Vauva Haaveissa 2013

Heipparallaa!
Kiva kun on tullut uusia ja paljon keskusteluja tänne nyt :)!
Täällä menossa kp 21 ja yk2 kohta siis alkaa jännäilyt. Joskin mulla saattaa olla välillä pitkiäkin kiertoja. Viime kierto oli sen 40pv.

Meillä ekan lapsen teosta ollaan puhuttu jo pitkään koska mies on jo kuitenkin reilu 30, niin hänelläkin on jo ihan kovat vauvakuumeet. Nyt sitten kun mulla on opiskelut jo lähes valmiit, niin päätettiin, että aletaan rauhakseltaan yrittämään. Eka piti alottaa yritys vasta kun on paperit kädessä koulusta, mutta lähipiirin vauvauutiset on kyllä saanut tätä prokkista aikaistumaan nyt siihen, että alotettiin jo, vaikka valmistun “vasta” vuoden lopussa.

Olen kyllä niin innoissani. Tilasin raskauskeijusta itselleni tuollaisen helisevän korunkin tulevaisuuden varalle (BOLA KORUT / Bola perusriipus / Hopeoitu Bola / Bola Crystal / Kuvioidut Bola korut / ) niin ihana ajatus ja nätti koru, että voi kyllä käyttää vaikei ihan heti raskautuiskaan.

Tää haaveilija on Päijät-Hämeestä :)

Hei tuo iPhone sovellushan mun pitää ladata. Katselin jo jotain sellaista sovellustakin mikä kertoo sitten, että missä vaiheessa vauvan kehitys on minäkin päivänä...pakko ladata kun tärppää, niin voi ihastella ja ihmetellä :).
 
Kaislanen Ihanaa kun sait bolan jo nyt! :) Mullakin oli bola käytössä ekassa raskaudessa (ja jo ennen kuin raskauduin kun vain vielä haaveiltiin...) Ajattelin ostaa uuden jos pikkukakkonen meille suodaan :)

Mäkin odotin postia tänään kuin kuuta nousevaa. Tilasin mammaksi.fi:stä raskaustestejä ja himoitsen testailua jo kovasti! Toimitusaika on 1-3 päivää ja maanantaina sain viestin että on laitettu eteenpäin. Mutta ei posti tuonut testejä vielä :( Höh! Ehkä tää on joku merkki korkeammalta että pitää malttaa sen testailun kanssa... Nyt on dpo 10 menossa, kp 27 ja aina ennen kierto ollut 28 päivää! Jännää! Ei merkkejä lähestyvistä menkoista, mutta olen kyllä löytävinäni itsestäni joka ikisen mahdollisen raskausoireen. Oon päättänyt että jos en nyt ole raskaana niin jatkossa en kyllä mieti mitään "oon ehkä raskaana"-tuntemuksia jos nyt vaistoan asian väärin! Äh, oon turhautunut ja harmissani jo etukäteen. Tyhmää koska vasta varsinaisesti yk1 menossa vaikka "yritystä" ollut jo kohta puoli vuotta (menkkoja sai odotella n. 5kk synnytyksen jälkeen). Blaaah! Pitääköhän laittaa miehelle viesti että tuo testin tullessaan töistä.... Oon malttamaton! Vaikka eihän se edes vielä anna välttämättä oikeaa tulostakaan... Hitto kun tietäisi edes kierron nyt synnytyksen jälkeen.

Toivottavasti te muut maltatte olla kärsivällisempiä! =)

*muoks. Niin - ja Helsingissä hermoillaan ;)
 
Viimeksi muokattu:
annamay, kiitsi vinkistä! Nyt minäkin menin ja tilasin raskaustesteja.

