Vaimoni on sika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juhani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En usko, että vaimo olisi hajuvesituoksuinen hunajaisen naisellinen ulospäin. Jos on noin sottapytty kotona, on sitä varmaan työpaikalla. Ihmiset huomaavat pikkuseikat, vaikka ei itse huomaa. Kuinka ne naisen vaatteet sitten tuoksuivat puhtailta tai siistiltä, jos koti on kuin sikolätti. Vaikuttaisi joltain kassi-almalta katukuvassa. Ja mies joltain epäsiistiltä juopon retaleelta. Ja mies on kuin laupias samarialainen naisen perässä kulkeva pölyrätti ja kaiken lisäksi vitutus päällä koko ajan. Kamala yhtälö.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä tasa-arvo;10843647:
En usko, että vaimo olisi hajuvesituoksuinen hunajaisen naisellinen ulospäin. Jos on noin sottapytty kotona, on sitä varmaan työpaikalla. Ihmiset huomaavat pikkuseikat, vaikka ei itse huomaa. Kuinka ne naisen vaatteet sitten tuoksuivat puhtailta tai siistiltä, jos koti on kuin sikolätti. Vaikuttaisi joltain kassi-almalta katukuvassa. Ja mies joltain epäsiistiltä juopon retaleelta. Ja mies on kuin laupias samarialainen naisen perässä kulkeva pölyrätti ja kaiken lisäksi vitutus päällä koko ajan. Kamala yhtälö.

Kai nyt on jumalauta puhtaat vaatteet, kun minä pesen kaikki. Omani ja hänen.

Emme mielestäni haise pahalle, käymme sentään suihkussa päivittäin. Minulla ei ole muita vaihtoehtoja, kuin hoitaa kaikki tai elää sikolätissä. Kamala on yhtälö, mutta toista ihmistä ei kuulema voi (TAI SAA) muuttaa, kun kaikilla pitää olla oikeutensa sen siisteystason määrittelyyn...

Millainen on mies joka ei pidä kotiaan kunnossa ja siivottuna? Etenkin jos vielä nainen ja lapsia? Johan siinä häpeäisi silmät päästään. Ei taida sellaisella miehellä olla ihan kaikki munkit tallella?

Luoja varjelkoot meitä anoppeja "johannan" kaltaisilta kasvattajilta! ...Juu juu, äippäkin aina siivos ko mie en jaksanu...

Viimeksi muokattu:
Ohoh, kun meinasi tuoli lähtee alta, kun raivoat. No mistä voit olla varma asiasta, jos vaimosi on tuollainen paskatunkio. Vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon. Vaimosi kohtelee sinua tosi paskamaisesti ja sinä vain hellantuuteli-sentään, vaan jaksat rakastaa häntä. Jos kaikilla on omat oikeutensa, niin voisin vetää miestäni turpiin, kun siltä tuntuu..vai?Mutta en sitä tee..

Alkuperäinen kirjoittaja öösösöösös;10842942:
Kyllä täytyy mehevä pakkaus olla???

Minua ei olisi elämäni miehet kauan katselleet jos olisin käyttäytynyt noin. Ehkä eivät olleet noin lässyjä? Luuta lattiaan ja kuri taloon!

Mitä mä tunnen noita paskassa eläviä naisia, heitä yhdistää 1 tekijä: tossu mies. Keittiössä on releet ja pensselit vimpanpäälle, silti suurin saavutus näille emakoille keittiössä on einesten lämmitys. Silti eletään kuin kaatopaikalla.

..vaan onneksi ei tullut anoppia. Nääs oli tuommonen sottapytty miniäehdokas, kerrassaan sen koti oli sikolätin luokkaa, vuokra-as. rivarissa 65 m2. Oli anopintekele lentää persiilleen, kun oli kutsuttu tämän neidon kotiin tutustumiskäynnille. Poika häpes silmät päästään, olivat kuulemma viettäneet aikaansa aina pojan huushollissa. Selvisipä syy siihen kättelyssä.

Tämäkin neito haisi hyvälle ja oli aina vimpan päälle laitettu ja lakattu. Oli kuulemma kovasti kranttukin ja nirso. Kait hän sillä kompensoi kotiansa ja hämäsi ihmisiä luulemaan itseään kovastikin fiksuksi.

