Vauva Haaveissa 2013

Vauvaa haaveilevien kirjoituksia kun itsellä asia vielä niin tuoreessa muistissa ja se ihana tunne kun testi näytti vihdoin plussaa :) en itse juurikaan kommentoi nettikeskusteluja tai lue sillä usein täällä ikäväkseen huomaa kuinka äidit sättii toisiaan.. Tulee niin paha mieli sillä on niin monta tapaa olla hyvä äiti. Erilaisuudesta huolimatta. Josta hyvä silta ohjelmaan erilaiset äidit. Pelottaa jo kovasti minkä ryöpyn seuraava perhe saa niskaansa. Itse ajattelin että meidän kohtaloksi tulee ympärileikkaus, jota ei siis tehty. Toisin kävi :) sen mitä olen kuullut ja huomannut niin ihmiset on tarttunu Minan kommentiin vaipan vaihdosta :) ja kuinka meidän teinin kuuluu ne vaihtaa :) totuus on ihan toinen. Mieheni vaihtoi vaipat ja vaihtaa myös pojallemme! Tytär ei vieläkään ole moista tehnyt, eikä varmaan tee jos ei ihan maailmanlopun hätä tule. Pitää ymmärtää että moni mies pelkää tilannetta saati ajatusta onnistuuko ja yök se on kakkaa. Samoin ruokailu :) pieni suu ja paljon liikettä. Ei meistä moni koe luonnolliseksi antaa ruokaa vuoteessa olevalle vanhukselle. Ei edes vanhuksen omat omaiset..
Kiitos niille kaikille jotka ovat antaneet palautetta ja olleet hengessä mukana. Jakso kosketti monia ja mikä tärkeintä, aiheutti keskustelua. Me emme yksikään äiti ole samanlaisia. Vaikka olisimme kaikki hyviä. Minä olen oikea äiti minun lapsille ja onnellinen ollessani sitä. Elämän parasta aikaa ja parasta mitä elämä on minulle suonut.
Onnea teille kaikille ja toivotaan , että niitä plussia alkaa näkyä :) älkää suotta stressatko muiden mielipiteistä vaan toimikaa kuten oma sydän sanoo.. Rakkautta ja läheisyyttä yksikään lapsi ei voi saada liikaa. Siitä varmasti olemme kaikki yhtä mieltä.
Eikä tuttäreni jäänyt koulusta pois auttamaan minua. Hän ei ikävilseen päässyt kouluun mihin halusi. Kuulema ei myöskään lapsia meinaa tehdä koska ne itkee ja kakkii :D
 
Oho, mehän ollaan pieneen ketjuun saatu kunniavieraaksi äiti itse :). Kiva kun tulit oikaisemaan asiaa. Liekö sitten siellä telkkarin puolella leikkaajan pöytä, joka on valikoinut juuri "sopivat" palat puheesta, niin, että sai sen kuulostamaan aika pahalta. Hyvä että on hommat mennyt kivasti siis kuitenkin.

Ja pakko nyt sanoa kun olet kuulolla, että musta oli mahtavaa miten ihanasti teillä muut lapset tuntui olevan hengessä mukana. Itse olen tullut isosiskoksi teini-iällä ja muistan kuinka oli ihan parasta kun saikin perheeseen pikkaraisen mitä hoivata. ja joo ei se vaipan vaihto kyllä sillon ollu mitään teinarin lempi puuhaa, mutta tulipahan tehtyä :D hehe.

Ja mitä tuohon isän rooliin tulee, niin siihen varmasti kasvetaankin paljon paljon myöhemmin. Me naiset kun kasvamme äidillisyyteen jo ystävien ja sisarusten lasten kautta puhumattakaan lapsuuden nukkeleikkejä, jotka ovat tämän pitkän tien alku.

Mutta nyt mulla palaa ruoka pohjaan..menenpäs hämmentelemään sitä :)! Kiitos ja kumarrus.
 
Vieraileva tähti täällä, hei vaan :)

Yhdyn Kaislasen kirjotukseen, mukava kuulla että teillä on sujunu hyvin :) Olishan sen voinu arvatakin että tv:ssä asiat saadaan vaikuttamaan pahemmalta ku leikataan tietyt kohdat pois, mutta kyseisellä ohjelmalla mitä luultavimmin halutaankin herättää keskustelua.
Saako kysyä, miksi lopulta ympärileikkausta ei tehty? Minua jäi myös mietityttämään pienen Tepon kohtalo, toivottavasti hänellä on kaikki hyvin.
 
