Vähä hyylihidraattinen dietti, kuinka nopesti tuloksia?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Kaikki vouhkaaminen on pahasta
[QUOTE="minä";23357409]Hedelmiä ei syödä siksi, koska niissä on niin paljon sokeria, eikä läheskään niin paljoa ravinteita kuin kasviksia. Jos hedelmiä ei syö, ei todellakaan jää mitään tärkeitä ravintoaineita saamatta.[/QUOTE]

Sinä olet ravitsemusalan ammattilainen...?
 
"qAz"
[QUOTE="minä";23357445]Sä saat kuunnella sitä ravitsemusterapeuttia ihan niin paljon kun haluat. Ei nekään muuta tee, kun saarnaa sitä virallista suositusta "vaihda kovat rasvat pehmeisiin" ja muita vanhoja levyjä, joista kokoajan ollaan huomaamassa, miten vääriä ovat.[/QUOTE]

Bullsshit.
 
Kaikki vouhkaaminen on pahasta
[QUOTE="minä";23357445]Sä saat kuunnella sitä ravitsemusterapeuttia ihan niin paljon kun haluat. Ei nekään muuta tee, kun saarnaa sitä virallista suositusta "vaihda kovat rasvat pehmeisiin" ja muita vanhoja levyjä, joista kokoajan ollaan huomaamassa, miten vääriä ovat.[/QUOTE]

Ennemmin minä ammattilaista kuitenkin kuuntelen ja suosituksia noudatan kuin jonkun itseoppineen palstalaisen "totuuksia". Jostain syystä toisen neuvot kuulostavat järkevältä (kokonaisvaltaista ajattelua) ja toisen pelkältä huuhaalta, jota kukaan ei loppuelämäänsä jaksa noudattaa. Jojoilu ja ketooseilla pelleily se vasta tyhmää onkin.
 
"minä"
Ennemmin minä ammattilaista kuitenkin kuuntelen ja suosituksia noudatan kuin jonkun itseoppineen palstalaisen "totuuksia". Jostain syystä toisen neuvot kuulostavat järkevältä (kokonaisvaltaista ajattelua) ja toisen pelkältä huuhaalta, jota kukaan ei loppuelämäänsä jaksa noudattaa. Jojoilu ja ketooseilla pelleily se vasta tyhmää onkin.
No se nyt vaan on ihan fakta, että vihannesten ravintoarvot ovat paljon paremmat kuin hedelmien. Ja hedelmät sisältävät sokeria. Mutta kukin vetäköön niitä sokereita ja hiilareita ihan niin paljon kuin haluaa. Ja mä perustan kyllä kaikki uskomukseni ihan tutkimustietoon.
 
pwibfn
Huom harmaana
[QUOTE="minä";23357519]No se nyt vaan on ihan fakta, että vihannesten ravintoarvot ovat paljon paremmat kuin hedelmien. Ja hedelmät sisältävät sokeria. Mutta kukin vetäköön niitä sokereita ja hiilareita ihan niin paljon kuin haluaa. Ja mä perustan kyllä kaikki uskomukseni ihan tutkimustietoon.[/QUOTE]

Kohtuudella kaikkea, se on parasta pitkän päälle. Itse ainakin syön hedelmiä ihan jo maunkin vuoksi. Olisi kamala olla vaikka jossain kaukomailla reissussa ja todeta että en muuten voi ottaa tuota ihanaa hedelmäsalaattia kun välttelen hiilareita. Aika paljon elämän nautintoja menettää (minusta) jos tiukkapiposesti välttää kaikkea missä on sokeria.
 