En muuta sano, kuin eläissäni en ole moisessa paikassa käynyt, ei tullut mieleenkään riisua kenkiä tai syödä mitään. Onneksi tämä suhde kaatui pian mahdottomuuteensa.

Jätäpä siivoamatta, tiskaamatta ja vaatteet pesemättä pariksi viikoksi. Kutsu sitten vaimon äippä kotiinne vierailulle. Anna vaimosi selittää.

Luultavasti pistää kaiken sinun syyksesi, mutta onhan sitä selittelyä varmasti mukava katsella.

Ettei vaan Juhanille käynyt niin, että sitä saa mitä tilaa. Löysi uuden hemaisevan, joka laittoi hajuvettä, räpsytteli tekoripsiään ja mutrusti punattuja huuliaan. Joka lupasi taivaat ja maat, kehui miehisyyttä, oli vaan hänen:) Järki parka vaan valahti johonki alemmas, eikä huomannut muita merkkejä ollenkaan. Että nyt se onni ja autuus koitti. Onnee ja menestystä tulee ovista ja ikkunoista. Eikö se sitten riitäkään, rouva sai mitä haki, huolehtijan.

Ystävälläni oli samanlainen vaimo, tekivät yhdessä lapsenkin siihen sotkupesään. Avovaimonsa on hyvä ammatissaan, jopa etenee urallaan, mutta ei pysty kotona siis mihinkään kotitöihin. Jos hän on aamupäivällä syönyt jotain ennen töihin lähtöään, niin kyseisen aterian kaikki astiat ja ruokatavarat löytää olohuoneen pöydältä se, joka tulee illalla kotiin.
Ystäväni ei vaan pystynyt sitä pakettia kantamaan. Oma työ, lapsikin tuli, huusholli siis kokonaisuudessaan. Ystäväni ex-vaimolla todettiin masennus. En kyllä osaa sanoa, että oliko diagnoosi todellinen, vai tällainen nykyaikainen pikadiagnoosi, jossa määrätään masennuslääkitys liki automaattisesti. Mutta ero tuli, sillä yhteisolo söi kaveriani niin, että hänelle tuli vatsakatarri siitä stressaamisesta ja kaikesta huolhetimisesta. Hyvä että erosivat, luulen että kaikki nykyään tyytyväisempiä.

Toisella kaverillani on samanlainen tapaus vaimonaan, mutta lisäksi eritttäin nirppanokkainen ja arrogantti. Siinä kyllä ei tarvitse kauas kattoa, kun näkee että näinhän se on eikä tule muuten muuttumaan. Nainen on kasvanut kahdestaan äitinsä kanssa, isä on lähtenyt jo hänen ollessaan vauva, eikä ole pitänyt yhteyttä. Äitinsä kanssa ovat kehittäneet jonkunlaisen käsityksen, että he ovat parempia, hienompia ja parasta vaativia eikä kotona ole todellakaan kannustettu mihinkään kotitöihin tai mihinkään ponnisteluun ollenkaan. Muut tehkööt. Hän on semmoiseen aivan liian arvokas. Voin sanoa, että on muuten v*****nen akka asua yhdessä. Ollaan oltu joskus yhdessä jollain mökkiviikonloppuna ja konserttimatkalla, että senverran olen vierestä seuraillut. Muuten sen kans ei voi elää, kuin että kaverini on täysin tossun alla. Muuten ei perheessä ole rauhan hetkeä. Kaveri kylläkin ottaa jonkunlaisen koston itselleen käymällä vieraissa maksimaalisen paljon kaikilla työ-, kurssi., metsästys-, hiihto-, ja kaikilla matkoilla mitä vaan kotoa pois pääsee.

Katso vaimosi kotiin, minkälainen koti ja marssijärjestys siellä on ollut. Vai onko kotiolot olleet niin vääristyneet ja ahdistavat, että vieläkin jotenkin kostaa tai yrittää päästä "niskan päälle" sinun kanssa suhteessa ollessaan, vaikka sinä et sitä ansaitsekaan. Kotikasvatuksesta kaikki lähtee.

