Vähänkö säälittää nuo äidit, jotka ei halua näyttää enää HYVÄLTÄ!

mina
Alkuperäinen kirjoittaja millinka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kolmen äiti ulkomailta taisi lopettaa osallistumisen... aiemmmin vastasi ketjuun ahkerasti.

Kyllä se on niin, että jos itse (ei mummo, ei päivähoito, ei orjat, ) hoitaa yli 1 lasta, jää usein aika vähän voimia enää muuhun. Joillekin taas ulkonäkö on tärkeeää, ei haittaa tarjota eineksiä ja elää paskassa tai ei haittaa, vaikka ei askartele lasten kanssa.
Mä en elä paskassa, en syötä lapsille eineksiä (allergioiden takia ei edes voi syöttää, ikinä) , askartelen ja touhuan lasten kanssa, ja kerkeän vielä roikkumaan täälläkin. Enkä silti ole seinästä revityn ja räjähtäneen näköinen.

Ja vapise, olen vielä kaiken lisäksi yh, oten kaikki kotihommat on mun hoidettava, huvitti tai ei :D
Nimenomaan. Se itsestä huolehtiminen ei välttämättä vie aikaa juuri ollenkaan. Ne tyylikkäämmät vaatteet pesee/pukee päälle ihan samalla vaivalla kun vanhat ja kuluneet vaatteet.

Ja perusarkimeikin, eli puuteri, ripsiväri ja huulikiilto/rasva laittaa kyllä naamaan about kolmessa minuutissa.

Vähän aikaa sitten eräässä suihkuketjussa moni sanoi käyvänsä vähintään päivittäin suihkussa, ellei useamminkin. Miten niillä sitten riittää siihen aikaan. Ne varmaan laiminlyö lapsensa.

Mut hei odota vaan kyllä sulle joku jonkun kohdan keksii mitä lyöt laimin :LOL: :LOL: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja hermoraato:
Hitto! Ostin just tosi makeen vartalonmyötäisen, mustan villamekon tarjoustalon ale-rekistä! :eek:
Hyiii ootsä ostanu vaatteita jotka paljastaa sun muodot,miten sä kehtaat :LOL: :LOL:
Sun lapsethan kärsii nyt siitä että käytit aikaa sen mekon ostamiseen ja saati sitä aikaa sitten kun puet sen päällä, muutama minuutti mutta kasvatusvirhe jo tapahtunu :snotty: :LOL:
Siinä on vielä kunnon v-kaula-aukko ja napit alas saakka edessä |O Tytär sai tylsän tunikan samaisesta kaupasta, tulee kasvatuksessa pieni virhe kun ei jaksa opettaa pientä materialistiksi :'( Harvoimpa tuokaan suostuu vapaaehtoisesti hiusten kampaamiseen taikka niiden kiinni laittamiseen, eli virhe on jo tapahtunut |O (ei sido hiuksiaan vapaaehtoisesti vielä tänä päivänäkään.)

Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mutta mitä jos ei pääsääntöisesti kiinnosta laittautua? Mä olin aiemmin tosi tarkka siitä miltä näytin ja laittauduin suunnilleen aina kun astuin ovesta sisään. Ja jos oli vähänkään laittautumaton, niin tunsin olevani epäviehättävä ja vaikka mitä.

Nykyään meikkaan ehkä kerran viikossa ja kuljen semmoisissa kuteissa joissa on hyvä olla. Jalkojanikaan en enää jaksa rääkätä korkkareilla. Niin ja tykkään niin paljon kun voi hieroa silmää kun kutittaa. Kun siis ei ole sitä meikkiä tiellä.

Olo on luonnollinen ja hyvä ja muut kuin ulkoiset seikat alkaa koko ajan olla enemmän ja enemmän tärkeitä.

Miten se voi olla keneltäkään pois? Kun siis kuitenkin, tottakai, huolehdin hygieniastani ja vaatteenikin ovat ainakin suunnilleen puhtaat ja ehjät? Niin ja mies tykkää kuitenkin.

Ei ymmärrä...
No mun mielestä pointti on siinä, että jos on itellä hyvä olla kaikki on hyvin :)
No sehän tässä nyt onkin pointti, mutta kun mä en vaan ymmärrä, että voiko ihminen oikeasti hyvin, jos tukka likaisena paapottaa tuolla menemään... Mutta näköjään voi.
Eli turkilmas sanoi et huolehtii kyllä itsestään.

