Väsynyt imettämiseen, vauva vasta 8vko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennariina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Mun vauva on 2kk ja en todella uskalla edes kuvitella miten jaksaisin jos heräis 5kertaa yössä.Nykyään herää kerran.
Ja kyllä myös minä itsekkäästi olen miettinyt,että alotan kiinteät heti kun vaan saa.En yöunien takia vaan koska en jaksa imettää vartin välein koko päivää.

Hei, tää on ihan kun meillä. Yöllä nukutaan, mut päivällä huudetaan ja syödään, huudetaan, ja syödään, huudetaan ja syödään...!!

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Juu, yöt pääsen helpolla, mut päivällä ei sit nukutakaan kun 10min pätkiä ja huudetaan lopunaikaa :|

Tuleva päivätyöläinen! :D

Meillä oli yötä-päivää sama tahti... Kohta kait helpottaa, kun kuopus täyttää 5 ja nukkuu jo satunnaisesti kokonaisia öitä. Imettänyt en ole lähes neljään vuoteen :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
No kyllä minä oisin myös helisemässä jos vauva söisi 5 kertaa yössä, en mie vaan jaksais herätä niin montaa kertaa...
Antaisin illalla lisämaitoa, jos meijän vauva heräilis yöllä noin tiheeseen syömään.
Se vauva saattaa herätä siltikin, vaikka lisämaitoa antas.
Mitä ihmettä te äidit tekisitte sitten jos ette kerta tuon vertaa jaksas vauvan kanssa yöllä herätä? :o
Ihan varotuksen sanana teille jatkoon, että osa vauvoista heräilee jopa useamminkin kuin tuon 5 kertaa... :whistle:

En tiiä mitä tekisin, en uskalla ees ajatella. Mie oon päivän jälkeen niin rättiväsynyt tuon mahavaivaisen vauvan kanssa, että en varmaan heräis enää ees yöllä itkuun jos pitäis niin usein heräillä..menisin varmaan niin väsyneeks, kun nytkin oon tosi väsynyt koko ajan.

jos et tykkää imetyksestä tai se ei luonniistu lopeta ihmeessä.se on sun oma asia!!
mä imetin keskimmäistä 6 viikkoo ja se pienikin aika oli tuskaa imetys sattu maitoa tuli niukanlaisesti ja muutenkin se ei vaan luonnistunut jolloin lopetin ja pääsin helpommalla kun kestää sitä kipua
nuorimmaista imetin 1v5kk ja kauemminkin olisin voinut jos ei koko miehen suku olis ollut kimpussa tai tyyliin joka toisen ihmisen kommenttia " viäkö sä noin isoo poikaa imetät"

Alkuperäinen kirjoittaja vihainenämmä:
Mun vauva on 2kk ja en todella uskalla edes kuvitella miten jaksaisin jos heräis 5kertaa yössä.Nykyään herää kerran.
Ja kyllä myös minä itsekkäästi olen miettinyt,että alotan kiinteät heti kun vaan saa.En yöunien takia vaan koska en jaksa imettää vartin välein koko päivää.

"..vaan koska en jaksa imettää vartin välein koko päivää."

Ei heövetti,miksi te ihmiset sitten teette niitä lapsia, jos kerta "ette jaksa niitä imettää",silloin kun lapsella on nälkä!!Ei hyvää päivää,tajuatteko te,että se äidinmaito on parasta sille lapselle!!Mä en sitten ymmärrä näitä ihmisiä,jotka siirtyvät korvikkeeseen/lisämaitoon vain sen takia,kun en jaksa imettää koko ajan...argh!!

ugh!purkasimpas!!ja saamari,tämä on mun mielipide,että kuka haluaa vetäköön vaikka pussin herneitä nenään,mutta katsokaa myös peilii,että olisiko kannattanut vielä odotaa hetki,ennekuin olisi tehnyt sen vauvan,koska ei jaksa imettää...

Kyllä se vaan väsyttää jos toinen syö vartin välein.Hyvä että ehtii syödä tai käydä suihkussa.Ja siis en ole antamassa vauvalle just nyt kiinteitä vaan luultavasti 3-4kk:n iässä ja silloinkin imetys jatkuu edelleen.Lastani kyllä rakastan ja imetän,vaikka imetyksestä en niin nauti.muoks.Vauvani ei myöskään juo korviketta.Vastasyntyneenä kyllä muutaman kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Juu, yöt pääsen helpolla, mut päivällä ei sit nukutakaan kun 10min pätkiä ja huudetaan lopunaikaa :|

Tuleva päivätyöläinen! :D

Meillä oli yötä-päivää sama tahti... Kohta kait helpottaa, kun kuopus täyttää 5 ja nukkuu jo satunnaisesti kokonaisia öitä. Imettänyt en ole lähes neljään vuoteen :kieh:

Todennäköisesti päivätyöläinen, juu! :D

Hei, tää on ihan kun meillä. Yöllä nukutaan, mut päivällä huudetaan ja syödään, huudetaan, ja syödään, huudetaan ja syödään...!!

