Uusi pino2.Esikoista yrittäviä

Meillä myös oli supersiittiöt asialla, kun ekasta yk:sta raskauduin. Nyt kun ei km:n jälkeen tärpännytkään heti ekalla yrittämällä, niin vika on varmaan minussa..

Tuosta kertomisesta sen verran, että itse haluaisin puhua asiasta kaikille, mutta mies taas ei haluaisi kenenkään tietävän. Sama pätee kyllä kaikissa asioissa, ei ainoastaan perheenlisäyksen suhteen. Ehdin jo ekasta raskaudestakin monille kertomaan ja itselleni oli ainakin helpompaa km:n jälkeen olla sellaisten seurassa, jotka asiasta tiesi. Sanoin vaan, että olen ihan ok, eivätkä tietysti kehdanneet yksityiskohtia tivata, ellen itse halunnut puhua. Hankalampaa oli kohdata läheisiä, jotka ei koko raskaudesta tienneet, kun itse kuitenkin ajatteli asiaa koko ajan ja oli apealla mielellä, eikä kuitenkaan voinut puhua siitä, mikä painoi. Mutta kaikkihan ei yksityisasioistaan halua puhua muutenkaan.

Nyt olen tullut siihen tulokseen, että itse nautin tästä yrittämisestäkin enemmän, kun saan jakaa tuntemukseni muitten kanssa. Mieskin tietää, että olen asiasta joillekin kertonut ja vaikkei olekaan siitä hirmu innoissaan, niin hyväksyy asian samalla tavalla kuin muutkin "akkojen höpinät".

Siniapila: Meillä ihan sama homma! Mies ei halua kenenkään tietävän, mutta mun on ollut pakko kertoa muutamille parhaille ystäville ja tietysti siskolle. En vaan voi olla puhumatta asiasta, joka on koko ajan mielessä. Mulle parhaimmat ystävät ovat kuin toinen perhe, osan olen tuntenut jo 20 vuotta! :heart: Varmasti tuon km:n jälkeenkin on ollut mukavampi, että läheisimmät tietävät, miksi on apealla päällä.

ON: Täällä edelleen alavatsan juiliminen jatkunut. En uskalla vielä toivoa, että se olisi merkki siitä paremmasta. Sitä on mulla kuitenkin ollut enemmän tai vähemmän joka kierrossa ennen tiedätte-kyllä-ketä.

Me ei olla kerrottu kenellekkään, että lasta yritetään. Lähimmät ystävät saattavat kyllä aavistella.. Tässä kierrossa pääsen tikuttelemaan ovista. Toivottavasti tärppää tai ainakin oppii bongailemaan sitä ovista!

Mä en ole kans osannut pitää suutani kiinni ja aika monet minun ystäväni tietävätkin, että yritämme lasta. Mies ei kerro ennen kun asia on varmaa.

Mulla on kans muutama ystävä jotka kyselee joka viikko no että onko projekti tuottanut tulosta, juuh, ihan kun se nyt viikossa selviäis. Välillä tuntuu että ois pitänyt olla vaan ihan hiljaa, niin ei tartte vastailla noihin uteluihin :|

Täytyy myöntää, että vaikka mulla vauvakuumetta onkin, niin usein kyllä nautin tästä ajasta, kun saa olla vielä ihan kaksistaan. Just tänään, kun kävin kosmetologilla ja kahvilassa istuskelin sen jälkeen, niin mietin, että ei sitä lasten kanssa lähdetä helposti niin vaan extempore kaupungille. Vaikka sitä hirveästi toivoo niitä kahta viivaa, niin yritän kyllä nyt nauttia tästä itsenäisemmästäkin ajasta. Onko muilla koskaan saman suuntaisia mietteitä?

moikka kaikki! Mahtuuko joukkoon? =) Esikoista ollaan alettu tekemään maailmaan joulukuussa ja silloin 17.12 otin viimeisen pillerin (sen mukaan nyt olisi kp20, mutta eipä se "oikeesti" taida olla). Mietin pitkään alkaako heti vai odottaako luomumenkkoja, mutta nyt päätettiin sitten alkaa heti toimeen. Jänskättää kovasti koska tärppää, vaikka mahdollisimman paljon yritän olla ajattelematta asiaa, jottei sitten harmita. Hmm...tosin en mä ketään hämää...jatkuvastihan vauva on aatoksissa. Ei olla mekään kerrottu asiasta vielä kenellekään. Olisi kyllä kiva jutella asiasta jonkun kanssa, mutta onneksi kohtalotovereita löytyy täältä ;).

