Uusi pino2.Esikoista yrittäviä

Kaa
km:n jälkeen ehkä raskautuu helpommin, mutta myös uuden km:n riski on suurempi... se on sitten jokaisesta kiinni milloin aloittaa yrittämisen.

nimim. aloittaneet heti jälkivuodon loputtua... :saint:

Kaa ja Siniapila: Minäkin olen paljon halukkaampi ovulaation aikoihin ja jo ennen sitä! Kunpa mieskin olisi yhtä innokas silloin... :ashamed:

Jouskari: Toivottavasti siellä viehkeä munasolu on tavannut salskean simpan! :D

JJ-t: Kunpa se täti ei sua kauaa odotuttaisi! :hug:

ON: Tänään taas tullut veristä vuotoa aamulla. Koko päivän on nippaillut alavatsaa, välillä oikein kovasti. Nyt 5 päivää ovulaatiosta, joten voisi ehkä olla kiinnittymiskipuja ja -vuotoa. Tosin viime kierrossa oli ihan samanlaista ja sitten se täti perhana ei tullutkaan puoleentoista kuukauteen! :headwall: Että ota sitten selvää näistäkin oireista. :kieh: Oikeastaan se täti olisi ihan yhtä tervetullut kuin plussakin. Ainakin tietäisi, että kroppa toimii.

Meikäläisellä meni tasan kolme viikkoa keskenmenosta, että alkoi seuraavat menkat. Sitä ennen oli tosi rasittava kausi, kun heti km:n jälkeen oli ensin kolme päivää vuotamatta ja sit taas tiputteli päivän, jonkan jälkeen kolme päivää vuotamatta ja sit kaks viikkoa tiputtelua. Luulin jo, ettei ikinä tule loppua, mut sit alkokin menkat heti putkeen ja sen jälkeen kroppa toiminu suht normaalisti. Kierrot tosin olleet 22, 30 ja 24 päivää, mut niistäkin tulee keskiarvoks se normi 25 eli ihan hyvin lähteny homma toimimaan. Tuosta km:n jälkeen raskautumisestakin on aika ristiriitasta tietoa ja jopa eri lääkäreiltä sain eri mielipiteitä. Sairaalalääkäri neuvo odottamaan kahet normaalit menkat ja tk-lääkäri sano, että voi alkaa heti yrittää. Varmuuden vuoks kahet menkat ootettiin, vaikka toisaalta uskon, että eiköhän se luonto siinäkin asiassa huolehdi niin, että uusi raskaus ei ala ennenkun paikat on kunnossa sitä varten. Itse lähinnä ajattelin sitä, että jos kohdun limakalvo ei keskenmenon jälkeen lähde normaalisti paksuuntumaan eikä siten ole valmis uutta alkiota vastaanottamaan, mutta ei kai se alkio silloin sinne kiinnittyisikään.

tervetuloa mukaan Cristiina!! Juuri kattelin neljä jaksoa 24 putkeen ja 20 jäljellä, onhan tässä aikaa kun talviloma alkoi :D Tätiä ei vieläkään näy mutta kn om muuttanuu muotoaan viime päivistä. Nyt se on sellanen pehmeä lörpsykkä ja aika alhaalla...mitäköhän se meinaa osaako joku sanoa?? Limoja ei oo niin ei voi oviskaan olla, on vaan sellasta kirkasta, melkein kun vettä..outoo..anteeksi taas ällötysjuttuja!! :saint:

JJ-t kuulostaa hyvälle, lyödäänkö vetoja menkkojen alkamis päivästä :D Yleensä ennen menkkoja ja sen aikana on alhaalla ja lörpsykkä. Kohta pääset uuten alkuun :D Ja hyvää talvilomaa, itekkin niin kaipais lomaa!!! Vasta maaliskuussa...
Tervetuloa Cristiina lisään sut tonne listalle, venaa pari sekunttia :wave:
Koko päivän lusmuillu himas koneella ja tv:tä katellen, onneks sain itteni raahattua reilun puolen tunnin kävelylenkille. Mut huomenna alkaa jumppailu ja niskasta otetaan kiinni tähän lusmuilu hommaan!

