Vastasyntyneen kuljettaminen

Sini
Jos sukulaisiin/tuttaviin menossa, niin vaikka heti laitokselta. Jos siis siellä ollaan terveinä.

Kaksi ensimmäistä miellä on jo reilun viikon ikäisinä olleet isoissa sukujuhlissa mukana ja hyvin pienestä vietiin ihmisten ilmoille. Ovat pysyneet hyvin terveinä ja ovat nykyisin erittäin sosiaalisia teini-ikäisiä.

Kuopusta vietiin vähemmän ja nyt pari vuotiaana ei mihinkään voi viedäkään, kun ei ole tottunut ja saa aina hepulin esim. kaupassa.

Eli liikkeelle vaan. Oman jaksamisen mukaan..

x
Entäs sen vastasynnyttäneen kuljettaminen? Oletko niin hyvässä kunnossa synnytyksen jäljiltä että pystyt itse istumaan tuon matkan? Miksi sinne mummolaan muuten pitää heti hyökätä?

poitsuli
me oltii esikoispojan kans shoppailees ku se oli jotai 5pvä ja tasan 2vkoa ku oltii sukujuhlis..paljo o kuljettu esikon kaa,mut ei se innolla mihkää kylää lähe isäänsä tullu!

me käytiin pojan ollessa vajaa 2kk ikänen, niin mun kaverilla joka asuu reilun tunnin ajomatkan päässä... ja jumalauta se oli hirveetä kun motarilla herra päätti, että minä en nuku enkä muuten tykkää olla tässä helvetin kaukalossakaan. se itku oli KAMALAA ja todella kovaa. onneks ei ollut tuon pidempi matka.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Entäs sen vastasynnyttäneen kuljettaminen? Oletko niin hyvässä kunnossa synnytyksen jäljiltä että pystyt itse istumaan tuon matkan? Miksi sinne mummolaan muuten pitää heti hyökätä?
Mulle ei tuota mitään ongelmaa toi istuminen, olin pystyssä heti synnytyksen jälkeen ja laitokselta päästiin kotia heittelee mattoja ulos kun oltiin oltu 2pvää =) (ei tullu mitään repeämiä tms.) Vauvakin täysin terve. Mietityttää vaan että kuinka se jaksaa sen matkan..

x
Alkuperäinen kirjoittaja Ancela1:
Mulle ei tuota mitään ongelmaa toi istuminen, olin pystyssä heti synnytyksen jälkeen ja laitokselta päästiin kotia heittelee mattoja ulos kun oltiin oltu 2pvää =) (ei tullu mitään repeämiä tms.) Vauvakin täysin terve. Mietityttää vaan että kuinka se jaksaa sen matkan..
Kiva että jollakulla on mennyt synnytys ilman suurempia vaurioita, onnea! Itse en pystynyt autossa matkustamaan yhtään ensimmäiseen kuukauteen. Jos vauvan jaksaminen yhtään mietityttää, niin sitten on mun mielestäni parempi jäädä kotiin. Kyllä te ihan varmasti ehditte vielä kyläilemäänkin.

fvieras
Niin ,ja sä tiedät varmasti ettei mikään paikka petä, myöhemminkään. Voi helvetti kun pitää olla niin mahdottoman reipasta heti synnytyksen jälkeen, eikö sitä vois antaa elimistönsä edes pikkusen levätä raskauden ja synnytyksen jälkeen.Mun mielestä tuo on aivan turhaa rehkimistä, suorastaan typerää.

Kiva että jollakulla on mennyt synnytys ilman suurempia vaurioita, onnea! Itse en pystynyt autossa matkustamaan yhtään ensimmäiseen kuukauteen. Jos vauvan jaksaminen yhtään mietityttää, niin sitten on mun mielestäni parempi jäädä kotiin. Kyllä te ihan varmasti ehditte vielä kyläilemäänkin.
Niin voit olla ihan oikeessa...Mä vaan ku jään mietisekelee, nii suattaapi olla että löyän itteni miettimästä vielä ens kesänä.Tottakai vauvan jaksamisen mukaan mennään, eikä mulla tule kyllä mieleen mitään miksi ei jaksais matkustaakkin, oon vaan kuullu niin monenmoista versioo just näin pienten kuljetuksesta..

kuules
vauvan selkä kärsii pitkiä aikoja ollessaan edes pikkuisenkin pystyasennossa jossa kaukalossakin ollaan ja keuhkot menevät lysyyn kun noin pieni on kyseessä.hommaa vaunun kantokoppaan se turvaverkko ja infoa kuinka se kiiinnitetään autoon vai onko muuta mahdollisuutta kokonaan makuultaan vauvaa kuljettaa ja riittävän useat pysähtymiset heti kun lapsi haluaa syödä tai syliin.
Mutta MIKSI oi MIKSI eivät sukulaiset voi tulla teille ei tarvisi vauvaa rääkätä!!??

vielä
oletteko kuulleet lapsivuodeajasta?
sen pitäsi kyllä kestää useampi viikko tai kk:si.
Jolloin äidin ja vauvan KUULUU levätä vaikkei siltä tuntuisikaan ja tutustua toisiina rauhassa ilman muuta maailmaa!!
Jos synnäriltä pomppaa mattoja kotiin hakkaamaan niin saattaa olla että se on vaan hormonieista johtuvaa pirteyttä ja väsymys(tai tulehdus) iskee parin viikon kuluttua kun todellisuus iskee että levätkää hyvät ihmiset ja antakaa vauvan levätä ja tutustua äitiin ennen koko maailmalle esittelyä.ne jotka vaavin tahtovat nähdä osaavat kyllä tulla teille kylään,jottei teidän tarvitse matkustaa!
Ja muista nyt ne kaikki pöpöt joita vauvan ei ehkä ihan heti ois hyvä saada..