Tiistai 8.1.08

Santtulii...................kp 124/28.....................yk1
Elppu.......................kp 65/30........................yk 6
Sarah85..................kp 42/28-36..................yk 17
rina82.....................kp 35/30........................yk 30
miina-......................kp 32/24-25?................yk 1
Nauruprinsessa.......kp 30/?..........................yk 1
Sirpula.....................kp 29/34-71..................yk 7
MemmuLiina............kp 26/28........................yk 2
narcisscus...............kp 26/20-28...................yk 1
Diodium...................kp 25/30........................yk 4
Pantalaimon............kp 24/29?......................yk 3
minttulii86 ..............kp 24/28.......................alk. 04/05
memmy....................kp 20/28.......................yk 2
Jouskari-82.............kp 18/27.......................yk 5
PikkuMyy-82...........kp 17/29-40..................yk 2
Cora85....................kp 16/25-......................yk 2
Veena.....................kp 15/24-28...................yk 7
Linna......................kp 14/35........................yk 3
Kaa.........................kp 14/35........................yk 1
Sanni30..................kp 12/29........................yk 3
Cristiina..................kp 12/25-30..................yk 7
Peppi1981..............kp 11/28-30....................yk 31
Siniapila..................kp 9/25..........................yk 2
Juli05......................kp 8/26-29....................yk 7
Emili........................kp 8/30-33....................yk 4
haavekuva..............kp 8/29-37....................yk 2
rapu83....................kp 8/29.........................yk 5
Zande......................kp 6/30.........................yk 2
kiharapää................kp 5/32-35 (-43).........yk 6
Novelle78................kp 5/27-28..................alk 01/07
JJ-t..........................kp ??/??.........................yk 1
xAnnax...................kp??/??.......................yk 1

Emppa.................... odotamme paluuta
nibbler.................. odotamme paluuta

Plussanneet :

Marimint81.................yk 1
mouku80...................yk 4
Jonsku83...................yk 1
Sunshine...................yk 6
Puliina.......................yk 5
Sydänkäpynen..........yk 3
ronja78.....................yk 3
EAK ..........................yk 2
salamanteri85 ..........yk 1
syksyinen haave ......yk 3
henni82 ....................yk ?
Fairytale84................yk 4
Tinii............................yk n 1v.
koiramamma..............yk 1

kesk. 3,2 kiertoa

Tervetuloa uudet :D
Oon ollu vähän et häh, kun en oo tässä kierrossa vielä tuntenut ovista. Viime kierrossa se oli selvästi jo pari päivää menkkojen jälkeen, alavatsaa nippaili oikealta ja vuosin kuin mikä. Nyt ei oikeestaan mitään. -No niinhän tais olla, et joka kuussa ei edes ovuloi.
Mulla on koulu alkanut, ihanaa.. Ja vanha työ loppui eilen, ihanaa sekin :D Olin töissä sellasessa erittäin tunnetussa isossa "liikkeessä", jossa asiakkaat tosissaan osasivat vaatia kaikkea mahdollista. Olis pitäny osata muuttua vedeks, löytää puuvillasia fleecejä tms. Nyt nähtävämmin palaan takaisin retkeilyliikkeen myyjäksi. m-u-k-a-v-a-a

Mä olen kertonut siskoille ja muutamalle ystävälle. Mutta esim. vanhemmille ei tosissaan kerrota. Ihan tarpeeks varmasti saadaan kestää touhotusta kummankin vanhemmilta. Mä oikeesti vähän pelkään sitä, minkälailla anoppi puuttu vauvan hoitoon. Ite oon niin luomutyyppi ja helposti ärsyynnyn arvostelusta..

Hyvää viikkoa kaikille ja plussia
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Linna: Minäkin yritän nauttia tästä kahdenkeskisestä ajasta ja myös siitä, että välillä saa olla ihan itsekseen. Juuri tänään kävin kaupungilla, ostin neuleen ja tunikan sekä hoidin muita asioita. Oli mukavaa kierrellä ihan vain itsekseen, vaihteeksi sain ajatukset pois vauvakuumeesta. Tosin kyllä niitä vaatteita katsellessa kävi aina välillä mielessä, että tällaista voisi pitää sitten mahan kanssa. ;)

memmy: Kyllä muakin välillä ne utelut häiritsee, mutta ei niitä onneksi niin kovin usein tule. Ärsyynnys menee nopeasti kuitenkin ohi, kun huomaa, kuinka aidosti innoissaan ystävät on. :) :heart:

Tervetuloa mukaan xAnnax! :wave:

Olen ihan naatti! Olin kaksi tuntia jumpassa (ennätys!), tosin toinen jumppa oli vain sellainen kehonhallinta ja venyttely -tunti. Sänky on todella kutsuvan oloinen tuossa vierellä... Taidanpa köllähtää sinne! :)

mie täst meen kahtoo telkkuu ja sit unelle ko meen piipahtaa jkl:ssä huomen ko siel asun virallisesti mut poikakamun luona asun kyl käytännös.. JKL pitää käydä välil koulun takia :p opparin teko ku on edellee kesken tai no alussa :p

Kauniita unia kaikille :) :wave:

Jouskari: Älä yhtään masistele, eihän se sanonut ettei ovulaatio olisi tapahtunut! Ja toisekseen kun en itse bongannut ovulaatiota tuossa yhdessä kierrossa niin luin täältä ettei joka kierrossa muutenkaan ovulaatiota tapahdu (siellä sanottiin että keskimäärin joka viidennessä ). Mutta mutta, tikutat ensi kierron niin saat ehkä mielenrauhan asiaan. :saint:

Me ei olla kerrottu yrityksestä kenellekkään. Päätettiin niin jo heti alussa. Kyselyitä tulee nytkin kohtalaisen tasaseen tahtiin, ja niihinkin on vaikeuksia suhtautua hymyilevin naamoin. Yhdelle kaverille mun on ihan hirmusti tehnyt mieli kertoa kun tiedän että sekin yrittää vauvaa ja heillä on takana useampi keskenmeno. Mutta mies oli sitä mieltä että parempi kun ei puhuta mitään.

