Uusi pino2.Esikoista yrittäviä

Juli05: Näin olen minäkin käsittänyt eli ovisplussan saamisesta ovulaatio tapahtuu 24-48 päästä. Eli seuraavana päivänä tai sitä seuraavana plussasta.

Kaa: Ei se välttämättä meinaa että kroppa on sekaisin nimittäin mulla tulee myös menkkojen jälkeen aika saman tyyppistä valkovuotoa kuin ovislima. Mutta sitten oviksen aikaa tulee uudestaan ja ehkä vielä inasen tujumpaa tavaraa.
 
Eli ei ole tullut vielä täti kylään. Tämä alkaa jo näyttää positiiviselta siinä mielessä, että kohta voi jo puhua normaalimittaisesta kierrosta (nyt kp23), jos vielä muutama päivä kuluu. Minulla kun on ollut vähän turhan lyhyitä kiertoja nyt muutama.

Olen lukenut nyt myös paljon ovisjuttuja ja kyllä on kaikenlaista tullut vastaan. Järkyttävintä ehkä on se, että kaikki ei todellakaan bongaa testeillä ovistaan ja silti on tullut raskaaksi. Lääkäritkin kyllä ovistestejä suosittelevat ja luotettavina pitävät, mutta taitaa se naisen keho olla niin mystinen pakkaus, että on välillä ihan pihalla.

Onko teillä ovulaatiosta kuukautisiin asti lämmöt koholla, vai tuleeko vain ovulaation jälkeen lämpöpiikki, joka laskee sitten kuukautisia kohti??
 

Lauantai 5.1.08

Santtulii.................kp 121/28....................yk1
Zande....................kp 121/30...................yk 1
Elppu.....................kp 62/30.....................yk 6
Sarah85.................kp 39/28-36.................yk 17
rina82....................kp 32/30......................yk 30
Novelle78................kp 32/27-28................yk 13
miina-.....................kp 29/24-25?...............yk 1
Nauruprinsessa.......kp 27/?........................yk 1
Sirpula....................kp 26/34-71.................yk 7
MemmuLiina............kp 24/28......................yk 2
Narcisscus...............kp 23/20-28.................yk 1
Diodium..................kp 22/30......................yk 4
Pantalaimon............kp 21/29?.....................yk 3
minttulii86 ..............kp 21/28......................alk. 04/05
memmy...................kp 17/28.......................yk 2
Jouskari-82.............kp 15/27.......................yk 5
PikkuMyy-82............kp 14/29-40....................yk 2
Cora85...................kp 13/25-........................yk 2
Veena.....................kp 12/24-28....................yk 7
Linna......................kp 11/35.........................yk 3
Kaa........................kp 11/35.........................yk 1
Sanni30..................kp 9/29..........................yk 3
Peppi1981...............kp 8/28-30.....................yk 31
Siniapila..................kp 6/25..........................yk 2
Juli05......................kp 5/26-29.....................yk 7
Emili........................kp 5/30-33....................yk 4
haavekuva...............kp 5/29-37....................yk 2
rapu83....................kp 5/29........................yk 5
kiharapää...............kp 2/23-35 (-43).............yk 6
JJ-t.........................kp ??/??.......................yk 1

Emppa.................... odotamme paluuta
nibbler.................. odotamme paluuta

Plussanneet :

Marimint81.................yk 1
mouku80...................yk 4
Jonsku83...................yk 1
Sunshine...................yk 6
Puliina.......................yk 5
Sydänkäpynen............yk 3
ronja78......................yk 3
EAK ..........................yk 2
salamanteri85 ............yk 1
syksyinen haave ........yk 3
henni82 ....................yk ?
Fairytale84................yk 4
Tinii..........................yk n 1v.
koiramamma...............yk 1

kesk. 3,2 kiertoa
 
Narcissus hei päivititkö tuohon listaan jotakin? Mä muutin tuohon mun tekemään tämän päivän listaan Zanden tiedot....