moro!
ja heippa myös Cristiina =)

mä luin tänää jostain vanhasta vauva-lehdestä että sitä fooli-juttua on B-vitamiinissa. onneks asiasta tietämättä oon koko ajan syöny sitä :)

täti on lähteny ja huomenna alan tikuttaan ovista. tavallisesti oviksen ja menkkojen välissä on 14pv(tieto vauva-lehdestä)

samaan syssyyn kuulin että siittiöt on hitaampia/laiskempia näin kylmää vuoden aikaan että silloin yleensä raskautuminenki on vaikeempaa. asiasta huolestuneena kysyin äsken mieheltä et syöstuuks se pitää jo kudon sille villa-pökät ettei pienet sotilaat jäädy :LOL:

jouskari ihan tosi?? eli menkat pitäs alkaa kun kn on sellanen löllykkä?? JEE!! :D Mä oon kans ollu niin lusmu koko päivän, maannu just sohvalla läppäri sylissä... |O Huomenna kans jumpalle, ja mehän sit jouskari mennään!!!!

joo, joo just pari kiertoo oon itseeni tutkiskellut ja kyllä se pitää paikkaansa, on sellanen huulimainen ja löllö se pää, että varauduppas siel jumpas yllätykseen :D Joo huomenna mennään kuntoo kohentaa, se on sovittu!!! :attn:
Rapu elä tee sit liian lämpösiä villahousuja, kun sekään ei ole hyväksi, siittiöt kuolee liian lämpimäs. :LOL: Kundikaverikin on sen jostain kuullu, niin ei käytä kuin hetken penkinlämmitintä autos pakkasella :D

JJ-t ja Nauruprinsessa kyllä tätsykät vielä tulee, toivottavasti mahd. pian, niin pääsette uudella innolla yrittään uuteen kirtoon!! ( mut eihän sitä tiä vika olis tärpinny ) :D
Blaah, pitäis mennä jumpalle, mut kun alkaa vast 19 niin täs on kova motivointi päällä, et menen sinne varmasti silloin!!! :headwall: miten ihmis mieli on näin heikko ja antaa niin helposti periksi. Nyt kyl en voi, kun JJ-t kans sovittiin et tänään jumpalle mennään, niin minähän menen! :kieh:
).( ei mitään erikoista, vähän outoja tuntemuksia ollu alamasus, mut jee huomenna gyne-tädin käsittelyyn, toivottavasti on helläkätinen :LOL:

Santtulii...................kp 123/28.....................yk1
Elppu.......................kp 64/30........................yk 6
Sarah85..................kp 41/28-36..................yk 17
rina82.....................kp 34/30........................yk 30
miina-......................kp 31/24-25?................yk 1
Nauruprinsessa.......kp 29/?..........................yk 1
Sirpula.....................kp 28/34-71..................yk 7
MemmuLiina............kp 26/28........................yk 2
narcisscus...............kp 25/20-28...................yk 1
Diodium...................kp 24/30........................yk 4
Pantalaimon............kp 23/29?......................yk 3
minttulii86 ..............kp 23/28.......................alk. 04/05
memmy....................kp 19/28.......................yk 2
Jouskari-82.............kp 17/27.......................yk 5
PikkuMyy-82...........kp 16/29-40..................yk 2
Cora85....................kp 15/25-......................yk 2
Veena.....................kp 14/24-28...................yk 7
Linna......................kp 13/35........................yk 3
Kaa.........................kp 13/35........................yk 1
Sanni30..................kp 11/29........................yk 3
Cristiina..................kp 11/25-30..................yk 7
Peppi1981..............kp 10/28-30....................yk 31
Siniapila..................kp 8/25..........................yk 2
Juli05......................kp 7/26-29....................yk 7
Emili........................kp 7/30-33....................yk 4
haavekuva..............kp 7/29-37....................yk 2
rapu83....................kp 7/29.........................yk 5
Zande......................kp 5/30.........................yk 2
kiharapää................kp 4/32-35 (-43).........yk 6
Novelle78................kp 4/27-28..................yk 13
JJ-t..........................kp ??/??.........................yk 1

Emppa.................... odotamme paluuta
nibbler.................. odotamme paluuta

Plussanneet :

Marimint81.................yk 1
mouku80...................yk 4
Jonsku83...................yk 1
Sunshine...................yk 6
Puliina.......................yk 5
Sydänkäpynen..........yk 3
ronja78.....................yk 3
EAK ..........................yk 2
salamanteri85 ..........yk 1
syksyinen haave ......yk 3
henni82 ....................yk ?
Fairytale84................yk 4
Tinii............................yk n 1v.
koiramamma..............yk 1

kesk. 3,2 kiertoa

piti just kirjotella, että jumppaan piti mennä mutta avasinpas juuri sipsipussin :headwall: anteeks jouskari me sovittiin, mutta ei kykene!!!(jos sulle tulee facebookin thruth boxista viesti niin kirjotin siihen ihan vitsillä eilisistä jutuista :LOL: ) mä oon niin väsynyt että juttu on sen mukaista :headwall:

Hei pitkästä aikaa kaikille!

