Vanhemmalla iällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietityttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietityttää

Vieras
Olen 44-vuotias ja avomieheni on 38 v. Minulla on ed avioliitostani 18 vuotias lapsi mutta avomiehelläni ei ole lapsia. Nyt hän haluaiasi lapsen kanssani (jos vielä edes onnistuu tässä iässä) mutta ainakin yrittää. Itse mietin sitä että olenko jo liian vanha pienen lapsen äidiksi? Kärsiikö lapsi siitä sitten esim. kouluaikana ja sitäkin mietin että kuin jaksasin? Rakastan lapsia ja haluaisin kyllä mutta entäs kun lapsi on murkkuiässä ja itse kuusikymppinen? Olisi kiva kuulla kokemuksia vanhemmuudesta vanhemmalla iällä, miten on onnistunut?

Antaa mennä vaan. Turha aina miettiä, että mitä muut ajattelee, aina on haukkujia. Hyvän ystäväni vanhemmat olivat viisikymppisä kun meidän muiden vasta neljäkymmentä, eikä se ollut sen kummosempaa. Paljon on omasta asenteesta kiinni, että kuinka nopeasti sitä vanhenee. Sairauksille tosin ei voi mitään. Jos olet ns. perusterve, niin siitä vaan. Se on sun elämääs eikä kenenkään muun!

Kysyppä muuten samaa vaikka tuolta ""Vauvan hoito"" palstalta, vois olla kokemuksiakin.

Yhteistyössä