Vähänkö säälittää nuo äidit, jotka ei halua näyttää enää HYVÄLTÄ!

kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Ihmetellä voi, mutta miksi pitäisi SÄÄLIÄ? :eek: Jos jotakuta kiinnostaa mitä mulla on kotona päällä, ja SÄÄLII sen perusteella mua, niin on kyllä ko. henkilön ihan oma ongelma. Nytkin näyttää olevan raitapaita ;) Kun lähden liikkeelle mulla on saapikkaat jos menen autolla, mutta vaunuillessa matalakantaiset kengät. Viileellä toppahousut, lämpimällä farkut jne. Ongelma? Sään ja tilanteen mukainen pukeutuminen?

Ei voi muuta sanoa kuin että mä ihailen teitä superäitejä jotka ehditte monta kertaa viikossa käydä jumpassa, kampaajalla vähän väliä jne. Kun taas menen töihin olen 8-16 töissä, matkat n 45 min suuntaansa. Sen jälkeen haluan aivan varmasti viettää illan lapseni ja mieheni kanssa, en kuntosalilla. Kun muksu on vanhempi ja menee omia menojaan, niin sitten taas mennään kauneushoitoloihin makoilemaan.
Ei tartte olla mikää yli-ihminen! Itse käyn kerran viikossa pilateksessa, lenkillä käydään koko perheen kesken.Kampaajalla käyn 2-3kk välein...
ne on sellasia pieniä juttuja, kyllä itselleen kannattaa ottaa aikaa, mutta silleen sopivasti ;)
Just. Ja kerropa kuka teillä siivoaa? Kuka hoitaa lapsia kun käyt kampaajalla? kuka maksaa sun kampaajat? ym?
Yhdessä siivotaan. Mies on lasten kanssa kun käyn kampaajalla tai sit käyn aamusta jos menen iltavuoroon töihin. Ihan itse maksan kampaajan, käyn töissä ;) Kai nyt jokainen saa hetken omaa aikaa 2-3kk aikana? Kampaajalla menee sellaset pari tuntia....

vieras
kolmen äiti ulkomailta taisi lopettaa osallistumisen... aiemmmin vastasi ketjuun ahkerasti.

Kyllä se on niin, että jos itse (ei mummo, ei päivähoito, ei orjat, ) hoitaa yli 1 lasta, jää usein aika vähän voimia enää muuhun. Joillekin taas ulkonäkö on tärkeeää, ei haittaa tarjota eineksiä ja elää paskassa tai ei haittaa, vaikka ei askartele lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja kuules nyt ap hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja millinka:
Miksi tää on niin arka aihe? ;)
Ei ap mielestäni luokitellut ketään, sanoi vaan oman mielipiteensä.
Olis kiva saada tänne lisää miesten mielipiteitä, esim. Dude-76 kanssa olen samaa mieltä..
Luulisin, että useimpien miesten mielestä huoliteltua vaimoa on kiva katsella....
Pukeutuminen ei ole arka aihe, vaan on moukkamaista ja lapsellista sääliä ja nauraa ihmisille jotka eivät pukeudu samalla lailla kuin itse.

Mutta ap ja kaverinsa ovat jo näyttäneet kypsymättömyytensä ja kaikissahan meissä on jotain vikaa joten suvaitsevaisuus kai se tässä olisi avainsana itse kullekin.
No just aamen.
EN mä ainakaan naura kenellekkään tai sääli toisia jotka eivät pukeudu samalla tavalla jne.. Olen monesti korostanut sitä, että kun on itsellä hyvä olla niin silloin ollaan oikealla tiellä. Turha kenenkään alkaa väkisin meikkaamaan jne.. ja ne ketkä haluaa meikata antaa heidän meikata.