Epäilen, että jotakin häikkää vaimollasi on. Oisko masennusta, tai jotain lapsuuden traumaa. Kiinnitin nimittäin huomiota siihen, että koet suhteessanne suojelunhalua häneen. Miksi? Ette siis ole tasa-arvoisia. Varsinkin, kun haet syytä tolkuttomaan sotkuiluun siitä, että vaimosi yrittää jotenkin kostaa koko naissukukunnan puolesta alistaville miehille.
Kyllä se ongelma on kuule lähempänä kuin haluat varmaan nähdäkään. Siitä kertoo sekin, että vaimosi ei kertakaikkiaan edes voi keskustella asiasta. Vaan suuttuu, selittelee, ja sulkeutuu aivan täysin. Ihan kuin yrittäisi keskuutella alkoholistin kanssa tämän juomisesta. Samalla lailla reagoi hänkin.

Mielestäni asianne vaatisi kissan nostamista pöydälle ja todellista keskustelua. Siihen tarvittaisiin kolmas, ulkopuolinen osapuoli enkä usko että vaimosi siiihen suostuu. Ongelmaa on helpompi olla näkemättä ja puhumatta kuin alkaa todella avata asioita, joita ei ehkä uskalla nähdäkään.

Itsesi takia toivoisin että voisit jostakin hakea apua. Kuten sanoit, sinua surettaa. Vuosien mittaaan siihen kertyy vielä paljon muuta raskasta lastia kannettavaksi. Se on raskasta eikä kukaan ole sellaista ansainnut. Rohkeutta ja voimia sinulle.

Jätäpä siivoamatta, tiskaamatta ja vaatteet pesemättä pariksi viikoksi. Kutsu sitten vaimon äippä kotiinne vierailulle. Anna vaimosi selittää.

Luultavasti pistää kaiken sinun syyksesi, mutta onhan sitä selittelyä varmasti mukava katsella.

Mun ex oli sellainen sikanainen myös. Hänellä todella oli masiskausia ja söi masispillereitä eli mielenterveysongelmien puolesta komppaan myös minä, ap:lle!

Meillä kokeilin myös tuota pyytää vaimon äitiä meille. Lopputulos: vaimon äiti alkoi siivoamaan meillä ja motkotti mulle kun en siivoa. Aloin seur. päivänä etsiä omaa asuntoa. Onneksi oli avioehto.

Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä. Vanhemmat tekevät karhunpalveluksen jos ottavat tuon asenteen "minä pidän siististä kodista, joten siivoan. Mies ja lapset saavat sotkea ilman siivousvelvoitetta".

Ihan ot tai sitten ei, mutta kysytääs pois:

miksi joissain lapsiperheissä, missä on 2 tervettä aikuista ja 1-2 tervettä lasta, asutaan kerros tai rivarissa, (eli kotitöitä suht vähän) - käy jompikumpi isoäiti siivoamassa säännöllisesti? Minua hävettäisi pyytää eläkkeellä olevaa äitiäni siivoamaan!

Koska lapset aikuistuvat nykyään jos vielä 30-40 vuotiaana tarvitaan vanhojen vanhempien apua ja lompsaa, minä kysyn vain?

Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä. Vanhemmat tekevät karhunpalveluksen jos ottavat tuon asenteen "minä pidän siististä kodista, joten siivoan. Mies ja lapset saavat sotkea ilman siivousvelvoitetta".

Minulla ei ole oikeutta tehdä omasta siisteystasostani kaikkien muiden siisteystasoa. En ota sellaisia oikeuksia.
Miksi sinä, perussiisti, määrittelet oman siisteystasosi jotenkin muiden tasoa paremmaksi?

Ja tota karhunpalvelus-kommenttia en ymmärrä ollenkaan. Mitä enemmän annan, sitä enemmän saan. Asenteellani, käytökselläni ja rakkaudella antamalla lapseni ovat kasvaneet mitä fiksuimmiksi, empaattisimmiksi ja oikeudenmukaisimmiksi ihmisiksi. Ja jopa siivoavat kotejaan kenenkään vaatimatta - vain halutakseen antaa - vaimojensa siisteystason mukaisesti. Karhunpalvelus? Missä se on tullut. Ja mieheni on jo aikuinen, olen valinnut hänet ja hän saa olla sellainen kuin on. Minulla ei ole mitään tarvetta kasvattaa tai muuttaa häntä. Eikä minulla ole tarvetta valittaakaan. Jos olisi, alkaisin katsella uutta miestä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja kysäisen;10845712:
Ihan ot tai sitten ei, mutta kysytääs pois:

miksi joissain lapsiperheissä, missä on 2 tervettä aikuista ja 1-2 tervettä lasta, asutaan kerros tai rivarissa, (eli kotitöitä suht vähän) - käy jompikumpi isoäiti siivoamassa säännöllisesti? Minua hävettäisi pyytää eläkkeellä olevaa äitiäni siivoamaan!

