Uusperheelliset kuumeilijat

Emma82 pidetään peukkuja että olis tärpännyt! Hyvin vois oireiden perusteella olla sitä :) Tulehan ilmoittelemaan heti sitten mitä testi näytti! ja musta ainakin on kaikkien omia höpinöitä pelkästään mukavaa lukea ;)

Teretulemast mun puolestani mutsikka81 ja Leva :wave:

Plääh.. kp4/26-28 ja tuntuu että aika ei kulu ollenkaan yhtään mihinkään! Nyt alkoi vielä tuo kauheen surkee keli, vettä/räntää/lunta/rakeita mitä millonkin sataa, on kylmä viima ja märkää joka puolella :( Musta tuntuu aina että tämmösenä aikana oikeesti maailma pysähtyy kokonaan eikä mistään tuu mitään! Säätiedotus lupas tätä nyt moneksi päiväksi :ashamed: Oon töissä ruokatunnilla, mulla ei oo työmotivaatiota ihan ollenkaan, haluaisin vaan kotiin ja peiton alle...

Sain muuten jo aika kivuttomasti juotua greippimehun tänä aamuna :D ryypin lasista aina ohi mennen kun häärin keittiössä ja sehän meni siinä melkein huomaamatta vaikka aina vähän irvistää pitikin :)
 
Kiitos juliesisko. Sää ei tosiaan ole paras mahdollinen. Mutta raikas ilma kuitenkin.

Tänne kirjoittelu on terapeuttista. Julkisesti ei olla kerrottu että yritetään lasta. Eikä sitä oikein mun mielestä ole järkevää edes kuuluttaa kellekään. Itsellä on helpompi olla kun ei kysellä jatkuvasti joko tärppäs tai pahimmassa tapauksessa tuomitaan koko homma. Vähemmän stressiä itselle.
 
Heippa hei kaikki uudet! :wave:

Täällä on edelleen kovasti keskusteltu, että miten uusi mies ottaa lapsen "vastaan" ja miten se muuttuu kun tulee biologinen lapsi. Mä toivon täydestä sydämestäni, että oma lapseni ei siinä vaiheessa jää vähemmälle huomiolle. Toki lapsella on se ihan omakin isä, enkä ole uudesta miehestäni lapselle isää tekemässä, mutta sehän vaan menee niin, että esim. kymmenen vuoden päästä uusi mieheni on ollut enemmän isähahmo lapselleni kuin biologinen isä.Ja toivoisin kovasti, että uusi mieheni tämän ymmärtäisi. Koska vaikka se lapsi ei hänen biologinen olekaan niin miehen mallin hän kuitenkin miehestäni ottaa. Varsinkin kun biologista isäänsä näkee vain joka toinen viikonloppu. Mutta nämähän selviää vasta sitten kun se biologinen lapsi tulee. Lapseni olhiukan vajaa 2-vuotias, kun uusi mieheni tuli kuvioihin.

Ollaan mieheni kanssa keskusteltu siitä kuinka hän tuntee olonsa ulkopuoliseksi minun ja lapseni suhteen keskellä.Tottakai me lapseni kanssa eletään "symbioosissa", mutta kyllä siinä pitäisi miehenkin panostaa asioihin, ottaa häntä mukaan ilman minua ym. Kun eihän se lapsi välttämättä halua mieheeni turvautua kun minä olen paikalla koko ajan.Pitänee lenkkeily aloittaa ja antaa miehille sitä yhteistä aikaa :heart:

Anteeksi kaikille, tuli taas vähän omaa napaa :) Menisi aika nopeammin, pääsisi jännittämään, josko tärpäis täll kierrolla :D
 
SANOKAA JOS TULI VIRHEITÄ!!!!!!!

*************24.4.2012**************

Mukana:
kittyb..................kp1/23-26...................yk4...........26v...... 3.
Piitu_83...............kp4/26-28....................yk2..........28v..... 2.
juliesisko..............kp4/26-28 .................yk7............24v...... 2.
Mami74...............kp11/24-26...................yv1+.........38v..... 5.
toiveitav.2013......kp12/26-38...................yk1..........25v.......2.
Mama007.............kp13/32-35..................yk5...........30v ..... 3.
Lumia80...............kp21/29-30..................yk6.............
Ananaskookos.......kp28/??........................yk1..........27v....... 4.
Mahza.................kp29/28-34..................yk3..........
Emma82................kp30/?......................yk1..............29v......2.
Kärsimätön...........kp33/28-34 ................yk2.............26v...... 2. ????