Pukeutuminen tilanteen mukaan on mielestäni itsestään selväasia.
Suvatsevaisuutta myös sinulle.
Ja huom. Mulle on ihan sama kuka laittaa piikkarit ja kuka lenkkarit.
Mulle on tärkeintä miltä itse näytän ja sopiiko se mulle.
No tätä samaa asiaa olen sanonut moneen otteeseen täällä.
Se kun on itsellä hyvä olla näkyy.
Niin, ja siitä, että arvostelee muita ja katsoo säälien pitkin nenuaan, näkyy huono itsetunto. Valitettavasti näin on ap, vaikka muuta väität.
Ainakaan se ei mitään kunnioitusta ihmistä kohtaan herätä jos tämä ei pidä muita ihmisiä samanarvoisena itsensä kanssa. =/
No sähän et oo mun kans samanarvoinen, sä oot YLEMPÄNÄ ainakin omien kirjoitustes mukaan.
Tähän on pakko vielä vastata.
Näytä mulle kohta missä niin sanoin? Voin tarkentaa sitten.
En todellakaan pidä itseäni ylempänä kuin kukaan muu.
Sä olet kutsunut mua tässä ketjussa sivistymättömäksi, moukkamaiseksi, arvostelevaksi, huonon itsetunnon omaavaksi Yms. Eli kyllä sä ite nostat ittees siellä paremmaksi kuin mä.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Joillakin mummooloihin voi olla matkaa esim. 500 km. Ei voi kampaajan takia viedä, kuten luulisi jokaise ymmärtävän.
Jos on yksi lapsi, on toisella vanhemmalla aina vapaata lapsenhoidosta ja kotitöitä on vähän. Tottakai jää aikaa ja voimia hoitaa iseään
Huoh... Ei sen kampaajan (tää on vaan esimerkki ) ole pakko olla se lähikampaaja... Luultavasti siellä 500km päässä kuitenkin joskus käydään, ja voihan samalle reissulle tilata vaikka siltä paikkakunnalta hierojan, kampaajan tai vaikka manikyyrin. Ja noi oli vaan esimerkkejä, mutta siis jos perheeseen kuuluu 2 aikuista, oletettavaa on että se toinenkin aikuinen on joskus kotona ja ihan mieluusti jälkeläistensä kanssa tuokion?

Ja tuttavapiiriin kuuluu sen verran sekä 1 lapsen, että suurperheitä, että todellakaan se ei mee niin että 1 lasta "hoidetaan vuorotellen" ja kun niitä on enemmän, niiden kanssa ei yksin pärjää...
peesaan hannamariaa :flower:

mua lähinnä ärsyttää kun marimekopaitaisesta,siivottoamasta lyhyttukkaisesta,meikittömästä puistoäidistä on tullu äidin STEREOTYPIA ja jos joku tätä rikkoo esim. laittautumalla ni heti leimataan hienostelijaksi ja huonoksi äidiksi. Täällä eilenkin oli joku ketju missä morkattiin äitejä jotka ei pukeudu toppahousuihin pakkasella.

mina
Alkuperäinen kirjoittaja helminkäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja helminkäinen:
No koko ketjua en jaksanut kahlata läpi. Mutta kysymys niille jotka laittaa itsensä ja kulkee korkkareissa niin onko lapsenne myös hyvissä vaatteissa ym vai oletteko te niitä jotka laittaa itsensä ja kulkee hienot vaatteet päällä ja lapsi rääsyissä!? Kun olen tuommoisia äitejäkin nähnyt!

Niin itse en ole koskaan korkkareissa kulkenut muutenkuin juhlissa! Leikkipuistoon laitan ilman lämpötilan mukaan vaatteita päälle! En viitsi palella enkä paistua!
Musta siis kaikkein typerin näky on ulkoilemassa porukka jossa sekä äiti että lapset on puettu viimeisen päälle merkkivermeisiin. Kunnon ulkoiluvehkeet vaan kaikille päälle, eikä mitään naurettavia hienostelukamppeita.
näin itsellä tai lapsella ei ole merkkivaatteita! Kengät ehkä on mutta sai ne joulupukilta!
Eiköhän anneta kaikkien kukkien kukkia? Saa niitä merkkivaatteita muut käyttää, vaikka omasta mielestä se ei ole paras vaihtoehto.

kuules nyt ap hömppä
Miksi tää on niin arka aihe? ;)
Ei ap mielestäni luokitellut ketään, sanoi vaan oman mielipiteensä.
Olis kiva saada tänne lisää miesten mielipiteitä, esim. Dude-76 kanssa olen samaa mieltä..
Luulisin, että useimpien miesten mielestä huoliteltua vaimoa on kiva katsella....
Pukeutuminen ei ole arka aihe, vaan on moukkamaista ja lapsellista sääliä ja nauraa ihmisille jotka eivät pukeudu samalla lailla kuin itse.

Mutta ap ja kaverinsa ovat jo näyttäneet kypsymättömyytensä ja kaikissahan meissä on jotain vikaa joten suvaitsevaisuus kai se tässä olisi avainsana itse kullekin.
No just aamen.
EN mä ainakaan naura kenellekkään tai sääli toisia jotka eivät pukeudu samalla tavalla jne.. Olen monesti korostanut sitä, että kun on itsellä hyvä olla niin silloin ollaan oikealla tiellä. Turha kenenkään alkaa väkisin meikkaamaan jne.. ja ne ketkä haluaa meikata antaa heidän meikata.

