Vähänkö säälittää nuo äidit, jotka ei halua näyttää enää HYVÄLTÄ!

vieras
Tämä on ihan naurettava ketju. Kyllä jokainen nainen ja myös äiti laittaa itseään ja panostaa itseensä jos haluaa. Ei lapset vie aikaa niin paljon ettei ehtisi 10 minuutin ehostusta tehdä, mutta mikä ihmeen sääntö se on, että pitää pukeutua. Se, että Muikula tällaisen aloituksen pani niin merkitsee varmaankin sitä, että hän on kateellinen naisille, joilla hyvä itsetunto ja joiden ei tarvitse tyrkyttää itseään näyttämällä seksikkäältä. Ja sitä paitsi seksikkäältä näyttäminen ei edes tarkoita sitä, että näyttäisi HYVÄLTÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Mulla nyt meni ihan ohi miksi tarvii laittaa itteensä jotenkin erityisesti? Sen miehen takia vai niiden jotka ei kestä sitä et kaikki ei jaksa/halua meikata yms. Ja tarkoittaako meikkaamattomuus sitä et ei halua näyttää HYVÄLTÄ?
Tai jos pukeutuu raita paitaan ja verkkareihin = ei näytä hyvältä?

Osaisiko joku nyt mulle kertoa?

Toinen asia mitä pohtinut lukiessa ketjua.

Alkuperäinen kirjoittaja Dude-76:
Ei kai tästä viestiketjusta voi ku vetää sen johtopäätöksen että moni äippä päästää ittesä vähän repsahtamaan ja sille sitten hakee oikeutuksia ja perusteluja paisuttelemalla kauneudenhoidon hankaluutta. Samahan pätee aina painonhallintaan, alkoholismiin jne jne. :D

Luulen, että moni jotka ottas sen pienen hetken itsensä ehostamiseen kokisivat muutenkin olonsa raikkaammaksi ja tulis ryhtiä muutenkin. Mutta jos on 24/7 Lökäreissä ni kohta on koko elämänasenne sitä samaa.

Sama pätee vaikka miehenä puntilla käyntiin tai muuhun urheiluun. "Joo eihän sitä perheellisenä silleen enää missää välissä ehdi". Jaa eikö? Siinä on nenän edessä lattia että eiku vaan punnertamaan :) jos haluaa näyttää paremmalta. Oon sitä mieltä että moni ei tajua miten hyvän fiiliksen saa ku näkee vaivaa ulkonäön eteen. Siitä tehdään mieluummin mörkö ja liitytään vastarintaliikkeeseen.
Puutun keskusteluun peesaamalla Dudea :eek:

tuike
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eihän se lasten hoitaminen niin kovaa työtä ole ettei kerkeäisi käydä suihkussa, harjata hiuksia tai muuta vastaavaa. Ja kivannäköinen toppi tuntuu päällä ihan samalta kuin joku nukkaantunut, kulahtanut versiokin. :eek:
Luin ehkä ekat viisi sivua ja nyt tämän viimoisen kun aika loppuu kesken :)

Mutta siis, kysymys!! Kuinka moni oikeasti ei käy suihkussa, ei harjaa hiuksia, pese hampaita tai pue puhtaita vaatteita päälleen. Eikös jo tämä kuulu itsestään huolehtimiseen?

Meikkaaminen taas on sellainen juttu, ettei se ole kaikkien juttu. Ja silti nämäkin ihmiset on huoliteltuja.

Olen pahoillani, jos tämä on tullut jo kysytyksi, sillä en tosiaan ehtinyt lukemaan koko ketjua...

Ihmetellä voi, mutta miksi pitäisi SÄÄLIÄ? :eek: Jos jotakuta kiinnostaa mitä mulla on kotona päällä, ja SÄÄLII sen perusteella mua, niin on kyllä ko. henkilön ihan oma ongelma. Nytkin näyttää olevan raitapaita ;) Kun lähden liikkeelle mulla on saapikkaat jos menen autolla, mutta vaunuillessa matalakantaiset kengät. Viileellä toppahousut, lämpimällä farkut jne. Ongelma? Sään ja tilanteen mukainen pukeutuminen?

