Uusi pino2.Esikoista yrittäviä

Sitte ku kokoajan miettii menkkojen alkupäivinä, ku on sellasta vuotoa että tulee ja ei tulee, sitte taas vähän tulee ja sit ei mitään, että jospa kuitenki ois raskaana... :ashamed: Ku ne nyt alkais kunnon vuodolla ni ei tarttis arvuutella ja kiusata itteensä! Jos ois testejä ni todellaki huomen-aamuna testaisin.. Onks sulla JJ-t vielä testejä jäljellä?
 
Viikko pitäis vielä kärvistellä ennenkun voi suunnitella testaavansa. En kyllä haluais pitää mitään kiirettä, mut toisaalta lauantaina olis semmonen tilaisuus, että vois vaikka ottaa muutaman, ellei satu raskaana olemaan. Toisaalta taas tuntuu tosi hölmöltä tehä taas se negatesti, jos menkat alkaa pari tuntia sen jälkeen. Jos malttais oottaa, että menkat olis edes pari päivää myöhässä ennen testaamista, niin ei tuntis itteään niin hölmöks, vaikka nega tuliskin. Miks pitää aina olla niin malttamaton?

Jotenkin se eka raskaustesti oli niin ainutlaatunen kokemus, kun oli vielä positiivinen, että ei sitä tunnetta varmaan enää ikinä koe uudestaan. Tai mistä sitä tietää, miten huimaava tunne seuraavasta plussasta tulee, kun sitä on kuitenkin ootettu ja toivottu pitempään. Se eka tuli jotenkin niin äkkiä, ettei sitä meinannu edes uskoa. Ja liian hyväähän se sit olikin jatkuakseen. Mut ehkä seuraavalla kerralla menee paremmin. -Ihme vuodatusta, sori vaan!
 
:attn: osaako joku sanoa noista lämmöistä, että kuinka sen nousun pitäs tapahtua..?!! että olisko ne lämmöt koholla koko luteaalivaiheen??näin mä olen ymmärtänyt. mulla oli koholla kaks viikkoa sitten oviksen jälkeen, mutta laski sitten. eilen vielä 36 ja viime viikolla vieläkin alempi. tänään ollut taas 36.5-36.8..??? menkka jomotusta on ollut nyt kolme päivää ja tätiä ei näy..voi kun tää oliskin sitä :saint:
 
JJ-t: Sen lämmön pitäis pysyä hieman koholla kokoajan..mutta siis oon lueskellu raskautuneiden juttuja lämmöistä ja monta kirjotusta on tullu vastaan, että lämpö on laskenu välillä ja ollu sitten taas koholla.. Vitsi mua jännittää sun puolesta huominen! :)
 
Vitsi ku ei jaksais odotella taas uudelleen testaamista ku niin paljon sitä plussaa toivois... kävin äsken koiran kans pitkällä lenkil mut ei millään saa ajatuksii pois raskaudesta ja vauvasta.... Tää on jotenki vaan nii turhauttavaa ja tunnen itteni iha typeräks ku testejä kuluu koko ajan ja rahaa menee mut kun joka kerta on aina se pieni toivo et jospa sielt se plussa tärähtäis... ja sit varmaa ku se oikeesti tulee ni sitä ei varmaan millään usko todeksi... Täällä aina kateellisena lueskelen ku toiset plussailee =)
 
Täällä ollut yllättävän pienet menkat nyt.. Mutta toivottavasti meillekin pian se oma vauva tulisi..
Kunhan tästä flunssasta pääsen eroon, voisin taas yrittää saada painon tippumaan..

Nyt kuitenkin ensin yritän toipua flunssasta..

KP
 
Plussatuulia!!! ++++++++++++++++++++++++++++++++++++:whistle: :whistle:
(tos tul plussapuhuri jokkaiselle :D)