BDU
tässä ketjussa on ihanan optimistinen asenne! Kaikilla toiveikas odotus päällä.. kelläs alkaa oleen kohta aika testailla? ite ajattelin tuossa ehkä viikon päästä.. Jos maltan odottaa ;)

Mun ystäväpiirissä on tosi paljo sellasia isiä jotka ei vietä juurikaan aikaa lasten kanssa, tai edes pärjää niiden kanssa yksin esim 2h! Ei tiiä mitä niille syötetään, miten ne puetaan jnejne. Sitä minä en ymmärrä! Eihän se ensikertalainen äitikään tiedä kaikkea valmiiksi, mutta sillä ei ole muuta mahdollisuutta kuin oppia joten kyllä se sama oppimisen vastuu on miehelläkin. Lapsihan on yhteinen :) Tämä ei siis liity tuohon erilaiset äidit ohjelmaan vaan ihan yleinen kommentti. Oma mies on onneksi mukana tässä "projektissa" ihan täysillä enkä epäile yhtään etteikö ottaisi omaa osuuttaan vastuusta :)
 
mä ainakin nyt ymmärsin tuon kirjotuksen perusteella että se ympärileikkaus tehtiin, mutta
Viiv luuli että siitä ympärileikkaus-asiasta syntyy se suurin haloo ja toisin kävi.. helposti tartutaan tollasiin asioihin minkä varmana tämä isä oli jossain haastattelu tilanteessa vaan sanonut ja
se saatiin kuulostamaan niin pahalta..tiedän monia tulevia isiä ketä on nuo samat sammakot päästänyt suustaan ja joutuneet sitten syömään sanansa.
naisten on helpompi ottaa sen tulevan vauvan tuoma vastuu/työ helpommin vastaan.mehän sen 9kk vauvaa kannamme mukanamme. miehelle se vauva konkretisoituu vasta sitten kun se vauva oikeasti on siinä. tuskinpa moni isä sitten lopulta kieltäytyy mistäänvelvollisuuksista mitä se vauva tuo tullessaan.

nää ohjelmat erilaisista äideistä on ihania.itku silmässä niitä aina katselen..harmittaa vaan niiden perheiden vuoksi ketkä niihin on lähtenyt mukaan, koska jokainen varmaan saa jostain asiasta sitä paskaa niskaansa..
 
Heip Leidit! :)

Kaislanen Voi höh, tyhmää että täti tuli sinnekin riehumaan! Mutta jännäilläänpä taas sitten samaan aikaan ensi kuussa.... :)

Täällä on täti riehunut ihan tosissaan, ihan kauheet kivut ja tulvameiningit :/ Höh! Mutta sitten keksin hyvän ajattelutavan miten menkkoihin voi hyvin suhtautua jos ne taas tulee riesaksi kuukauden päästä. Ajattelin että siivotaanhan se talokin kunnolla kun on tärkeitä vieraita tulossa kylään. Ehkä se täti vaan siivoilee siellä ja valmistaa hyvät oltavat sitten kun sinne joku asukki taas muuttaa :)

Luin viimeyönä vauvan kanssa valvoessani kun en enää saanut unta, muutaman artikkelin netistä hedelmällisyyden palautumisesta synnytyksen ja imetyksen jälkeen. Hitsit kun en enää löydä niitä. Mutta jotenkin lähti apina selästä kun sain ihan tieteellistä faktaa sille, että vaikka neuvolassa ja joka paikassa on toitotettu että voi tulla raskaaksi heti vaikka imettääkin ja että ehkäisystä on huolehdittava jos ei halua heti raskautua, niin joillakin (suurimmalla osalla) imetys vaikuttaa vielä tosi paljon hormoneihin ja raskaaksi tulon mahdollisuuksiin. Ennen ekoja menkkoja synnytyksen jälkeen monesti ei edes tapahdu ovulaatiota ja kun ekat kuukautiset tulee, on silloinkin ilmeisesti ns. vähentyneen hedelmällisyyden kausi. Jossain (sori nämä tosi tarkat viittaukset ja supertieteellisyys ;) ) oli semmonen taulukko jonka mukaan vasta sitten kun on lopettanut imettämisen niin siitä kahden kierron kuluttua on saavuttanut 98% hedelmällisyyden. Joten nou pänik kun vauvaa ei vielä kuulu vaikka puoli vuotta ollaan oltu ilman ehkäisyä - imetys loppui vasta kuukausi sitten (tai jo, ihan miten vaan) ja se etten vielä ole tullut raskaaksi on vain luonnon oma viisas keino pitää huolta meidän ihanasta esikoisesta :) Näiden ajatusten avulla koitan mennä vähän iisimmin seuraavaan kiertoon! Mutta tähän väliin on pakko sanoa että kaikesta tästä huolimatta raskaaksi tulo imettäessä ja heti synnytyksen jälkeen ON myös mahdollista - ei siis hätää niilläkään jotka imettää ja toivovat pientä ikäeroa. JA ehkäisystä täytyy sitten (ensikertalaiset huom!) huolehtia heti jos ei halua tulla raskaaksi heti perään. (Tämä oli siis mun oma vastuuvapauslauseke!) :D