Ei voi muuta sanoa kuin että mä ihailen teitä superäitejä jotka ehditte monta kertaa viikossa käydä jumpassa, kampaajalla vähän väliä jne. Kun taas menen töihin olen 8-16 töissä, matkat n 45 min suuntaansa. Sen jälkeen haluan aivan varmasti viettää illan lapseni ja mieheni kanssa, en kuntosalilla. Kun muksu on vanhempi ja menee omia menojaan, niin sitten taas mennään kauneushoitoloihin makoilemaan.

kuules nyt ap hömppä
Ap ei nyt taida oikein ymmärtää...
Se on ihan yks hailee kuka pukeutuu ja miten.
Paskamaisuutta ihmisessä osoittaa se että luokittelee ihmiset sen mukaan ja säälii tai ihailee.

Koita nyt ymmärtää että ei ole sun asiasi määritellä mikä on hyvännäköistä kenenkäkin mielestä henkilökohtaisesti.

Mua vaivaa se, että ap ei sanallakaan kommentoi kysymyksiä ja huomautuksia siitä, että eri ihmisten mielestä erilaiset asiat näyttää hyvältä. Tai että monet ihmiset osaa pukeutua tilanteen mukaan: leikkipuistoon mennään ulkoiluvaatteissa ja baariin bilevaatteissa, ja niin edespäin.

Siinä oon kyl ap:n kans samaa mieltä, että ränsistyneet äiti-ihmiset on surkea näky. Aikana, jolloin ihmisen pitäisi olla elämänsä kukoistuksessa muistutetaan lähinnä haamua... ei kiva. Mutta ei se hyvältä näyttämien tosiaan tarkoita bling-bling-toppia ja piikkikorkoja leikkipuistossa - tai mä ainakin lähden sinne leikkimään lapseni kanssa, en näyttäytymään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Mua vaivaa se, että ap ei sanallakaan kommentoi kysymyksiä ja huomautuksia siitä, että eri ihmisten mielestä erilaiset asiat näyttää hyvältä. Tai että monet ihmiset osaa pukeutua tilanteen mukaan: leikkipuistoon mennään ulkoiluvaatteissa ja baariin bilevaatteissa, ja niin edespäin.

Siinä oon kyl ap:n kans samaa mieltä, että ränsistyneet äiti-ihmiset on surkea näky. Aikana, jolloin ihmisen pitäisi olla elämänsä kukoistuksessa muistutetaan lähinnä haamua... ei kiva. Mutta ei se hyvältä näyttämien tosiaan tarkoita bling-bling-toppia ja piikkikorkoja leikkipuistossa - tai mä ainakin lähden sinne leikkimään lapseni kanssa, en näyttäytymään.
parin lapsen hoitaminen ja ulos laittaminen on mun mielestä jo kova työ. en jaksa todellakaan enää itseeni panosta.
Eikä mun tarvitse. Saan näyttää ihan siltä miltä haluan.

Syvää myötätuntoa näille äideille. Hirveet univelat lapsen valvottaessa jne niin tuskinpa kovin moni on fressinä elämänsä kukoistuksessa... sitten joku eukko vielä naputtaa että hän säälii kun tämä äiti ei halua näyttää hyvältä
:headwall:

vieras
Ei tunnu, Suomessa on harvoin sellainen ilma, että topilla tarkenee. sähkö maksaa.
pitää lempiä pilkkua siis?

No, takki voi olla kivannäköinenkin, ei ole pakko käyttää kahta numeroa liian pientä, 10 vuotta vanhaa kulahtanutta toppatakkia. Ei ole pakko käyttää vanhaa nyppyistä villapaitaa joka muodoltaan ei ole näyttänyt paidalta enää seitsemään vuoteen, kun, edelleen, kivannäköisiäkin on. Ja niin edelleen. ymmärsitkö vai lähdenkö ostamaan rautalankaa?

:D

kolmen äiti
Miksi tää on niin arka aihe? ;)
Ei ap mielestäni luokitellut ketään, sanoi vaan oman mielipiteensä.
Olis kiva saada tänne lisää miesten mielipiteitä, esim. Dude-76 kanssa olen samaa mieltä..
Luulisin, että useimpien miesten mielestä huoliteltua vaimoa on kiva katsella....

vieras
No, ulkovaatteita, bilevaatteita jne on erilaisia. Tuskin kukaan on sitä mieltä että miehen vaatekaapista lainatut kolme kokoa liian isot tuulihousut näyttää mitenkään hyvältä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:

