Vahva nestemäinen karvas unilääke, annetaan vain sairaaalahoidossa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
siis mikä sen nimi on? Nervifener tai jotain sellaista. Haluaisin ihan tarkasti lukea, mitä lääkelaitos siitä sanoo. Vie tajun kankaalle vähän turhankin nopeasti.

Suosisin mielummin jotain vähän pehmeämpää vaihtoehtoa, siksi kiinnostaa, mitä kitusiini vedän.

[QUOTE="vieras";27328803]siis mikä sen nimi on? Nervifener tai jotain sellaista. Haluaisin ihan tarkasti lukea, mitä lääkelaitos siitä sanoo. Vie tajun kankaalle vähän turhankin nopeasti.

Suosisin mielummin jotain vähän pehmeämpää vaihtoehtoa, siksi kiinnostaa, mitä kitusiini vedän.[/QUOTE]

keskustele lääkärin kanssa vaihtoehdoista, tuskin siellä SAIRAALAHOIDOSSA ihan itse voit lääkekaapille mennä valikoimaan...

Takana 12 vuotta työelämää. Kertaakaan en ole antanut nestemäistä unilääkettä, eikä ole ollut edes osaston valikoimissa. Nimikin on ihan outo.

no entäs leikkauksessa saamani "tärinälääke"???

Siis kun spinaali laittoi tärisemään tosi pahasti, eka lääke ei tehonnut ja tähän lääkkeeseen piti joltain soittaa lupa et saa antaa..

Se vasta oli tavaraa :o ihan meni nuppi sekaisin :D

"tähän lääkkeeseen piti joltain soittaa lupa et saa antaa.."
käytännössä kaikkiin lääkkeisiin pitää olla lääkärin lupa, oli se sitten panadolia tai buranaa

Minä olen ollut ties kuinka monta kertaa sairaalassa ja pyytänyt joka kerta unilääkkeitä, kun en osaa nukkua siellä. Ikinä ei ole annettu esilääkettä eikä unilääkettä nestemäisenä. Kokemusta on n. 20 vuoden ajalta. Olikohan tuo vain yksittäinen kerta ap:lla, kun sai tuommoista myrkkyä..?

[QUOTE="vieras";27329232]keskustele lääkärin kanssa vaihtoehdoista, tuskin siellä SAIRAALAHOIDOSSA ihan itse voit lääkekaapille mennä valikoimaan...[/QUOTE]

Kulta pieni, nyt on menossa vuosi 2012. Ja myöhään illalla lääkäri KYSYY haluatko ottaa unilääkkeeksi nervifenen vai riittääkö esimerkiksi imovane. Näin siis Suomessa nykyään. En minä sinne lääkekaapille itse mene, mutta minulta kysytään kylläkin mielipidettä, mitä haluan ottaa unilääkkeeksi. Jos mahdollisesti haluan kokeilla nukkumista ilman nervifeneä. Että tämmönen tapaus.

Nykyään on siis muutamia vaihtoehtoja, joista itse saa valita. Itse tyydyn tästä lähin vähän lievempiin vaihtoehtoihin.

[QUOTE="vieras";27336251]Kyllä ainakin psykiatrisissa sairaaloissa nervifene on ihan yleinen unilääke.Ollut ainakin 2006 vuodesta.Siis niillä joilla imovane ym ei auta[/QUOTE]

Jep. Näin on. Nervifeneä annetaan minusta ihan turhankin helposti. Mulla annos on ollut 20 ml ja on todellakin ihan riittävä. Mitään riippuvuuksia en halua, siksikin on hyvä siirtyä vähän lievempiin vaihtoehtoihin.

Jos sieltä lievemmistä vaihtoehdoista löytyisi apua uniongelmiin.

Yhteistyössä