Vantaalle vuokralle minne uskaltaisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moona81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haluaako kaikki tosiaan pelkkää rauhaa, pitäähän sitä olla jotain toimintaa ja menoa sekä meininkiä. Miksi ette muuta landelle, täh ? Suomi on ainakin vielä lintukoto, minkälainen paikka tulevaisuudessa, no sittenhän te vasta paskat housussa olettekin, jos tämä nykymeno mukamas hirvittää.
Mun lapset täyttää tänä vuonna 25 ja 20 ja täytyy myöntää, että olen ollut pelkästään tyytyväinen siitä, että lapseni eivät ole kasvaneet kaiken toiminnan, menon ja meiningin keskellä, mitä esim Helsingin keskusta olisi voinut heille teinivuosina tarjota. Ja toki täältä periferiasta pääsi steissille heilumaan, jos tunsi sen tarpeelliseksi. Uskon, että tällä rauhallisessa lähiössä asumisella on ollut vaikutuksensa siihen, millaisen nuoruuden omat lapseni kokivat.

[QUOTE="ööö";23445763]
Öööö Metsola levoton ??? Sehän on omakotitalo aluetta mekein koko asuinalue. Ja muuten tosi ihana paikka asua. Kulkuyhteydet loistavat , päiväkodit lähellä jne...[/QUOTE]

Esim. Korson terveysasema ja Kela on Metsolan puolella.

[QUOTE="Miina";23445041]Siinä Jumbon lähellä ihastelen aina niitä värikkään näköisiä kerrostaloja joissa on kuvattu Risto Räppääjä leffat :) Niissä vaan aikamoiset hinnat varmasti kun Jumbon läheisyys korottaa hintaa mut siitä ois ainakin lyhyt työmatka, säästäis bensakuluissa kun vois kävellä töihin.
Jumbon lähelle tulee muuten bussi 535 Espoon puolelta ja senkin reitin varrella on tosi kivoja asuinalueita, esim Niipperi Espoossa, kiva pientaloalue ja Espoon halvimpia hintoja koska on niin kaukana Pohjois-Espoossa. Missä se Valio on Vantaalla, vai onko niillä samoilla kulmilla?[/QUOTE]

Ne värikkäät ovat VVO:n asuntoja ja kun viimeeksi katsoin niin ne oli halvempia kun monet muut vuokra-asunnot. Itseasiassa pitäisi taas katsella niitä.
Pohjois- Espoossa monia vuosia asuneena hyvät puolet on todellakin rauhallisuus(paitsi Kalajärvi) mutta kulkuyhteydet ovat huonot ja jos et asu juuri oikealla paikalla niin palvelut eivät ole lähellä. Hinnat sielläkin ovat nousseet, muutamia kilometrejä Vantaan puolella saa samalla hinnalla tai halvemmalla asunnon ja kulkuyhteydet ovat paremmat. Itse siis olen kahdeksan vuotta asunut pohjois- Espoossa ja nyt alle vuoden Vantaan puolella.

Lisäys aiempaan viestiini; juuri katsoin niin VVO:lla on vapaana kolmio niissä värikkäissä Jumbon lähellä olevissa taloissa ja niissä on lähes sama vuokra kun meillä ja me olemme kuitenkin suht syrjässä.

[QUOTE="nekku";23446867]Lisäys aiempaan viestiini; juuri katsoin niin VVO:lla on vapaana kolmio niissä värikkäissä Jumbon lähellä olevissa taloissa ja niissä on lähes sama vuokra kun meillä ja me olemme kuitenkin suht syrjässä.[/QUOTE]

Ne on kyllä kivan näköisiä taloja mutta poliisit-sarjaa seuranneena Vantaan poliisit käyvät aika usein niiden talojen luona, oisko aika rauhaton meininki? Siskoni asuu Niipperissä ja on viihtynyt todella hyvin, siitä läheltä kehä3:sta kulkee useat eri bussit joko Espoon sisäisinä tai seutubusseina, Jumbon lähellekin pääsee kun se yks dösä menee Espoon keskuksesta lentokentälle siitä Niipperin ohi.

