Vain prosentti äideistä täysimettää 6kk!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noh, esikoinen sai synnärillä pullomaitoa (ihan turhaan, hoitajien hössötystä) ja pari kertaa pullosta ennen 4,5kk ikää. Maitoa olisi riittänyt vaikka kolmosille, mutta aloin antaa soseita tuossa iässä.

Kuopus oli ihan aidosti täysimetetty 4,5kk. Hänelle myös aloin antaa soseita sitten. Pullomaitoa hän sai muistaakseni 7kk iässä.

Minä kun en ihan orjallisesti noudattanut vain neuvolan ohjeita, vaan kartoitin myös muita tietolähteitä asiassa. Näin tulin siihen tulokseen, että vauvalle on terveellisempää aloittaa sosemaistelut ennen 6kk ikää.

[QUOTE="jepjep";22385652]Kukas tässä muuten rei'istä on puhunut? Maidolla on hampaisiin muitakin vaikutuksia, reikä ei ole ainut hammassairaus. Sama mitä yksittäiset lääkärit sanoo (tai jos ei ole sama niin huomautus tähän että satun itsekin olemaan hammaslääkäri ammatiltaan). Itse luotan kyllä tutkimustuloksiin paljon enemmän kuin yksittäisten lääkäreiden kommentteihin. Kävi tässä vastauksistasi ilmi että imetät lapsiasi vain ja ainoastaan omista itsekkäistä haluistasi johtuen. Tuliko koskaan mieleen että miehenkin kanssa voi harrastaa niitä tissileikkejä?[/QUOTE]

Reijistä silloin puhutaan, jos sokerista puhutaan.

Toisekseen, ammattiani en paljasta täällä mutta sanotaan nyt vaikka näin että et sinä minulle mistään yläviistosta luennoi vaikka hammaslääkäri olisitkin mitä tosin EN usko.

Kolmanneksi, kun tätä asiaa selvittelin niin kysyin mielipidettä

1) oman tk:n hammaslääkäriltä

2) yliopiston hammasklinikan erikoishammaslääkäriltä

3) Hammaslääketieteen professorilta

Eli en miltään helvetin junttiporukalta vaan pääasiassa juuri heiltä jotka oman tutkimus- ja hoitotyönsä perusteella OPETTAVAT UUSIA HAMMASLÄÄKÄREITÄKIN!

Näinollen, jos olet oikeasti hammaslääkäri (mitä en usko) niin täydennä tietojasi äläkä pönötä vain sillä perustein että ehkä olet jotain omasta mielestäsi hienoa (tuskin olet).

Edelleen, minulle kerrottiin että äidinmaidon SOKERI ei ole kariesbakteereille sopivaa ravintoa eikä näinollen ole mitään haittaa vaikka lapsella olisikin maitohampaat suussa ja hän juo illalla rintamaitoa joka jää suuhun. Siitä ei siis ole MITÄÄN haittaa.

Sensijaan, ruokosokeri ym. hiilihydraatit ovat ihan eri juttu. Niistä ON haittaa.

Olet mitä ilmeisimmin joku turhautunut wanna-be-imettäjä jonka tissit ovat kuin kuivat rukkaset ja joka ei ole onnistunut imettämään kahta viikkoa kauempaa. Ja silloinkin on tenava itkenyt nälkäänsä kun ei ole saanut irti muuta kuin nännin ihoa rokahtuneista utareistasi.

Ja oikein HAMMASLÄÄKÄRIKIN muka... :D :D :D

Vilkaisehan vähän tekstiäsi! Et edes käsitä kuinka paljastava se on :D koska siis tosiaankaan ET OLE hammaslääkäri , max hammashoitaja ja tuskin edes sitä.

Vielä jatkan imetysneuvonnasta ja imetykseen tukemisesta, minä synnytyn lapseni sairaalassa jonka pitäisi olla imetysmyönteinen, kotiinlähtötarkastuksessa lääkäri kehoitti meitä ostamana tuttelia kotiin, koska maito ei kuitenkaan riitä isolle vauvalla (painoa hippusen yli 4 kg) minä katselin suu auki, että miksi kun meillä oli imetys lähtenyt hyvin käyntiin.

Esikoisella taas tuli noin 2kk iässä täysin normaali tiheänimun kausi, kun neuvolassa kysyin että mitä tämä on, terkkari kehoitti aloittamaan lisämaidon, vaikka vauvan paino oli hyvin noussut ja minä hölmö aloitin.

Itseäni harmittaa esikoisen epäonnistunut imetys, koska olisin halunnut imettää, omaa hölmöyttä sinänsä että en hakenut tarpeeksi tietoa asiasta. Mutta olen sitä mieltä että tietoa pitäisi saada neuvolasta, ei niin että tuoreen äidin on haettava muualta se tieto.

Mielestäni tässä menee puurot ja vellit sekaisin, jos vauva saa vähän lisämaitoa laitoksella tai muutaman lusikallisen sosetta, ei niiden ravinnoillinen merkitys ole niin iso, etteikö voisi laskea täysiemettäneensä. Sen ymmärrän että tutkimuksia tehdessä on vedettävä raja jonnekkin.

Turha näillä palstoilla on alkaa vetää kovin suurisuuntaisia johtopäätöksiä parin tuttavan vauvojen perusteella, kaikkiin tutkimuksiin mahtuu niitä vauvoja joilla ei mene kaikki niinkuin tutkimuksissa sanotaan.

T:3 ihanan lapsen äiti

Uusimmat

Yhteistyössä