Pukeutuminen tilanteen mukaan on mielestäni itsestään selväasia.
Suvatsevaisuutta myös sinulle.
Ja huom. Mulle on ihan sama kuka laittaa piikkarit ja kuka lenkkarit.
Mulle on tärkeintä miltä itse näytän ja sopiiko se mulle.
No tätä samaa asiaa olen sanonut moneen otteeseen täällä.
Se kun on itsellä hyvä olla näkyy.
Niin, ja siitä, että arvostelee muita ja katsoo säälien pitkin nenuaan, näkyy huono itsetunto. Valitettavasti näin on ap, vaikka muuta väität.
Ainakaan se ei mitään kunnioitusta ihmistä kohtaan herätä jos tämä ei pidä muita ihmisiä samanarvoisena itsensä kanssa. =/
No sähän et oo mun kans samanarvoinen, sä oot YLEMPÄNÄ ainakin omien kirjoitustes mukaan.
Tähän on pakko vielä vastata.
Näytä mulle kohta missä niin sanoin? Voin tarkentaa sitten.
En todellakaan pidä itseäni ylempänä kuin kukaan muu.
Sä olet kutsunut mua tässä ketjussa sivistymättömäksi, moukkamaiseksi, arvostelevaksi, huonon itsetunnon omaavaksi Yms. Eli kyllä sä ite nostat ittees siellä paremmaksi kuin mä.

Niin.
Mun mielestäni ON sivistymätöntä, moukkamaista, arvostelevaa sääliä ja arvostella ihmisiä ulkonäön perusteella. Vai voitko väittää jotain muuta?

Samalla sä nostat itseäsi muita ylemmäs, näetkö sen?

Mä olen sanonut että sillä ei ole mitään väliä miltä kukin näyttää, kaikki ovat silti samanarvoisia.

Mutta nyt loppuu vääntäminen.

vieras
kolmen äiti ulkomailta taisi lopettaa osallistumisen... aiemmmin vastasi ketjuun ahkerasti.

Kyllä se on niin, että jos itse (ei mummo, ei päivähoito, ei orjat, ) hoitaa yli 1 lasta, jää usein aika vähän voimia enää muuhun. Joillekin taas ulkonäkö on tärkeeää, ei haittaa tarjota eineksiä ja elää paskassa tai ei haittaa, vaikka ei askartele lasten kanssa.
Mä en elä paskassa, en syötä lapsille eineksiä (allergioiden takia ei edes voi syöttää, ikinä) , askartelen ja touhuan lasten kanssa, ja kerkeän vielä roikkumaan täälläkin. Enkä silti ole seinästä revityn ja räjähtäneen näköinen.

Ja vapise, olen vielä kaiken lisäksi yh, oten kaikki kotihommat on mun hoidettava, huvitti tai ei :D

Apua, mitenköhän säälittävä olenkaan tään raskauden jälkeen, kun nyt olen säälittävimmästä säälittävin... En edes pesulla jaksa päivittäin käydä, saati tukkaa kammata, eikä näihin tulleisiin kiloihin viitsi edes kaapuja kaupasta katsellaa... vielä kun on suupieletkin mutrulla kokoajan :(

Mä en elä paskassa, en syötä lapsille eineksiä (allergioiden takia ei edes voi syöttää, ikinä) , askartelen ja touhuan lasten kanssa, ja kerkeän vielä roikkumaan täälläkin. Enkä silti ole seinästä revityn ja räjähtäneen näköinen.

Ja vapise, olen vielä kaiken lisäksi yh, oten kaikki kotihommat on mun hoidettava, huvitti tai ei :D

Mut hei odota vaan kyllä sulle joku jonkun kohdan keksii mitä lyöt laimin :LOL: :LOL: :headwall:

Turkilmas
Mutta mitä jos ei pääsääntöisesti kiinnosta laittautua? Mä olin aiemmin tosi tarkka siitä miltä näytin ja laittauduin suunnilleen aina kun astuin ovesta sisään. Ja jos oli vähänkään laittautumaton, niin tunsin olevani epäviehättävä ja vaikka mitä.