Tänään olin lounaalla mieheni kanssa ja kesken syömisen tuli semmonen etova olo, semmonen et semi-oksettava. Meni kuitenkin aika nopeasti ohi. Ehkä vaan kuvittelen... Minulla on vasta dpo 8 :confused:
 
Huuh, nyt on hämmentynyt olo! Pyysin kuin pyysinkin miestäni tulemaan kotiin apteekin kautta. Clear Blue näytti tooosi toosi haaleeta haamua. Nyt jännittää vielä enemmän! En kai vaan kuvitellut sitä... voi kunpa huomenna tulisi selkeä plussa! Tai edes selkeämpi haamu..... Voi miksi menin testaamaan liian aikaisin! Varovaisen jännittävissä ja innostuneissa tunnelmissa..... :)
 
oii mitä uutisia tänne on tullut :)) toivottavasti muutaman päivän päästä on hieman selkeempi
plussa :))
minäkin niin tahtoisin jo ostaa noita testejä tonne kaappiin, mutta en osta ennekuin on oikeesti aihetta ostaa.. :D
mä asustelen täällä satakunnassa.
 
annamay ensinnäkin hirveesti plussaa täältä sulle, että haamut muuttuis ihan kunnon viivoiks. Ja kiva, että sullekin bola on tuttu. Mäkin just mietin et vois ostaa sit jokaisesta tulevasta raskaudesta (haaveilenhan saavani kaksi tai kolme lasta) oman bolan ja antaa sen aina lapselle vaikka rippilahjaksi. Olisi aika kiva homma. Pitäähän sitä jokin perinne olla :).

Ja hei vinkkinä annamaylle ja mjuillekin, että raskauskeiju toimittaa testit ihan todella nopeasti. Jos tilaa aikaisin (aamulla) niin lähtee vielä samana päivänä. Ton bolankin tilasin sieltä toissailtana ja tänään tuli :). Testejä kun tilaa niin kannattaa laittaa lisäinfo kenttään, että pakkaukset saa litistää, niin mahtuvat postiluukusta. Tuon vinkin luinkin jostain täältä foorumilta. Olen yhden kerran sieltä testejä tilannut ja niitä kököttää tuolla kaapissa muutamat ensi viikon mahdollisia testailuja varten :).

Huomaan kyllä koko ajan miettiväni kaikkea, että “sit kun olen raskaana niin mites tämä onnistuu sitten ja voi kuinka on hauska olla vaikka salilla kun kaikki näkeen ihanan mahan!” hehe. Musta raskaana olevat naiset on vaan aina ihan super kauniita mahoineen :).

Täällä on ollut koko päivän rinnat arat ja kunnon menkka oireet vaikka menkkojen pitäis siis aikasintaan alkaa vasta tossa kuun vaihteessa ehkä myöhemminkin...jännittää. Mutta ihanaa kun meitä jännittele etäällä nyt näin ahkerasti moni. Oon vähän pyöriny tuolla vauva.fi forumillakin, mutta siel on kyllä hiljaisempi meno.
 
Kiitos ihanista kannustuksista :heart:

Ja kiitos Kaislanen superhyvistä vinkeistä :)

On tää vaan niin hassua kun vasta puoli vuotta sitten lyllersin ison mahani kanssa ja tuskailin että en jaksa olla raskaana enää yhtään päivää ja tulis jo se vauva sieltä ja nyt hypin seinille kuin pieni duracell pupu jännäten että joko saisi taas olla kotina pienelle ihmiselle.... :) Esikoisestakin kun yrjösin kolme kuukautta putkeen :/ Ihmeellinen on ihmisen mieli ja miten vauvakuume saa pään sekaisin :D

Oot Kaislanen ihan oikeassa että raskaana olevat naiset mahoineen on kauniita! Olispa ihana odottaa kesällä (vaikka oikeesti varmaan tukalaakin...) kun saisi esitellä masua! Edellinen raskaus meni mulla kaameiden talvitakkitelttojen kanssa ja kenkinä jotkut kaameat saappaat että varmaan pysyy pystyssä liukkaallakin... Haaveilen jo ihanista kesäraskausmekoista..... :) Jopas on syvällistä! :D

Iloista mieltä ja hyvää loppuviikkoa kaikille! :flower:
 
Postimerkille niin paljon plussatuulia kanssa. Mullakin on ollut tänään muka vähän öklö olo, mutta voi olla että kuvittelen. Niin ja se bola on sellainen ihana helisevä kaulakoru. Laitoin linkin tossa muutama kommentti ylempänä :)! Käyhän kurkkaamassa, aika ihana homma!