Taustailijat:
Eltzu84
mymosa
Leenuliinukka, 37v, toiveissa 3.
Scarleth
Rakkauspakkaus83


Plussanneet:

Huhtikuu:
Pink*, 28v, 2. raskaus (+ yk6)


HUOM: PÄIVITYSPYYNNÖT lihavoidulla ja punaisella, NIIN PÄIVITTÄJÄLTÄ EI MENE MITÄÄN OHI! Muutkin saa päivittää :)





*************

Tervetuloa uusille. :flower:

Luin kaikkien jutut, mutta nyt vaan nopeesti omaa napaa. Kauhee sählinki kotona, hermot kireällä jne. Tänään itsellä ruskeeta vuotoa ihan suht reilusti, menkat varmaan alkamassa vaikka ei mitään menkkakipuja tai muuta olekaan. Masentaa.


******muokkasin tämänpäiväisen päivityksen oikeaa tilannetta vastaavaksi.. kp23 muuttuikin kp1:ksi ja samalla pyörähti käyntiin yk4.
 
Viimeksi muokattu:
voi kittyb :hug: saa kiukuttaa! Mä oon kans kiukunnut ja itkeskellyt silloin aikaisemmilla kierroilla jotka päättyi menkkoihin... Nyt sitten alkanut jo hyvin paljon neutraalimmin suhtautua! Kyllä se siitä :heart: Ja KIITOS listan ahkerasta päivittäimiestä! Voisin itsekin tietysti, mut oon niin sähläri noitten juttujen kans että vois tulla aika sekasotkua koko listasta :snotty:

piitu meillä oli ihan sama homma joskus miehen kanssa! Eli että hän koki jäävänsä ulkopuolelle ja niinkuin tavallaan mun ja poikani keskinäisen suhteen varjoon... Tein hälle silloin (suhteen alussa) selväksi että mun poika on nyt ja aina mulle ykkösmies ja hänen tarpeet menee kaiken muun edelle. Silti ei tarkoita etteikö mies olisi mulle hyvin hyvin tärkeä ja rakas myös :heart:
Tuohon aikaan tehtiin kamalasti töitä, minä tein 3 vuoroa ja mies melkolailla 24/7 töissä (rekkakuski). Että yhteinen aika oli aika minimissä! Sitten viime kesänä me otettiin aikamoisen rohkea askel... Irtisanouduttiin kumpikin töistä ja muutettiin toiselle paikkakunnalle (minun kotipaikkakunnalta miehen kotipaikkaan) ja nyt asutaan sit korvessa, pienellä kylällä mistä ostettiin miekkosen kotitalo :) Mä sain töitä melkolailla heti mut mies on ollut työttömänä ja siis pojan kanssa päivät kotona. Niiden välit on lämmenneet ihan kamalasti tänne muuttamisen myötä: päivät menee miesten jutuissa! Ja ne tekee yhdessä kaiken, laittavat ruokaa, tekevät pihatöitä, korjaavat moottorivehkeitä ja ajelevat kelkalla/autolla/mopolla. Syksyllä poika oli niin mahdottoman onnellinen kun se sai olla isäpuolen ja pappapuolen kanssa halkosavotassa monta päivää :)
Ja kyllähän se vain tosiasia on että kyllä isäpuoli antaa lapselle enemmän miehenmallia meilläkin, kuin pojan oma isä! Isäpuolen kans eletään arkea ja elämän monia käänteitä, isäpuoli opettaa joka päivä uutta jne. Isän kanssa taas on aina juhlaa ja sinne mennään kuin lomamatkalle, syödään karkkia ja tehdään VAIN kaikkee kivaa, näin se ainakin meillä menee.

