Vähän että evvk koko HÄÄT - vit*******een tilitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti Apila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
No oisit jyränny takaisin. Onpas se vaikea muistuttaa, et asia oli sovittu jo aiemmin. Enkä kyllä tosiaankaa ymmärrä muutenkaan, et miks lähteä sormuskaupoille jonku appiukon kanssa.. Fiksua..

Jos appi maksaa ;)
No kas ku mun appi/anoppi silti on semmosia ettei ne tommosiin kyl koskaa tunkis mukaan vaikka maksasivatkin :D Ainaski mie jyräisin het jos meinaisivat tunkea mukkaan, tosin eivät siis onneks oo semmosia.

Mä olen jopa niiiiiiin pinnallinen, et mulle kelpais noista kumpi tahansa:
3222818.jpg

Mä en tarvitse tonnin sormusta, vaan haluan et se miellyttää silmää :whistle:

Appiukko oli mukana koska seppä on hänen vanha ystävänsä. Kiitos siis hänelle siitä, että ajatteli meidän etua ja tulevaa hintaa - jotain plussaa edes, että saamme sormukset edullisesti pelkän materiaalin hinnalla.

Tuntuu turhauttavalta jankata (onko palstalla tyyppejä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa) mutta mies nimenomaan oli, että suunnittele sinä: sormus on vaimon suunnittelema. Get it?! Hän myös piti siitä - asia oli sovittu.

Toinen, jota olen täällä jo sanonut, pointti oli että otamme SAMANLAISET. Tämäkin asia oli sovittu.

Ja kiitos kaikille niille jotka ymmärtävät tämän turhamaisuuden tai pinnallisuuden yms. Aikaa ei enää ole, kuten totesin, häät tammikuun alussa jo. Ja kuten kaikki tiedätte, tässä on joulut ja uudetvuodet ennen sitä.

Kiitos kun sain avautua, ja edes jotkut ymmärtävät.

Asia ei ole jäänyt tahallisesti viimetippaan, kun löysin Sen sormuksen lokakuussa jo, mutta myyjä ei vain hoksannut SILLOIN sanoa, ettei sitä kokooni enää saa.

Niin ja joo, seppä itsekin, voihan sen uran lisätä toki myöhemmin, mutta jotain vanhanaikaista tässäkin päässä, ja se on sitten lopunelämää se mikä siellä kirkossa siihen pujotetaan - muutoksia ei jälkeen enää tule.

Mies on ainakin tyytyväinen, minä en niinkään. Nurinkurista asiassa on se, että hänelle asia on periaatetessa muutenkin aivansama, mutta minä olen aina elänyt ja tulen elämään koruista. Niin näin tässä sitten lopulta kävi. Thanks!

Mulla ei siis oo sitä sormusta ollenkaan. Toi vasemmanpuoleinen näyttää sellaiselta pääsiäismuna -sormukselta, joita penskana sai munista :) Niissä tosin vain oli tuollaiset tähden malliset kaiverrukset. Ihan nätti kyllä, mutta ei omaan makuuni, kuten ei moni muukaan.

Mun sormus olis leveä ja yhdellä simppelillä (neliönmallisella) kivellä/istutuksella. Mutta tosiaan kaupassa on edelleen, eipä ole tullut ostettua :) Monena vuonna on pitänyt, mutta eipä tuon puuttuminen elämääni ole häirinnyt.

Minullekin sormus on tärkeä, enkä todellakaan kenenkään pillin mukaan tanssi, en edes sepän, vähiten appiukon!

Jos sulla on täysallianssi kihlana, sopii vierelle mainiosti paksumpi sormus, joka ois samanlainen kuin mieheni sormus, vähintään se 4mm ja joku rantu tosiaan keskellä. Mulla on monenlaisia sormuksia urilla ja timanteilla, eikä ne menoa haittaa.

Ja ennätystörkeää koruliikkeessä sanoa, ei oota, asiakkaalle pitää hommata sellainen tavara, mitä haluaa, tai sanoa reilusti heti kättelyssä, että ei onnistu. Tilauksesta saa suomalaisilta sepiltä ihan mitä vaan, jos massia on.