cukkis
vauvanne varmasti nukkuu tuon matkan...ei muuta kun vaan menoksi....hyvää tekee kaikille alottaa elämä eikä hautautua kotiin...jotkut ottaa lapsivuode ajan niin vakavastiu että ovat 6 vuotta juurikana liikkumatta mihinkään.

me ollaan liikuttu aina ja lapset viihtyy autossa ei juuri koskaan tullut mitään ongelmia. 600km mennään yhdellä pysäytyksellä...lasten ehdoilla ollaan aina menty ja tuolleen päästy hyvin menemään.

se vaununkoppa plus verkko -viritelmä on jo kielletty.

Mun ei tarvinnut tuommoista miettiä kun en saattanut istua viikkoihin synnytyksen jälkeen ja lapsi nukkui vain tissillä ja sittenkin lyhyitä aikoja kerrallaan.

Ei kuopustakaan mihinkään kuljetettu. Siltikin ne suhtautuvat kyläilyyn ja käymiseen tyystin eri tavalla. Joten siihen henkilön myöhempään sosiaaliseen luontteeseen on vähän turha viitata. Ihmisellä vaan ON luonne, eikä sitä voi kuin korkeintaan hieman ohjata.

jos ajaa parin tunnin matkan vastasyntynyt turvakaukalossa niin kauanko vauvaa täytyy pitää sylissä eri asennossa välillä jos ei selkä kerta kestä kuin 1-1,5h? vai riittääkö ihan vaan hetkeksi nosto pois kaukalosta?

vieras
Hysteeristä porukkaa. Meillä on ainakin ihan normaalisti menty ja liikuttu lapsivuodeajoista huolimatta ja hyvin olemme toisiimme tutustuneet ja lähde ihmeessä mummolaan, saat ittekki levättyä kun on hoitajia ja ruoka kannetaan eteen, ei tarvi vieraita passata.

vieras
Mutta onhan pohjoisessa jo matka synnytyssairaalasta kotiin usein paljon pitempi kuin tuo 250km, ja eiköhän niistäkin vauvoista ihan hyviä tule. 500km ja ylikin voi olla matkaa sairaalasta kotiin. Joten hyvin voitte lähteä, vauva todennäköisesti nukkuu sen matkan. Me ainakin reissattiin mummilaan 200km päähän, kun vauva oli n. 2vk. Ja jokaisen 3 lapsen kanssa tehtiin näin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta onhan pohjoisessa jo matka synnytyssairaalasta kotiin usein paljon pitempi kuin tuo 250km, ja eiköhän niistäkin vauvoista ihan hyviä tule. 500km ja ylikin voi olla matkaa sairaalasta kotiin. Joten hyvin voitte lähteä, vauva todennäköisesti nukkuu sen matkan. Me ainakin reissattiin mummilaan 200km päähän, kun vauva oli n. 2vk. Ja jokaisen 3 lapsen kanssa tehtiin näin.
Komppaan. Me matkustimme mummolaan 300km:n päähän kun vauva oli kolmeviikkoinen. Tähdättiin lähtö siihen, kun vauva oli nukahtamassa. Nukkui noin puoleen väliin matkaa, jolloin pysähdyttiin huoltoasemalla, imetin (lastenhoitohuoneessa) ja joimme kahvit vauva sylissä. Matka jatkui ja perille tuli onnellinen perhe. Myös mummo oli innoissaan.

Ja vastauksena jollekin muulle, meillä mummo vielä työelämässä, eikä siten pysty liikkumaan läheskään yhtä hyvin kuin äitiys- ja isyyslomalla olevat vanhemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä:
oletteko kuulleet lapsivuodeajasta?
sen pitäsi kyllä kestää useampi viikko tai kk:si.
Jolloin äidin ja vauvan KUULUU levätä vaikkei siltä tuntuisikaan ja tutustua toisiina rauhassa ilman muuta maailmaa!!
Jos synnäriltä pomppaa mattoja kotiin hakkaamaan niin saattaa olla että se on vaan hormonieista johtuvaa pirteyttä ja väsymys(tai tulehdus) iskee parin viikon kuluttua kun todellisuus iskee että levätkää hyvät ihmiset ja antakaa vauvan levätä ja tutustua äitiin ennen koko maailmalle esittelyä.ne jotka vaavin tahtovat nähdä osaavat kyllä tulla teille kylään,jottei teidän tarvitse matkustaa!
Ja muista nyt ne kaikki pöpöt joita vauvan ei ehkä ihan heti ois hyvä saada..
Vittu mikä idiootti olet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hysteeristä porukkaa. Meillä on ainakin ihan normaalisti menty ja liikuttu lapsivuodeajoista huolimatta ja hyvin olemme toisiimme tutustuneet ja lähde ihmeessä mummolaan, saat ittekki levättyä kun on hoitajia ja ruoka kannetaan eteen, ei tarvi vieraita passata.[/quote

Aivan .. !!!!! saa levättyä kun on luotettavia ihmisiä ympärillä, kelle uskaltaa antaa vähän vastuuta lapsesta..Varmasti saa rauhassa tutustua omaan pieneen rakkaaseen :heart:

Yhteistyössä