Näin.Tosin meillä tyttö ei suoranaisesti huuda,mutta kitisee.Ja sylissä/tissillä pitää olla koko ajan.Sitteri ja lattia on suorastaan helvetillinen kokemus meidän muksulle. :D Illalla tasan kello 21.00 alkaa iltahuuto.Kestää noin tunnista kahteen. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
No kyllä minä oisin myös helisemässä jos vauva söisi 5 kertaa yössä, en mie vaan jaksais herätä niin montaa kertaa...
Antaisin illalla lisämaitoa, jos meijän vauva heräilis yöllä noin tiheeseen syömään.
Se vauva saattaa herätä siltikin, vaikka lisämaitoa antas.
Mitä ihmettä te äidit tekisitte sitten jos ette kerta tuon vertaa jaksas vauvan kanssa yöllä herätä? :o
Ihan varotuksen sanana teille jatkoon, että osa vauvoista heräilee jopa useamminkin kuin tuon 5 kertaa... :whistle:

En tiiä mitä tekisin, en uskalla ees ajatella. Mie oon päivän jälkeen niin rättiväsynyt tuon mahavaivaisen vauvan kanssa, että en varmaan heräis enää ees yöllä itkuun jos pitäis niin usein heräillä..menisin varmaan niin väsyneeks, kun nytkin oon tosi väsynyt koko ajan.
Juu, no nyt sit ymmärrän! :) Luulin, että teillä on ihan lepposaa ("normaalia" ) päivällä ja siks ihmettelin, että kui hitossa ei jaksas herätä öisin ja mitä tekis jos tulis koliikki vauva... Mut nyt siis ymmärrän sun mielipitees! Jaksamista! :hug:
Meillä myös tuo kuopus valvotti yöt ja päivät 4kk ikään asti, kunnes lehmänmaitoallergia selvis ja iho-oireet helpotti.

Sen enempää ketjua lukematta voin kommentoida, että meillä tytöistä kumpikaan ei olisi enää hengissä, jos eivät olisi lisämaitoa saaneet. Sitä ei minulta vain yksinkertaisesti tule, kuin aivan "naurettavia" määriä kerrallaan... :ashamed:

Näin.Tosin meillä tyttö ei suoranaisesti huuda,mutta kitisee.Ja sylissä/tissillä pitää olla koko ajan.Sitteri ja lattia on suorastaan helvetillinen kokemus meidän muksulle. :D Illalla tasan kello 21.00 alkaa iltahuuto.Kestää noin tunnista kahteen. :wave:

Siun kans olikin muuten puhetta siitä lypsämis-jutusta joskus, kokeilitko?
Mie en oo enää kuukauteen lypsänyt, poitsu oppi lopultakin tissille, ja siitä tuli ihan mahoton tissivauva :D

Teet niinkuin itse parhaaksi näet.
Kokeile ensin varovasti että josko vatsa kestää ja unet pitenee korvikkeella.
On sitten ihan se ja sama mitä mieltä ollaan tuosta korvikkeen antamisesta,oma jaksamisesi on kuitenkin tärkeämpää.
Tottahan se on ettei välttämättä auta muttei niin paha ole että kokeilee.

Mie en oo enää kuukauteen lypsänyt, poitsu oppi lopultakin tissille, ja siitä tuli ihan mahoton tissivauva :D

Oli juu puhetta ja puheen tasolle jäikin..Pumppasin maitoa ihan innoissani ja ajattelin,että nyt pääsee mies välillä syöttämään.Mutta muksu vaan yökkäilee pullolle ja suuttuu tosissaan. :D :headwall: Tutti saa samanlaiset lähdöt.Joten minä toimin tytölle ihmistuttina. |O

Oli juu puhetta ja puheen tasolle jäikin..Pumppasin maitoa ihan innoissani ja ajattelin,että nyt pääsee mies välillä syöttämään.Mutta muksu vaan yökkäilee pullolle ja suuttuu tosissaan. :D :headwall: Tutti saa samanlaiset lähdöt.Joten minä toimin tytölle ihmistuttina. |O

Juu, ei kelpaa enää meidänkään vauvalle pullo, kun tissin makuun pääsi :D
Semmosella kapeella pullotutilla (ei anatomisesti muotoiltu) syö kyllä, jos on hätätilanne, eli tissi jossain muualla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Onko 8 viikon ikäiselle 5 kertaa yössä JOPA??? :o

Mä täysimetin 6 kk eli ihan pelkällä rintamaidolla mentiin. Neiti söi vielä 11 kk iässä tissiä jopa 8 kertaa yössä, vähimmilläänkinsen 3 kertaa. Meillä ei kyllä kiinteiden aloittaminen yhtään jatkanut yöunia ja sama oli esikoisella aikanaan, sillä aloitin kiinteät 4 kk iässä.