Syvää myötätuntoa näille äideille. Hirveet univelat lapsen valvottaessa jne niin tuskinpa kovin moni on fressinä elämänsä kukoistuksessa... sitten joku eukko vielä naputtaa että hän säälii kun tämä äiti ei halua näyttää hyvältä
:headwall:
Aivan! Toivoisin niin kovin, että nämä naiset tajuaisivat huolehtia omasta jaksamisestaankin, ettei kaikkea uhrattaisi perheen eteen. Jos lapsi valvottaa niin, että äiti muistuttaa enemmän zombieta kuin ihmistä, ni perheessä ei taida olla työnjako ihan kohdillaan.

kuules nyt ap hömppä
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Olis kiva saada tänne lisää miesten mielipiteitä, esim. Dude-76 kanssa olen samaa mieltä..
Luulisin, että useimpien miesten mielestä huoliteltua vaimoa on kiva katsella....
Pukeutuminen ei ole arka aihe, vaan on moukkamaista ja lapsellista sääliä ja nauraa ihmisille jotka eivät pukeudu samalla lailla kuin itse.

Mutta ap ja kaverinsa ovat jo näyttäneet kypsymättömyytensä ja kaikissahan meissä on jotain vikaa joten suvaitsevaisuus kai se tässä olisi avainsana itse kullekin.

Ihmetellä voi, mutta miksi pitäisi SÄÄLIÄ? :eek: Jos jotakuta kiinnostaa mitä mulla on kotona päällä, ja SÄÄLII sen perusteella mua, niin on kyllä ko. henkilön ihan oma ongelma. Nytkin näyttää olevan raitapaita ;) Kun lähden liikkeelle mulla on saapikkaat jos menen autolla, mutta vaunuillessa matalakantaiset kengät. Viileellä toppahousut, lämpimällä farkut jne. Ongelma? Sään ja tilanteen mukainen pukeutuminen?

Ei voi muuta sanoa kuin että mä ihailen teitä superäitejä jotka ehditte monta kertaa viikossa käydä jumpassa, kampaajalla vähän väliä jne. Kun taas menen töihin olen 8-16 töissä, matkat n 45 min suuntaansa. Sen jälkeen haluan aivan varmasti viettää illan lapseni ja mieheni kanssa, en kuntosalilla. Kun muksu on vanhempi ja menee omia menojaan, niin sitten taas mennään kauneushoitoloihin makoilemaan.
Ei ketään tarvitse sääliä ja jokainen saa pukeutua niin kuin itsestä hyvältä tuntuu.

Tuosta jumppaamisesta niin mä kävin silloin 3-4 kertaa jumpalla kun olin kotona 'ippälomalla ja hoitovapaalla, nyt sitten taas käymme koko perhe iltaisin lenkillä jne.. Jaksan myös paremmin kun iltaisin saa vielä pienen happi hyppelyn.
Kun menemme uimaan, olemme porukalla pienessä altaassa ja sitten kun mies menee pojan kanssa suihkuun ja ottamaan välipalaa uin koko sen ajan ja sitten nopeasti suoriudun heidän mukaansa kotiin. (mies ei siis välitä uimisesta, siksi hoitaa aina pojan kanssa nuo suihkuttelut ja välipalat).
Lähinnä haen sitä, että meiltä löytyy kyllä yhteistä perheen keskeistä aikaa vaikka liikummekin.

kuules nyt ap hömppä
Alkuperäinen kirjoittaja millinka:

Ei ketään tarvitse sääliä ja jokainen saa pukeutua niin kuin itsestä hyvältä tuntuu.

Tuosta jumppaamisesta niin mä kävin silloin 3-4 kertaa jumpalla kun olin kotona 'ippälomalla ja hoitovapaalla, nyt sitten taas käymme koko perhe iltaisin lenkillä jne.. Jaksan myös paremmin kun iltaisin saa vielä pienen happi hyppelyn.
Kun menemme uimaan, olemme porukalla pienessä altaassa ja sitten kun mies menee pojan kanssa suihkuun ja ottamaan välipalaa uin koko sen ajan ja sitten nopeasti suoriudun heidän mukaansa kotiin. (mies ei siis välitä uimisesta, siksi hoitaa aina pojan kanssa nuo suihkuttelut ja välipalat).
Lähinnä haen sitä, että meiltä löytyy kyllä yhteistä perheen keskeistä aikaa vaikka liikummekin.
Sulla nyt onkin ollut paljon fiksumpia mielipiteitä (kun niitä vähän tarkensit)kuin ap:lla, mun mielestä sun ei tarvitse itseäsi puolustella.

Alkuperäinen kirjoittaja kuules nyt ap hömppä:
Pukeutuminen ei ole arka aihe, vaan on moukkamaista ja lapsellista sääliä ja nauraa ihmisille jotka eivät pukeudu samalla lailla kuin itse.