Koska lapset aikuistuvat nykyään jos vielä 30-40 vuotiaana tarvitaan vanhojen vanhempien apua ja lompsaa, minä kysyn vain?

Entä millaisen mallin ja kotikasvatuksen tällaiset vätys-vanhemmat antavat omille lapsilleen? Eivät takuulla näiden alaikäisten lasten omat vanhemmat aikanaan käy heillä siivoamassa, jos eivät edes omaa pesäänsä pysty pitämään kunnossa?

Menin eräänä iltana käymään ystäväpariskuntani luona. En yllätyksenä, mutta samana päivänä sovittuna, ihan vaan iltakävelyllä sitä kautta.
Olohuoneen ruokapöydällä oli ruoka-astiat, lasit, nahistunut salaatinloppu ja pöytämargariini sulaneena pöydällä, leivänkannit käpristyneenä leipäkorissa.
Pahoittelin, että tulin paikalle heidän juuri ruokaillessa. "Ei suinkaan, ei mitään haittaa, nuo on eilisillan illalliselta". Ahha.
Käväisin vessassa. Suihkun lattiasiili oli siis kuin karvalankamatto, mustia karvoja täynnä.
Kysyin ystävältäni, että onko heillä miehensä kanssa menossa joku henkien taistelu tai väsyttämiskilpailu että kumpi taipuu ensin tekekmään kotitöitä, vai mitä tapahtuu. Ystävättäreni mukaan ei ollut mitään normaalista poikkeavaa.
Kumpikin on akateemisesti kouluttettuja, hyvissä ja menestyvissä työpaikoissa, kulttuuri- ja tiedesukua molemmat.
Heillä menee siis sikäli mukavasti, että kummallakin on tuo siivoustaso aika samanlainen eli minun siivoustasollani kestämätön.

Ehkä kysymys on siitä, että miten löytää tasapaino ja yhteinen kompromissi ja elämisen taso. Yhteistä pitäisi olla myös kodinhoito, koti ja se yhteinen elämä. Ei toinen voi ulkoistaa itseään jostain osa-alueelta kokonaan. Varsinkin jos siinä on vielä jokin piiloasenne, että minä en tämmöiseen alistu tai minun ei tarvii vaivaantua.
Ei hääviä teillä. Varmasti kalvaa miestä.

Johanna lukee ja ymmärtää lukemansa kuten haluaa. Omaa tasoani en määritellyt muiden tasoa paremmaksi. Johan sen kertoo nimimerkkini: Perussiisti. Meillä asiat neuvotellaan ja aina ollaan päästy yhteisymmärrykseen ja kompromisseihin ilman sen kummempaa vääntöä. Asiat hoituvat toteamistyylillä: "käytkö sinä kaupassa ja teet ruoan, niin minä siivoan sillä välin". Meillä kotityöt jakautuvat luontevasti. Mieheni ei edes haluaisi olla passattavana. Laiskoja hetkiä tulee kai jokaiselle, mutta peruslaiskuus (siivouksessa) on ikävä piirre ihmisessä.

Olen kuullut ihmisistä joita passataan läpi elämän. Kun itsenäistymisen aika tulee, ei osata tehdä mitään. Pätee niin lapsiin, kuin vuosikymmeniä liitossa olleisiin.

