Vanhemmalla iällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietityttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tunnen ja tiedän kymmeniä 40-kymppisiä synnyttäjiä, ihan tavallisia suomalisia ei siis ole kyseessä esim. uksonto tmv.

Siis ihan viime vuosina synnyttäneitä, eikä viime vuosisadan puolivälissä. Ehkä nuorilla uranaisilla on aukkoja sivistyksessä tässä asiassa. Kautta aikojen naiset ovat lapsia tehneet niin kauan, kun se on ollut mahdollista. Miksi niin ei tehtäisi nykyään, kun kaikki on parantunut, ravinto, terveydenhoito, elintaso, jne.

Asian vierestä tämä.. mutta A-ha taisi ihan vitsinä heittää tuon juttunsa. Nimittäin 40-kymppinen on yhtä kuin 40 * 10 eli 400.

Parempi olisi kai sanoa nelikymppinen tai 40 -vuotias.

Älkää nyt hyvät ellit nähkö mörköjä sellaisissa paikoissa, missä niitä ei oikeasti ole. Saahan sitä vähän huumoriakin käyttää :) Tässä ketjussa on ollut varsin mukavia juttuja ja hyvässä hengessa (lukuun ottamatta tuota yhtä teinihäirikköä).

Tsemppiä kaikille teille kypsille äideille! Minusta tuo on ihailtavaa. Tiedä vaikka itsekin nelikymppisenä sortuisin toisen ipanan väkertämään..

Kaikki on suhteellista ja riippuu omasta asenteesta. Itse sain esikoisen 35v, eikä yhtään ole väsyttänyt. Toiset ovat ilmeisesti nuorekkaampia:) Kyllähän tuolla vastaan tulee komikymppisiä, jotka näyttää 50v.lta.

Ai nuorekkuudestako se johtuukin väsymys..hmm...
Olisiko osa syy kuitenkin se että itselläsi oli tosiaan se esikoinen jolloin pystyy levätä eri tavalla kun se, että on muutakin jälkikasvua.

Mutta on se hyvä kun olet niin positiivinen..
t.asennevammainen..

Äiti oli 45 kun minä synnyin 10- lapsisen perheen kuopuksena. Yläasteella ollessani häpesin vanhoja vanhempiani silmät päästäni ja minua kiusattiinkin paljon juuri sen takia.

Mutta kun muutin kotoani pois tuli äidistäni läheisempi kun koskaan ennen ja soitinkin tieheämmin kun muut sisarukset.

Itse olin 32-v kun sain neljännen ja viimeisen, mies on 16-v vanhempi mutta isäänsä ei kukaan koskaan ole hävennyt eikä ketään koskaan ole kiusattu sen takia, että on vanha isä. Hän on nuorekas vielläkin vaikka ensi vuona tuleekin 60-v täyteen.

Me ollaan sylikummeja ystäväperheen pojalle ja hänet ystäväni teki lähemmäs nelikymppisenä iltatähtenä. Muut kolme lasta ovat kaikki lähes aikuisia. Poika on valvottanut ja sairastellut tosi paljon. Kasvaa hitaasti mutta on iloinen ja hurmaava muuten. Äiti on välillä tosi väsynyt mutta lohduttaa itteään sillä, että on vain tämä yksi pieni ja isosisko hoitaa mielellään pikkuveljeään. Kaikenpuolin heillä menee hyvin.

Yhteistyössä