En antaisi vielä lisäruokaa, sillä sillä ei ole MITÄÄN takeita että saatte yhtään sen parempia tai pidempiä unia.

Huomioini osui samaan paikkaan. Siis onhan se rankkaa vaikka se olisi vaan viisi kertaa, mutta kyllä meilläkin meni paljon useammin ja vielä paljon vanhempana. Ei siihen auttanu edes se kun kiinteät aloitettiin. Ehkä tein jotain väärin tai sitten vaan vauvat on erilaisia, mutta sen voin sanoa, että oisin ollu ikionnellinen jos 2kk vauva olis heränny vain 5 kertaa yössä.

Sen kummemmin en ota kantaa.

8 viikon ikäinen vauva ja syö JOPA 5 kertaa yössä?
Voi, sehän on täysin normaalia.
Jotenkin hassua, ettei sairaanhoitaja tiedä tällaisia perusjuttuja. Tai ehkä ne ei neuvolassa kerro mitään juuri siksi, että olettavat sh:n olevan perillä asioista muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
jos et tykkää imetyksestä tai se ei luonniistu lopeta ihmeessä.se on sun oma asia!!
nuorimmaista imetin 1v5kk ja kauemminkin olisin voinut jos ei koko miehen suku olis ollut kimpussa tai tyyliin joka toisen ihmisen kommenttia " viäkö sä noin isoo poikaa imetät"

Pientä ristiriitaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Jotenkin hassua, ettei sairaanhoitaja tiedä tällaisia perusjuttuja. Tai ehkä ne ei neuvolassa kerro mitään juuri siksi, että olettavat sh:n olevan perillä asioista muutenkin.

Eihän ap kirjoittanut tietämisestä mitään vaan jaksamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Vellien antamista kahdeksanviikkoiselle kuitenkin jo suunnitteli. Eikä 5 kertaa yössä ole "jopa" noin pienelle vauvalle.

Eiköhän jokainen tiedä, että tuollainen heräily on vauvalle täysin mahdollista... Se ei silti katso sitä, että välttämättä itse jaksaisi sitä tahtia heräillä. Usein korvike kyllä tosiaan pitää nälkää kauemmin pois, kuin rintamaito.

Vellien antamista kahdeksanviikkoiselle kuitenkin jo suunnitteli. Eikä 5 kertaa yössä ole "jopa" noin pienelle vauvalle.

En siltikään ymmärrä että mammat täällä keuhkoaan henkeen ja vereen imettämisen puolesta ja pitää maailmanloppuna korvikkeen antamista.
Jos toinen ei jaksa sitä että herää niin usein syömään niin ei jaksa.
Ei se siitä äidistä sen huonompaa tee.

En siltikään ymmärrä että mammat täällä keuhkoaan henkeen ja vereen imettämisen puolesta ja pitää maailmanloppuna korvikkeen antamista.
Jos toinen ei jaksa sitä että herää niin usein syömään niin ei jaksa.
Ei se siitä äidistä sen huonompaa tee.

Ja mä keuhkosin tarkalleen ottaen missä kohtaa? :o :headwall:
(ja ap puhui vellistä, ei korvikkeesta...vellit luokitellaan soseisiin :whistle: )

5 herätyskertaa yössä on vielä vähän tuon ikäisellä!

Jaksa vaan imettää kyllä ne unet viimeistään leikki-iässä apranevat. Mitäs jos sinun lapsellesi tulee allergia. Saat loppuikäsi kantaa syyllisyyttä siitä tuttelista. Saati ettei se nitä yöunia ainakaan paranna kun vauva huutaa allergiaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja pupu tupuna:
no meidän lapset on reippaita ja terveitä vaikka ei ikinä täysimetyksessä ollutkaan...ja jos ei ole tarpeeksi maitoa niin on pakko antaa korviketta...

:wave: Peesi. Tyttö 4v ja sairastanu 2 korvatulehdusta ja syöny yhtä monta lääkekuuria :whistle:

peesi tähän. itse en ole koskaan imettänyt ja lapset ei ole allergisia milleen, ei ole korvatulehduksia ollut eikä montaa nuhakuumettakaan.. ja vanhimmalla ikää kohta 13 vuotta. ei se aina ole se äidinmaito mikä kaikkea ehkäsee, vaikka täysimettäjät niin väittääkin. toisilla on varmaan jo verenperintönä parempi vastustuskyky, esim sairastan itsekin todella harvoin eikä sitä tissiä ole munkaan suuhun aikoinaan laitettu.

Yhteistyössä