Tv sormuksia teettänyt jo usempia

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Appiukko oli mukana koska seppä on hänen vanha ystävänsä. Kiitos siis hänelle siitä, että ajatteli meidän etua ja tulevaa hintaa - jotain plussaa edes, että saamme sormukset edullisesti pelkän materiaalin hinnalla.

Tuntuu turhauttavalta jankata (onko palstalla tyyppejä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa) mutta mies nimenomaan oli, että suunnittele sinä: sormus on vaimon suunnittelema. Get it?! Hän myös piti siitä - asia oli sovittu.

Toinen, jota olen täällä jo sanonut, pointti oli että otamme SAMANLAISET. Tämäkin asia oli sovittu.

Ja kiitos kaikille niille jotka ymmärtävät tämän turhamaisuuden tai pinnallisuuden yms. Aikaa ei enää ole, kuten totesin, häät tammikuun alussa jo. Ja kuten kaikki tiedätte, tässä on joulut ja uudetvuodet ennen sitä.

Kiitos kun sain avautua, ja edes jotkut ymmärtävät.

Asia ei ole jäänyt tahallisesti viimetippaan, kun löysin Sen sormuksen lokakuussa jo, mutta myyjä ei vain hoksannut SILLOIN sanoa, ettei sitä kokooni enää saa.

Niin ja joo, seppä itsekin, voihan sen uran lisätä toki myöhemmin, mutta jotain vanhanaikaista tässäkin päässä, ja se on sitten lopunelämää se mikä siellä kirkossa siihen pujotetaan - muutoksia ei jälkeen enää tule.

Mies on ainakin tyytyväinen, minä en niinkään. Nurinkurista asiassa on se, että hänelle asia on periaatetessa muutenkin aivansama, mutta minä olen aina elänyt ja tulen elämään koruista. Niin näin tässä sitten lopulta kävi. Thanks!

Nyt mä en tajuu... Mikäi tuttu kultaseppä ei ehdi tehdä sormukseen tammikuuhun mennessä tarvittavia muutoksia, niin viette ne sellaiselle kultasepälle, joka ehtii. Niin yksinkertaista se on. Ja mies saa maksaa erotuksen, sillä sehän tässä on mokannut, ei ap. Ja aivan varmana ehdtte muutokset tekemään ennen häitä, nyt vaan alat toimimaan asian eteen. :)

Niin ja vielä, minä ymmärsin sen tässä ketjussa olleen sepän tekstistä, että uran saa tehtyä myös sen jälkeen kun sormukset on jo muuten tehty, eli sen voi tehdä myös ENNEN häitä, jolloin sormukset ovat oikein sormeen pujoittaessa. (Muuten tuonkin pointin ymmärrän täysin, että ei niitä sitten HÄIDEN JÄLKEEN muutella).

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Eihän miehelle edes kuulu hankkia mitään vihkisormusta jos kihlat jo on. Ei miehellä kuulu olla kuin yksi sormus. Daa

DAAA!! vaan itselles, eikö juuri ap sanonut:

Noh, sitten keksin, että kun miehelle tekee sormuksen (hänellä ei ole kihlasormusta)

että opetellaan lukemaan!

mies ei tajuu...
Sormukset on varmaankin jo valmiina tänään ja muutoksia kerkeis varman tehä kymmeniä - minä en vaan jaksa enää koko asiaa miettiä. Aivan sama. Tässä asiassa taidan vaan jäädä tähän kompromissiasteelle, heh, hyvää harjotusta avioliittoa ajatellen.

Halusin vaan jakaa tämän asian, koska ajattelin, että naiset tämän "turhanpäiväsen turhautumisen" voisivat ymmärtääkin. Ja se on jo ihan sama mitä siihen sormukseen tehtäs lisää tai oltas tekemättä - koko ajatus on tahrattu, hankala yrittää selittää koko hommaa. Sormus ei vain ole SE. Se on vain sormus - ju nou. Onneksi sentään mies on SE. Siitä oon ainakin varma.

mies ei tajuu...
Sormukset on varmaankin jo valmiina tänään ja muutoksia kerkeis varman tehä kymmeniä - minä en vaan jaksa enää koko asiaa miettiä. Aivan sama. Tässä asiassa taidan vaan jäädä tähän kompromissiasteelle, heh, hyvää harjotusta avioliittoa ajatellen.

