta, nauratti vaan oma kärsimättömyys. Jos odottais seuraavan kanssa alkuviikkoon. Tiistaina siis DPO10.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä