V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Meidän kuopus (nyt kohta 4v) on ihan pienestä pitäen tiennyt olevansa poika ja ulkopuolisetkin tietävät hänen olevan poika.
Silti esim roolileikeissä hänen lempileikki on ilman muuta "keijuleikki" vaalenpunaiset siivet selässä. Ja seuraavaksi paras rooli on olla prinsessa.
Juuri eilen kuulin hänen olleen päiväkodissa upea täyspitkä valkoinen rimpsumekko päällään
Ja sen enempää minun kuin miehenikään mielestä tämä ei ole mikään ongelma.
Poikamme saa leikkiä juuri niitä leikkejä ja pukeutua juuri sellaisiin roolivaatteisiin kuin haluaa.
Minustakaan tässä ei ole mitään pahaa/outoa vaikka vastustankin sukupuolineutraalia kasvatusta. Lapsilla on monia eri kasvuvaiheita, jotka usein menevät ohi. Lapsilla on tarve kokeilla erilaisia rooleja, joka onkin minusta ihan luonnollista oman identiteetin etsimisessä. Minusta on jopa ihan suotavaa ostaa poikalapselle nukke. Sitä kautta voidaan leikeissä harjoitella esimerkiksi isän roolia, hoitamista, empatiakykyä jne. Velvoittaa lasta leikkimään nukella ei kuitenkaan voi. Poika voi leikissä ihan yhtä hyvin kokeilla äidin roolia. Millaista olisi olla äiti? Ei se automaattisesti tarkoita, että poika kuvittelisi että hänestä tulee äiti jonain päivänä. Kyllä lapsi voi olla leikissään vaikka yksisilmäinen kaksisarvinen jos niin haluaa, eikä sekään tarkoita että hänestä tulee tällainen isona. Sen sijaan jos lasta ohjataan tietoisesti valitsemaan sukupuolelleen epätyypillinen vaihtoehto, tai kielletään leikkimästä jotain, mitä itse haluaa, sillä on enemmän negatiivisia vaikutuksia.
[QUOTE="Vieras";27604795]Mä oon aina luullu et Mitja on vaan pojan nimi...