Meillä muuten on välimatkaa lapsen isän luokse yli 200km ja oon miettinyt mitenhän tuo eskarin aloitus sitten vaikuttaa mun poikaan... Tähän asti on hyvin vapaasti voinut mennä isille (nytkin kahden viikon reissulla siellä) mut sittenhän sitä ei tuommoisille reissuille mennä kun alkaa oppivelvollisuudet. Ja tuskin ihan yhtenään viikonlopuiksikaan tulee mentyä kun matka on noin pitkä! Oon yrittänyt pojan kans tästä jutella, mutta en oikeen oo saanut kommentteja enkä tiiä onko se oikein ymmärtänyt asian todellista laitaa : /

Nyt tuli taas pitkää tekstiä! Sorry mä ymmärrän kyllä jos kaikki ei etes jaksa lukea :D mulla tahtoo ryöstäytyä monesti kun alan kirjoittaa niin tekstiä vaan tulee ja tulee :snotty: meen nukkumaan :D
 
Viimeksi muokattu:
kittyb, :hug:

Niin siinä sitten kävi että menkat alkoivat tänään. Eli nyt on kp 1/30 yk 2.
Tunnustan itku pääsi ja kiukutti. Mutta ei kun uutta yritystä kehiin. Eihän meillä ole vasta kuin toinen yrityskierto alkamassa. Joten hyvillä mielillä mennään kuitenkin eteenpäin.
 
mulla on yksityiselle hyvälle gynelle aika toukokuulla ku tulee vuosi kuluneeksi yrityksestä. Mietitään seuraavaa siirtoa. ehkä clomit käyttöön ku en oo varma ovukoinko joa kierrolla. eikä aika oo selvillä. Myös ovis tikut on ostettuna ja meinaan nyt ennen ja jälkeen vapun tikutella. laskurin mukaan 1.5. olis ovis.
Mä oon myös eminannutota greippimehua. MElkopahaa se on , mut mitä merkkiä juotte?! ja kuinka paljon aamuisin?
Mulla on kokmusta pitkästä lapsen odottamisesta/yrittämisestä ku edellisen kanssa meni 1.3kk ja nyt on lisänä 2.tyypin lievä diabetes ja painoakin enemmän =( mutta eiköhän se sieltä tule jos meille lapsia vielä suodaan.
Meillä niitä jo ennestään niin tuskin mihinkäänhormoonihoitoihin lähdetään.
Tukiperhe lapsiakin meillä varmaan tulee olemaan kun nyt saadaan kurssi suoritettua.

Mä löysin aivan ihanat ABC yhdistelmät hobbyhallista :heart: mutta se sisältö puuttuu. Värinä oli ruskea ja luumu. Toivotaan että niitä on sitte jos ja kun saa sellaset ostaa. Mies kyllä lupaili emmaljungat, mutta ei ollu oikeen ihanaa väriä ku viimeks niitä oon lurkkinu.
Muutama pikku body on ostettuna kaapin perällä...
Naapurissa on pikku kummipoikamme 10kk jota käymme säännöllisesti hoitamassa ja pian ku vierottuu rinnasta niin saadaan hänet yökylään.
 
Heipat kaikille taas pitkästä aikaa! Koitin lukea nopsaan mitä kaikkea täällä on kirjoteltu, itse ehdin niin tosi harvoin istahtaa koneelle.
Tervetuloa kaikki uudet tänne uusperheellisten joukkoon!

Meillä ei nyt tähän kiertoon taida mitään jännitettävää tulla. Yritys jäi tasan yhteen kertaan ja se oli kp 14. Mies oli vatstataudissa ja kuumeessa juuri "otolliseen" aikaan ja molemmilla karmea väsymys. Joten ei voi sanoa että yritystä ois ollut ollenkaan! Jos sitä taas seuraavassa kierrossa sitten vähän tsempataan :)

Täällä on ollut paljon keskustelua miehen suhtautumisesta lapsiin jne. Mun lapset oli 6v ja 4v (nyt ovat 8 ja 6)kun mies tuli kuvioihin. Ja mun pienin oli vasta 2kk kun tavattiin! (nyt 2v taapero) Joten tälle pienimmälle mun miehestä on tullut ihan oikea isä-hahmo, ja isäksi hän miestä sanookin.Lapsen oma biologinen isä lähti kävelemään kun odotin tuota kolmatta ja suhtautui hyvin pitkään tosi välinpitämättömästi kolmanteen lapseemme. Nyt sitten viime aikoina on alkanut kiinnostus herätä, ja selvää kateutta on ilmassa. Nuo minun isommat lapset otti uuden miehen tosi hyvin vastaan ja ikä oli aika otollinen. Meillä asuu myös miehen nyt 7v lapsi, ja hyvin on hänkin sulautunut joukkoon. Nämä kaikki neljä siis asuu meillä koko ajan ja tapaamiset etävanhempiin on erittäin epäsäännöllisiä. Mulla stressiä on aiheuttanut se,että exä ei suostu tekemään minkäänlaista lapsista tapaamissopimusta, vaikka erosta on kohta jo 3 vuotta! On koitettu lastenvalvojan ja oikeusaputoimiston ja perheneuvolan avustuksella mutta ei. Tilanne on ollut pitkään jo sietämätön. Niinpä en jaksa enää puhua exästä mitenkään positiivisessa hengessä.

Mitä miehen lapseen tulee ja minun suhtautumiseen häneen, niin täytyy sanoa että kyllä kovasti saa tehdä töitä. Lapsi on aikamoinen persoona ja uhmailee kovastikin minua vastaan. Välillä ärsyttää suunnattomasti monetkin asiat tuossa lapsessa, mutta välillä sitten taas on oikeinkin mukavaa yhdesssä. Mies kohtelee kaikkia neljää tasapuolisesti ja hoita kuin omiaan. Miehelle kuuluu kyllä hatun nosto, kun on alusta saakka ollut mukana kaikessa hyvin aktiivisesti ja suhtautunut minun lapsiin lämmöllä. Ja mitä pienimpään tulee, niin hän voi olla ikionnellinen siitä että sai rakastavan ja välittävän isän lähelleen lopulta.

Meillä miehen kanssa siis nyt 2v yhteistä taivalta takana ja vuosi ollaan oltu naimisissa. Ja tosiaan kaksi raskautta on tässä ehtinyt jo olla viime vuonna, mutta edelleen on se yhteinen lapsi haaveissa. Jospa ensi vuonna?!?!?

Mulle voisi tuonne listan päivitykseen vielä lisätä että olen 32v ja haaveissa 4.lapsi (oliko se nyt niin että tuossa lasketaan omat biologiset lapset?).
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on ollut paljon keskustelua miehen suhtautumisesta lapsiin jne. Mulla stressiä on aiheuttanut se,että exä ei suostu tekemään minkäänlaista lapsista tapaamissopimusta, vaikka erosta on kohta jo 3 vuotta! On koitettu lastenvalvojan ja oikeusaputoimiston ja perheneuvolan avustuksella mutta ei. Tilanne on ollut pitkään jo sietämätön. Niinpä en jaksa enää puhua exästä mitenkään positiivisessa hengessä.
Minulla oli tässä samantapainen tilanne ex-miehen (avoliitto) kanssa. Ensin tehtiin suullinen sopimus tapaamisista. Kun tämä systeemi ei enää toiminut ( miehen puolelta, sovituista ajoista ei pidetty kiinni, tyttö saattoi tulla kotiin milloin kenenkin kyydillä enkä minä tiennyt etukäteen, jotta olisin voinut saada tarvittaessa yhteyden tuojaan, lapsella isän luokse matkaa n. 130 km ) otin yhteyttä lastenvalvojaan ja sovin aikoja useampaan kertaan. Ex-mies perui joka kerta nämä. Joten ei saatu sovittua paperille tapaamisia. Vuoden verran jaksoin, kunnes otin yhteyttä asianajaan. Vietiin asia käräjäoikeuden päätettäväksi. Tuomarin luona saatiin tapaamiset sitten sovittua. Nyt on systeemi toiminut, toistaiseksi.
 
Mä nyt kirjotan nopeesti ihan (.) asiaa vaan :p Iltavuoroa pukkaa, joten tarvii vissiin lähtee töihinpäin justiinsa :)

Täällä siis kp 13, ja eilen oli tosi kovat oviskivut, tuttuja ajalta ennen tuota tytön odotusta.. Oli taas niin kipeät, että seksikin sattui, ja kävelykin tuntui pahalta, mutta iltaa kohden helpottivat.. Ovis siis tulikin odotettua aikaisemmin, ja testiin en kunnon plussaa saanut kaapattua, toissapäivänä tosin semmoisen hitusen haaleamman kuin kontrolliviiva, mutta kun tää testailu on vuorotyön takia niin epäsäännöllistä, niin eipä ihmekään, ettei tikulle saa :) Tänään jo tosi haalea viiva enää, joten olihan sen pakko olla eilen :) Nyt siis odottelemaan menkkoja, jotka mun laskukaavan mukaan tuliskin sit n. kp27 :)

