Mitä tässä nyt oikein tehdä? Uskaltaako...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
lähteä vai jäädä kotiin?

Tänään olin aikeissa lähteä lapsen kanssa mummolareissulle, mutta matka tyssäsi noin tunnin ajomatkan jälkeen, kun tuli "hälytysvalo" etupaneeliin.
Tutkin kirjasta, että syynä on "moottorin toimintahäiriö".

Pyysin miehen tulemaan katsomaan, että mikä autossa oikein mättää. No ei hän kyllä vikaa löytänyt, vaikka etsi ja etsi. Ajelikin pienen lenkin autolla ja kaikki meni hyvin, ei ongelmia. Tutki vielä kerran ja löysi ainoastaan sen vian, että kytkinvaijeri on menossa poikki.

Joten huomenna lähdetään laittamaan ainakin uusi kytkin autoon, jos mies saa sen paikoilleen.

Mies sanoo, että hyvin voitte lähteä huomennakin mummolaan, ei tuo häiriö enää toistu. Mutta minua kyllä silti asia mietityttää, matka siitä mihin se tänään stoppasi - mummola, on kyllä pitkä. Noin 1,5 tunnin ajomatkan päässä ja ei olisi hääviä, jos matka tyssäisi jälleen jonnekin kohtaa, vaikka esim; kesken matkan teon vilkasliikenteiselle maantielle. Miten minä auton keskeltä tieltä pois saisin? En mitenkään. Sehän aiheuttaisi sitten todellisen vaaratilanteen.

Meillä auton moottorivalo alkaa palaa tietyin väliajoin, ja aina siihen aikaan kun huolto pitäis olla. siis mitään vikaa ei ole, luulen että siihen on tollanen ohjelmointi tehty!!!

Yhteistyössä