Vaatimaton tai halpa synttärilahja

  • Viestiketjun aloittaja kuikkunen äiti
  • Ensimmäinen viesti
e
[QUOTE="vieras";22330576]me oltiin ystäväni llapsen juhlissa ja vietiin lahjaksi sellainen model vihko ja siihen sopivat tussit. siis niitä mihin suunnitellaan vaatteita mallien päälle..olette varmaan nähneet niitä. sankari itse niitä halusi joten mieluisia oli. paikalla oli myös toinen tyttö joka oli kai jo jonkun aikaa äidiltään sellaista vihkoa pyytänyt, koska meni esittelemään sitä vihkoa äidilleen sanoen, kato äiti just tällästä mä tarkotin, tälläsen vihkon haluisin. äitinsä katsoi sitä vihkoa hyvin halveksuen ja totesi "kaikkea krääsää sitä valmistetaan". tuokin "krääsä" maksoi yhteensä yli 20 €.. en edes uskalla ajatella mitä tuolle (vieraammalle) tytölle sitten pitäisi lahjaksi viedä.[/QUOTE]

Tosi törkeä ja huonotapainen se äiti! Voin kyllä kuvitella tapauksen.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja alekoriostokset väärin;22330292:
Näihin synttärilahjoihin tuo tiettyä vääristymää juuri nuo näppärät Alekori-Äidit. Kun he tekevät alekorista megalöytöjä ja heidän lapsensa vievät sitten juhliin vitosella ostetun prinsessabarbin, niin muiden lasten normaalihyllystä ostetut vitosen lahjat näyttävät tosi köyhiltä.

Eli jos kukaan ei veisi juhliin "ylikalliita" alekorista halvalla saatuja lahjoja, ei lapsille niin helposti tulisi mielikuvaa, että toisen lahja on parempi kuin toisen.

Ostakaa siis sieltä alekorista eurolla vitosen lahja, niin pysyy tasapaino.
Heh...olipas idea :D Mä olen kyllä sitä mieltä, että jos jostain alekorista edullisesti saa, niin se on järkevämpää kuin ostaa siitä alekorista tai muualta jotain ihan krääsää. Niitä alekoreja on kaupoissa pitkin vuotta ja jos kerran lapsia perheessä on, niin varmaan pystyy ennakoimaan, että lapsilla myös kavereiden synttäreitä tulee olemaan. Mä ostin aikoinaan paljonkin lasten kirjoja kirjakauppojen alennusmyynneistä ja leluja alekoreista varastoon, kun tiesin, että synttärikutsuja tulee kuitenkin. Ostin myös alennusmyynneistä lahjoja omille lapsilleni ja sukulaislapsille. Jos rahat on vähissä, mä suosittelen katsomaan kirjakauppojen alekoreja. Kirjoista yleensä harvoin tietää, mikä sen lähtöhinta on ollut eikä kympin kirjaa aina erota kahdenkympin kirjasta, jos siinä ei ole hintalappua. Ja jos sen kirjan on vielä saanut alesta 3:lla eurolla, niin aina parempi.
 
"hmm"
Jos siellä alekoreissa ei ole ollut sitä mistä tietää lahjan saajan pitävän,
jos siellä on ollut hyviä lahjoja mutta tietää että lahjan saajalla on jo nämä.
Jos todellakin haluaa viedä sen normaalihintaisen jutun kun se on ainut mitä keksii,
mitä järkeä on viedä jo kolmas samanlainen hiuspinni setti tai väritys setti ?
Joskus vaan on meilläkin käynyt tilanne että on joutunut hyvästä ennakoinnista huolimatta ostamaan jotakin normaalihintaista.
meilläkin on muutama ale kori lelu tuolla kaapissa mutta näin vaan voi joskus käydä että ne jo hankitut lelut ei vaan sovi juhlasankarille syystä tai toisesta.
 
Huom harmaana
[QUOTE="hmm";22330793]Jos siellä alekoreissa ei ole ollut sitä mistä tietää lahjan saajan pitävän,
jos siellä on ollut hyviä lahjoja mutta tietää että lahjan saajalla on jo nämä.
Jos todellakin haluaa viedä sen normaalihintaisen jutun kun se on ainut mitä keksii,
mitä järkeä on viedä jo kolmas samanlainen hiuspinni setti tai väritys setti ?
Joskus vaan on meilläkin käynyt tilanne että on joutunut hyvästä ennakoinnista huolimatta ostamaan jotakin normaalihintaista.
meilläkin on muutama ale kori lelu tuolla kaapissa mutta näin vaan voi joskus käydä että ne jo hankitut lelut ei vaan sovi juhlasankarille syystä tai toisesta.[/QUOTE]

Onpa sinulla tosiaan ongelma. Jos näin käy, niin sitten todellakin ostetaan kaupasta jotain sopivaa.
Meillä niitä lahjoja on varastossa niin paljon että ei ole vielä tullut tilannetta että ei olisi ollut sopivaa. Eilenkin poika sai valita kaverilleen kolmesta vaihtoehdosta parhaan vietäväksi.
 
Keittiönoita
[QUOTE="hmm";22330793]Jos siellä alekoreissa ei ole ollut sitä mistä tietää lahjan saajan pitävän,
jos siellä on ollut hyviä lahjoja mutta tietää että lahjan saajalla on jo nämä.
Jos todellakin haluaa viedä sen normaalihintaisen jutun kun se on ainut mitä keksii,
mitä järkeä on viedä jo kolmas samanlainen hiuspinni setti tai väritys setti ?
Joskus vaan on meilläkin käynyt tilanne että on joutunut hyvästä ennakoinnista huolimatta ostamaan jotakin normaalihintaista.
meilläkin on muutama ale kori lelu tuolla kaapissa mutta näin vaan voi joskus käydä että ne jo hankitut lelut ei vaan sovi juhlasankarille syystä tai toisesta.[/QUOTE]
Mä olen ostanut lahjoja etukäteen varastoon. Lahjaa ostaessani en siis ole ajatellut, kenelle se tulee vaan tyyliin tämä sopii 7-8 vuotiaalle tytölle. Sitten, kun tulee synttärikutsu, olen katsonut lapsen kanssa sieltä varastosta, mikä lahjoista sopisi tälle synttärisankarille...onko se tuo 3 vuotta sitten ostettu kirja, vuosi sitten ostettu barbie, pikkutyttöjen meikkisetti vai pitääkö sittenkin käydä vielä kaupassa ostamassa jotain ihan muuta.
 
"hmm"
Onpa sinulla tosiaan ongelma. Jos näin käy, niin sitten todellakin ostetaan kaupasta jotain sopivaa.
Meillä niitä lahjoja on varastossa niin paljon että ei ole vielä tullut tilannetta että ei olisi ollut sopivaa. Eilenkin poika sai valita kaverilleen kolmesta vaihtoehdosta parhaan vietäväksi.
No minullakin on tosiaan tuolla kaapissa jokunen lahja mutta näinkin voi käydä että mikään ei käy :/
Minun lapsellani kun on sekä tyttöjä ja poikia kavereina ja ikähaarukalla 3-12v joten aika monta lahjaa siis täytyisi ostaa kaappiin piiloon jos meinaan jokakerta saada onnistumaan lahjan alekorista.
Toki asiaa helpottaa se jos omalla lapsella ei ole kuin täysin oman ikäistä seuraa ja kaikki joko tyttöjä tai poikia,
mutta toisilla on sosiaalisempi ystäväpiiri ikään tai sukupuoleen katsomatta.
Enntaas muistanut että kaikillahan se on oltava näin kun palstamammat sanoo että meidän 6v Jessicalla on vain 6v tyttökavereita ja muita ei huolita.
 
Onpas synttärien juhlinta mennyt kummallisille poluille:|

Meillä kanssa viimeksi juhliessa poika alkoi ekaa kertaa ennen synttäreitään jännittään ja miettiin, että mitähän lahjaksi tulee. Silloin oli helppo tarttua puheen aiheeseen ja jutella ihan tosissaan pojan kanssa, että synttäreiden ideana on tärkeinta, että kaverit pääsevät mukaan ja että kaverit tulevat pitämään kivoja juhlia hänen "kunniakseen". Kyllä meillä tuntui poika jujun hoksaavan. Meillä on muuten selvästi ollut niin päin, että on nimenomaan kaverin piirtämä kortti on jotain erityisen upeeta. Mutta varmasti näistä aiheista saa vielä moneen kertaan "jumpata".

Sellainen oli tässä vähän aika sitten yksillä synttäreillä, että kutsukortissa oli "ei yli 5 e lahjoja". Tuo oli musta kans loisto-idea: Ettei muutu syntymäpäiväjuhlat lahjakilpailuksi - eli pystytään me vanhemmatkin puhaltamaan tätä pelia poikki - ainahan kannattaa yrittää ;)
 
Huom harmaana
[QUOTE="hmm";22330951] toisilla on sosiaalisempi ystäväpiiri ikään tai sukupuoleen katsomatta.
Enntaas muistanut että kaikillahan se on oltava näin kun palstamammat sanoo että meidän 6v Jessicalla on vain 6v tyttökavereita ja muita ei huolita.[/QUOTE]

Kuka näin on sanonut? taitaa taas olla ongelma ihan siellä omassa päässä.
Oma lapsi käy synttäreillä 2-7 v sekä tyttöjen että poikien eli ei ole pelkästään viisivuotiaita nikopettereitä.
 
ååååå
Alkuperäinen kirjoittaja HölinäKeiju;22330958:
Sellainen oli tässä vähän aika sitten yksillä synttäreillä, että kutsukortissa oli "ei yli 5 e lahjoja". Tuo oli musta kans loisto-idea: Ettei muutu syntymäpäiväjuhlat lahjakilpailuksi - eli pystytään me vanhemmatkin puhaltamaan tätä pelia poikki - ainahan kannattaa yrittää ;)
VAude! Tuon idean soisi leviävän eteenpäin!
 
Keittiönoita
[QUOTE="hmm";22330951]No minullakin on tosiaan tuolla kaapissa jokunen lahja mutta näinkin voi käydä että mikään ei käy :/
Minun lapsellani kun on sekä tyttöjä ja poikia kavereina ja ikähaarukalla 3-12v joten aika monta lahjaa siis täytyisi ostaa kaappiin piiloon jos meinaan jokakerta saada onnistumaan lahjan alekorista.
Toki asiaa helpottaa se jos omalla lapsella ei ole kuin täysin oman ikäistä seuraa ja kaikki joko tyttöjä tai poikia,
mutta toisilla on sosiaalisempi ystäväpiiri ikään tai sukupuoleen katsomatta.
Enntaas muistanut että kaikillahan se on oltava näin kun palstamammat sanoo että meidän 6v Jessicalla on vain 6v tyttökavereita ja muita ei huolita.[/QUOTE]
Ymmärrän ongelman, mutta mä olen ostanut niistä alennusmyynneistä hyvinkin eri-ikäisille. Eli jo tyttäreni ollessa 3 v, ostin koululaisillekin sopivia lahjoja. Ja mitä sukupuoliin tulee, niin koska olen ostanut lahjoja varastoon myös omille lapsilleni (tyttö ja poika) sekä siskoni lapsille (tyttö ja poika), niin lahjoja on yleensä löytynyt kummallekin sukupuolelle. Lasteni ollessa pieniä olin itse pienituloinen, joten oikeastaan kaikkien lahjojen ennakointi oli varsin tärkeää, jotta sai ylipäätään hankittua yhtään mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ååååå;22330975:
VAude! Tuon idean soisi leviävän eteenpäin!
Täytyy sanoa krääsän vastustajana, että mielummin ei lahjaa ollenkaan, jos ei kunnon lahjaa voi ostaa. Tämä 5euron rajoitus vaan kannustaa hankkimaan sitä pikkusilppua, jolla ei oikeasti tehdä mitään. Mä en usko, että porukka ostaa kuitenkaan askartelutarvikkeita tai muovailuvahaa synttärilahjana, jota just ja just tuolla rahalla saa. Tai sitten mennään karkkilinjalle. Mutta kiellettyjä ovat pienet legopaketit tai esim hyvät kirjat.
 
"ahaa"
Alkuperäinen kirjoittaja HölinäKeiju;22330958:
Onpas synttärien juhlinta mennyt kummallisille poluille:|

, että kutsukortissa oli "ei yli 5 e lahjoja". Tuo oli musta kans loisto-idea: Ettei muutu syntymäpäiväjuhlat lahjakilpailuksi - eli pystytään me vanhemmatkin puhaltamaan tätä pelia poikki - ainahan kannattaa yrittää ;)
Tarkoitit varmaan ei alla 5e ;) :D
 
"eeeee"
Täytyy sanoa krääsän vastustajana, että mielummin ei lahjaa ollenkaan, jos ei kunnon lahjaa voi ostaa. Tämä 5euron rajoitus vaan kannustaa hankkimaan sitä pikkusilppua, jolla ei oikeasti tehdä mitään. Mä en usko, että porukka ostaa kuitenkaan askartelutarvikkeita tai muovailuvahaa synttärilahjana, jota just ja just tuolla rahalla saa. Tai sitten mennään karkkilinjalle. Mutta kiellettyjä ovat pienet legopaketit tai esim hyvät kirjat.
Hmm, voihan se olla niinkin. Jos jotkut tosiaan sillä vitosella etsii mahdollisimman isoa lahjaa kutienkin. Itse ajattelin, että sillä voisi ostaa just vaikka jonkun puuhakirjan tai superpallon tai tarroja. Mutta ei ehkä noin pienellä rahalla tosiaan oikeasti saa "mitään". KArkkikaan ei ole kiva lahja.
 
Niin, voihan se olla että tuollaiselle 5-6 vee lapsille sillä saa vielä ihan kivan lahjan, mutta iän myötä enää vain "krääsää". Meidän lapsen kaveripiiri kun keräilee ja leikkii niillä muovisilla pikkueläimillä, tai vaikka saippuakuplasetin tai värityskirjan. ...ja tietysti voi osua niitä alekori löytöjä. Ja ainakin tässä huushollissa muovailuvahoja ei taida voida olla koskaan liikaa, joten musta tuokin oli hyvä idea. :)
 
"mä"
Miksi te "krääsän" karttajat ette laita synttärikutsuihin "Ei lahjoja, kiitos!"? Miettikääpä mitä itse saitte aikoinanne kavereilta synttärilahjaksi. Aika pitkälti sitä mieluista krääsää jota ei hinta pilannut.
 
Keittiönoita
[QUOTE="mä";22333932]Miksi te "krääsän" karttajat ette laita synttärikutsuihin "Ei lahjoja, kiitos!"? Miettikääpä mitä itse saitte aikoinanne kavereilta synttärilahjaksi. Aika pitkälti sitä mieluista krääsää jota ei hinta pilannut.[/QUOTE]
Mua lasteni saamat "krääsät" ei ole koskaan ilahduttaneet, mutta lapsiani on. Siksi mulle on ollut aivan sama, mitä lapseni ovat saaneet kavereiltaan synttärilahjaksi. Itse olen koittanut ostaa jotain muuta kuin "krääsää" ja koska en laske esim satukirjoja krääsäksi, niin niitä on aina saanut edullisestikin.
 
Huom harmaana
[QUOTE="mä";22333932]Miksi te "krääsän" karttajat ette laita synttärikutsuihin "Ei lahjoja, kiitos!"? Miettikääpä mitä itse saitte aikoinanne kavereilta synttärilahjaksi. Aika pitkälti sitä mieluista krääsää jota ei hinta pilannut.[/QUOTE]

En minäkään lapseltani sitä iloa kiellä, että saa "krääsää" synttärilahjaksi. Lapsethan rakastavat niitä. Itse en sitä hänelle osta enkä muillekaan, jos voin välttää. Tosin mitähän nuo Bakuganitkin on, joita poika juuri kaverilleen vei. Hmm. mietitäänpä :LOL:
 
Et ole tosissasi
Täytyy sanoa krääsän vastustajana, että mielummin ei lahjaa ollenkaan, jos ei kunnon lahjaa voi ostaa. Tämä 5euron rajoitus vaan kannustaa hankkimaan sitä pikkusilppua, jolla ei oikeasti tehdä mitään. Mä en usko, että porukka ostaa kuitenkaan askartelutarvikkeita tai muovailuvahaa synttärilahjana, jota just ja just tuolla rahalla saa. Tai sitten mennään karkkilinjalle. Mutta kiellettyjä ovat pienet legopaketit tai esim hyvät kirjat.
Taidat olla aika ahne, tai sitten todella huono älyämään, että kyllä 5 eurolla ja alle saa ihan hienoja lahjoja. Teille ei siis saa tuoda alle 5 euron lahjoja, sillä luokittelet ne krääsäksi! :D Ne ihmiset sitä paitsi, jotka ostavat krääsää, osaavat ostaa krääsää ihan millä summalla tahansa ilman mitään rajoituksia. Laita tosiaan teidän kutsuun, että "ei lahjoja ollenkaan". Sinulla on selvästi mennyt ajatus ohi tuosta. Ensinnäkään ei pidä odottaa, että kukaan toisi mitään, sillä ei niitä synttäreitä kuulu sen takia järjestääkään. Synttärit järjestään juhlistamaan lastanne ja vieraat kutsutaan viettämään iloista päivää päivänsankarin seurassa. Jos joku tuo jotain, niin teidän tulisi olla kiitollisia, ja jos se lahja ei nyt ihan tunnu omalta kuitenkaan, niin silti lahjan tuoja on ajatellut teitä, ja halunnut muistaa teitä jollain. Ei ole hänen vikansa, että olettekin noin nyrpeitä!
 
Taidat olla aika ahne, tai sitten todella huono älyämään, että kyllä 5 eurolla ja alle saa ihan hienoja lahjoja. Teille ei siis saa tuoda alle 5 euron lahjoja, sillä luokittelet ne krääsäksi! :D Ne ihmiset sitä paitsi, jotka ostavat krääsää, osaavat ostaa krääsää ihan millä summalla tahansa ilman mitään rajoituksia. Laita tosiaan teidän kutsuun, että "ei lahjoja ollenkaan". Sinulla on selvästi mennyt ajatus ohi tuosta. Ensinnäkään ei pidä odottaa, että kukaan toisi mitään, sillä ei niitä synttäreitä kuulu sen takia järjestääkään. Synttärit järjestään juhlistamaan lastanne ja vieraat kutsutaan viettämään iloista päivää päivänsankarin seurassa. Jos joku tuo jotain, niin teidän tulisi olla kiitollisia, ja jos se lahja ei nyt ihan tunnu omalta kuitenkaan, niin silti lahjan tuoja on ajatellut teitä, ja halunnut muistaa teitä jollain. Ei ole hänen vikansa, että olettekin noin nyrpeitä!
Jos olisit lukenut yllä, niin kirjoitin että 5eurolla saa kyllä jotain järkevääkin, mutta tosi vähän. Mutta pääosin tälläkin palstalla mainostetaan "krääsää" edullisina lahjoina. Mutta miksi ihmeessä meidän pitää suosia sellaista kulutusta, jossa jotain vinkuintia muovihärpättimiä saisi VAIN viedä synttäreille. Sellaisia jotka hajoavat hetkessä tai pahimmillaan eivät sovellu oikein leluksi ollenkaan. Miksi meidän pitää olla erityisesti suosia tuollaisista? Mutta siis olen hirvittävä ihminen, koska mun muksuni ei tule tuollaisia lahjoja viemään. Ostan mielummin vähän kalliimman palapelin tai mukavan kirjan. Mun puolesta ton "made in hong kong" roinan tuominen voisi lopettaa kokonaan eurooppaan...

Mä oon sanonut muuten kavereille, että meille voi huoleta tuoda kaapiston aarteita (lapset kasvaneet isoiksi) tai kirppistavaraa, mielummin kuin mennä ostamaan jotain kaupasta. Sanon, ettei aina tartte tuoda mitään. Rahasumma siis ei ole se pointti (liian halpa lahja), vaan se että turhaa ei sontaa osteta kaupasta.
 
"mä"
Jos olisit lukenut yllä, niin kirjoitin että 5eurolla saa kyllä jotain järkevääkin, mutta tosi vähän. Mutta pääosin tälläkin palstalla mainostetaan "krääsää" edullisina lahjoina. Mutta miksi ihmeessä meidän pitää suosia sellaista kulutusta, jossa jotain vinkuintia muovihärpättimiä saisi VAIN viedä synttäreille. Sellaisia jotka hajoavat hetkessä tai pahimmillaan eivät sovellu oikein leluksi ollenkaan. Miksi meidän pitää olla erityisesti suosia tuollaisista? Mutta siis olen hirvittävä ihminen, koska mun muksuni ei tule tuollaisia lahjoja viemään. Ostan mielummin vähän kalliimman palapelin tai mukavan kirjan. Mun puolesta ton "made in hong kong" roinan tuominen voisi lopettaa kokonaan eurooppaan...

Mä oon sanonut muuten kavereille, että meille voi huoleta tuoda kaapiston aarteita (lapset kasvaneet isoiksi) tai kirppistavaraa, mielummin kuin mennä ostamaan jotain kaupasta. Sanon, ettei aina tartte tuoda mitään. Rahasumma siis ei ole se pointti (liian halpa lahja), vaan se että turhaa ei sontaa osteta kaupasta.
Siis mistä sä sait päähäsi, että vain muovikrääsää saa antaa lahjaksi? Menitköhän tässä nyt tieten tahtoen ääripäästä ääripäähän? Toki kirjat ja palapelit on kivoja, mutta aika monta samaa varmastikin tulisi, jos 10 kaveria sekä sukulaiset antaisi lapselle pelkästään kirjoja ja palapelejä lahjaksi. Mitä muuta luokittelet kuuluvaksi noihin "kunnollisiin lahjoihin"?
 
[QUOTE="mä";22337354]Siis mistä sä sait päähäsi, että vain muovikrääsää saa antaa lahjaksi? Menitköhän tässä nyt tieten tahtoen ääripäästä ääripäähän? Toki kirjat ja palapelit on kivoja, mutta aika monta samaa varmastikin tulisi, jos 10 kaveria sekä sukulaiset antaisi lapselle pelkästään kirjoja ja palapelejä lahjaksi. Mitä muuta luokittelet kuuluvaksi noihin "kunnollisiin lahjoihin"?[/QUOTE]
Nyt oli puhe että 5euron rajasta pitäisi ehdottomasti pitää kiinni. Sillä hintaluokalla saa jonkun värityskirjan tai värikynät, mahdollisesti kynän ja muistikirjan. Legoukkelin tai just ja just pienimmän legopaketin (4.95). Mutta ei kamalasti muuta, aku ankan taskukirjakin on budjetista yli. Tarjouskirjat, palapelit ja pienemmät pelit, kestävät pikkuautot, little peoplet, legot, nukkekodin kalusteet, nuken vaatteet, jne ne menevät heti tuosta budjetista yli. 10-15euron budjetti avaisi jo aivan erilaisen maailman miettiä erilaisia lahjoja. Mutta ei, se ei käy palstalaisille millään. Pitää mennä ostamaan jotain tilpehööriä Tiimarista jotta osoittaa että ajattelee toista :) Ei kai tytötkään tahdo huulikiiltoja ja hiuspinnejä ihan määrättömästi ...

Joskus 5eurolla löytää ihan passelin lahjan, mutta tuskin ihmistä voi pitää ahneena, jos hän mielummin antaa 10euron lahjan...
 
"mä"
Nyt oli puhe että 5euron rajasta pitäisi ehdottomasti pitää kiinni. Sillä hintaluokalla saa jonkun värityskirjan tai värikynät, mahdollisesti kynän ja muistikirjan. Legoukkelin tai just ja just pienimmän legopaketin (4.95). Mutta ei kamalasti muuta, aku ankan taskukirjakin on budjetista yli. Tarjouskirjat, palapelit ja pienemmät pelit, kestävät pikkuautot, little peoplet, legot, nukkekodin kalusteet, nuken vaatteet, jne ne menevät heti tuosta budjetista yli. 10-15euron budjetti avaisi jo aivan erilaisen maailman miettiä erilaisia lahjoja. Mutta ei, se ei käy palstalaisille millään. Pitää mennä ostamaan jotain tilpehööriä Tiimarista jotta osoittaa että ajattelee toista :) Ei kai tytötkään tahdo huulikiiltoja ja hiuspinnejä ihan määrättömästi ...

Joskus 5eurolla löytää ihan passelin lahjan, mutta tuskin ihmistä voi pitää ahneena, jos hän mielummin antaa 10euron lahjan...
Itse sain aiemmista kirjoituksistasi sen kuvan, ettet huolisi 5 euron maksavaa lahjaa, oli se sitten mikä tahansa. Itse en kannata tuota alle viiden euron sääntöä, mutta en myöskään ole kanssasi samaa mieltä, että lahjan on pakko olla joku ei-krääsä. Ylipäätään en pidä siitä, että laaditaan kriteerit, mitä lahjoja saa tuoda ja mitä ei, siinä menee ajatus pyytteettömästä antamisesta totaalisen hukkaan.

Jokainen ostakoon sellaisen lahjan kuin itse tahtoo, välittämättä siitä, minkä hintaisia lahjoja muut antaa. Vanhempien tehtävänä on sitten pitää huoli, että lapset opetetaan arvostamaan saamaansa.

Nykyään ei saa lähettää edes joulukorttia, jos siinä ei ole mukana vähintään dvd:tä ja tämäkös pistää meikäläistä kiehuttamaan.
 

Yhteistyössä