Vaatimaton tai halpa synttärilahja

  • Viestiketjun aloittaja kuikkunen äiti
  • Ensimmäinen viesti
Mä en ymmärrä... Enkä yleensäkään ymmärrä että siitä lahjasta tehdään pääasia, meillä ei ainakaan synttärijuhlissa tehdä suurta numeroa lahjoista, lastenkin mielestä pääasia on että kaverit tulee paikalle ja pidetään kivaa.
 
"vieras"
Tuon takia kannatan aina sitä että ostaa varastoon jotain alenustuotteita,nytkin cittarissa myydään kynäsettejä 2€ ja vihkoja 1€ yms. jotka ovat halpoja. En itsekkän tykkää laittaa kaverilahjoihin kun max 10€ ja eipä sillä mitään ihmeitä saa nykyään.
 
"mä"
Meillä poika kävi vasta kaverinsa synttäreillä ja kehu, että olivat maailman parhaat synttärit. Oli kivoja kavereita, makoisia tarjottavia ja vapaata leikkimistä. Ohimennen sitten kysäsin, että millaisia lahjoja sankari sai niin tuumasi, ettei muista. Ja olin todella mielissäni tuosta vastauksesta! :)
 
vink
[QUOTE="vieras";22329276]Kerro mulle, mitä voi viedä lahjaksi puolituntemattomalle lapselle, jos ei halua viedä halpiskrääsää (mistä lapset tosin yleensä tykkää ihan hulluna), mutta rahat on tosi vähissä?

Mitä laatutavaraa saa, jos rahaa on suunnilleen vitosen verran? Kaikilla kun ei ole varaa satsata montaakymppiä jokaisen tarhakaverin lahjoihin kun jos on useampi lapsi joilla paljon kavereita, noita juhlia on ihan vähänväliä. Vai pitäiskö jättää menemättä koko juhliin?[/QUOTE]

No vaikka Cars muki maksoi Halpa-Hallissa 2,90. Sisälle paperipäällysteisiä irtokarkkeja ja pakettiin. Koko lahjan hinnaksi tuli vajaa 4€ ja todella pidetty, tuntui laatulahjalta, oliko se sitä? en tiedä... =)
tää siis 4-6 vuotiaille sopiva. Myös tyttöaiheisia mukeja löytyy tytöille.
 
alekoriostokset väärin
Näihin synttärilahjoihin tuo tiettyä vääristymää juuri nuo näppärät Alekori-Äidit. Kun he tekevät alekorista megalöytöjä ja heidän lapsensa vievät sitten juhliin vitosella ostetun prinsessabarbin, niin muiden lasten normaalihyllystä ostetut vitosen lahjat näyttävät tosi köyhiltä.

Eli jos kukaan ei veisi juhliin "ylikalliita" alekorista halvalla saatuja lahjoja, ei lapsille niin helposti tulisi mielikuvaa, että toisen lahja on parempi kuin toisen.

Ostakaa siis sieltä alekorista eurolla vitosen lahja, niin pysyy tasapaino.
 
"eräs"
Alkuperäinen kirjoittaja alekoriostokset väärin;22330292:
Näihin synttärilahjoihin tuo tiettyä vääristymää juuri nuo näppärät Alekori-Äidit. Kun he tekevät alekorista megalöytöjä ja heidän lapsensa vievät sitten juhliin vitosella ostetun prinsessabarbin, niin muiden lasten normaalihyllystä ostetut vitosen lahjat näyttävät tosi köyhiltä.

Eli jos kukaan ei veisi juhliin "ylikalliita" alekorista halvalla saatuja lahjoja, ei lapsille niin helposti tulisi mielikuvaa, että toisen lahja on parempi kuin toisen.

Ostakaa siis sieltä alekorista eurolla vitosen lahja, niin pysyy tasapaino.
mä olen juuri tuollainen alekoriäiti, mut lapseni tietää sen ja he mainostaa sitä isoon ääneen, äiti löysi alesta :D
Tuskinpa siitä kukaan loukkaantuu ja tietoon tulee sen halpuuskin. =)
 
Itse ostelen yleensä tarjouksesta lahjat, jos sattuu kauppareissulla tulemaan vastaan jotain. Esim. nyt ekaluokkalaisen tyttöni ystävälle vietiin joku barbi, mikä sattui maksamaan vaan 7€, vaikka oikeasti hintaa olisi ollut kolmin kertainen.
Meillä tyttö varmasti olisi ollut tuohon AP:n lahjaankin tyytyväinen, koska on aivan hirveä Hello Kitty fani. Eikä suinkaan aina ole se suurin ja kallein lahja ollut se mieluisin.
Pojan kohdalla voisin väittää asian olevan samalla tavalla.
Itse pyrin saamaan kaverilahjat 10€ ja kummilapsille sekä muille läheisille sitten hiukan kalliimpaa.
 
alekori
[QUOTE="eräs";22330310]mä olen juuri tuollainen alekoriäiti, mut lapseni tietää sen ja he mainostaa sitä isoon ääneen, äiti löysi alesta :D
Tuskinpa siitä kukaan loukkaantuu ja tietoon tulee sen halpuuskin. =)[/QUOTE]

Tuo on hyvä, että kerrotte sen suoraan :)
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja alekoriostokset väärin;22330292:
Näihin synttärilahjoihin tuo tiettyä vääristymää juuri nuo näppärät Alekori-Äidit. Kun he tekevät alekorista megalöytöjä ja heidän lapsensa vievät sitten juhliin vitosella ostetun prinsessabarbin, niin muiden lasten normaalihyllystä ostetut vitosen lahjat näyttävät tosi köyhiltä.

Eli jos kukaan ei veisi juhliin "ylikalliita" alekorista halvalla saatuja lahjoja, ei lapsille niin helposti tulisi mielikuvaa, että toisen lahja on parempi kuin toisen.

Ostakaa siis sieltä alekorista eurolla vitosen lahja, niin pysyy tasapaino.
:LOL: :LOL: :LOL:
Ei voi olla todellista.
 
Huom harmaana
No onhan se ihan selvää, että se vääristää tilannetta, kun toinen ostaa salaa halvalla...
Ostaa salaa halvalla...? Siellä niitä tarjousleluja on kuulkaa mammat ihan pilvin pimein kaupassa kuin kaupassa, jos ei kulje silmät kiinni. Ei kun hakemaan omat.
Suorastaan kamalaahan se on kun poika vie synttäreille 5 eurolla alekorista ostetun Bakugan-jutun, jonka ns. normihinta on 12,95. Teen niin väärin, niin väärin. Pitäisi suorastaan hirttää tällaiset äidit.
 
niin se vaan on
Ostaa salaa halvalla...? Siellä niitä tarjousleluja on kuulkaa mammat ihan pilvin pimein kaupassa kuin kaupassa, jos ei kulje silmät kiinni. Ei kun hakemaan omat.
Suorastaan kamalaahan se on kun poika vie synttäreille 5 eurolla alekorista ostetun Bakugan-jutun, jonka ns. normihinta on 12,95. Teen niin väärin, niin väärin. Pitäisi suorastaan hirttää tällaiset äidit.
No kyllä tolla hamstraamisella saa aikaan sen, että toisten lahjat näyttää vaatimattomammilta kuin toisten, vaikka niihin uhrattu rahasumma olisi sama. Näennäisesti viedään parin kympin lahja, joka on jostani poistolaarista kauhottu kaksi vuotta sitten kaappiin seisomaan. JA toinen kun on varta vasten lasta varten käynyt valitsemassa sen normaalihintaisen huulikiillon jää sen megalahjan varjoon.
 
Huom harmaana
No kyllä tolla hamstraamisella saa aikaan sen, että toisten lahjat näyttää vaatimattomammilta kuin toisten, vaikka niihin uhrattu rahasumma olisi sama. Näennäisesti viedään parin kympin lahja, joka on jostani poistolaarista kauhottu kaksi vuotta sitten kaappiin seisomaan. JA toinen kun on varta vasten lasta varten käynyt valitsemassa sen normaalihintaisen huulikiillon jää sen megalahjan varjoon.
Eli kaikkien pitäisi kärsiä siitä että jotkut jättävät lahjojen ostamisen viime tippaan ja menevät sinne lähimpään Tiimariin. Okkei.
Pitäisi varmaan julkistaa oikein valtakunnallinen kampanja että "jotta kaikilla olisi tässä maailmassa samanlaiset synttärilahjat, kaikki ostavat jatkossa 4,95 euroa maksavat lahjat Citymarketista. Halpahallissa et saa käydä ostoksilla, ettet ole epäreilu muita kohtaan".
 
"mä"
Ostaa salaa halvalla...? Siellä niitä tarjousleluja on kuulkaa mammat ihan pilvin pimein kaupassa kuin kaupassa, jos ei kulje silmät kiinni. Ei kun hakemaan omat.
Suorastaan kamalaahan se on kun poika vie synttäreille 5 eurolla alekorista ostetun Bakugan-jutun, jonka ns. normihinta on 12,95. Teen niin väärin, niin väärin. Pitäisi suorastaan hirttää tällaiset äidit.
Peesi! Mekin ostettiin alekorista 3 eurolla sellainen iso Gormiti-taikamuna (tarkkaa ovh:ta en tiedä, kertokoon ken tietää) eli minäkin tein siis väärin. Lapsi ei sitä hintaa katsonut vaan valitsi lahjan sen mukaan, mistä arveli lahjan saajan pitävän. Aiemmin olin ihan siinä uskossa, kun tuo lahja oli ajatuksella valittu juuri lahjan saajalle, niin se olisi ollut tärkeämpää kuin tuo hemmetin hintalappu!
 
ei vaan näin
Eli kaikkien pitäisi kärsiä siitä että jotkut jättävät lahjojen ostamisen viime tippaan ja menevät sinne lähimpään Tiimariin. Okkei.
Pitäisi varmaan julkistaa oikein valtakunnallinen kampanja että "jotta kaikilla olisi tässä maailmassa samanlaiset synttärilahjat, kaikki ostavat jatkossa 4,95 euroa maksavat lahjat Citymarketista. Halpahallissa et saa käydä ostoksilla, ettet ole epäreilu muita kohtaan".
Alekorista saa ostaa, mutta lahjojen normaalihinnan on oltava 4,95 euroa. Se ei haittaa, jos sen vaikka eurolla saa. Lähtöhinta on se joka merkkaa, ei se summa jonka lopulta maksaa.

Näin se sääntö menee. Aamen.
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ei vaan näin;22330444:
Alekorista saa ostaa, mutta lahjojen normaalihinnan on oltava 4,95 euroa. Se ei haittaa, jos sen vaikka eurolla saa. Lähtöhinta on se joka merkkaa, ei se summa jonka lopulta maksaa.

Näin se sääntö menee. Aamen.
Mites sitten kun tuttavapiirissä se lahja on yleensä ollut noin kympin arvoinen. Saako sen ostaa alekorista vitosella vai pitääkö edelleen noudattaa tuota 4,95 sääntöä?
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ei vaan näin;22330444:
Alekorista saa ostaa, mutta lahjojen normaalihinnan on oltava 4,95 euroa. Se ei haittaa, jos sen vaikka eurolla saa. Lähtöhinta on se joka merkkaa, ei se summa jonka lopulta maksaa.

Näin se sääntö menee. Aamen.
Ja miten sitten tehdään jos Pertti tuo kallelle Halpa-hallista ostetun 4,95 euroa maksaneen lahjan,joka Stockmannilla maksaakin 6,95 euroa. Hmm, tosi vaikea pattitilanne.
 
Ja hintalaput on hyvä jättää lahjoihin kiinni :D
Olis ihan sika hyvä, että ne kiinnitettäisi jo tehtaalla niin, että niitä ei sais irti ja kaupan logolla varustettuna, jotta lahjan saaja pystyy kavereiden kanssa arvostelemaan sen alkuperän ja antajan mahdollisimman tarkkaan.
Tää keskustelu tais mennä hiukan sivuraiteille.
 
"vieras"
me oltiin ystäväni llapsen juhlissa ja vietiin lahjaksi sellainen model vihko ja siihen sopivat tussit. siis niitä mihin suunnitellaan vaatteita mallien päälle..olette varmaan nähneet niitä. sankari itse niitä halusi joten mieluisia oli. paikalla oli myös toinen tyttö joka oli kai jo jonkun aikaa äidiltään sellaista vihkoa pyytänyt, koska meni esittelemään sitä vihkoa äidilleen sanoen, kato äiti just tällästä mä tarkotin, tälläsen vihkon haluisin. äitinsä katsoi sitä vihkoa hyvin halveksuen ja totesi "kaikkea krääsää sitä valmistetaan". tuokin "krääsä" maksoi yhteensä yli 20 €.. en edes uskalla ajatella mitä tuolle (vieraammalle) tytölle sitten pitäisi lahjaksi viedä.
 
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";22330576]me oltiin ystäväni llapsen juhlissa ja vietiin lahjaksi sellainen model vihko ja siihen sopivat tussit. siis niitä mihin suunnitellaan vaatteita mallien päälle..olette varmaan nähneet niitä. sankari itse niitä halusi joten mieluisia oli. paikalla oli myös toinen tyttö joka oli kai jo jonkun aikaa äidiltään sellaista vihkoa pyytänyt, koska meni esittelemään sitä vihkoa äidilleen sanoen, kato äiti just tällästä mä tarkotin, tälläsen vihkon haluisin. äitinsä katsoi sitä vihkoa hyvin halveksuen ja totesi "kaikkea krääsää sitä valmistetaan". tuokin "krääsä" maksoi yhteensä yli 20 €.. en edes uskalla ajatella mitä tuolle (vieraammalle) tytölle sitten pitäisi lahjaksi viedä.[/QUOTE]

Äiti tuskin kuitenkaan tarkoitti että on liian halpa lahja.
Itsekin pidän lasten leluja usein krääsänä ja saatan sen todetakin (en tietenkään lahjojen tuojalle), mutta tuo antamasi lahja on kuitenkin askartelua ja tekemistä, ei heti rikki menevä muovijuttu.
 

Yhteistyössä