Aahaa, huomasinkin että päivitit oman kp:n yhtä päivää isommaksi :D
Muokkasin tonne tämän päivän aikasempaan listaan myös sun kp:n :p
 
Hei, te joilla täti kyläilee juuri, voisitteko pyytää piipahtamaan täälläkin? :) Nyt pelko takapuolessa, et kierto lähtenyt venymään... kp 27 ja mun PMS:t on kateissa. Jos täti vaikka viittis tuoda tullessaan? Täällä toivottais jo et päästäis yk2 kimppuun... :p
 
Tänne kanssa vois se täti nyt tulla ettei kierto venyis hirveen pitkäks ja pääsis jo hommiin. :) Alavatsakipuja on ollu pahoja eilisestä asti ni alkais nyt jo se vuoto oikeesti. Tai sitten edes plussa. Jompi kumpi nyt! :D
 

Santtulii...................kp 122/28.....................yk1
Elppu.......................kp 63/30........................yk 6
Sarah85..................kp 40/28-36..................yk 17
rina82.....................kp 33/30........................yk 30
miina-......................kp 30/24-25?................yk 1
Nauruprinsessa.......kp 28/?..........................yk 1
Sirpula.....................kp 27/34-71..................yk 7
MemmuLiina............kp 25/28........................yk 2
narcisscus...............kp 24/20-28...................yk 1
Diodium...................kp 23/30........................yk 4
Pantalaimon............kp 22/29?......................yk 3
minttulii86 ..............kp 22/28.......................alk. 04/05
memmy....................kp 18/28.......................yk 2
Jouskari-82.............kp 16/27.......................yk 5
PikkuMyy-82...........kp 15/29-40..................yk 2
Cora85....................kp 14/25-......................yk 2
Veena.....................kp 13/24-28...................yk 7
Linna......................kp 12/35........................yk 3
Kaa.........................kp 12/35........................yk 1
Sanni30..................kp 10/29........................yk 3
Cristiina..................kp 10/25-30..................yk 7
Peppi1981..............kp 9/28-30....................yk 31
Siniapila..................kp 7/25..........................yk 2
Juli05......................kp 6/26-29....................yk 7
Emili........................kp 6/30-33....................yk 4
haavekuva..............kp 6/29-37....................yk 2
rapu83....................kp 6/29.........................yk 5
Zande......................kp 4/30.........................yk 2
kiharapää................kp 3/32-35 (-43).........yk 6
Novelle78................kp 3/27-28..................yk 13
JJ-t..........................kp ??/??.........................yk 1

Emppa.................... odotamme paluuta
nibbler.................. odotamme paluuta

Plussanneet :

Marimint81.................yk 1
mouku80...................yk 4
Jonsku83...................yk 1
Sunshine...................yk 6
Puliina.......................yk 5
Sydänkäpynen..........yk 3
ronja78.....................yk 3
EAK ..........................yk 2
salamanteri85 ..........yk 1
syksyinen haave ......yk 3
henni82 ....................yk ?
Fairytale84................yk 4
Tinii............................yk n 1v.
koiramamma..............yk 1

kesk. 3,2 kiertoa


 
Huomenta kaikille!

Viikko on vierähtänyt töiden parissa ja näin alkukierrosta ei oikein mitään mainittavaa koskaan tapahdukaan tämän vauva-asian tiimoilta. Tämä on jotenkin tylsää aikaa kun yritystä ei vielä, harjoittelua kylläkin, ja jännittäminenkin ihan turhaa. Nyt kp 10 ja pikkuhiljaa ensi viikolla aletaan tositoimiin

Vielä itse en ole sortunut noihin testipuikkoihin, pari kertaa mammaksin sivuille olen eksynyt, mutta vielä jaksan uskoa yritykseen ilman niitä. Omia tuntemuksiakaan en ole vielä näiden muutaman kierron aikana ehtinyt miettimään. Ainoa on se, että viikko ennen kuukautisia lämmöt ovat nousseet yli 37, illaksi aina laskenut lämpö ja päivää ennen menkkoja normalisoitunut.

Tästä iskikin takaraivoon, että mitä jos minun ovulaatio on vasta viikko ennen tätiä ja tämä lutaalivaihe(??) on liian lyhyt kiinnittymiseen? Pitäisikö lämpöjen jäädä ylös heti oviksen jälkeen? Eli noin kahdeksi viikoksi? Alkoi vähän hermostuttamaan kun tuon kilpparin vajaatoiminnan vuoksi kiinnittyminen voi olla muutenkin vähän haastavampaa. Arvot olleet vuosikausia tasaiset, mutta sekin pirulainen alkoi oirehtimaan juuri vauvaprojektin kynnyksellä.
 
Sanni30, kaikilla lämmöt ei nouse heti hyppäämällä oviksen jälkeen, vaan voi tapahtua myös vähitellen muutamassa päivässä. Itsellä lasku myös jatkuu vielä kuukautisten jälkeen. FertilityFriend-nettisivuilla ainakin laskuri auttaa havaitsemaan oviksen tästä "liukumisesta" huolimatta. Mutta siis jokaisella käyrä käyttäytyy vähän omalla tavallaan, joten ei sulla välttämättä ole aihetta huoleen.
 
Novelle78 :hug: tiedot muutettu!
).( Ovis on ollut ehkä 4. päivä eli nyt olis vasta toinen päivä mahd. hedelmöitymisestä, vasemmalla puolella munsarjan kohdalla jomottaa tosi kovaa ja jatkuvasti... mitähän mahtaa olla, tuntuisikohan solujen jakautuminen siellä? :LOL: Kaikkea sitä kuvittelee! Täytyykin kysellä gyneltä kaikki mahd. ja typerät kysymykset näihin tuntemuksiin :D
 
Itse en tunne ovulaatiota enkä ole ikinä tehnyt ovistestejä tai tarkkaillut lämpöjä. Limojen lisääntymisen oviksen aikoihin olen huomannut, mutta kun limainen kausi kestää useamman päivän, niin ei siitäkään tarkkaa ajankohtaa osaa määritellä (en kyllä ole limojen koostumustakaan sen tarkemmin tutkiskellut). Meillä on muutenkin tarkoitus koittaa olla erityisesti lasta yrittämättä, vaan tulkoon jos on tullakseen. Viime kierrossa kyllä yritin ihan liikaa, vaikken miehelle asiaa mainostanutkaan, mutta laskeskelin päiviä ja ajoitin petipuuhia sen mukaan. Toivottavasti osaan jatkossa antaa asian edetä omalla painollaan. Pitäisi vaan luottaa siihen, että pannaan kun panettaa ja luonto hoitaa homman. Itse ainakin tunnen olevani aktiivisempi oviksen aikoihin, vaikkei hedelmöittyminen olisikaan päällimmäisenä mielessä.
 
Kaa
Siniapila, ollaan aikalailla samoilla linjoilla. En stressaa ennen ovista, ja oviksen (jonka huomaan aikalailla varmasti) aikaan onkin himokkaampi ( :D ) olo kuin muutoin, joten luonto hoitaa hommansa sitten kun on aika. En siis laske milloin petissä pitää olla ja milloin se on "turhaa". Nautiskellaan silloin kun tekee mieli... vaikkakin se tieto oviksesta saa kropan jo hyrräämään muutenkin. :saint:
 
kaa: kerros mulle saman kokeneena(km) että kauan sulla nippaili mahassa ennen kun menkat alkoi, siis ekat luomut?? tää alkaa olla jo aika turhauttavaa kun 5-6 päivää oon luullu että täti tulee mutta mitään ei näy...tää on sellasta samanlaista nippailua kun sillon alkuraskaudessa, mutta raskaana en kyllä voi olla...kai... :saint:
 
Kaa
JJ-t mulla nippaili koko sen ajan vatsaa ennen ekoja luomumenkkoja. Eli jälkivuoto kaavinnan jälkeen kesti 10 päivää ja vatsaa nippaili ja vihloi silloin enemmän. Vuodon loppumisen jälkeen meni kolme viikkoa menkkojen alkuun ja vatsaa nipisteli aikalailla päivittäin. Noin kolme päivää ennen menkkojen alkua rupesi sitten tuntumaan jomotusta ja vihlontaa. Eli tuntemukset olivat kipeämpiä kuin sitä ennen. Sekava selitys, toivottavasti sait jotain selvää... :)
 
nyt on vajaa kolme viikkoo jälkkärin :LOL: loppumisesta ja 5-6 päivää on nippaillu ja vihlonu alavatsaa, siinä välissä ei ollu kyllä mitään oireita..kaippa se on tekemmässä tuloaan se täti, tulee vaan kiusallaan niin hitaasti että hermo menee!! :headwall:
 

Yhteistyössä