En ole hetkeen kirjoitellut, kiirettä piti ennen ja jälkeen joulun. Nyt olen toipilaana keuhkokuumeesta, joten aikaakin on hieman enemmän.

Mulla on menossa nyt toinen kierto km:n jälkeen. Ovis sattui just kuumeiselle päivälle, mutta sinnikkäästi vaan jaksettiin miehen kanssa yrittää! Nyt menossa kp 24/30 ja hirvittävästi tekisi mieli jo testailla! Luulen kyllä että täti tulee tälläkin kertaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Kai mä nyt sinnittelen ens lauantaihin asti ja testaan sitten jos ei tätiä ole sitä ennen kuulunut. Mitään oireita ei tosin ole...Olen menossa yhteen tosi tärkeään työhaastatteluun ja kun elämässä yleensä kaikki aina tapahtuu yhtäaikaa niin saattaishan se olla, että just nyt sit tulisi raskaaksikin! No, vauva saa tulla koska vain, se on tärkeintä.

Plussatuulia kaikille tälle vuodelle!

Diodium kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa! :wave: Koitahan parantua pian tuosta rankasta keuhkokuumeesta! Toivottavasti miehesi pitää susta hyvää huolta ;) Ja iso plussa :hug: sinulle!
Jihuuu! Voitin mieleni ja menin kuin meninkin jumpalle!! :D Kyllä se oli tän viikon työ voitto. Siellä oli kyllä muutama muukin naikkonen joulu mässäilyjä polttamassa. Koulun sali oli tupaten täynnä :) Sitä on kyllä liian rapakuntoon päästänyt itsensä. Hauska katsoo kun vanhemmat naiset vetävät täysi höyry päällä ja jalka nousee ilmoihin kuin höyhen. Vähän on sit noloa heittää sitä omaa väärä jalkaa kuin alasinta siinä vierellä :ashamed: :headwall: Noh toisaalta onhan ne pitäneet kuntoaan yllä muutamia vuosia enempi ku mä, joten lohdutan siillä itteeni :LOL: Nyt sitten tarttis taas parin päivän päästä saada manipuloitua itteni jumpalle uudestaan, et jäis tohon touhuun koukkuun :/

mul o tänää nippaillu munasarjojen kohalta, mut tuntuu et kummaltaki puolelt ois nippaillu... ni voisko olla et ovis ois vasta tuloillaan? Mies ois huomisesta torstaihin saakka pois (kertausharjotusten harjotus :p ) ni mietin et ei kai se ovis ny voi olla ko kummiski on vasta kp 7 ja viimeks kierto oli 36..

Jouskari: Ei siihen paljoa tartte, että jää koukkuun! :D Mäkin jäin kesällä, tosin nyt syksyllä oli välillä vaikeuksia päästä joka viikko jumppaan. Oli flunssaa ja sellaista. Huomenna olisi taas tarkoitus mennä. Se on kyllä hassua, että aina tammikuussa on ihan täyttä jumpissa ja siitä se väki pikkuhiljaa vähenee, kunnes taas huhtikuussa on täyttä, kun ihmiset tajuaa, että pitäisi päästä rantakuntoon kesäksi. :LOL:

Diodium: Paranemisia! :hug:

Mä myös ollut välillä tosi koukussa salilla/jumpassa kulkemiseen, mutta päässyt taas kovasti repsahtamaan... :/ Mutta jospa tässä saisi ensi kesäksi aikaiseksi joko söötin raskaus-masun tai sitten itsensä biitsikuntoon.. B) Vai mikä olisikaan mahtavampi "biitsi-kunto" kuin ison masun kanssa rannalla tepastella ja masua ylpeänä esitellä?! :heart: ;)

aloin tänää ovista tikuttaa. aikasin,tiedän, mut en halua et se kerkee menee salaa ohi. varmempi alottaa liian aikasin ku liian myöhään.
tilasin itelleni ajan kemialliseen ihonpuhdistukseen. toivottavasti ne litkut ei vaikuta mahdolliseen raskauteen.

Yhteistyössä