Halusin vaan jakaa tämän asian, koska ajattelin, että naiset tämän "turhanpäiväsen turhautumisen" voisivat ymmärtääkin. Ja se on jo ihan sama mitä siihen sormukseen tehtäs lisää tai oltas tekemättä - koko ajatus on tahrattu, hankala yrittää selittää koko hommaa. Sormus ei vain ole SE. Se on vain sormus - ju nou. Onneksi sentään mies on SE. Siitä oon ainakin varma.

Juu, nyt mä tajuun ja olen tuntenut itsekin samoin joistakin asioista. Tsemppiä sulle, mutta neuvona sanoisin, että käy asia miehen kanssa läpi kunnolla ennen häitä tai se jää takuu varmasti kaivertamaan sua.

Miksi monet sanoo : "en ymmärrä mikä tässä on ongelma" ??!!!?!??
Kun MINÄ menin naimisiin, niin sormus oli minulle ykkönen ja tahdoin juuri sellaisen oikean sormeeni, jota TOIVOTTAVASTI tulen kantamaan ikuisesti sormessa. Sitä minä katselen joka päivä ja mietin "onneksi löysin tämän unelman". EN tahtoisi sormusta jota katsoessa ajattelisin "tää ei ollut kyllä se, mitä ensin halusin ja pakko oli joku saada vain".

Minusta siis sormus on häiden ehdoton ykkönen ja ikuinen muisto häistä, joka kannetaan JOKA PÄIVÄ mukana!!!

Mut sie kyl varmaa jäät aika katkeraks jos sie annat periks. Varsinki ku sillo MIEHELLE oli ihan sama, sulle ei. Noh, mut kaiketi se kompromissiharjoittelukin on toki iha hyvästä.. Mut ei ehk tommoses asiassa..

neiti Apila, haluatko elää loppuelämäsi katsellen haikeana sormustasi "tää ei ollut SE sormus" :/ Inhottavaa tuollaistakin sit miettiä sormusta katsellessa, kun oma mielipiteesi on kuitenkin toinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sipi&Tylvesteri:
Mulla on monenlaisia sormuksia urilla ja timanteilla, eikä ne menoa haittaa.

Tähän pyrin minäkin ;) Onhan tuo tulossa oleva yhdistelmä ihan näyttävä ja tyylikäs, ei siinä mitn. Mutta täydellinen se on sitten vasta kun siinä niiden välissä on joku järjettömän iso järkäle kaksi pienempää järkälettä molemmin puolin. Sitä päivää odotellessa..

Niin, ehkä se on just se, että nyt tämä yhdistelmä tulee näyttämään (minun silmissäni) keskeneräiseltä. Voinko mää olla ostattamassa maaliskuussa jo sitä välisormusta kun eka yhteinen lapsi syntyy ;)

Ja siis siitä urasta vielä, seppä oli sitä mieltä, että se ura sotkee tuon "haavekuvan" noista kolmesta sormuksesta. Musta se passais siihen, tykkään muutenkin yhdistellä eri tyylejä kaikessa sisustuksesta lähtien.

Meillä mies tahtoi kanssa vihkisormuksen ja kihlasormus lähti poies.
Hän päätti heti, että uusi sormus on tultava sormeen ja halusi kalevalan sileän paksun valkokultaisen sormeensa. Minä ennen olin kullan ystävä, mutta kyllä itsekin sitten rakastuin valkokultaan ja sopivat oivasti hyvin yhteen. Kysyitkö muuten liikkeestä, että onko toisilla liikkeillä/ketjuilla sopivan kokoista sormusta sinulle... mitä ensin siis katsoit.

Miksi monet sanoo : "en ymmärrä mikä tässä on ongelma" ??!!!?!??
Kun MINÄ menin naimisiin, niin sormus oli minulle ykkönen ja tahdoin juuri sellaisen oikean sormeeni, jota TOIVOTTAVASTI tulen kantamaan ikuisesti sormessa. Sitä minä katselen joka päivä ja mietin "onneksi löysin tämän unelman". EN tahtoisi sormusta jota katsoessa ajattelisin "tää ei ollut kyllä se, mitä ensin halusin ja pakko oli joku saada vain".

