Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Miksi niitä vauvoja täytyy tehdä jos heti väsyttää !!!! |O Ja ollaan ihan loppu ku ollaan alapsessa oltu ihan kiinni pari kuukautta.. Joskus tuntuu et osan kannattaisi miettiä perheenlisäystä vielä kauan..
Onko toi sitten kivasti sanottu? :/
Meitä on moneen junaan, toiset kärsivät uskomattoman paljon yöheräilystä, tulee fyysisesti ihan sairaiksi, kuten minä. Jos mä odottaisin kauan ja miettisin tuollaista, olisi jäänyt meikäläisten perhe lapsettomiksi.
Ja juu, tiedän kyllä valvomisesta itsekin jotain tästä huolimatta, että ravinnon vähyyden (?) vuoksi mua ei saisi kukaan valvomaan/valvottamaan vauvaa.
Paitsi että ravinnon vähyydellä ja vauvan yöheräilyllä harvoin on mitään tekemistä toistensa kanssa. Vauvan kasvukäyrä kertoo sen, riittääkö ravinto.
Pikkuvauvan vuorokausirytmi on vielä hakusessa, eikä se löydy yhtäkkiä jos hän alkaa saamaan velliä ja perunaa.
Ja jotkut vauvat heräilee vielä 10 kk iässäkin useita kertoja yössä, vaikka illalla syövät ison lautasellisen neljän viljan puuroa.
Vauvat on yksilöitä, toiset oppii nukkumaan jo pikkuisina, ja toiset oppii myöhemmin. On tuuripeliä, millaisen yksilön kukin sattuu saamaan.