[QUOTE="nekku";23446867]Lisäys aiempaan viestiini; juuri katsoin niin VVO:lla on vapaana kolmio niissä värikkäissä Jumbon lähellä olevissa taloissa ja niissä on lähes sama vuokra kun meillä ja me olemme kuitenkin suht syrjässä.[/QUOTE]

Likka se tykkäis päästä sinne asumaan. Risto Räppääjä fani. Ja ainakin elokuvassa alue näyttää ihanalle.

Minkäs verran siellä vuokra on? Kaipa sen löytäs vvo:n sivuiltakin mut kun oon niin huono etsimään :(

Likka se tykkäis päästä sinne asumaan. Risto Räppääjä fani. Ja ainakin elokuvassa alue näyttää ihanalle.

Minkäs verran siellä vuokra on? Kaipa sen löytäs vvo:n sivuiltakin mut kun oon niin huono etsimään :(

https://www.vvo.fi/usercontrols/kohde.aspx?id=1017351&sapid=10658&mode=1&hits=33&lang=fi
Tuossa ois ainakin vapaana yks asunto. Aikamoinen vuokra kyllä, siskollani Niipperissä asumisoikeusmaksu 100neliöisestä asunnosta 5h,k+s on sama. Mutta onhan tuossa jumbo ihan vieressä joten palvelut kyllä kohdillaan, siskolla taas rauhallinen ja viihtyisä asuinalue.

Men ainakaa haluis koskaa muuttaa jumbon lähimaastoon, kaveri sinne muutti ja nyt valittaa ku kulkuyhteydet on huonot eikä mitään tekemistä.. :D Tulee näistäki kaikista alueista mieleen, ettei pärjää ellei omista autoa ja kulje sillä koko ajan. Mutta kuitenki!
Jos Vantaalle pitäisi takaisin muuttaa, nii olis ainaski Tikkurila, Ruskeasanta, Asola, Ilola, Maarinkunnas, Rekola ja tää paljon parjattu Korso, jossa ite asuin sen 20 vuotta :D

Men ainakaa haluis koskaa muuttaa jumbon lähimaastoon, kaveri sinne muutti ja nyt valittaa ku kulkuyhteydet on huonot eikä mitään tekemistä.. :D Tulee näistäki kaikista alueista mieleen, ettei pärjää ellei omista autoa ja kulje sillä koko ajan. Mutta kuitenki!
Jos Vantaalle pitäisi takaisin muuttaa, nii olis ainaski Tikkurila, Ruskeasanta, Asola, Ilola, Maarinkunnas, Rekola ja tää paljon parjattu Korso, jossa ite asuin sen 20 vuotta :D

Jan Vapaavuori totesi kyllä ihan nappiin että Jumboa rakennettaessa ei oo paljoo järki luistanut. Todellakin huonojen kulkuyhteyksien varrella joten oma auto melkein välttämätön. Ja inhoan Jumbossa asiointia koska se parkkihalli on aina niin jumissa, just siksi kun kaikkien on mentävä sinne autolla. Siskon kans ollaan kylläkin muutaman kerran pyöräilty Niipperistä Jumboon kahville ja jätskille, 14km yhteen suuntaan. Kehä3 on kyllä hyvä pyöräilystä tykkääville :)

Kartanonkoski ! lapsiystävällinen, lähellä " kaikkea " , hyvät kulkuyhteydet, kaupat
kävelyetäisyyden päässä ym..
Siis niin hyvä paikka, ettenpä muualle muuttaisi täällä Vantaalla.