Ja mä en ainakaan haluaisi näyttää mallia lapsilleni, etten peseytyisi jne.. vaan mun mielestä hygieniasta huolehtiminen on yksi elämän perusasioista.
Eli samaa mieltä siinä sun kanssa.

Ja tää ei nyt tarkoita sitä että jos jollain on satunnaisesti tukka likainen tai jotain.. vaan lähinnä sitä jos käydään kerran parissa viikossa pesulla pakon kanssa jne..

Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:
tyhmä aloitus :attn:
Jep, arvaa montako kertaa se on mulle täällä kerrottu? :D Mä olen myös muiden mielestä pikkumainen, moukka, säälittävä, huonon itsetunnon omaava, katkera, arvosteleva, hienosteleva, toisia nenänvarttaan katsova pissis. :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mina:
Alkuperäinen kirjoittaja helminkäinen:
No koko ketjua en jaksanut kahlata läpi. Mutta kysymys niille jotka laittaa itsensä ja kulkee korkkareissa niin onko lapsenne myös hyvissä vaatteissa ym vai oletteko te niitä jotka laittaa itsensä ja kulkee hienot vaatteet päällä ja lapsi rääsyissä!? Kun olen tuommoisia äitejäkin nähnyt!

Niin itse en ole koskaan korkkareissa kulkenut muutenkuin juhlissa! Leikkipuistoon laitan ilman lämpötilan mukaan vaatteita päälle! En viitsi palella enkä paistua!
Musta siis kaikkein typerin näky on ulkoilemassa porukka jossa sekä äiti että lapset on puettu viimeisen päälle merkkivermeisiin. Kunnon ulkoiluvehkeet vaan kaikille päälle, eikä mitään naurettavia hienostelukamppeita.
näin itsellä tai lapsella ei ole merkkivaatteita! Kengät ehkä on mutta sai ne joulupukilta!
Eiköhän anneta kaikkien kukkien kukkia? Saa niitä merkkivaatteita muut käyttää, vaikka omasta mielestä se ei ole paras vaihtoehto.
Saa kukkia kaikki, tämä ketju vain lähti ei-niin-huoliteltujen äiti-ihmisten haukkumisesta, niin totesinpa vain oman näkemykseni, että leikkikentällä mun mielestäni on lähinnä pelle se, joka keikaroi merkkikuteilla. Mitä liikkuu sen äidin päässä, joka pukee itsensä ja lapsensa johonkin kalliisiin merkkivehkeisiin. Oikeasti - typerän näköistä. Eikä vain näköistä, vaan jostain ongelmasta tuollainen Burberry-pukeutuminen kertoo.

Siinähän säälit.

Syvimmän masennuksen kourissa en tosiaan itseeni jaksanut panostaa mutta en kyllä pahemmin missään kulkenutkaan.

Nyt jo taas korot kopisee.

Ja mitä tällä hait? Mitä luulit vastauksiksi tulevan?

heh
No koko ketjua en jaksanut kahlata läpi. Mutta kysymys niille jotka laittaa itsensä ja kulkee korkkareissa niin onko lapsenne myös hyvissä vaatteissa ym vai oletteko te niitä jotka laittaa itsensä ja kulkee hienot vaatteet päällä ja lapsi rääsyissä!? Kun olen tuommoisia äitejäkin nähnyt!

Niin itse en ole koskaan korkkareissa kulkenut muutenkuin juhlissa! Leikkipuistoon laitan ilman lämpötilan mukaan vaatteita päälle! En viitsi palella enkä paistua!
Musta siis kaikkein typerin näky on ulkoilemassa porukka jossa sekä äiti että lapset on puettu viimeisen päälle merkkivermeisiin. Kunnon ulkoiluvehkeet vaan kaikille päälle, eikä mitään naurettavia hienostelukamppeita.
näin itsellä tai lapsella ei ole merkkivaatteita! Kengät ehkä on mutta sai ne joulupukilta!
Eiköhän anneta kaikkien kukkien kukkia? Saa niitä merkkivaatteita muut käyttää, vaikka omasta mielestä se ei ole paras vaihtoehto.
Saa kukkia kaikki, tämä ketju vain lähti ei-niin-huoliteltujen äiti-ihmisten haukkumisesta, niin totesinpa vain oman näkemykseni, että leikkikentällä mun mielestäni on lähinnä pelle se, joka keikaroi merkkikuteilla. Mitä liikkuu sen äidin päässä, joka pukee itsensä ja lapsensa johonkin kalliisiin merkkivehkeisiin. Oikeasti - typerän näköistä. Eikä vain näköistä, vaan jostain ongelmasta tuollainen Burberry-pukeutuminen kertoo.
No tämä meni taas ihan OT.....