Johanna lukee ja ymmärtää lukemansa kuten haluaa. Omaa tasoani en määritellyt muiden tasoa paremmaksi. Johan sen kertoo nimimerkkini: Perussiisti. Meillä asiat neuvotellaan ja aina ollaan päästy yhteisymmärrykseen ja kompromisseihin ilman sen kummempaa vääntöä. Asiat hoituvat toteamistyylillä: "käytkö sinä kaupassa ja teet ruoan, niin minä siivoan sillä välin". Meillä kotityöt jakautuvat luontevasti. Mieheni ei edes haluaisi olla passattavana. Laiskoja hetkiä tulee kai jokaiselle, mutta peruslaiskuus (siivouksessa) on ikävä piirre ihmisessä.

Olen kuullut ihmisistä joita passataan läpi elämän. Kun itsenäistymisen aika tulee, ei osata tehdä mitään. Pätee niin lapsiin, kuin vuosikymmeniä liitossa olleisiin.

Jos vastaat minulle, yritä tehdä se niin, ettei minun tarvi olla kärpäsenä katossa - eli "katso" suoraan silmiin ja "sano" mielipiteesi minulle. Keskustelu sujuu siten paljon luontevammissa merkeissä.

Minä ymmärsin, että tässä keskustelussa on kyseessä vain siivoustaso eikä kaikki kotityöt. Jään kyllä rankasti miinukselle, jos kaikki kotihommat otetaan vertailuun... Mieheni tekee suurimman osan kaikesta muusta: Huoltaa autot ja polkupyörät ja kaikki muut vimpaimet, hoitaa kaikkien lasten ja "adoptoimienikin" muutot, täyttää pellettisäiliön ja huoltaa kattilan, tekee kauppareissut, kiinnittää joka päivä vaihtuvia tauluja seiniin....

Mutta edelleen minun siivoustasoni on siistimmällä tasolla kuin mieheni. Ja minä siivoan, koska haluan elää minun siisteystasoni mukaisessa kodissa. Ja seuraavaksi menee ärsyttäväksi jankkaamiseksi, joten olen kirjoittanut tähän asiaan kaiken, mitä minulla on kirjoitettavaa.

Viimeksi muokattu:
ehkä Juhanin kannattaisi tehdä joku pidempi reissu ja jättää vaimo kasvavan paskakasan keskelle siksi aikaa. Somplaat vaan lomat kesäksi eriaikaan ja lähdet kuukaudeksi muualle. Jos kämppä on kuin kaatopaikka kun tulet takaisin, niin joko akka (pakko)hoitoon tai sitten siivoat kiltisti.

Toimit Juhani mahdollistajana - vaimo käyttää sinua suvereenisti hyväkseen, ja ihan vain koska annat tehdä niin. Mukavaahan se on kun passataan, ottasin minäkin tuollaisen Juhanin. :)

Jos vastaat minulle, yritä tehdä se niin, ettei minun tarvi olla kärpäsenä katossa - eli "katso" suoraan silmiin ja "sano" mielipiteesi minulle. Keskustelu sujuu siten paljon luontevammissa merkeissä.

Minä ymmärsin, että tässä keskustelussa on kyseessä vain siivoustaso eikä kaikki kotityöt. Jään kyllä rankasti miinukselle, jos kaikki kotihommat otetaan vertailuun... Mieheni tekee suurimman osan kaikesta muusta: Huoltaa autot ja polkupyörät ja kaikki muut vimpaimet, hoitaa kaikkien lasten ja "adoptoimienikin" muutot, täyttää pellettisäiliön ja huoltaa kattilan, tekee kauppareissut, kiinnittää joka päivä vaihtuvia tauluja seiniin....

Mutta edelleen minun siivoustasoni on siistimmällä tasolla kuin mieheni. Ja minä siivoan, koska haluan elää minun siisteystasoni mukaisessa kodissa. Ja seuraavaksi menee ärsyttäväksi jankkaamiseksi, joten olen kirjoittanut tähän asiaan kaiken, mitä minulla on kirjoitettavaa.

Miksi sinä määrität sen siisteystason jossa elätte ja olette? Miehesi haluaa elää sotkun keskellä, mikset anna sotkun olla? Tämä retorinen kysymys.

Ps. Oletko aina noin riidanhaluinen? Määritätkö myös riitelytason teillä, teillä riidellään silloin kun sinä haluat? Tämä tuli mieleen, kun lueskelin näitä kirjoituksia. Kovasti olet lyhytpinnainen äksyilijä. Ei mulla muuta sulle.

Viimeksi muokattu: