Uusi pino2.Esikoista yrittäviä

*haukotus* Olin sitten töissä eilisaamu 9 tämän aamun klo 9 asti. Sain sentään nukuttua muutaman tunnin. Siitä lähtien onkin ollu päivä taas matalakiitoa --> kauppaan --> vanhemmille --> anopille --> siskolle... Nyt vihdoin kotiin! Mut hassu juttu on se ettei ees väsytä ihan hirveesti. Jotenki väsymys on menny jo niin yli. Nyt pitäis vielä jaksaa muutamat kotityöt tehdä ennen ku kaatuu sänkyyn :( Kiinnostaa niin hirveesti... Huomenna samanlainen päivä tiedossa. Voi apua! No eipä ainakaan ehdi stressaamaan näitä vauva-asioita! :p

miina- Ei tässä mitään oireita enää oo. Alku- ja keskikierrossa oli niitä pillereitten lopettamisesta johtuvia "vierotusoireita". Yhtään ei oo sellai olo et ois tärpänny. Ainoo oire on se et alavatsa on tosi turpee. Mut se kyllä on mulla yks menkkaoire. Pms:t ja kaikenlainen kipuilu ja muu menkkamaisuus vaan puuttuu, joten pelottaa vähän että kierto venyy. :kieh: Jos sillon kp 19 paikkeilla esiintynyt vuorokauden kestäny kova alavatsakipu oli ovis, niin tätiä vois odotella sitten tossa 9.-11. päivä. Mä inhoon tota odottamista! Haluis vaan päästä pistää uutta usvaa putkeen!! :)

Mä yritin siihen vanhaan pinoon sillon laitta noista koirista, mut se viesti sit katos seuraavana aamuna cyberavaruuteen... En nyt jaksa koko stooria uudelleen kirjottaa, mut meillä on kaks pienirotusta koiraa, jotka tulee loistavasti lasten kanssa toimeen. Ollu molemmat pennusta asti lasten (0-15v) kanssa tekemisissä.

Kysymys muuten tosta greipistä, onko väliä onko greippiä vai verigreippiä? Verigreippi meinaan maistuu HIEMAN paremmalle. Omani nautin mehun sijasta ihan hedelmänä. NAM! :p Mä nyt oon lähes aina syöny noita multivita-pillereitä ja toisinaan vihtelun vuoks noita poretabletteja. Tuntuu et jos unohtaa ni energiataso on paljon alhasempi... Hienoo kuulla et siitä saattaa olla hyötyä myös hedelmöittymisessä! :)

Miten mulla nää viestit aina venyy näi mahottoman pitkiks!? Eihän näitä erkkikään lue! -over and out!-
 
hups, en huomannutkaan että ollaan siirrytty tänne, kiitos Nauruprinsessa kun kävit minulle kertomassa tuonne vanhaan pinoon :flower:

Eli laitoinkin tuonne vanhaan joitain tyhmiä kysymyksiä, taidan laittaa ne tänne uudestaan...
Onko ovulaation jotain oireita? Kun mulla on parin päivän ajan koskenut/nipistellyt alavatsaan (melkein kun menkkakivut) Mietin vaan että johtuuko noi nyt ovulaatiosta, vai jostain muusta!?!

Toinen kysymys: Kuinka kauan ovulaatio kestää?

Kp :hug: ja jaksamisia!
 
kyllähän se voi memmy oviksen oireita olla.. joillakin tulee kipuja muutama pvä ennen ovista ja toisilla just kun on ovis.. näin mä oon ymmärtäny.. itelleni ei oma ovis oo viel selvinny... mut siis ovulaatio kestää.. no siis hedelmöityminen on mahdollista vain sen vuorokauden eli 24h. Kuitenkin kannattaa niit siimahäntiä liikkeelle pistää suht tiuhaan siin ovista ennen etenki ja myös sen jälkeenkin varuulta :) et päivittäin tai sit joka toinen pvä :)
 
Veena: mä oon tuolta toisesta pinosta lukenu et ei sillä ovis-testin viivan paksuudella oo väliä kuhan se väri on vähintäänki yhtä vahva ellei vahvempi.

täällä on täti pakkaamassa kamojaan ja lupas ettei tuu takas vasta ku joskus ens vuonna ;) oon hiljakseen jo alkanu taas valmistelemaan miestä oikeeseen mielen ja kehon koitokseen. :LOL:
 
*ällötys varoitus*

rapu83: taisi se ovis sittenkin löytyä tosiaan. Nimittäin kun hetki sitten puuhattiin miehen kanssa niin huomasin kesken kaiken että sillä oli köntsä mun ovislimaa olkapäällään :D Pisti pikkasen naurattaan kesken kaiken.. No juu ei kai sen väliä miten sen bongaa, pääasia että bongaa (viime kierrossa kun en yllättäen onnistunutkaan, mutta sitten luin jostain että keskimäärin joka 5. kierrossa ei tapahdu ovulaatiota).
 

Santtulii.................kp 121/28....................yk1
Elppu.....................kp 62/30.....................yk 6
Sarah85.................kp 39/28-36.................yk 17
rina82....................kp 32/30......................yk 30
Novelle78................kp 32/27-28................yk 13
miina-.....................kp 29/24-25?...............yk 1
Nauruprinsessa.......kp 27/?........................yk 1
Sirpula....................kp 26/34-71.................yk 7
MemmuLiina............kp 24/28......................yk 2
narcisscus...............kp 23/20-28.................yk 1
Diodium..................kp 22/30......................yk 4
Pantalaimon............kp 21/29?.....................yk 3
minttulii86 ..............kp 21/28......................alk. 04/05
memmy...................kp 17/28.......................yk 2
Jouskari-82.............kp 15/27.......................yk 5
PikkuMyy-82............kp 14/29-40....................yk 2
Cora85...................kp 13/25-........................yk 2
Veena.....................kp 12/24-28....................yk 7
Linna......................kp 11/35.........................yk 3
Kaa........................kp 11/35.........................yk 1
Sanni30..................kp 9/29..........................yk 3
Peppi1981...............kp 8/28-30.....................yk 31
Siniapila..................kp 6/25..........................yk 2
Juli05......................kp 5/26-29.....................yk 7
Emili........................kp 5/30-33....................yk 4
haavekuva...............kp 5/29-37....................yk 2
rapu83....................kp 5/29........................yk 5
Zande....................kp 3/30.........................yk 2
kiharapää...............kp 2/23-35 (-43).............yk 6
JJ-t.........................kp ??/??.......................yk 1

Emppa.................... odotamme paluuta
nibbler.................. odotamme paluuta

Plussanneet :

Marimint81.................yk 1
mouku80...................yk 4
Jonsku83...................yk 1
Sunshine...................yk 6
Puliina.......................yk 5
Sydänkäpynen............yk 3
ronja78......................yk 3
EAK ..........................yk 2
salamanteri85 ............yk 1
syksyinen haave ........yk 3
henni82 ....................yk ?
Fairytale84................yk 4
Tinii..........................yk n 1v.
koiramamma...............yk 1

kesk. 3,2 kiertoa
 
Tohon ovis asiaan voisin itse todeta, että ennen ovista paripäivää nippailee ja tulee sellasta kananmunanvalkuaisen tapasta tuolta värkistä ja välillä vääntää tosi kovaa ja ihan kun tuntisin kun toinen munasarja kasvaisi :D Tänään on tullut jo vaaleata väriä tohon limaan eli ovis oli varmaan eilen, toivottavasti toissa iltanen pupuilu riitti. Kyllähän nuo simpat on voinu elää vielä mun kehossa tänäänkin :)
Käykääs tuolla yourdays.com sivustolla, siellä ne laskee ton oviksen ja hedelmällisyys ajankohdan aika hyvin. Ja sit muka voi katsoa et jos haluu tytön, et millon pitäis nusasta ja milloin kun taas haluu pojan :LOL:
 
Juli05: Itsellä juurikin toistepäin. Joskus olen bongannut oviksen jopa kp9. Tosin kiertokin jää silloi lyhyemmäksi. Kannattaa varmasti mainita epäilyistäsi kun menet gynelle. Eivätkös Clomit ole nimenomaan siihen tarkoitukseen että ne pidentävät luteaalivaihetta (voi olla että olen käsittänyt väärinkin). Mutta jos näin on, niin asiahan voi olla korjattavissa helposti ja todennäköisyydet onnistua kasvavat kertaheitolla!
 
Kaa
Julin ja kumppaneiden keskusteluun; itse olen hieman sekaisin tuon ovulaationi kanssa. Lääkäri kertoi oviksen olevan meneillään, kun kävin km:n jälkitarkastuksessa. Pari viikkoa sitten siis. Tästä viikon päästä alkoivat kuukautiset. Ja kun kuukautiset loppuivat eilen, niin tänään olis hieman ovisliman tyyppistä limaa havaittavissa. Miten mun kroppa on näin sekaisin...

Kierto oli 31 päivää (km:n alusta menkkojen alkuun). Lämmöt on ihan normaalit, ei mitään laskua. Ennen km:a lämmöt laskivat huomattavasti ovulaation aikana. Eli ei taida tuo ovulaatio olla ihan helppo juttu... :/ Etenkin kun aikaisemmin osasin kertoa satavarmasti milloin ovulaatio tapahtui. Oliskos se luteaalivaihe se väli ennen vai jälkeen ovulaation?
 

Yhteistyössä