Minusta siis sormus on häiden ehdoton ykkönen ja ikuinen muisto häistä, joka kannetaan JOKA PÄIVÄ mukana!!!

JESS! Tajusit homman! :) Näin JUST.

Katso Kultajousen sivuilta princess- mallit http://www.kultajousi.fi/Kiinteasivu.asp?KiinteaSivuID=19&NakymaID=1 Olisiko siellä sinun tyylistä sormusta?

Hinnatkin näet, kun lataat sivun.

Kysyitkö muuten liikkeestä, että onko toisilla liikkeillä/ketjuilla sopivan kokoista sormusta sinulle... mitä ensin siis katsoit.

En. Mun koko on 15 tai pienempi ja tosi harvoin on Kuulema tuossa koossa mitään esittelymalleja, kai tilaamalla saisi. Mutta kauanko siinäkin menisi.. Olisihan se varmasti ehtinyt jos olisin silloin heti lokakuussa tajunnut, ettei sitä kokooni saa. Mutta nyt.. ei ehdijaksa.

Katso Kultajousen sivuilta princess- mallit http://www.kultajousi.fi/Kiinteasivu.asp?KiinteaSivuID=19&NakymaID=1 Olisiko siellä sinun tyylistä sormusta?

Kultajousen palvelu ainakin täällä meillä on aivan karseaa! Olen käynyt siellä, heidän esittelymallinsa ovat kokoa norsu. Ja myyjät hyvin nokkavia sellaisessa "rihkamapainotteisessa" kaupassa. Anteeksi ilmaus, mutta pelkkä mainonta heillä on niin halpahallityylistä..

Ja kyllähän noita unelmatimanttisormuksia on markkinoilla, ja joita saisi sopivaksi myös. Mutta hinta. Löytämäni sormus oli vähä vajaa 200e. Kihla on kuitenki 1.06karaattia ja maksoi kymmenen kertaa enemmän. Siis lähes 2000e. Niin on tämä nimetön jo nyt aika arvokas (ja lompakko huomattavasti kevyempi). Siksi niin vietävästi harmittaakin, kun löysin niin hyvän ja edullisesti silloin aluksi. Nythän tämä perussileä tulee sen kanssa samoihin hintoihin. Rahaa tonnisormuksiin ei ole.

Kultajousen palvelu ainakin täällä meillä on aivan karseaa! Olen käynyt siellä, heidän esittelymallinsa ovat kokoa norsu. Ja myyjät hyvin nokkavia sellaisessa "rihkamapainotteisessa" kaupassa. Anteeksi ilmaus, mutta pelkkä mainonta heillä on niin halpahallityylistä..

Ja kyllähän noita unelmatimanttisormuksia on markkinoilla, ja joita saisi sopivaksi myös. Mutta hinta. Löytämäni sormus oli vähä vajaa 200e. Kihla on kuitenki 1.06karaattia ja maksoi kymmenen kertaa enemmän. Siis lähes 2000e. Niin on tämä nimetön jo nyt aika arvokas (ja lompakko huomattavasti kevyempi). Siksi niin vietävästi harmittaakin, kun löysin niin hyvän ja edullisesti silloin aluksi. Nythän tämä perussileä tulee sen kanssa samoihin hintoihin. Rahaa tonnisormuksiin ei ole.

Itse ostin kultajousesta sormuksen ja kun tuota ketjua on ympäri suomea, niin tilasivat toisesta liikkeestä minun kokoani sormuksen. Itsellä myös todella pienet sormet ja timanttisormusta todella vaikea pienentää. Se on noiden liikkeiden plussa.

Mene liikkeeseen ja kysy, löytyykö sitä sormusta mistään sinun koollasi. Jos tätä liikettä on muualla, niin soittavat niihin liikkeisiin ja kysy, jos ei löydy.. saako sen tilattua ajoissa sinulle.

Yhteistyössä