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Siinähän säälit.

Syvimmän masennuksen kourissa en tosiaan itseeni jaksanut panostaa mutta en kyllä pahemmin missään kulkenutkaan.

Pitääkö aina hakea jotakin? Lue koko ketju, älä vain osia sieltä täältä.

mina

Lainaisin kuules nyt ap hömppää: Niin, ja siitä, että arvostelee muita ja katsoo säälien pitkin nenuaan, näkyy huono itsetunto.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Siinähän säälit.

Pitääkö aina hakea jotakin? Lue koko ketju, älä vain osia sieltä täältä.
Luin tasan aloituksesi ja kommentoin siihen.

Turkilmas
Mitä se hyvältä näyttäminen sitten on? Kun täällä on nyt ilmeisesti arvosteltu sitä ettei meikkaa, ettei pukeudu "kauniisiin" vaatteisiin, ettei käytä korkkareita. Toisaalta arvostellaan jos ei käytä meikkivaatteita. Mutta sitten mennään niin itsestäänselvyyteen kuin puhtauteen.

Sitä vaan, että eiköhän sitä terve ihminen käy suihkussa? Eri asia jos on esim. masentunut tms. Mutta perusterve ihminen todennäköisesti haluaa huolehtia ainakin jollain tasolla hygieniasta.

Niin että mitä hittoa? Riittääkö se että käy suihkussa säännöllisesti, vai pitääkö pakkeloida ja tälläytyä päivittäin? Ja voiko ulos pakkaseen laittaa toppahousut, vai pitääkö olla korkkarit ja minihame???

Ja MITEN VÄHÄN sitä voi olla ihmisellä sisältöä omassa elämässään, jos jaksaa nähdä vaivaa arvostelemalla muiden ihmisten ulkonäköä ja tärkeysjärjestystä???

Siis aivan oikeasti, miksi jotkut naiset lapsen syntymän jälkeen olettaa, että nyt on naisellisuuden ja seksikkyyden aika loppunut, ja rupeaa ostelemaan vaatteita jostain halpa-hallien ale-laatikoista? Vedetään raitapaidat päälle, jätetään tukka hoitamatta, ei enää meikata ja kengät mitä ostetaan on käytännöllisiä nahkanilkkureita matalalla korolla tietenkin...

Ja sitten ihmetellään niitä äitejä, jotka jaksaa panostaa itseensä, ja haukutaan ne niissä sisäänpäinlämpiävissä perhekerhoissa pataluhiksi, jos niitä sinne korot kopisten joskus sattuu saapumaan...
En ole käyttänyt korkokenkiä ennen lasten syntymääkään -ja tasan tarkkaan ostin upouudet Sievin käytännölliset nauhalliset nahkanilkkurit kirppikseltä hintaan 15?. Toisina kenkinä löytyy kuomat. Kun pakkasta on liki -25 astetta niin en tasan tarkkaan kisko jalkoihini korkkareita (sitten jos löydät minulle sellaiset joissa on jumalattoman lämmin turkisvuori ja korko painuu kengän sisään kun pitää lähteä autolla ajamaan niin lupaan harkita) -toisaalta pihamme voi olla ihan kirkkaalla jäällä tai voipa joutua ensitöikseen aamulla kaivamaan auton hangesta ennenkuin liikenteeseen lähdetään. Korkkareilla sipsutellen? Jep.. tervetuloa näyttämään mallia..