[QUOTE="Nanna";23445018]Itse suosittelen Tammistoa, jossa me ollaan viihdytty pian 2 vuotta. Ihana paikka lapsiperheelle, ja kaikki lähellä - Jumbo, Citymarket... Palveluita vaikka kuinka, ja kaikki kävelymatkan päässä! Täällä asuu tosi paljon lapsiperheitä, on kiva leikkipuisto ja Haltialan kotieläintila yms.[/QUOTE]

Siinä Jumbon bussipysäkillä olen usein ihmetellyt, miten ihmiset voi asua siinä kamalassa hajussa, jota HK:n tehtaista tulee!

Pakkala-kartanonkoski-tammisto alueella joukkoliikenneyhteydet ovat aivan surkeat, ja ilmeisesti päiväkotipaikat siinä ovat aikalailla kiven alla, joten en kyllä voi suositella, jos käytössä ei ole omaa autoa. Itse Suutarilassa 18-vuotta asuneena en antaisi yhdenkään lapsiperheen sinne muuttaa, vaikuttaa idylliseltä, mutta Vaskihuhdantien hometaloissa meininki on levoton ja kakarat sen mukaisia. Kouluihin en ainakaan lähialueelle suosittele lapsia laitettavan, ne ongelmat on kyllä nähty moneen otteeseen. Siltamäki kuuluu samaan kastiin ja varsinkin mentäessä lähemmäs tuomarinkylää, siihen valintatalon kupeeseen, niin aikamoista on meininki. Itse asun tällähetkellä Hakunilassa josta pääsee ainakin tikkurilaan ihan kätevästi ja Valiolle menee bussilla 10min. Olen ollut ihan tyytyväinen, mutta ihan osarin kupeeseen ja ostoskeskuksen "kehä-kolmen" puolelle en muuttaisi. Asumme nyt Hakunilan ja Nissaksen rajalla, joka on mukavaa puistomaista aluetta. Itä-hakkila, Sotunki, Nissas olisi ihan oivallista aluetta tai Helsingin puolelta Ala-Tikkurila, vanha Puistola ja Tapulikaupunki, mutta ei ihan aseman läheisyydessä.

Länsi-Vantaalaiset suosittelevat Länsi-Vantaata ja Itä-Vantaalaiset Itää ;) Helppo valita vai mitä? Mutta erityisesti kehotan teitä varmistamaan millaiset ruuhkat ovat työmatkan varrella. Itse olen ajellut Kehä III:sta lännestä itään töihin ja takaisin päin sitten iltapäivällä ja siinä vierähtää helposti aikaa ja paljon kun liikenne seisoo.
Sama juttu on kyllä ainakin tällä hetkellä Hämeenlinnantiellä Klaukkalan liittymästä etelään päin on aamuisin hirvittäviä ruuhkia eikä ymmärtääkseni Kehä I:llä sen paremmin kulje tuo liikenne ruuhka-aikaan.

Kartanonkoski ! lapsiystävällinen, lähellä " kaikkea " , hyvät kulkuyhteydet, kaupat
kävelyetäisyyden päässä ym..
Siis niin hyvä paikka, ettenpä muualle muuttaisi täällä Vantaalla.

Mutta se ei riitä että kaikki on alueella jos palvelujen käyttäjiä on liikaa. Kaikki lapset eivät suinkaan mahdu halutuimpaan kouluun, iltapäivätoimintaa tarjolla vain ekaluokkalaisille, päiväkodit täynnä jne. Alue ja asunnot on kivoja, mutta liikenneyhteydet ei kummoiset ole ottaen huomioon kuinka lähellä Helsingin rajaa ollaan.

Itse olen ollut kauan töissä länsi-vantaalla ja suosittelen Itä vantaata kysyjän työpaikkavaihtoehtojen takia, koska molemmat olivat hämeenlinnanväylän itäpuolella ja juurikin noiden tuskallisten kehän ruuhkasumppujen takia on järkevämpi myös muuttaa silloin itäpuolelle, paitsi jos haluaa tuhrata työmatkoihinsa tunnin suuntaansa. ;) Lännessäkin on kyllä mukavan oloisia asuinalueita, ei siinä mitään, kyllä mullekin kelpaisi, jos toi kehä olisi kunnossa.

Mikä se Vantaan päivähoitotilanne on tällä hetkellä? Me muutettiin pois sieltä 3 vuotta sitten ja päivähoitopaikan saaminen oli ihan mahdotonta. Ja me asuttiin myös Asolassa ja alue oli ihan ok, mulle vain liian rauhallinen.
Olen katsellut uutta (omistus)asuntoa, kun meillä alkaa käymään tila ahtaaksi, ja yh:n tuloilla Helsingin kolmioitten hinnat on himpun verran liikaa. Tikkurila ja Hiekkaharju olis kivoja, mutta päivähoitopaikan pitäisi löytä läheltä, autoa en sitä varten osta.

[QUOTE="ritva";23453257]Mikä se Vantaan päivähoitotilanne on tällä hetkellä? Me muutettiin pois sieltä 3 vuotta sitten ja päivähoitopaikan saaminen oli ihan mahdotonta. Ja me asuttiin myös Asolassa ja alue oli ihan ok, mulle vain liian rauhallinen.
Olen katsellut uutta (omistus)asuntoa, kun meillä alkaa käymään tila ahtaaksi, ja yh:n tuloilla Helsingin kolmioitten hinnat on himpun verran liikaa. Tikkurila ja Hiekkaharju olis kivoja, mutta päivähoitopaikan pitäisi löytä läheltä, autoa en sitä varten osta.[/QUOTE]

Taitaa olla joka kasvukeskuksen ongelma tuo päivähoitopaikkojen niukkuus. Itse taas vedän tuon Pohjois-Espoon tähän keskusteluun vaikkei sinne kukaan ole muuttamassakaan mutta siskoni soitti mulle ja sanoi "Ei voi olla totta, täällä on päiväkodissa ryhmässä vähemmän lapsia kuin suositus on!" eli Niipperi on ainakin niitä alueita joissa äidit hoitavat todella pitkään (tai siis eskarilaisiksi) lapset kotona, siis hyvin suuri osa heistä. Joten jos lapsen etua ajattelee, onko vaakakupissa lyhyt työmatka ja ostoskeskus naapurissa, vai lapselle laadukas päivähoito?
Sun tilanteessa kannattaa soitella alueiden päivähoitopäälliköille ja kysellä hoitotilanteista. Nyt huhtikuussahan pitäisi hakea elokuun hoitopaikkoja. Tikkurila on varmasti ääriään myöten tungettu täyteen mutta Hiekkiksellä saattaa olla toinen tilanne, soittamalla sekin selviää :)

[QUOTE="Miina";23445255]On niitä vuokra-asuntojakin jonkin verran mutta sekin kertoo kuinka paljon asukkaat viihtyvät kun eivät muuta tiheään pois. Asumisoikeusasuntoja Niipperissä (Nikunmäessä ja Juvanpuistossa) on aika paljon.[/QUOTE]

Joku kun sitä Niipperiä suositteli, niin minä sitten haukun. Olen asunut alueella, ja takaisin ei saisi kirveelläkään. Koulu on ahdas, päiväkotipaikoista pulaa ja palveluita ei ole. Bussimatkat esimerkiksi Helsinkiin kestävät ikuisuuden ja vielä pahempaa on, jos sieltä tarvitsee päästä Tapiolaan, se matka kestää vielä pidempään ja on vaihdon takana, siellä oli mun työpaikka. Eli auto ja mieluiten 2 on oltava! Lisäksi työmatka Niipperistä Vantaalle on musta ihan mahdottoman pitkä.

Pientaloalueita löytyy Vantaaltakin, ja jopa lähempää, mitenhän mahtaisi olla esim. Päiväkumpu. Itä-Vantaalta löytyy myös pientaloalueita, jotka ovat kuin maalla, peltojen ympäröimänä. Yksi rauhallinen alue tuli mieleen, Ruskeasanta, pientalovaltainen alue.

Ja usein on niin, että monissa haukutuissa lähiöissäkin on varsin rauhallista, esim. Myyrmäki on iso alue ja siellä on rauhallisia alueita. Joku kirjoitti, että Louhela on Martinlaaksoa tai Myyrmäkeä. Louhela on kyllä ihan oma alueensa ja selkeästi eri alue kuin Myyrmäki tai Martinlaakso. Olen lapsuuteni asunut Myyrmäessä, joten ihan tasan tiedän mistä puhun.

Minusta tutkiminen kannattaisi aloittaa siitä, mistä niitä vuokra-asuntoja olisi tarjolla ja sitten kysellä millaisia nämä alueet ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23454065:
Taitaa olla joka kasvukeskuksen ongelma tuo päivähoitopaikkojen niukkuus. Itse taas vedän tuon Pohjois-Espoon tähän keskusteluun vaikkei sinne kukaan ole muuttamassakaan mutta siskoni soitti mulle ja sanoi "Ei voi olla totta, täällä on päiväkodissa ryhmässä vähemmän lapsia kuin suositus on!" eli Niipperi on ainakin niitä alueita joissa äidit hoitavat todella pitkään (tai siis eskarilaisiksi) lapset kotona, siis hyvin suuri osa heistä. Joten jos lapsen etua ajattelee, onko vaakakupissa lyhyt työmatka ja ostoskeskus naapurissa, vai lapselle laadukas päivähoito?
Sun tilanteessa kannattaa soitella alueiden päivähoitopäälliköille ja kysellä hoitotilanteista. Nyt huhtikuussahan pitäisi hakea elokuun hoitopaikkoja. Tikkurila on varmasti ääriään myöten tungettu täyteen mutta Hiekkiksellä saattaa olla toinen tilanne, soittamalla sekin selviää :)

Ei ole vaikeuksia ainakaan meillä saada pk-paikkaa mistä on toivottu. Joku vuosi takaperin Tiksin päiväkodeissa oli paljon mm. kartanonkoskelaisia ja silloin oli tosi ahdasta. Nyt tilanne on aika lailla tuurista kiinni, miten sattuu missäkin kohtaan olemaan hakemuksia jonossa ja tilaa ryhmissä. Ja milloin ja mihin hakee.

Pieni vinkki: haukutuillakin alueilla voi olla myös mukavia asuinpaikkoja.

Itse asun mainitulla Metsolan asuinalueella Korsossa, 900 m asemalta. Ei mitään ongelmaa, rauhallinen pientaloalue. Samoin tuo Hakunila, sielläkin on paljon mukavia asuinpaikkoja, metsää, mahtavat liikuntamahdollisuudet jne. Että kannattaa itse tutustua ja tehdä omat johtopäätökset.

Mites tuo kehutun Pähkinärinteen lentomelu? Mies kävi eikä halua missäään nimessä melun takia sinne, vaikka miten idyllinen se lammaslampi onkaan.

Pähkiksessä on tosiaan lentomelua, mutta itse olen siihen tottunut. Ainoa milloin se on haitannut on ollut joskus kesällä, jos on ollut kuuma yöllä ja on halunnut nukkua ikkuna auki, niin se ei ole onnistunut jos koneita on juuri menossa yli.

Välillä tulee monta päivää taukoa että koneita kuulee, eivät mene tästä koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinärinteen lentomelu?;23454422:
Mites tuo kehutun Pähkinärinteen lentomelu? Mies kävi eikä halua missäään nimessä melun takia sinne, vaikka miten idyllinen se lammaslampi onkaan.