Miehen suhtautumisesta uuteen vauvaan:
En epäile yhtään, että lapset olisi eriarvoisia. Onhan meillä nytkin täällä kaksi lasta, molemmilla "omat", ja niitä kyllä kohdellaan täysin yhdenvertaisina, ilman minkäänlaista erottelua. Ainut on vaatetukset; minä ostan tytölleni suurimman osan vaatteista, ja mies pojalleen, mutta tämäkin siitä syystä, että elatusmaksut tulee molempien omille tileille. Mies kyllä ostelee paremmin tienaavana tytölleni kaikkea tarpeellista, pyörää, kenkiä yms sellaista :)
Mies on niiiin ihana mun tytölleni kun vaan voi olla, ja rakastaakin häntä kuin omaa lastaan. Tyttöni on jopa häntä alkanut isäksi sanomaan ihan omasta tahdostaan, vaikka itse puhun hänelle aina etunimellä miehestä. Tytöllä toki on oma isäkin, jota näkee jokatoinenviikonloppu :)

Ei mulla sit muuta tähän väliin, tervetuloa uusille minunkin puolestani <3:wave:
 
Kröhöm, mulla olis laskennalliseen ovikseen 2-3 pv ja tänään alkoi verinen vuoto: /

Mitä ihmettä tämäkin on? No, ovulaatiota oon testaillu eilen ja tänään ja miinusta on näyttänyt. Saas nähdä onko nämä nyt menkat superajoissa.. Höh.

Mullakin on ollut mieli ihan maassa joka kerta, kun menkat on alkaneet.. Vaikka kuinka tietäis, että raskaaksi tuleminen on joka kerta "pieni ihme", niin silti toivoo, että josko nyt olis tärpännyt. Suorastaan olettaa, että nyt on tärpännyt.. Blääh, sinne meni mun kevätfiilikset.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikille uusille :wave:, en ole muistanut sanoa..:ashamed: Kiva, että lista kasvaa! =) Mietin, et saankohan tänne ketään kaveriks, kun listan pistin pystyyn..

kittyb, Emma ja Mama :hug:

Mutsikka: Minä join Valion greippimehua tässä tärppikierrossa. Yhden lasillisen, n. 2dl päivässä ja aina iltapäivällä. Aamulla ja illalla otan aina kalsium, omega ja monivitamiini tabletteja, niin siksi iltapäivä oli mulle paras aika. Greippimehua kun ei pitäis lääkkeiden tms. kans yhtäaikaa ottaa.
Selkeesti kyllä ovis limat oli runsaammat greippikierrossa!

ON: Väsynyt ja öklö olo...Rinnat ihan TOSI kipeet illalla, kun ottaa rintsikat pois.. Eikä yhtään helpota tieto, et tää on varmaan vielä pientä näin alkuun... Vaikka kovasti tätä raskautta toivoi, niin kyllä tää olo saa miettimään, et mihin sitä on päänsä pannu.. :O Mut iloinen toki olen!!:heart:
 
Kiitos Pink* ja onneksi olkoon.

Olin koko aamun mieli maassa. Kummasti piristi koiran kanssa lenkkeily. Mentiin tyttöä vastaan koululle.

Laskelin tuossa milloin ois mahdollinen ovulaatio tuloillaan. Tikuttaa en ainakaan vielä rupea. Pitää vain ahkerasti jatkaa vauvanteko puuhia. =)
 
Mäkin oon juonut tuota Valion greippimehua nyt kolmena päivänä jo.. Onhan se helkkarin pahaa mutta alkaa upota jo paremmin! Ekana aamuna join aamupalaa syödessä ja oli melkoista taistelua saada se alas... Nyt kahtena aamuna sit oon laittanut lasillisen pöydän laidalle ja aamupalaa valmistaessa aina hörpännyt pikkuisen, se lasi tyhjenee melkein huomaamatta :) Oon tosiaan juonut aamuisin sen ja sitten vitamiineja otan ekan satsin töissä ruokatunnilla ja toisen pompsin illalla kotona. Syön kans omegaa, kalsiumia ja multivitamiinia ihan niinku Pink* :)