annamay, on kyllä jännää mitä tää luonto teettää naiselle. En oo koko teinivuosina “kärsinyt” vauvakuumeesta, vaikka tuntuu että kaikki kaverit oli ihan vauvapäissään siinä 18vuotiaana. Mutta nyt kun itse olen 26 niin pari vuotta ja etenkin viiminen vuosi on kyllä menty niin vauvat mielessä :D. Hassua. Mutta isolta osalta tietysti vaikuttaa se, että opiskelut on mulle ollut aina tärkeät niin oon kai osannut blokata mielestä nää kuumeilut, ennen kun on puitteet ollut suotuisat :).

Hitsi koko ilta mennyt vauvablogeja googletellessa :D
 
BDU
Sulla kuulostais Kaislanen olevan jännät päivät samaan aikaan mun kans :) Mulla ois oletettu menkkojen alkamispäivä tuossa 5.11 paikkeilla tai vähän jälkeen.. Eipä oikeen aika kulu :D Täällä kans on muuten kaverit melkeen kaikki jo lisääntyny ja minä tulen vähän jälkijunassa, tää kuume iski mulle ihan yhtäkkiä tänä syksynä!!
 
Hei hauskaa! Aika samoilla ajoilla mennään, mulla kun se kierto voi olla 30, 35 tai 40kin..ei viel tiiä. Mulla on tässä nyt koko alkaneen päivän ollu jotenki öklis olo jo äsken juimas tonne jonneki alavatsan sopukkaan kyllä niin että piti oikeen ääneen pihahtaa. Tissit on niin kipeet että, mutta mulla on aina menkkojenkin aikana. En anna nyt itseni liikaa innostua, kun nää kaikki vois olla niitä menkkaoireitakin.

Mutta jännät paikat on kyllä meillä :)! Kiva kun voidaan jännäillä yhdessä. Minkä ikä sie olitkaan? Mulla ihan parhaista ystävistä vaan yksi on saanu lapsia, mutta toinen yrittää myös kovaa tahtia sitten kavereista nyt tosi moni on joko raskaana tai saanut lapsia ja ihan vaan tutuista taas aivan älytön määrä. Oon niin siin iässä nyt :D (26).

Mulla ehkä pahin vauviskuumeen aiheuttaja on ollut tuo kummitytön syntyminen. Nyt jo taaperoikäinen mussukka vallottaa niin mun sydämen joka kerta kun saan sen kanssa temmeltää :) <3
 
BDU
No minä oon 25, että tais olla joku ikäkriisi tää vauvakuume :D Mulla on oikeestaan kaks hyvää ystävää enää joille ei ole tätä kuumetta tullu ja ei siis ole lapsia kummallakaan. Muuten on ystävät, kaverit ja suku kyllä lisääntyny melkolailla.. :) Onneksi kukaan ei tiedä näistä mun suunnitelmista paria ystävää lukuunottamatta, pääsenpähän yllättämään (toivottavasti) kunnolla.. ;)
 
Mäkään en ole kertonut vielä kellekään, että yritetään. Monelle oon kyllä kertonyt, että voi moro mikä vauvakuume. Että kyllä tää varmaan ees jonkinlaisena yllätyksenä sitten tulee :). Vaan tietysti siinä vaiheessa on jo pakko jollekin puhua, jos ei ala kuulumaan, koska tiedän että se harmittaisi varmasti aika lailla. Toivotaan, että siihen ei tarvi ryhtyä :).
 
Blaah, nyt on mieli maassa :( Tein tänään uudestaan testin, nyt Davidin testin mikä saapui postissa sieltä Mammaksi.fi:stä. Tyylipuhdas negahan se sieltä pamahti - ei mitään arvailujen varassa... :( Mistä se cb:n haamu oikein hyppäsi :confused:
Toivotaan että oon vaan turhan hätähousu testailija ja on vaan vielä liian aikaista! Nyt siis kp 28/?, oviksesta 11 päivää.
Kokoajan palelee, nippailee alamahasta ja aamulla meinasi laatta lentää. Esikoisen imetyksestä rupsahtaneet tissitkin on ihan pinkeenä ja arkana. Tai sitten me menkat vaan tekee tuloaan. Olispa kristallipallo!

