Vain prosentti äideistä jatkaa täysimetystä puolen vuoden ikään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Noo";22327756]Kyllä se on Nania, mitä sairaalassa lisämaitona annetaan. Tai ainakin oli neljä viikkoa sitten, kun kävin synnyttämässä.[/QUOTE]

Se että sun vauva sai jossain sairaalassa 4 viikkoa sitten Nania ei tarkoita sitä että kaikki muutkin vauvat ovat saaneet sitä.

mä en ensinnäkään ymmärrä että en ole täysimettäjä koska vauva söi korviketta koska oli teho-osastolla. sen jälkeen kun pääsi sieltä imetys alkoi.
ei mullakaan tullu ekoina päivinä maitoa vaan rupesi tulemaan vasta noin viikko-kaksi synnytyksestä.
no sitten 4kk neuvolasta käskettiin ruveta antaan kiinteitä joten menikö tää homma ihan selälleen. imetin kuitenkin jatkuvasti edelleen.
Pidän kuitenkin itseäni täysimettäjänä mutta yhteiskunta ei

Mun poikani sai aikoinaan sairaalassa lisämaitoa ja oon onnellinen, että sai korviketta eikä jonkun toisen rintamaitoa. Mistä helvetistä sitä tietää, millaiset elämäntavat sillä maidon luovuttajalla on. Yökkis.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22327746:
Mä en millään voi uskoa että 99% suomalaisista imetys ei onnistuisi. Muutenhan oltais kuoltu sukupuuttoon jo aikoja sitten.....

Minusta taas tuo 1% on jo hyvä saavutus laskutapaan nähden ja eihän se kerro mitään imetyksen onnistumisesta. Lapsi voi olla saanut sen kerran lisämaitoa laitoksella ennen kuin oman äidin maito kerkeää nousta, sen jälkeen ollut pelkällä imetyksellä 6kk ja imetys on jatkunut 1,5v ikään kiinteiden ohella. Kuitenkaan lasta ei ole tilastojen mukaan täysimetetty lainkaan. Samalla kun toista lasta voi olla täysimetetty 2kk minkä jälkeen on siirrytty kokonaan korvikkeelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22327779:
Se että sun vauva sai jossain sairaalassa 4 viikkoa sitten Nania ei tarkoita sitä että kaikki muutkin vauvat ovat saaneet sitä.

Mitä sinä sitten luulet annettavan vauvoille, jos luovutettua maitoa ei ole? Eihän niitä nälässäkään pidetä. Korviketta vauvat silloin tosiaan saavat.