Tosiaan Niipperihän on melkein samalla kohdalla kuin Pähkis, pohjoisempana vaan. Siskoni luona ei ainakaan melu haittaa yhtään vaikka lentokoneita varsinkin loma-aikoina yli lentelee tiheäänkin tahtiin. Espoon Jupperilaisethan olivat kovia lentomelun vastustajia ja ihmettelen syytä koska heidän kohdallaan ei edes ole kovin paha melu. Ja ehkä kannattaisi miettiä muuttaako juuri lentokoneiden reitille jos on niin meluherkkä. Ehkä helpompi on yksittäisen ihmisen muuttaa kuin lentokoneiden reittien tai ehkäpä koko lentokentän, sitäkin joku oli ehdotellut :)

[QUOTE="poikia3";23454139]Joku kun sitä Niipperiä suositteli, niin minä sitten haukun. Olen asunut alueella, ja takaisin ei saisi kirveelläkään. Koulu on ahdas, päiväkotipaikoista pulaa ja palveluita ei ole. Bussimatkat esimerkiksi Helsinkiin kestävät ikuisuuden ja vielä pahempaa on, jos sieltä tarvitsee päästä Tapiolaan, se matka kestää vielä pidempään ja on vaihdon takana, siellä oli mun työpaikka. Eli auto ja mieluiten 2 on oltava! Lisäksi työmatka Niipperistä Vantaalle on musta ihan mahdottoman pitkä.

Pientaloalueita löytyy Vantaaltakin, ja jopa lähempää, mitenhän mahtaisi olla esim. Päiväkumpu. Itä-Vantaalta löytyy myös pientaloalueita, jotka ovat kuin maalla, peltojen ympäröimänä. Yksi rauhallinen alue tuli mieleen, Ruskeasanta, pientalovaltainen alue.

Ja usein on niin, että monissa haukutuissa lähiöissäkin on varsin rauhallista, esim. Myyrmäki on iso alue ja siellä on rauhallisia alueita. Joku kirjoitti, että Louhela on Martinlaaksoa tai Myyrmäkeä. Louhela on kyllä ihan oma alueensa ja selkeästi eri alue kuin Myyrmäki tai Martinlaakso. Olen lapsuuteni asunut Myyrmäessä, joten ihan tasan tiedän mistä puhun.

Minusta tutkiminen kannattaisi aloittaa siitä, mistä niitä vuokra-asuntoja olisi tarjolla ja sitten kysellä millaisia nämä alueet ovat.[/QUOTE]

Ihmiset ovat erilaisia ja tykkäävät eri asioista. Nykyään koulussa ja päiväkodeissa on kuulemma tilaa, päiväkodeissa jopa vajetta. Ihmeen nopeastihan se bussi 324 ajaa Helsinkiin koska ajaa suoraan Vihdintietä ja sit manskulle, ei sitä nopeammin voi keskustaan ajaa. Siskoni joka asui ennen paljon lähempänä keskustaa sanoi että nykyisin keskustaan pääsee paljon nopeammin kun tuo 324 ei kiertele vaan ajaa suoraan. Toi Tapiolaan meno julkisilla on kyllä paha mutta kyllähän sieltä Niipperistä kulkee kuitenkin busseja tiettyihin paikkoihin ihan hyvin. Espoon kaupunkihan on kaavoittanut sinne palveluita, kuulemma oma tk, kirjasto ja kauppa(keskus) on jossain vaiheessa tulossa. Eniten siskoni on kehunut ja itsekin siellä nyt paljon käyneenä pidän sitä luonnonläheisyyttä ja sitä että lapset voivat oikeasti touhuta rauhassa pihalla, kiipeillä puissa ja apinoida. Sitä ei ihan joka asuinalueella pysty tekemään.
Mutta tottakai Vantaallakin on kivoja alueita ja varmasti löytyy lähempääkin kiva asuinalue ettei tule niin pitkä työmatka, mutta kyllähän jotkut haluavat työpaikan ja oman kodin mahdollisimman kauaksi toisistaan, tiedän eräänkin ihmisen joka käy julkisilla joka päivä Vuosaaresta Espoon keskuksessa töissä. Metro ja juna tosin onkin aika kiva kulkuvälinen ja vaihdot helppoja.

Yhteistyössä