Koko hemmetin kylässä ei ole kuin se alemarketti (jossa muuten on nykyään panostettu meikäläisten mallisten naisten -ei siis mallia "kun menen lippuntagon taa piiloon niin kukaan ei minua näe"- valikoimiin) ja pari vaatekauppaa joista toinen panostaa nuorten muotiin (eli koot loppuvat kokoon 40) ja toinen on taas lähinnä varakkaille eläkerouville -niin valikoiman kuin hintojenkin puolesta. Sinänsä minulle on ihan yksi lysti minkä merkkinen vaate on mutta sen pitää olla toimiva ja minulle sopiva. Hyvänä esimerkkinä todettakoon että kun lähden etsimään itselleni sopivia ulkoiluvaatteita niin ns. merkkiliikkeet myyvät eioota. Mikäli ihminen on suurempi kuin kokoa 46 niin hän ei ulkoile -ei ainakaan suurimpien urheiluvaatevalmistajien mukaan. Ainoa mitä on tarjolla on soputeltta. Sama pätee boutique-vaatteisiin, mitäs ostat kun ei ole mitään tarjolla?

Hiukset.. no, kampaajalla käyn ja töihin mennessä toki hiukseni laitan. Mikäli olen vapaalla niin en piruvie ala vääntää kuontalon kanssa vain siksi että näyttäisin lähikaupan kassasta upealta. Isken pipon päähän ja sillä selvä. Kertaakaan eivät ole kieltäytyneet myymästä tavaraa vaikka hiukset onkin laittamatta.

Meikki.. sattuu tuota allergiaa olemaan. Väitän sinnikkäästi että olen inhimillisemmän näköinen naama pakkelitta kuin meikin jäljiltä -posket laikukkaina kun meikkivoide pukkaa allergisen reaktion, silmät vettä valuen ja umpeen turvoten... Voi olla että olen väärässä mutta niin kauan kun kukaan ei tule minulle henk.koht. sanomaan että "meikitön naamasi aiheuttaa minulle suurta henkistä ahdistusta" niin saa välttää. TIEDÄN että on olemassa myös kaikenmaailman allergiatestattuja tuotteita -niitä on kokeiltu sen verran että olen päässyt toteamaan että ei toimi.

Eli noin yhteenvetona voinee todeta että olen ollut toivoton tapaus jo syntymästäni lähtien. Silti täällä kanssaihmisten kera porskutellaan, sama mieskin on ollut puolisona jo yli 20 vuotta eikä hän ole valittanut etten olisi naisellinen tai seksikäs. Ehkä avuni löytyvät sitten jostain muusta kuin korkokengistä, merkkivaatteista tai pakkelikerroksesta?

Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:
tyhmä aloitus :attn:
Jep, arvaa montako kertaa se on mulle täällä kerrottu? :D Mä olen myös muiden mielestä pikkumainen, moukka, säälittävä, huonon itsetunnon omaava, katkera, arvosteleva, hienosteleva, toisia nenänvarttaan katsova pissis. :)
Ah, saitpa pointin vihdoinkin. Sitten kun vielä ymmärrät miksi useimmat ovat sitä mieltä niin ollaan jo voiton puolella.

man75
Erittäin mielenkiintoinen keskustelu. Olen 30+ naimisissa oleva mies ja meillä kolme lasta. Joku tuolla jo kirjoittikin työkaveristaan, joka itkien tilittänyt vaimonsa elähtänyttä olemusta. Tuntui kuin suuri paino lähti hartielta eli noin tosiaan muutkin tuntee.

Omalta osaltani olen pyrkinyt pitämään painon kurissa, pukeudun siististi myös kotioloissa (puhtaat ehjät vaatteet) ja koetan olla huoliteltu. Vaimoni sitten lasten jälkeen vaihtoi oikein kunnolla vapaalle. Ensimmäisen lapsen jälkeen oli huomattavissa, ettei paino enää palaudu. En kuitenkaan olisi silloin edes osannut kuvitella, miten erinäköäinen hän tulee olemaan. Nyt ylipainoa selkeästi. Hiukset likaisen oloiset usein ja vakivaatteena vanha huppari lökärit yhdistelmä. Täällä on moni väittänyt, että korkokengissä ja pikkupaidassako pitää olla. Omalta osaltani luettelen, mikä minulle olisi riittävä: paino painoindeksin normaali, hiukset puhtaat, vaatteet puhtaat ja kotivaatteet voi aina uusia aika-ajoin. Jos nämä jonkun täällä olevan mielestä kuulostaa kohtuuttomalta, niin annatko miehesi yhteystiedot ja veikkaan, että lyhyen keskustelun jälkeen paljastuu, että hänenkin kehut/tyytyväisyys silmälumetta.

kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja man75:
Erittäin mielenkiintoinen keskustelu. Olen 30+ naimisissa oleva mies ja meillä kolme lasta. Joku tuolla jo kirjoittikin työkaveristaan, joka itkien tilittänyt vaimonsa elähtänyttä olemusta. Tuntui kuin suuri paino lähti hartielta eli noin tosiaan muutkin tuntee.