Nykyään meikkaan ehkä kerran viikossa ja kuljen semmoisissa kuteissa joissa on hyvä olla. Jalkojanikaan en enää jaksa rääkätä korkkareilla. Niin ja tykkään niin paljon kun voi hieroa silmää kun kutittaa. Kun siis ei ole sitä meikkiä tiellä.

Olo on luonnollinen ja hyvä ja muut kuin ulkoiset seikat alkaa koko ajan olla enemmän ja enemmän tärkeitä.

Miten se voi olla keneltäkään pois? Kun siis kuitenkin, tottakai, huolehdin hygieniastani ja vaatteenikin ovat ainakin suunnilleen puhtaat ja ehjät? Niin ja mies tykkää kuitenkin.

Ei ymmärrä...

Alkuperäinen kirjoittaja hermoraato:
Hitto! Ostin just tosi makeen vartalonmyötäisen, mustan villamekon tarjoustalon ale-rekistä! :eek:
Hyiii ootsä ostanu vaatteita jotka paljastaa sun muodot,miten sä kehtaat :LOL: :LOL:
Sun lapsethan kärsii nyt siitä että käytit aikaa sen mekon ostamiseen ja saati sitä aikaa sitten kun puet sen päällä, muutama minuutti mutta kasvatusvirhe jo tapahtunu :snotty: :LOL:

Itse tykkään huolehtia itsestäni, jo ihan senkin vuoksi että en ole pelkästään äiti. Samalla kunnioitan kanssaihmisiä hyvällä henkilökohtaisella hygienialla. En ole koskaan pitänyt ihmisten ilmoilla samoja vaatteita kuin kotona..

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mutta mitä jos ei pääsääntöisesti kiinnosta laittautua? Mä olin aiemmin tosi tarkka siitä miltä näytin ja laittauduin suunnilleen aina kun astuin ovesta sisään. Ja jos oli vähänkään laittautumaton, niin tunsin olevani epäviehättävä ja vaikka mitä.

Nykyään meikkaan ehkä kerran viikossa ja kuljen semmoisissa kuteissa joissa on hyvä olla. Jalkojanikaan en enää jaksa rääkätä korkkareilla. Niin ja tykkään niin paljon kun voi hieroa silmää kun kutittaa. Kun siis ei ole sitä meikkiä tiellä.

Olo on luonnollinen ja hyvä ja muut kuin ulkoiset seikat alkaa koko ajan olla enemmän ja enemmän tärkeitä.

Miten se voi olla keneltäkään pois? Kun siis kuitenkin, tottakai, huolehdin hygieniastani ja vaatteenikin ovat ainakin suunnilleen puhtaat ja ehjät? Niin ja mies tykkää kuitenkin.

Ei ymmärrä...
No mun mielestä pointti on siinä, että jos on itellä hyvä olla kaikki on hyvin :)

mina
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Ihmetellä voi, mutta miksi pitäisi SÄÄLIÄ? :eek: Jos jotakuta kiinnostaa mitä mulla on kotona päällä, ja SÄÄLII sen perusteella mua, niin on kyllä ko. henkilön ihan oma ongelma. Nytkin näyttää olevan raitapaita ;) Kun lähden liikkeelle mulla on saapikkaat jos menen autolla, mutta vaunuillessa matalakantaiset kengät. Viileellä toppahousut, lämpimällä farkut jne. Ongelma? Sään ja tilanteen mukainen pukeutuminen?

Ei voi muuta sanoa kuin että mä ihailen teitä superäitejä jotka ehditte monta kertaa viikossa käydä jumpassa, kampaajalla vähän väliä jne. Kun taas menen töihin olen 8-16 töissä, matkat n 45 min suuntaansa. Sen jälkeen haluan aivan varmasti viettää illan lapseni ja mieheni kanssa, en kuntosalilla. Kun muksu on vanhempi ja menee omia menojaan, niin sitten taas mennään kauneushoitoloihin makoilemaan.
Ei tartte olla mikää yli-ihminen! Itse käyn kerran viikossa pilateksessa, lenkillä käydään koko perheen kesken.Kampaajalla käyn 2-3kk välein...
ne on sellasia pieniä juttuja, kyllä itselleen kannattaa ottaa aikaa, mutta silleen sopivasti ;)
Just. Ja kerropa kuka teillä siivoaa? Kuka hoitaa lapsia kun käyt kampaajalla? kuka maksaa sun kampaajat? ym?
Eikö se mies voi hoitaa niitä lapsia sillä aikaa? Siivota voi esim. kerran viikkoon kunnolla ja jättää silloin sen lenkin tekemättä. Omat rojunsa ja leikkikalut voi siivota aina takaisin paikoilleen leikin jälkeen, niin ei tarvitse käyttää jokaista iltaa siivoamiseen.