Ihanaa Kaislanen ja BDU kun teillä on vauvoja ja "lapsellisia" ihmisiä jo lähipiirissä! :) Itse olen 23 ja tuttavapiirissä vain yksi vauva! Olis välillä niin ihana kun voisi jutella vauvajuttuja muiden kanssa. Mutta sit taas toisaalta on kiva ettei hörähdä ihan kokonaan tekemään "uraa" äitiydestä kun ihan toisessa elämäntilanteessa olevat kaverit muistuttaa että elämää on vaipanvaihdon ja imetyksen ulkopuolellakin ;)

Joas piristi kun sai tänne vähän avautua! Jotkut hormonit nimittäin ainakin on ihan hyrskyn myrskyn kun toi nega niin meinaa harmittaa.
 
No voi höh :( Pitää nyt sitten kasvatella malttia, odotella menkkoja alkavaksi tai testailla vaikka parin päivän päästä uudestaan... Olisi se kyllä aika hyvä tuuri jos nyt olisi jo tärpännyt kun vasta yhdet menkat raskauden jälkeen takana.
Tietääpähän sitten ainakin tän kierron pituuden jos ei nyt tärppää :)
 
vitsit,kun jää paitsi kaikesta kivasta keskustelusta kun on niin kiinni tuossa pikkumiehessä ettei paljoo koneella istuskella.

ja tosiaan jännä juttu kun tuossa olin raskaana ajattelin ettei koskaan enää..ihan hirveetä tää raskausaika,mut kummasti sitä tulee ikävä. ja olis niin ihana odottaa siten ettei tarvis olla töissä.sais nauttia siitä raskaudesta ihan oikeesti:)
ja just kesällä/syksyllä kun olis la, niin sais tosiaan näyttää sitä masua,kun mäkin jouduin peittelemään sitä paksuilla takeilla.kun ei ollut edes hirveän iso maha niin se hukku ihan niihin takkeihin ja ei tullut varmaan kaikille edes selväksi et oon pieniin päin ;)
ottaa niin päähän kun mies iltavuorossa niin ei tällä viikolla päästä tosi toimiin, mut jos laskujen mukaan mennään niin ens viikolla vois olla tärppipäivät tiedossa..jos sillon pääsis viimeistään vällyjen väliin ..heh..

kauheen malttamattomia mekin ollaan..viikonloppuna kirjoteltiin jo nimi vaihtoehtoja. ja mies oli sitä mieltä että kyllä seuraavaks tyttö tehdään :p
 
  • Tykkää
Reactions: annamay
Heh, mä oon tainnut jäädä kiinni siitä että roikun täällä palstalla hermoheikkona kokoajan :D

s-atu, aikainen lintu madon nappaa - aamupuuhia sit vaan kehiin! ;) Hauska kuulla että sulla on niin samoja ajatuksia pikkukakkosen odottamisesta! Olis kyllä kiva tosiaan kun nyt tärppäis tässä kotona ollessa niin ei tarvitsisi töissä tosiaan yrjöillä jne. Vaikka onhan siinä varmasti omat haasteensa pikkuihmisenkin kanssa. Joko sulla muuten on selvät kierrot synnytyksen jälkeen?
 
Mulla on edelleen etova olo ja siis nyt on dpo9. Kävin sit ennen kotiin tuloa ostamaan äkkiä testin, selvä nega. Mut olin nopeasti napannu clearbluen plus-testin mistä en oo kuullu yhtään mitään positiivista...

Mammaksi.fistä tilatut testit tulee varmaan huomenna jos viikonloppuna testailisi uudestaan kun pääsee dpo10 ohi.
 
mulla tosiaan on nyt e-pillereiden kanssa ollut ihan samanlaiset kierrot kun ennen ekaa raskauttakin..se
28 päivää..saas nähdä millaseks muuttuu nyt kun lopetin..viimeks kun lopetin niin ei kerennyt tulemaan tosiaan kuin ne yhdet menkat ennenkuin tärppäs:)
 

Yhteistyössä