T
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26343970:kumma kun ikinä en huomannu mitään tappamiseen liittyvää koulutusta :O
Arvelisin ennemmin, että Hyvinkään ampujalla eivät olleet ihan kaikki asiat kunnossa, mistä syystä hän sekä lopetti armeijan käymisen että ampui useampia ihmisiä.
Jäätelönsyönti ei aiheuta hukkumiskuolemia, vaan lämmin sää aiheuttaa sekä jäätelönsyöntiä että hukkumisia.
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26343970:kumma kun ikinä en huomannu mitään tappamiseen liittyvää koulutusta :O
Ihanan yksioikoinen ajattelutapa![]()
Kyllä siellä on. Ehkä termiä tappaminen vältellään ja yritetään etäännyttää tunteet puhumalla vihollisten neutralointi yms.
Psychology of Killing
Edit: Lisään vielä että armeijan käyneistä tuskin tulee Hyvinkään ampujien kaltaisia. On eri asia ampua muita sekopäisenä kuin tappaa suojellakseen muita.
Olet osin oikeassa. Toisaalta jos puhumme eutanasiasta murhana, niin voi olla että murha-sanasta tulee vähemmän tuomittava. Esimerkiksi kituvan eläimen tappamisesta ei puhuta murhana, ei edes aina tappamisena vaan lopettamisena.
Murha henkilön itsensä pyynnöstä hoitotestamentin mukaan ei ole minusta tuomittavaa vaan hyvä teko. Minä haluaisin itse päättää milloin kuolen, mutta luultavasti (ja toivottavasti) tulen kuolemaan ennen sitä.
Enhän voi, en usko eläväni edes satavuotiaaksi saati sitten paljoa sitä pidempään.
Jos minulla olisi kuolettava sairaus kovilla kivuilla, todennäköisesti en haluaisi kärsiä pitkään.
Mika Muranen on ensimmäinen tervepäinen armeijaa käyvä nuorimies joka tulee mieleen...