Kampaajaan saa rahaa töissä käymällä.

kolmen äiti

Eikö sulla ole miestä? Mun mies on mielellään lasten kanssa, saan omaa aikaa tarvittaessa. Ei me eletä paskassa ja tehdään ihan normaalia kotiruokaa. Ei mulla mene laittautumiseen (edelleenkään) tuntitolkulla. Sitäpaitsi olen töissä asiakaspalvelussa ja mun täytyy olla huoliteltu. Ulkonäkö ei ole mun elämässä tärkein asia, mutta en käsitä, miten joku saa siitä tällaisen ongelman????

Eikö sulla ole miestä? Mun mies on mielellään lasten kanssa, saan omaa aikaa tarvittaessa. Ei me eletä paskassa ja tehdään ihan normaalia kotiruokaa. Ei mulla mene laittautumiseen (edelleenkään) tuntitolkulla. Sitäpaitsi olen töissä asiakaspalvelussa ja mun täytyy olla huoliteltu. Ulkonäkö ei ole mun elämässä tärkein asia, mutta en käsitä, miten joku saa siitä tällaisen ongelman????[/quote]

Peesi tälle viimeiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Ei ymmärrä...
No mun mielestä pointti on siinä, että jos on itellä hyvä olla kaikki on hyvin :)
No sehän tässä nyt onkin pointti, mutta kun mä en vaan ymmärrä, että voiko ihminen oikeasti hyvin, jos tukka likaisena paapottaa tuolla menemään... Mutta näköjään voi.

Eikö sulla ole miestä? Mun mies on mielellään lasten kanssa, saan omaa aikaa tarvittaessa. Ei me eletä paskassa ja tehdään ihan normaalia kotiruokaa. Ei mulla mene laittautumiseen (edelleenkään) tuntitolkulla. Sitäpaitsi olen töissä asiakaspalvelussa ja mun täytyy olla huoliteltu. Ulkonäkö ei ole mun elämässä tärkein asia, mutta en käsitä, miten joku saa siitä tällaisen ongelman????

Mulla kans mies mielellään hoitaa jälkikasvua kun käyn pilateksessa,kampaajalla yms..maksaa jopa mun kampaajan välillä ihan sen takia et saan jotain itselleni vaikka töissä käynkin.Siivoaa ja autaa arjessa..ihan ilman napinoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Dude-76:
Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Dude-76:
Ei kai tästä viestiketjusta voi ku vetää sen johtopäätöksen että moni äippä päästää ittesä vähän repsahtamaan ja sille sitten hakee oikeutuksia ja perusteluja paisuttelemalla kauneudenhoidon hankaluutta. Samahan pätee aina painonhallintaan, alkoholismiin jne jne. :D

Luulen, että moni jotka ottas sen pienen hetken itsensä ehostamiseen kokisivat muutenkin olonsa raikkaammaksi ja tulis ryhtiä muutenkin. Mutta jos on 24/7 Lökäreissä ni kohta on koko elämänasenne sitä samaa.

Sama pätee vaikka miehenä puntilla käyntiin tai muuhun urheiluun. "Joo eihän sitä perheellisenä silleen enää missää välissä ehdi". Jaa eikö? Siinä on nenän edessä lattia että eiku vaan punnertamaan :) jos haluaa näyttää paremmalta. Oon sitä mieltä että moni ei tajua miten hyvän fiiliksen saa ku näkee vaivaa ulkonäön eteen. Siitä tehdään mieluummin mörkö ja liitytään vastarintaliikkeeseen.
Höpö höpö. Suotakoon jokaiselle oikeus olla just sen näköinen kun itse haluaa.
Munhan pointti onkin että mieluummin oot kuitenki se joka on vähän timmimpi ja raikkaamman näkönen :) Ja siihen pääsy ei paljoa vaadi.
Ei muuta.
Heh, ei mun tarvi olla yhtään tän timmimpi, harva nainen on mua paremmassa kunnossa.

MUTTA, mua ei tosiaankaan häiritse ne jotka ei oo kunnossa, pukeutuu verkkareihin tai minihameeseen, meikkaa tai ei. Jokaisen oma asia.
Ei muakaan :) koska en huomaa niitä.

Yhteistyössä