VAATEMERKIT aikuiselle? Hyviä ja kestäviä, apuja?

Olen niiiiiiiin kypsä siihen, ettei nykyajan vaatteet kestä mitään. Farkut menee polvesta puhki, vetskarit hajoaa, saumat auki...halpa tai kallis. Just toi Esprit on yksi iso pettymys. Vielä muutama vuosi sitten ostin niitä paljonkin, mutta nyt minusta hinnat on vaan nousseet ja laatu mennyt alaspäin kuin lehmän peräpää.
Housut on mulle todellinen ongelma, kun olen "naisellisen" mallinen, on sekä vyötärö että reidet, niin on tosi hankala löytää hyviä housuja, ja sit kun löydät niin ne hajoaa tai menee ihan nyppyiseksi tms. :$ Olen kyllä niin kypsähtänyt tuhat kertaa!! Niin, eli se kysymys. Oletteko huomanneet samaa, ja oisko vinkkiä eroityisesti hyvistä housumerkeistä? Soya oli mun uusin löytö, mutta nyt senkin housut on hajoilleet saumoista yms. Ugh!!!
 
"Satu"
Ostatkohan liian pieniä vaatteita. Minulla vaatteet ovat kestäneet ihan hyvin. Ainoastaan sloggi-alkkareiden laatu on huonontunut, kun reikiintyvät helposti (en käytä huuhteluainetta).

Minulla on myös kapea vyötärö, pyöreä takapuoli ja reiden. Istuvia housuja on tosiaan vaikea löytää, mutta se ei liity laatuun mitenkään.
 
Ostin taannoin kirpparilta uudet espritin farkut erolla. On toki olleet hintansa väärtit, mutta väri on haalistunut jo parissa käyttökerrassa. Suurin osa mun farkuista on onlyn ja mulle istuvan mallin lisäksi on kertäneet myös käyttöä vuodesta toiseen, vaikka käytettynä olen nekin kaikki ostanut.
 
Jännää sinäänsä että mulla kyllä housut kestää ikuisuuden... Ja mulla on kaikki jotain hm:n kamaa. No paitsi farkut on Dieselin, edelliset farkut kestivät 4-5 vuotta kunnes sitten kesällä tempasin niistä lahkeet katki kun tuli tuolla liikenteessä kuuma... :whistle:

Olisko tosiaan niin että käytät liian pientä kokoa?
 
Häh? Siis oikeasti kellään muulla ei ole ongelmaa? Mut sit jos ostan isommat, ne on liian isot? Siis eivät ainakaan istu, ovat liian pitkät. En tajua. Mulla kyllä tulee myös paitoihin reikiä, ja se nyt ei ainakaan johdu kokoasiasta. En tiiä.
 
"tiimarinvihko"
Mä en luultavasti ole lainkaan samanmallinen kuin sinä, joten mun vastaus lienee turha, mutta vastaan silti. Mulle on ollut todellinen ongelma löytää istuvia farkkuja. Lantiosta sopivat roikkuu yläreisien kohdalta jne. Nyt olen löytänyt Lindexin farkut <3 Sieltä löydän mulle istuvia malleja.
 
Häh? Siis oikeasti kellään muulla ei ole ongelmaa? Mut sit jos ostan isommat, ne on liian isot? Siis eivät ainakaan istu, ovat liian pitkät. En tajua. Mulla kyllä tulee myös paitoihin reikiä, ja se nyt ei ainakaan johdu kokoasiasta. En tiiä.
Mulla tuntuu aina olevan sopivan kokoisissa housuissa liian pitkät lahkeet. Mä näen sen niin että mulla on vaan lyhyet jalat.

Mulla kyllä paidat reikiintyy.. Mutta luulen että se oli toi meidän pesukone joka sen aiheutti. Oli niin tarkkarajaisia reikiä :/
 
Your Facella on naiselliselle vartalollekin sopivia housuja. Ehkei ihan millekään megaisolle peppu/vyötäröerolle (esim lähemmäs 30 senttiä), mutta kuitenkin. Lisäksi siellä on eri lahjepituudet saatavilla. Itse käytän myös Andiataa, mutta tumppijalkaisten ei kannatta vaivautua :)

Itse etsin kestäviä neuleita, jotka eivät ole tehty esim akryylistä. Ne ovat ihan kiven alla. Myös riittävän pitkien paitojen löytäminen on hankalaa (ei, XXXXXXL-kokoinen levenee, ei pitene). Henkkamaukan laatu on mennyt alas, jonkin verran VeroModaa ja Your Facea minulta löytyy.
 
Kiitos vastauksista, merkkivinkkejä en nyt kauheasti saanut. Juu, Your Face on minustakin hyvä, tosin olen niidenkin farkut saanut polvesta puhki :confused: Jäin nyt miettimään tota kokoasiaa, mut jos on kapea farkku, niin eikös sen silloin kuulu olla aika "niukka", kun vetskari kuitenkin menee sujuvasti kiinni? En siis ole sen isompi kuin 165/64.
 

Yhteistyössä