Vaipat falskaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä väärin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä väärin

Vieras
Hei,
Mikä neuvoksi kun kaikki kokeilemani vaipat seitsenviikoiselle poikavauvalleni päästävät pisut läpi tai ohi.
Laitan aina vaipat huolella mutta jostain syystä pisut tulevat usein vauvan kyljen kohdalta läpi. Mikä neuvoksi onko muilla vastaavia ongelmia.
Joka päivä ainakin yhdet tai kahdet pisut kastelevat vauvani.

Itse olen todennut, että siinä vaiheessa kun vaippa alkaa falskaamaan, on aika siirtyä isompaan kokoon. Meillä on aina niin isoja vaippoja kuin voi laittaa (tuo on vähän hassusti ilmaistu...tarkoitan siis sitä, että jos lapsi painaa vaikka 9 kg, käytän vaippoja joiden kokorajoitus on 9 kg:sta ylöspäin enkä vaippoja joiden kokorajoitus loppuu 9 kg:oon tai 9 kg on jossain välillä). Tai sitten ongelmasi on täysin päinvastainen, eli käytät liian isoja vaippoja ja pissat pääsevät valumaan milloin mistäkin rakosesta.

eli siis body voisi auttaa pitämään vaipan napakasti vauvan yllä. meilläkin välillä yöpuvussa vuotaa vaippa ja varsinkin housuvaippa vaikka olisi yön ensimmäiset pisut. aivan kuin kuiva vaippa ei heti imisi pissaa ja se ehtisi näin ollen löysässä vaipassa valua kylkiin. bodyllä saatiin tilannetta vähän paremmaksi.

Meillä oli ensimmäisen lapsen, pojan, kanssa sama ongelma niin kauan kuin hän oli vaippaikäinen. Kokeilimme useita merkkejä ja kokoja, mutta mikään ei auttanut. Edelleenkään emme tiedä, mistä ongelma johtui, mutta yksi syy voi olla että hänen kikuli pääsi liikkumaan pissin tullessa vaipan sisällä sen verran, että suihkusi vaipan reunojenkin yli. Pienempi vaippakoko taas oli liian tiiviisti ihoa vasten, ja iho kärsi siitä. Mutta kannattaa kokeilla täältä saamiasi ohjeita, jospa joku niistä auttaisi teidän tapauksessanne!

Meillä pojalla on toiminut todella hyvin Pampersin Active fit-vaipat, suosittelen :)

Todellakin vaippa ei saa olla liian tiukka, eikä myöskään iso. Noita Active fitejä luukuun ottamatta monet vaipat ovat todella leveitä. On niin kiinni lapsen muodosta mikä vaippa on paras. Pampersit sopivat hoikille lapsille.

Meillä oli sama ongelma (poika). Heti kun laittoi isommat vaipat, niin ongelma poistui. Minusta pampersit ovat hyviä. Esim. jos vauva on 5,5kg, niin silloin voi käyttää 4-9kg vaippoja, eikä enää 3-6kg.

Yhteistyössä