Mulla on kauhee polte päästä jo testailemaan taas ovista :) Sunnuntaina (kp9) vasta... Onneksi viikonlopuksi on hurjasti ohjelmaa taas luvassa niin menee pari päivää tuosta vaan huomaamatta ja ajattelematta vauva hommia! Mun poika on ollut nyt 1,5vk isällään ja mulla on ihan kamala ikävä :'( Sunnuntaina saan pikkumiehen takas :heart: Tänään soitti mulle aamulla ja meinasi itku päästä kun kuulin sen äänen! Tosi harvoin on ollut reissussa viikkoa pidempään...

kp5 ja menkat loppu! Miekkonen on vissiin oppinu muka vähä laskemaan mun kiertoa kun se just sano päivällä että "niin sullahan loppuu menkat ihan näillä näppäimillä?" (ei oo koskaan ollu kärryillä mun kierrosta tai montako päivää menkat kestää) sit kun tuumasin että on loppu, niin sillä oikein leimahti silmissä, nyt en tiiä uskallanko mennä makkariin :LOL: Noh, ku meen reippaasti niin pääsen myös ajoissa nukkumaan ja jaksan aamulla töihin ;)
 
Nyt on paljon pirteempi olo kuin eilen. Odottavalla mielellä mennään.
Isäntä katseli eilen Lidl mainosta, bongasi sieltä äitiysvaatteita. Ehdotti että kävisin ostamassa. En kai minä nyt vielä. Tunnustan että olen käynyt H&M katselemassa äitiysvaatteita.

Mietiskelin tässä miten meidän pesue mahtuu tähän asuntoon, sitten kun vauva tulee. Siihen on tosin vielä aikaa. Voi olla että muutto on edessä. Tässä asunnossa ollaan asuttu vasta 2 kuukautta. Meidän oli otettava ensimmäinen sopiva asunto mikä saatiin. Edellisessä asunnossa on kosteusvaurioita. Ruvettiin ajattelemaan, miksi tyttö on jatkuvassa nuhassa ja yskässä. Itse koko ajan väsynyt. Miehelläkin jatkuva niiskutus. Huomattiin sitten olohuoneen sekä tytön huoneen nurkkauksissa kosteusvaurioita. Jotka nousivat ylhäältä alaspäin. Emme heti huomanneet, koska kohdat olivat huonekalujen takana.

Onneksi asutaan vuokralla. Joten muuttaminen on hiukan helpompaa. Mutta pakkaaminen ja purkaminen ei niin helppoa. Vapaita/vapautuvia asuntoja ei ole helppo saada tai löytää. Varsinkin jos haluaa rivarin tai kerrostalosta alimman kerroksen asunnon, jossa olisi omaa pihaa edes vähän.
 
Heippatirallaa taas!

Emma82 Voi harmi, onneks huomasitte kuitenkin kosteudet suht ajoissa, ettette kovin kauaa joutuneet altistumaan :/ Sopu sijaa antaa, monet asuvat kaksiossakin kahden lapsen kanssa :)

juliesisko Kyllä ne miehet siis jotain oppii ;) Mun tarvis omalleni pitää luento, missä vaiheessa kiertoa sitä voidaan raskautua yms, kun se ei jotenkin oikein hoksaa :DD

Mulla kans käytös ihan yleisvitamiini, mis on kaikkee, foolihapot yms.. Sen sentään muistan päivittäin ottaa, muista en menis takuuseen :D

(.) Dpo 4 tänään vissiinkin sitten, alavatsalla nippailuita koko päivän, ja semmoista repivää kipuakin jonkun verran.. Mä tosin oon jo alkanu tuudittautumaan siihen, ettei tässä kierrossa tärppää, niin saa sit häätkin juhlia normaaliin tapaan, ilman muiden ihmetyksiä :) Mutta ei se plussakaan siis pahitteeksi olisi ;)

Mut ei tässä sen enempää, kirjaampahan tuntemuksia ylös :) Nyt unille, näkeen vauvaunia :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Emma82 Voi harmi, onneks huomasitte kuitenkin kosteudet suht ajoissa, ettette kovin kauaa joutuneet altistumaan :/ Sopu sijaa antaa, monet asuvat kaksiossakin kahden lapsen kanssa :)
Olen jo miettinyt mihin kohtaan vauvansänky laitetaan, mihin hoitopöytä, jne. Kyllä me tähän asuntoon mahdutaan. Sentään on 3h ja keittiö. Samankokonen kun edellinen, mutta paljon toimivampi. Lisäksi pitää laskea 2 kissaa, koira, 2 käärmettä ja hiiret (ne ei tosin vie hirveesti tilaa).