Linna.......................kp 48/35................................yk 3
Tiwii.........................kp 44/28-30...........................yk 2
rapu83....................kp 42/29.................................yk 5
Zande.....................kp 40/30.................................yk 2
JJ-t..........................kp 33/??..................................yk 1
miisa84...................kp 30/21?................................yk 1
memmy...................kp 25/30?................................yk 3
xAnnax....................kp 25/29.................................yk 2
vauvahaaveissa......kp 25/28.................................yk 1
minttulii86 ..............kp 25/34................................alk. 04/05
Jouskari-82..............kp 24/28.................................yk 6
PikkuMyy-82............kp 24/27-29............................yk 3
Veena......................kp 23/24-28.............................yk 8
haidi84.....................kp 23/28-29.............................yk4
tiger75.....................kp 22/28.................................-yk 7
toiveilija82...............kp 22/34-42.............................yk 7
Siniapila...................kp 19/25..................................yk 3
LEP...........................kp 19/27-30(31).....................yk 2
Peppi1981...............kp 18/28-30............................yk.32
Sanni30...................kp 18/29..................................yk 4
Kaa..........................kp 18/31.................................yk 2
Pantalaimon............kp 16/42 .................................yk4
nibbler.....................kp 15/28-30.............................yk 7
Emili.........................kp 11/31-32..............................yk 5
miracle.....................kp 11/31...................................yk 3
arabel......................kp 10/26...................................yk 9
Sirpula.....................kp 10/34-71..............................yk 9
Kuumeilija87............kp 8/n.30................................yk2
kiharapää................kp 5/32-35..............................yk 7
Tinttara84...............kp 4/25...................................yk 62
Diodium...................kp 1/29...................................yk 6
miina-......................kp 2/31.................................yk 3
della........................kp ?/??....................................yk 6
HK86.......................kp?/??.......................................yk1

Alisa84....................kuumeilee, yritys alkaa piakkoin

Emppa.................... odotamme pikaista paluuta
Juli05.......................odotamme pikaista paluuta
Santtulii..................odotamme pikaista paluuta

Plussanneet: :heart: :heart:

Marimint81...................yk 1
mouku80.....................yk 4
Jonsku83.....................yk 1
Sunshine.....................yk 6
Puliina.........................yk 5
Sydänkäpynen............yk 3
ronja78.......................yk 3
EAK ............................yk 2
salamanteri85 ............yk 1
syksyinen haave ........yk 3
henni82 .....................yk ?
Fairytale84.................yk 4
Tinii............................yk n 1v.
koiramamma..............yk 1
Nauruprinsessa.........yk 1
Mayah........................yk 1
Cora85.......................yk 2
Cristiina.....................yk 7
Novelle78..................yk 14

kesk. 3,94 kiertoa
 
ovis oli ovis meni.. tänään kait viimesiä hetkiä.

viikonloppu meni hyvin lukuunottamatt apieniä keittiöön liittyviä katastrofeja, sekä että mulla tais olla lauantiana pikkasen liian hauskaa ja olin jo onnellisesti nukkumassa känniäni pois 21.55.
mitä tästä opimme? boolissa on alkoholia vaikka sitä ei aina huomaakkaan, poikien pokeripeliin ei saa puuttua, ne suuttuu, ja boolista EI syödä niitä hedelmiä.olkoonkin että niissä on vähemän rasvaa ja suolaa ku sipsissä.
sunnuntaina tehtiin miehen kanssa fondyytä... aineet olis kannattanu hankkia etukäteen mutta no, saatiin kun saatiinkin pata syttymään ja muutama liha kärvistettyä. oltiin varustauduttu kunon liha märällä kun luultiin että ei tulis täyteen niin heti kun joka suupalan välillähän on se pieni hetki. no mä söin ehkä viis lihapalaa ja olin jo täynnä. tänään miellä syödäänkin sitten nautakanaa riisillä :)

se minusta tällä kertaa... :)
nyt vaan pitämään itteään lämpimänä menkkoihin asti.ainiin mut eihäön mulle tuu enään menkkoja. syy: koska mä nii sanon :D
 
miks pitämään ittees lämpimänä? sitä kohtaa en hokannu nibbler :p

mu pitäs ti käydä taas jkl, tuun varmaa samana pvänä takas.. rassaavaa toi matkustelu ain sinne ja tänne ja tonne.. voi ku sais sen yhen kolmion 40 km lahdesta ja sit ois oppari jo pois alta ni elämä ois nii malillaan ku elämä vaa vois olla.. tai no ei iha, tietty se vaavi sen kruunais mut ilma sitä ni parhaimmillaan mitä vois :p mut ongelmana se et eka pitäs myydä tää edellinen ja sit olla varma tieto töiden siirtymisestä.. aika näyttää.. hitsin hitsit ku pitää olla malttamaton :p
 
noku mulla oli viimekierrossaki oviksen jälkeen vilunväreitä ja tukkoista nenää niin ajattelin että parempi ois jos tässä kierrossa ei olis.
mä aijon estää kaikki oireet kieh kieh kieeeh :kieh: niin sitten en kuvittelekkaan mitää liikoja.

