Seuraa väsyneen äidin tilitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsy

Vieras
Lapseni 6v on aivan kamala. Mitään ei tee,ei siivoa sotkujaan(ja siis todellakin sotkeminen on lievä ilmaus sille mitä lapsi tekee), ei tee mitään muutakaan mitä pyydetään,lautasen korjaaminen pöydästä, vaatteiden hakeminen omasta kaapista...
No mutta se mikä suututtaa on se,että mitään ei voi lapselle antaa,kaikki rikotaan,tuhotaan tai sotketaan. Oman huoneensa hän on sotkenut mustalla paksulla merkkaustussilla,ikkunanpielet tapetit,patterin,ovet,sängyn. Patjasta nyppii palasia,vuodevaatteet löytyy lattialta aina rutattuna, ikkunaverhot repii alas kun sellaiset ikkunaan takaisin saan.
Matto piti poistaa koska lapsi teki siihen tarpeensa. Pissii myös kaappiehin ja meidän muiden lasten lelukoreihin. Se on hänen mielestä hauskaa. Olen koittanut vaikka mitä että osallistuisi sitten edes tuhojensa siivoomiseen,mutta ei...ei auta se että tarjoudun avuksi,ei kiristys lahjonta eikä uhkaus. Olen poistanut nyt huoneesta lelut,vain unilelun jätin...mutta ei haittaa.
En jaksa enää tälläistä. Muiden lastemme kanssa ei ole mitään ongelmaa. Huomionhakua tämä ei ole,sen tiedän sanoa jo tässä heti,koska meillä on tapana viettää joka lapsen kanssa laatuaikaa sekä yhdessä että erikseen,kukaan ei meidän lapsista ole toista parempi vaan kaikki ovat samanarvoisia ja ihan yhtä rakkaista,vaikkakin tämä yksi tuntuu olevan useimmiten vain raivostuttava.

Lapsella on todettu dysfasia,mutta ei kai se tällästä kuitenkaan aiheuta.

Olen oikeasti ihan poikki tähän jatkuvaan paikkojen tuhoamiseen,kaipaan neuvoja. Neuvola ei minua osaa auttaa ja terapiat ovat toistaiseksi tauolla.

Voi kamala mikä tilanne. Tuntuu ettei pojalla voi olla kaikki kohdallaan. Ymmärrän hyvin että olet väsynyt. Tuokin on väärin että ei ole apua tarjolla. Minäkään en osaa auttaa mutta :hug:

Musta vaan tuntuu joskus että mä kohta tulen itse hulluksi tän kaiken keskellä. Kun yritän jollekin puhua täsät niin vastaus on aina "pojat on poikia" Pitäsiköhän ton nyt sitten auttaa mua jotenkin? Olen lasten parissa työskennellyt 15 vuotiaasta asti enkä vastaavaan ole koskaan törmännyt.

Meillä on esim karkkipäivä lauantai,olen jättänyt tän suharin sitten ilman namia,ei haittaa.
Annan kuukaudessa lapsikke pienen summan rahaa jonka saavat käyttää johonkin,vaikka kivaan lehteen tms. Ei haittaa sen poistaminen.
Kokeilin tarrataulua,ei apua...
Ei auta kehuminen,ei mikään. Tuntuu etten vaan yksinkertaisesti keksi enää mitään tähän tilanteeseen. Tällästä ollut siis aina,eli ei ole alkanut edes silloin kun on noita sisaruksia syntynyt.

Moi,täällä yks f83 pojan äiti.meen 9v pojan huone ei edelleenkään pysy siistinä,ehdoin tahdoin sekoittaa,"viihtyy"kun kaikki levällään,ymmärrän siis sinua hyvinkin!

mene takaisin sinne terapiaan ja sanot lääkärille että tähän on tultava loppu ja selvästi pojalla on jokin hätänä..ja tuntuu että ei ymmärrä tekojen seurauksia ja ei välitä niistä.

Alkuperäinen kirjoittaja omenapuun alla:
Moi,täällä yks f83 pojan äiti.meen 9v pojan huone ei edelleenkään pysy siistinä,ehdoin tahdoin sekoittaa,"viihtyy"kun kaikki levällään,ymmärrän siis sinua hyvinkin!

meinaatko että vois kuulua kuitenkin diagnoosiin vielä tuo vai onko mun syytä epäillä että tässä on nyt jotain muutakin?