Pitäisköhän meidän muuten koota vähän päivitystä siitä missä vaiheessa kukakin on menossa, vaikka yhteen viestiin? Aika monissa muissa ketjuissa näyttää olevan sellainen päivitys, pysyisi paremmin kärryillä siitä mikä on kenenkin tilanne :)
 
Joo täälläkin on ollut kyllä niin hurja tulvatäti notta :D! Mutta toi oli ihana ajatusleikki, että pitäähän ne paikat siivota :D hehe. Kyllä mä vaan huomaan niin haaveilevani, että olisi ensi keväänä jo ihana mahanen.

Niin mä olen kanssa ymmärtänyt ystävän vauvahöpötyksistä, että imetys antaa periatteessa luonnon oman ehkäisyn, mutta eihän se tietenkään kovin varma ehkäisy ole, mutta noin niiku periaatteess akuitenkin. Aika hieno laite tuo ihmiskroppa.

Ja hei tollai tilannelista olisi kyllä ihan mainio. Mites sellaisen tänne kasais, yleensä kun se on ketjujen alussa? Pystyiskö ketjun alottaja muokkaamaan ekaan viestiinsä kaikkien tilanteet? Tai joku siitä alkupäästä?

Oon miettinyt tällaista asiaa, että missä vaiheessa sitä sitten kertoo ilouutisen kellekin..esim omille vanhemmille? Missä vaiheessa te jo lapsen saaneet kerroitte? Soititteki vielä testi vapisevissa käsissä, vai sitten vasta myöhemmin? Tämä mua mietityttää tosi paljon.
 
KaislanenMe kerrottiin mun perheelle (vanhemmat ja sisarusten perheet) joskus viikolla 9 tai 10 kun oltiin kaikki sattumoisin yhdessä koolla. Haluttiin kertoa kasvotusten :) Ja sitten miehen perheelle sen jälkeen heti seuraavalla kerralla kun oltiin yhdessä koolla, myöhemmin samalla viikolla.
Tarkoitus oli odottaa että ollaan "varmoilla vesillä" mutta sitten salaisuuden pitäminen kävi liian jännäksi ja toisaalta rupesi tuntumaan että jos saisi keskenmenon niin senkin haluaisi omien läheistensä tietävän. Muille sitten kerrottiin vasta kun 12 viikkoa oli takana ja "facebook-virallista" siitä tuli joskus puolenvälin tienoilla. Taisin jonkun kuvan postata missä masu näkyy jo kunnolla :) Oon muuten huomannut että tosi monet ei facebookissa kerro mitään vauvan odotuksesta ennen vauvan syntymää. Ootteko huomanneet samaa vai onko mun fb-kaverit jotenkin poikkeuksellisen pidättyväisiä omissa statuksissaan?

Nyt pari läheistä tietää vauvahaaveista joten olisi hassua että yhtäkkiä muuttuisi ihan salamyhkäiseksi eikä puhuisi koko asiasta mitään... Esikoisen kohdalla oli oikeastaan aika ihanaa kun miehen kanssa oli ihan ikioma salaisuus monta viikkoa. Se oli jotenkin tosi ihanaa! Voih, ihanaa kun pääsette kokemaan sen kaiken ekaa kertaa! <3 Varmasti se on toisenkin lapsen kohdalla ihmeellistä ja ainutlaatuista, mutta ensimmäisen kanssa se muutti maailmaa niin paljon! Ja edelleen tuntuu että rakastun tuohon pikkutuhisijaan joka päivä enemmän! Katselin tänään juuri valokuvia ekoista päivistä sairaalassa ja kotona. Voi miten ihmeellistä se oli!