mikäköhän siinä muuten on että kaikkea hyvää pitää odottaa? munm ielestä ois paljon parempi että kaiki hyvä tapahtuis heti tässä ja nyt :)
toisaalta osaiskohan sitä hyvää arvostaakkaan jos sitä ei joutuis odottamaan. mut lapsiasioissa niiin se 9 kk pitäs kyllä riittää ihan hyvin :)
 
kyl mä uskon et mulle tekee vaa hyvää tää odotus eikä pidä sitä sit niin itsestäänselvänä et juu kyl mä lapsia saan.. ja mulle ainaski tulee vilunväreitä oli juttu mikä hyvänsä koska oviksen jälkee mul nousee lämmöt kummiski sinne 37 tuntumaan ni välttis sit vilunväristyksiäkin on. Mut muutoin oireet on pysyny kurissa viimekin kierrossa ku se eka kierto oli iha pimeetä ko koko ajan mietti ja mietti ni sit tuliki kaikki maholliset oireet. Sitä jotenki sit usko vain et no ei sitä niin vaa raskaudu ja et voi men kauankin. Ja sit just et ei ennee osannu niin ressata asiasta toises kierros :) toivot. en tässäkään :) kuha sen oviksen ny ees bongais jossai vaihees..
 
viimekierrosakin mulla ei ollu muuta oiretta kun tuo vilu ja joitain tuntemuksii ja flunssaa... ja siitä päättelin väärin että nyt ois napannu :D
varmaan tulee kauheesti oireita tässä kuussa, mut aijon kirjottaa ne ylös sitä mukaan kun ne tulee ja millon ne tulee niin voi enskierrossa verrata..
 
ehkäpä :) ja mä oon ainaskin jo tottunu, oikeestaan eka oli pahin pudotus mut sit tajus et eipä sitä niin vaa raskaudukaan ni sit alko uskoon niit raskautestejäkin ko ne sitä negaa näytti :D ko ekas kierros just oli et aattelin et no jos ei vaa näy testis :headwall: mut onneks ei ennee oo semmost :)
 
mä unohdin testata aamupissasta niin jätän testauksen huomisaamuun :saint: kummallisia tuntemuksia mahassa ollut nyt torstaista asti, aivan samanlaisia kun viimeks ennen plussaa :saint:

tiedä sitten mitä on!!! :kieh:
 
Lämmin :hug: tippuneille.
(.) maha on kuin jalkapallo turpea, vähän niinkuin närästää, on tosi inhottavan tuntunen :/ Nyt on tissit kipeytynyt keskeltä sivuilta ja finnejä naamassa. Janottaa ja huulen sivu on auki ja kielessä on kipeä patti. :LOL: Mut tuskinpa tässä raskaana ollaan, en usko et kovin nopeeta raskaudun jos ollenkaan, mut olen asian kanssa jotenkin aika sinut :saint: Jännitän ja iloitesen teidän muiden puolesta, kun oma raskaus tuntuu jotenkin niin epätodelliselta, että niin kävis.... :ashamed:
 
meistä kaikista tuntuu jouskari välillä just tolta. ei uskalla toivoa ittellensä mitään hyvää kun pelkää että putoo korkeimman kuusen oksalta heti kun menkat alkaa. pitää vaan muistaa se että vain 10% esikoista yrittävistä ei saa lasta ekan vuoden sisällä. ja kun ajattelee miten monta meitä on koko maailmassa se 10 % on aika vähän. :hug:

pitää pysyä vaan positiivinen ote koko hommaan ja tietää se että asiat järjestyy aina tavalla tai toisella joskus hyväks.
 
nibbler totta, itsensä suojeluahan tämä on. Senkin takia olen päätellyt, etten raskaudu nopeasti, kun kummankin puolelta on meitä "tehdessä" mennyt kaksi vuotta, joten ehkä sekin on periytyvää kuinka nopiaa tärppää... who knows...
 
se mietityttää muakin, kun sain tietää että äiti on mua ja veljeä kuumeillu 4 vuotta molempia niin ehkä ei sit mullakaan tärppää heti. vaikka kuinka sitä toivoo ittelleen että nappais heti. toivoa sopii että tässä suhteessa oon periny isältäni jotain kun se puoli sukua on nopiasti sikiävää sorttia :D
 

Yhteistyössä