Mutta ap ja kaverinsa ovat jo näyttäneet kypsymättömyytensä ja kaikissahan meissä on jotain vikaa joten suvaitsevaisuus kai se tässä olisi avainsana itse kullekin.
Otatkohan tän vähän turhan henkilökohtaisesti :LOL: Mä oon nyt saanut tässä ketjussa kuulla olevani; suvaitsematon, moukkamainen, lapsellinen, kypsymätön, inhottava jne. jne. jne. Ja vain sen takia, että haluan näyttää siltä, ettei mua oo revitty ladon seinästä. :LOL: Ja huom. haluan näyttää, mistäs mä sitäkään tiedän, vaikka yleinen mielipide olis että näytän jus siltä :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja Dude-76:
Ei kai tästä viestiketjusta voi ku vetää sen johtopäätöksen että moni äippä päästää ittesä vähän repsahtamaan ja sille sitten hakee oikeutuksia ja perusteluja paisuttelemalla kauneudenhoidon hankaluutta. Samahan pätee aina painonhallintaan, alkoholismiin jne jne. :D

Luulen, että moni jotka ottas sen pienen hetken itsensä ehostamiseen kokisivat muutenkin olonsa raikkaammaksi ja tulis ryhtiä muutenkin. Mutta jos on 24/7 Lökäreissä ni kohta on koko elämänasenne sitä samaa.

Sama pätee vaikka miehenä puntilla käyntiin tai muuhun urheiluun. "Joo eihän sitä perheellisenä silleen enää missää välissä ehdi". Jaa eikö? Siinä on nenän edessä lattia että eiku vaan punnertamaan :) jos haluaa näyttää paremmalta. Oon sitä mieltä että moni ei tajua miten hyvän fiiliksen saa ku näkee vaivaa ulkonäön eteen. Siitä tehdään mieluummin mörkö ja liitytään vastarintaliikkeeseen.
Puutun keskusteluun peesaamalla Dudea :eek:
Mä peesailen kanssa. Pitkä ketju on tullu tästäkin aiheesta jonka pitäis olla itsestäänselvyys..

Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:

Otatkohan tän vähän turhan henkilökohtaisesti :LOL: Mä oon nyt saanut tässä ketjussa kuulla olevani; suvaitsematon, moukkamainen, lapsellinen, kypsymätön, inhottava jne. jne. jne. Ja vain sen takia, että haluan näyttää siltä, ettei mua oo revitty ladon seinästä. :LOL: Ja huom. haluan näyttää, mistäs mä sitäkään tiedän, vaikka yleinen mielipide olis että näytän jus siltä :LOL:

Sulle taisi enemmän kolahtaa kun naurulla kuittaat.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja millinka:

Milloin sun miehesi saa liikkua? Jonkun onhoidettava lapset ja tehtävä ruoat ja kyllä se saa monet väsyneeksi.
Mutta sitä ei hyväkstyä. On hienompaa ja oikeutettua olla väsynyt kun vauva valvottaa, vaikka suurin osa äideistä kyllä valvoo ihan itse huvikseen . Kun on niin heikko itsekuri, että ei malta mennä nukkumaan.

Ja kyllä mua säälittää, jos joillakin puuttuu oma elämä niin pahasti, että pitää sääliä, jos jokukulkee kuluneessa tuulipuvusa ja hiukset likaisena. Eipä luulisi keneltäkään olevan pois. MUn äiti oli joskus vuoden pesemättä hiuksia, ei kuule haitannut yhtään.

No just aamen.
EN mä ainakaan naura kenellekkään tai sääli toisia jotka eivät pukeudu samalla tavalla jne.. Olen monesti korostanut sitä, että kun on itsellä hyvä olla niin silloin ollaan oikealla tiellä. Turha kenenkään alkaa väkisin meikkaamaan jne.. ja ne ketkä haluaa meikata antaa heidän meikata.

Pukeutuminen tilanteen mukaan on mielestäni itsestään selväasia.
Suvatsevaisuutta myös sinulle.

kolmen äiti

Ei tartte olla mikää yli-ihminen! Itse käyn kerran viikossa pilateksessa, lenkillä käydään koko perheen kesken.Kampaajalla käyn 2-3kk välein...
ne on sellasia pieniä juttuja, kyllä itselleen kannattaa ottaa aikaa, mutta silleen sopivasti ;)

Yhteistyössä