Kyllä voi dysfasia aiheuttaa monenlaista, ei siis suoranaisesti, mutta kun lapsi kokee, ettei ymmärrä/tule ymmärretyksi, saattaa oireilla miten tahansa.

Jostain tarvitset akuuttia apua, kodinhoitojan kunnasta tms. pahimpaan hätään, että jaksat saada asiat toimimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Kyllä voi dysfasia aiheuttaa monenlaista, ei siis suoranaisesti, mutta kun lapsi kokee, ettei ymmärrä/tule ymmärretyksi, saattaa oireilla miten tahansa.

Jostain tarvitset akuuttia apua, kodinhoitojan kunnasta tms. pahimpaan hätään, että jaksat saada asiat toimimaan.

Mulle on sanottu tähän asti et onhan lapsella isäkin,että mitäs yksin siitä vastuuta sitten kannat,ja että apua saisin jos olisin yksinhuoltaja.Tuntuu oudolta tämä tällänen.

jotenkin minusta ihan mutu-tuntumalla kuulostaisi siltä että tuo dysfasia aiheuttaisi sen,että lapsi saattaa kokea että ei tule ymmärretyksi,ja siksi hakee huomiota sekä kenties yrittää tuolla -hankalalla- käytöksellä hakea apua.
kyllähän tuo rankalta kuulostaa :hug:
ota ihmeessä yhteyttä lääkäriin joka diagnoosin antoi,koska voi kyseessä olla jotain muutakin..ja siksi että sä tarttet nyt apua. kerro miten lapsi käyttäytyy,sano että tarvitset apua pojan käytoksen kanssa.
Pysy tiukkana,sä tunnet teidän perheen ja poikasi paremmin kuin kukaan,ja sinulla on myös oikeus saada apua!

Alkuperäinen kirjoittaja Kerppu:
Mulle on sanottu tähän asti et onhan lapsella isäkin,että mitäs yksin siitä vastuuta sitten kannat,ja että apua saisin jos olisin yksinhuoltaja.Tuntuu oudolta tämä tällänen.

Jo on omituinen kunta! :o Kotikunnassani on aina järjestynyt akuutti apu, vaikka pieni ja köyhä kunta on. Onhan se kaikkien etu, että tilannetta ei päästetä liian raskaaksi, vaan autetaan silloin, kun se vielä on suht helppoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
oiskohan taustalla jotain muutakin kun dysfasiaa? pitäs ehkä tutkia

Viimeset 3 vuotta on tutkittu eikä muuta ole löytynyt. Terapiat käynnistynee jossain vaiheessa taas kunhan saavat rahotuksen kuntoon. Mutta kun lapsi tuntuu ahdistuneen jo tästä nykyisestä järjestelystä jossa käy normaalieskaria ja koululla kahtena päivänä viikossa ns. tukiluokalla. Päivät venyy pitkiksi vaikka on koulukuljetus. Tuntuu vaan että lasta riepotellaan joka suuntaan mutta kukaan ei ajattele sitä että tää lapsi on vasta kuitenkin 6 vuotias.

Olen miettinyt mahdollisuutta että tää kaikki oikuttelu olis merkkinä tästä jatkuvasta juoksemisestakin.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerppu:

Jo on omituinen kunta! :o Kotikunnassani on aina järjestynyt akuutti apu, vaikka pieni ja köyhä kunta on. Onhan se kaikkien etu, että tilannetta ei päästetä liian raskaaksi, vaan autetaan silloin, kun se vielä on suht helppoa.

Me ei saatu edes kuljetusta pojalle terapioihin vaikka matkaa tulee 12,5 km ja joudumme sitten koko konkkaronkan kanssa tämän kävelemään,koska mulla ei ole autoa eikä ajokorttia. Bussi ei kulje tästä läheltä,tai kulkee mutta väärään suuntaan joten sitäkään mahdollisuutta ei ole. Kuulemma mieheni on velvollinen kuskaamaan meitä. Mutta edelleenkin hän käy työssä eikä töistäkään aina voi olla poissa,etenkin kun tietävät että mä olen lasten kanssa kotona.

Yhteistyössä