vaavin liikket

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tipu rv 22
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tipu rv 22

Vieras
Meikäläinen on nyt tasan kaksi viikkoa tuntenut vaavin liikkeet. Ja millä kertarytinällä ne alkoivatkaan! Sellaista potkimista ja moukaroimista, että välittömästi tuntui ja näkyi masun ulkopuolellekin. Ja nyt puhutaan mahasta, jossa on toppaukset omasta takaa, eli mikään laiheliini en tod. ole!

Tämä siis alkoi viikolla 20. Nyt luin neuvolasta saamastani kirjasta, että mieskin voi tuntea vauvan liikkeet jossain viikolla 28. Ainakin jos painaa kasvonsa massuun kiinni. Niin ja että samoihin aikoihin liikkeet näkyisivät ulospäinkin. Siis viikolla 28! Onko epänormaalia että oma potkunyrkkeiljä tuntuu ja näkyy ulospäin jo 8 viikkoa aiemmin? Kaiken huipuksi istukka mulla vielä edessä alhaalla, eli pitäisi vaimentaa vaavin liikkeitä. Nyt ihmettelen! Onko muita tai miten muilla liikkeet tuntuneet?

No tuo on varmaan siitä ""Äidin/isän odotus""-kirjasta. Ihan bullshittiä mun mielestä :) Eli liikkeet tuntuu kyllä ulospäin jo paljon ennen rv 28. (Tuossa kirjassa on muitakin samankaltaisia virheitä eli väärillä viikoilla tietoa.)

Meillä liikkeet tuntui mulle rv 17+ ja isä tunsi liikkeet rv 21+ ja muistaakseni silloin jossain ketjussa monet sanoivat jo liikkeiden tuntuneen ulospäin tätä aikaisemminkin.

Joskus rv 28 alkaa potkut ja muut liikkeet olemaan sellaisia, että ne näkyy ihan vieraillekin jos katsoo vaan mahaa. Ainakin mulla on vähän noloakin tää kamala vellominen mitä puseron alla tapahtuu nykyisin :)

Liikkeiden tunteminen alkoi viikolla 18 ja noin viikolla 20 liikkeet tunsi jo ihan selvästi, kun laittoi käden vatsan päälle. Mulla istukka on kyllä takana, mutta luin jostain ihan saman tekstin, että vasta vkolla 28 tuntisi ulospäin. Mutta ilmeisesti poikkeustapauksia löytyy. Halutaanko sitten olla ns. varmoja, ettei mennä lupailemaan liikkeiden tuntemisia liian aikaisin, ettei äidit huolestuisi... :)

Kolmas raskaus ja tunsin liikkeet n. viikolta 13. Tokassa viikolla 15 ja näkyi samantien uloskinpäin. Ekassa viikolla 18. Kyllä mies on liikkeet tuntenut nyt jotain 17. viikolta eteenpäin. Ihan normaalia on, outoa olisi, jos ei tuntuisi!

Jep, itsekin ihmettelin tuota, kun itse tunsin liikkeet viikolla 19 ja mies heti seuraavalla ja samantien näkyivätkin mahan päältä.. eli hieman liioiteltu tieto..

Ajatelkaapa siltä kantilta, että jos siinä kirjassa lukisi että liikkeet voisi tuntea ulkoa päin jo viikolla 20 tms. Monikohan oliss ihan paniikissa kun liikkeet ei olekaan vielä silloin tuntuneet ulkoa päin!

Minusta tuossa ei ole kyllä mistään virheestä. Kysymys on vaan siitä että USEIMMAT voivat tuntea liikkeet ulkoa päin VIIMEISTÄÄN tuolloin rv 28.

Yhteistyössä