Omalta osaltani olen pyrkinyt pitämään painon kurissa, pukeudun siististi myös kotioloissa (puhtaat ehjät vaatteet) ja koetan olla huoliteltu. Vaimoni sitten lasten jälkeen vaihtoi oikein kunnolla vapaalle. Ensimmäisen lapsen jälkeen oli huomattavissa, ettei paino enää palaudu. En kuitenkaan olisi silloin edes osannut kuvitella, miten erinäköäinen hän tulee olemaan. Nyt ylipainoa selkeästi. Hiukset likaisen oloiset usein ja vakivaatteena vanha huppari lökärit yhdistelmä. Täällä on moni väittänyt, että korkokengissä ja pikkupaidassako pitää olla. Omalta osaltani luettelen, mikä minulle olisi riittävä: paino painoindeksin normaali, hiukset puhtaat, vaatteet puhtaat ja kotivaatteet voi aina uusia aika-ajoin. Jos nämä jonkun täällä olevan mielestä kuulostaa kohtuuttomalta, niin annatko miehesi yhteystiedot ja veikkaan, että lyhyen keskustelun jälkeen paljastuu, että hänenkin kehut/tyytyväisyys silmälumetta.
Jes! Vihdoinkin lisää miesten kommentteja!

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:

jep, tässä tuli ilmi kaikki oleelinen :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja MrsSpongebob:

Menipä hiljaseksi tää ketju..mahtava kirjoitus!

Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:

ihmeen pitkään tämä pysyikin hengissä :whistle:

tää on vähän ympäripyöreä kysymys, kun hyvältä näyttäminenkin on suhteellista. hyvä hygienia ja puhtaat vaatteet on kuitenkin tärkeää, kuosi ja malli sitten vaatteissa taas makukysymyksiä. mä en voisi laittaa minihametta enkä ole ikinä pitänyt korkokengistä, mutta siistit housut ja yksinkertainen paita kelpaa ja näyttää minusta siistiltä.

hei vaan
tuonkin miehen vaimo on masentunut? Minä olen, enkä vähiten parisuhdeongelmien takia ja voin kertoa, että ulkonäkö on aivan rappiolla. En minä kiusaa yritä kenellekään tehdä, ei vaan kiinnosta enää mikään :(

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:

ihmeen pitkään tämä pysyikin hengissä :whistle:
mä odottelen edelleen niitä vastauksia joissa tälle miehelle sanotaan että hän on pinnallinen kusipää ja vaimon lössähdys laitetaan kokonaan miehen syyksi koska vaimoparka joutuu tehemään niin paljon kotitöitä tms :whistle:

perään sitten lisätään vielä että naisen velvollisuus ei ole miellyttää miestä ja että korkokengät jalassa imurointi pikkupikku minihame päällä on naista halventavaa (vaikkakaan kukaan ei ole tietääkseni sellaista edes ehdottanut) :xmas:

ov
Siis aivan oikeasti, miksi jotkut naiset lapsen syntymän jälkeen olettaa, että nyt on naisellisuuden ja seksikkyyden aika loppunut, ja rupeaa ostelemaan vaatteita jostain halpa-hallien ale-laatikoista? Vedetään raitapaidat päälle, jätetään tukka hoitamatta, ei enää meikata ja kengät mitä ostetaan on käytännöllisiä nahkanilkkureita matalalla korolla tietenkin...

Ja sitten ihmetellään niitä äitejä, jotka jaksaa panostaa itseensä, ja haukutaan ne niissä sisäänpäinlämpiävissä perhekerhoissa pataluhiksi, jos niitä sinne korot kopisten joskus sattuu saapumaan...
Entä jos ei ole koskaan jaksanut olla naisellinen eikä seksikäs? :D

Yhteistyössä