Pitihän se minunkin käydä ostamassa greippimehua. Mulle tuo maistuu tosi hyvin. Itse syön magnesiumia (muuten saan helposti suonenvetoja), kalkki + d-vitamiini tabletteja. Pitäs varmaan käydä ostamassa monivitamiini valmistetta, jossa olis foolihappoa mukana. Lisäksi juon lasillisen mehua, jossa on LGG-maitohappobakteeria. Syön mahdollisimman paljon hedelmiä ja kasviksia.

On: menossa kp 4/30 yk 2. Eilen aloitettiin vauvan tekopuuhat. Vuotoa runsaasti kaks ekaa päivää, eilen vähän vain. Kierrukan paikalla ollessaan, en välistä tuntenut edes että ois menkkoja ollukaan. Vuotoja tosi vähän. Ny sitten odotellaa ja kuulostellaan omia tuntemuksia, milloin ois ovulaation aika.
Sain tietää että ois mahdollista päästä Sovatekille harjoitteluun. Yritän suorittaa loput harjoittelut ja näytöt ennen heinäkuuta.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille :) Täällä yks uusi palstailija ilmottautuis mukaan :) Mulla ikää 30v ja miehellä 32v,lapsia mulla edellisestä liitosta 3kpl (poika-01,poika-03,tyttö-06) miehellä ei ennestään lapsia.Meillä jo yksi yhteinen poika-09 ja nyt on toista yritetty lokakuusta.Kaikki aikasemmat raskaudet alkanu nopeesti mutta nyt ollaan jo yk7 ja hämmentää kun ei vauvaa kuulu :( Nyt siis menossa kp3/26-28 ja yk7 ja viides lapsi haaveissa tällä emolla
 
Moksula tervetuloa mukaan. :wave:

Hyvää vappua vaan kaikille. :heart:

ON: Menossa kp 6/30 yk2. Tytteli vatsataudissa. Oli viikonlopun isällään ja sieltä saanut taudin. Toivottavasti me muut pysyttäis terveenä.
 
Huomenta kaikille ja hyvää vappua! :) Moksula tervetuloa :wave:

Tänäänkp10/26-28 ja aloitin ovistestailun eilen. Eiliselle sain hyvin hyvin haalean viivan. Vauvantekoharjoituksia on kyllä jo ahkerasti suoritettu ;) ihana kevät! :heart: Odotan kovasti ovista kp12 paikkeilla! Vaikka viime kierrolla plussan sainkin vasta kp15 :ashamed: Mut oikeesti se kierto tuntu ihan loputtoman pitkälle! (29pv) kun kaks aikaisempaa oli olleet sen 26pv :D Nyt viikon verran ollu mulla painonpudotus projekti päällä ja tänä aamuna puntarissa tojotti -1,5kg! Ihanaa :) Toki mulla oli niin "pöhö" päällä aikaisemmin että jo ihan nesteitä on paljosti lähtenyt niin on tosi hoikka/kevyt olo! Ostin viikonloppuna luontaistuotekaupasta sellasen kehon puhdistuskuurin (poistaa kuona-aineet) ja aloitin sen tänä aamuna. Kaikin puolin ihana fiilis, aurinko paistaa ja lumi sulaa pois ihan silmissä :) En voi olla ajattelematta, että kun nyt mulla mieliala niin mahdottomasti noussut ja kaikki turha stressi jäänyt taka-alalle, niin jokohan vois sitten tärpätä ;)
 
Hyvää vappua kaikille =)

Mä en nyt tiedä mikä päivä mulla on menossa. Mulla tuli kp 10 aikana 3 päivän kuukautiset, normaalikierto on yli 30 päivää ja menkat kestää 6-7pv.. Joko mulla oli todella todella lyhyt kierto (liian lyhyt ovulaatioon) tai sitten se vaan oli joku megavälivuoto.. Saas kattoo. Parin viikon päästä sen sit huomaa, et alkaako menkat vai oisko silloin ovulaatio. Sekavaa!

No, nyt on aika lomailla vähän vauvakuumeesta ja viettää aikaa perheen kanssa. Täällä Helsingissä ainakin on aivan ihana ilmakin. Aion ottaa myös lasin shampanjaa juhlan kunniaksi ;)
 

Yhteistyössä