Listausasiaa Onko halukasta tekemään päivityslistaa siitä missä mennään? Mäkin voisin kokeilla semmoisen päivittämistä :) Ehkä sitä ei ole pakko laittaa ketjun alkuun vaan voiskohan sitä päivittää tämän ketjun jatkeeksi? Täytyy tunnustaa että vasta nämä oviksen bongailut ja tämä kamala vauvakuume ovat saaneet mut kirjoittamaan elämäni ensimmäistä kertaa mihinkään keskustelupalstalle joten en ole kauhean kokenut :D
 
Täällä kp37, ei tätiä ei plussaa testissä :( Toivon nyt että se täti sieltä tulis, niin pääsis kierron aloittamaan taas alusta. Raskauskeijusta paketti tuli kotiin ja nyt tilasin ovistestejäkin, niin tietää millon se oikeesti sitten on :)
 
Mie voisin tehdä jonkun näköstä listaa, täällä kuitenki jokapäivä tulee käytyä jos ei mitään erikoista oo :D Monissa pinoissa listaa päivitellään normaalisti pinon jatkoks. Ainakin miun mielestä sitä on helpompi seurata niin ettei tarvii aina ekalta sivulta käyä kurkkimassa. Mitä halutaan listalle laittaa näkyviin? Monissa on
Nimimerkki - ikä - kiertopäivä/edellinenkierto - yritys aloitettu - monesko lapsi.
Mentäiskö noilla ensin?

Jos sopii ni laittakaa viestiinne noi tiedot, alottelen listaa vaikka jo tänään illalla :)
 
Viimeksi muokattu:
tollanen lista kuulostaa hyvälle:) ja annamay olis tosi kiva jos sä siihen kykenet.

me kerrottiin viime raskaudesta isovanhemmille ja sisaruksille heti kun olin plussanut..töissä tietysti vasta sitten kun oli ne 12 viikkoa täynnä.
jos tässä nyt toinen vielä suodaan oli puhetta että nyt yritetään pitää sitä salassa niin kauan kun se rupee näkymään, mut mä vähän luulen etten pysty siihen:D
 
BDU
Olipas taas tullut viestejä! Täällä on aina niin kiva käydä :) Mun tiedot:
BDU - 25 - 24/28-35 - 9/12 - 1.lapsi
Tuosta perheelle kertomisesta, mä oon ajatellu että yrittäsin (huom, yrittäsin :D ) kertoa vasta sitte 12vkon tienoilla suvulle + muille. Mulla on kaks ystävää jotka tietää tästä mun "projektista", joten niille mä soitan heti kun vapisevin käsin pidän sitä testiä ;) Ja voin sit niiden kanssa onneksi höpöttää tästä, mutta eihän sitä tiedä voiko pidätellä sinne 12vkoon saakka.. Jouluna vois kyllä kertoa hyvin suvulle ku ovat koolla!
 
BDU
Just sitä mäki mietin! Laittas vaikka vanhemmille jonku ultrakuvan kuoreen tai jotain :) Voivoi... Sitte se on sitä suurempi pettymys jos saaki negan nyt testiin ku on niin hölmö että tämmösiä suunnittelee :D Varsinki ku eka kierto niin ei nyt kannattais vielä hirveesti niitä pilvilinnoja piirrellä. Mutta kyllä se vaan tuntuu et tulis nyt äkkiä plussat testiin ku ympärillä ihmiset saapi vauvoja ja ovat niiiin onnellisia et minäki haluuuun.. :)
 
Oi miten ihanan jännää! Tässä rupeaa jo ihan odottelemaan täpinöissään sitä mahdollista tulevaa plussaa kun rupeaa miettimään noita raskaudesta kertomisjuttuja! Kiva jännäillä ja vaihtaa ajatuksia teidän kanssa :)

Haaveuni Tsemppiä piinapäiviin! Toivotaan että plussa kuitenkin ilmestyisi tai jos ei ole ilmestyäkseen niin sitten että uusi kierto alkaisi nopsaan!

Slallu Hienoa jos jaksat ruveta päivittämään listaa! :) Meillä tuo pikkuihminen ja vielä vähän kesken olevat opinnot pitävät välillä sen verran kiireisenä että voi olla etten aina ehtisi tänne päivittelemään. Kiitos! :flower:

BDU Saa sitä olla toiveikas jo ekassa kierrossa! Meillä esikoinen tärppäsi ekasta kerrasta ilman ehkäisyä.... :)

annamay - 23 - 4/30 - 9/12 - 2.lapsi

Oioi, kuulostaapa siltä että piinapäiviin on vielä PIIIITKÄ matka kun kierron näkee noin :D No, ovikseen ei onneksi niin pitkä matka ;) Laitoin tuohon että yritys alkanut 9/12 kun silloin on oikeasti ollut ekat realistiset mahdollisuudet raskautua kun kierto on käynnistynyt raskauden jälkeen, vaikka oikeasti yritystä on siis ollut 5/12 lähtien.