Kohtuudella kaikkea, se on parasta pitkän päälle. Itse ainakin syön hedelmiä ihan jo maunkin vuoksi. Olisi kamala olla vaikka jossain kaukomailla reissussa ja todeta että en muuten voi ottaa tuota ihanaa hedelmäsalaattia kun välttelen hiilareita. Aika paljon elämän nautintoja menettää (minusta) jos tiukkapiposesti välttää kaikkea missä on sokeria.
Ei kai niin ehdoton tarvi kenenkään olla. Itse noudatan vhh:ta siten, että välttelen sokereita, viljoja ja muita hiilareita. Etenkin leivän syönti oli sellainen, jonka lopettaminen sai mut voimaan todella paljon paremmin. Mutta en ole ehdoton, jos jossain on kalasopan kanssa ruisleipää, niin saatan pienen palan voin kanssa ottaa. Tai lasten synttäreillä maistan ihan pienen palan täytekakkua. Mutta pointti on kuitenkin se, mitä säännöllisesti päivittäisessä elämässä syö.
 
juuh
Ravitsemusterapaeutti totesi juuri että hiilareita on hyvä vähentää tyyliin että jättää potut ja pastat ja leivät minimiin, mutta vhh:n ongelma on se, että siinä jää tärkeitä ravintoaineita ja vitamiineja väliin, kun syödään niin vähän hedelmää. Joten kultaisella keskitiellä mennään. Paljon proteiinia ja paljon kasviksia, hedelmiä sopivasti.
hienoa, että olet perehtynyt asiaan..

veteraaniurheilija: Kilpailu - lautasmalli vastaan Samin VHH
 
niih
Ei vittu...joku uskoo ravitsemusterapeuttia, koska luulee tämän olevan AMMATTILAINEN?? :D Ai vähän niinkuin koko THL joka mokasi rokotejutun? Evira, joka sallii einespaskan myymisen ja puuttuu pakkausmerkintöihin vain sormea heristämällä? Jne. Kylläpä ne AMMATTILAISET osaa..!

Tiesittekö, että v. 2012 meille tulee jenkkien kanssa yhteiset ravintosuositukset? Luuletteko, että ne yhdistetään siksi että jenkit, maailman läskein kansa, olisivat oivaltaneet jotain olennaista ruokaan liittyen? :D Nope. Suositukset ovat isoksi osaksi politiikkaa; jos maailmalla kuulutettaisiin että halpoja hiilareita ei pidä syödä, siitä alkaisi köyhien kapina. Samoin vitamiinisuositukset ym. nojaavat siihen tietoon, jolla voi nippanappa välttää keripukin ja muut mukavat jutut.

Minä olen opiskellut näitä juttuja, en vaan googlettanut. Silti en uskalla väittää itseäni "ammattilaiseksi", vaikka tiedän ravitsemuksesta enemmän kuin osa Suomen ravintoterapeuteista!
 
"Helekutti"
[QUOTE="qAz";23357440]Hiilareista mono ja disakkaridit on sokereita.[/QUOTE]

Varsinainen asiantuntija taas. Kaikki hiilihydraatit ovat lähtökohtaisesti muodostuneet sokereista (monosakkarideista). Tärkkelys on esim. ketjuttunutta glukoosia eli ihan puhdasta sokeria.
 
Huom harmaana
Ei vittu...joku uskoo ravitsemusterapeuttia, koska luulee tämän olevan AMMATTILAINEN?? :D Ai vähän niinkuin koko THL joka mokasi rokotejutun? Evira, joka sallii einespaskan myymisen ja puuttuu pakkausmerkintöihin vain sormea heristämällä? Jne. Kylläpä ne AMMATTILAISET osaa..!

!
Eli sinustako minkään alan ammattilaisiin ei sitten enää voi tai kannata luottaa? Ihan sama kuka sinua leikkelee, kirurgi tai talonmies? Tai sama lentääkö lentokonetta lentäjä vaiko bussikuski. :LOL:
 
vierailija
Kivoja pellejä taas liikenteessä. ap:lle tietoa karppausinfo.net ja avot. Vähäiiliyraattinen ruokavalio ei tarkoita välttämättä Atkinsin dieettiä. Jätä vaikka valkoinen vilja, sokeri, pasta, riisi ja peruna pois. Tuloksia alkaa kyllä tulla. Älä näe nälkää. Rasvaa voit huoletta lisätä, mutta ei teollisia margariineja vaan kalan, pähkinöiden, siementen jne. sisältämän luonnollisen rasvan lisäksi kasviöljyjä ja oikeaa voita. Jos näet nälkää, paino ei putoa terveesti, vaan saat kaiken takaisin. Mene sinne sivustolle niin saat kysymyksiisi vastauksen.
Mikä on avot?
 

Yhteistyössä