s-atu onpas sullakin jännät päivät menossa! Toivotaan että plussaa pukkaisi... :)
 
Viimeksi muokattu:
BDU
voi minnuu hölmöä.. nyt vasta tajusin ku lueskelin eri ketjuja että nuo kierron päivät lasketaan siis siitä päivästä ku kunnon vuoto alkaa. Mä joudun nyt palaan taaksepäin /%(//)/**^( :/ Ei siinä muuten mitään mut se tietää sitä et joudun odotteleen vielä enempi et viittii tehä testin :D Hítsi ku oon merkannu ylös sen päivän ku alko tuhruttelu mut jos oikein muistan miten alko "oikee" vuoto niin mulla on nyt kp 20/32 eli tuon 32 vois laittaa siihen ku se oli edellisen kierron pituus. Tai no seki voi olla väärä ku oon senki laskenu tuhruttelusta asti mut eipä tuo oo niin tarkkaa :) Laitan nyt tähän ketjuun ainaki "oikein" tuon ku täällä tulee eniten käytyä ja kirjoteltua.
 
Mun speskit ois tämmöset tällä hetkellä.:

Kaislanen - 26 - 3/27 - 9/12 - 1.lapsi

Ois kyllä niin kerrassaan ihanaa kun pääsis jouluna kertomaan perheelle tämmösen ilouutisen :).

Zemppiä ihan hirmusti kaikille jännäpäiväläis
 
Haaveuni, 27, 38/38, 7/12, 1.lapsi

Todellakin nyt odotan tämän kierron loppumista. Ei ole mitään mahdollisuuksia enään plussaa edes tulla, kun yritystäkään ole ollut oletetun ovulaation jälkeen. Ens kierrossa sitten ensimmäistä kertaa ovulaatiota tikuttamaan. Olisi muuten aivan ihana kertoa jouluna tulevasta vauvasta :heart: Tsemppiä ja plussatuulia kaikille! :)
 
Vauva haaveissa 2013



Torstai 1.11.2012

Haaveuni............. 27........... 38/38.............. 7/12............... 1.
s-atu.................. 26v......... 29/28.............. 10/12............... 2.
BDU.................... 25........... 25/28-35.......... 9/12............... 1.
miss_piggy........... 31........... 24/26.............. 02/12....... yk 6.........1.
Postimerkki........... 23........... 8/24................ 9/12...................1.
annamay.............. 23........... 5/30................ 9/12...................2.
Kaislanen.............. 26.......... 4/27................. 9/12..................1.
Slallu................... 25........... 1/28-41............ 9/12........ yk2..........1.

Jos haluat listalle, kirjoita tietosi punaisella.

(nimimerkki, ikä, kiertopäivä/edellinen kierto, yritys aloitettu, yrityskiertojen määrä, monesko lapsi)
Plussaonnea kaikille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tollasen raapasin, ehkä se tosta vielä kehittyy :) Jos haluutte ni laittakaa vielä toi yrityskiertojen määrä.

Täällä täti tuli viimein, oon oikeesti aika onnellinen ettei kierto venyny ton pitemmäks :) Nyt sit vaan ootellaan menkat loppuun että päästään kunnolla yritykseen :)
Katotaan pääsenkö päivittelemään miten viikonloppuna, täytyy viedä oma läppäri tohtorille :/
 
Jee, Slallu hienon oot tehnyt! Kiitos ! :) Täällä yk 2 menossa, täti on kohta toivotettu tervemenneeksi ja toivotaan ettei taas tulekaan PITKÄÄN aikaan!

Ovistikut odottaa kaapissa vielä, saas nähdä missä kohtaa kiertoa taas sekoan ja testaan kuin hullu joko ovista tai raskautta :D Mutta oikeasti, nyt on rennompi mieli kun miehen kanssa päätettiin että katsellaan ihan rauhassa kevääseen asti että ilmoittaako vauva tulostaan. Siihen mennessä jos ei ala kuulua niin täytyy ruveta mietiskelemään töihin paluuta ja esikoisen hoitoon laittoa. Toivotaan että rennommalla mielellä tekee mieli enemmän olla vauvantekohommia ;)

s-atu jännäpäivät käsillä! Miltäs vaikuttaa? Täällä jännätään sun puolesta kovasti! :)
 

Yhteistyössä