Tuosta kahden keskisestä ajasta kai sitä nyt pitäisi nauttia.. Ja kyllähän se mielessä käy aina kun tekee jotain sellaista mitä sitten lasten kanssa ei niin vain tehdä mutta.. Olen varmaan niin malttamaton tän vauvaprojektin kanssa että en kyllä osaa siitä niin kovin nauttia (niin kuin varmaan pitäisi). Haikailen varmaan sitten jälkeenpäin :D

hei vaan! mä olen tässä kans ovista tikutellut tuloksetta :ashamed: mutta voi olla et se tekee vasta tuloaan...näin toivon...aiemmissa kierroissa on vaan tässä vaiheessa ovisplussat tullut.
jostain oon kyl lukenut et se hormooni piikki näkyy 12h ja jos tikuttaa niinkun mä 1/pvä niin se voi jäädä tikuttamatta...onko joku muu kuullut moisesta??? :attn:
Mulla on kuitenkin lämmön nousu tapahtunut etrtä jos se ovis on ollut niin se oli sillon,nousu oli vaan kyl 0,3...
Me ollaan kyl joillekin hyville ystäville kerrottu ja jotkut on arvannut että lapset on haaveissa...Välillä kyl aattelen et olis helpompaa jos ei olis puhunut kellekkään...

mä kerroin muutamallekaverille että yritetään ja sit tietty porukoille..olihan se vaikeeta kun ne sit kysy, että miten projekti etenee ja oli plussannu niin olihan sitä pakko kertoa..pahempaa se oli km:n jälkeen kun aika moni tiesi raskaudesta..ens kerralla ei kerrota kyllä kellekkään!!

Kp 30 kääntyy vajaan tunnin päästä kp31:ksi. Täti ei anna mitään vinkkiä tulostaan. jos se vaikka nukkuessa yllättäis? Voiskos jookos kookos?

Jouskari-82 Töihin mennessä käväsin tossa paikallisessa K-kaupassa (aivan pikkuriikkinen sellainen) mutta pöh, ei niillä edes ollut testejä! On nii vähänen menekki! Muuten olisin tänää tai aamulla viim. testaillu. Ihan jo siks et jos nega tulee ni vois kroppa uskoa kun omin silmin näkis ja sit tätikin uskaltais taas tulla.

Täällä mä vaan blaa blaa blaa minä minä minä! Anteeks omanapaisuuteni! Tervetuloa uusille! ja Jouskari Veenaan peesaan tässä: älä heitä pyyhettä kehään ja luovu toivosta. Täältä noustaa vielä tonne plussanneisiin ihan kaikki! Kovat plussa tuulet toivon sydämestäni jok'ikiselle haaveilijalle *uhkuu ja puhkuu naama sinisenä*

nauruprinsessa minäkin toivon tätiä yön aikana kylään!! kaikenmoisia raskausoireita täälä on, eikä mitään kuviteltuja!! :D toivoisin kyllä että ne olis enne tädistä eikä raskaudesta, kun yksiäkään menkkoja ei km:n jälkeen ole tullut..testaan huomenna aamulla kun posti tulee n.12.00 ootko mukana!?? kimppatestaus :LOL:

Onkohan mitää merkitystä sillä miten mun sisaruksilla on pilsujen jälkeen menny ja miten niillä on vauvahaaveet toteutunu? Onko se ihan 100% yksilöllistä vai onko geeneillä jotain tekoa asian kanssa? Äippä ainakin on ollu hedelmällinen ku on 4 likkaa tuupannu maailmaan. Putket piti laittaa poikki viimesen jälkee ku ei halunnu ottaa riskiä . Oli sillon siis jo 38 vai 39 vee ja sano et kiitti nää riitti. Vanhemmalla siskolla on 3 poikaa. Kaikki tärpänny pillereitten jälkeen tokasta luomusta tai siis et vaan yhet luomut ehti tulla. Nuorempi sisko on laiskanlaisesti yrittäny vuoden, mut jostain syystä ei oo onnistanu. Molemmilla on pilsujen jälkeen olleet tasaset ja säännölliset 28 päivän kierrot... Jotenkin haluun uskoa et äitin ja sisaren hedelmällisyyttä pesis minussakin... :ashamed:

Mä oon töissä aamu 9 asti ja sit mun pitää kyllä löytää joku kauppa mistä testin saan hankittua!! Pelottaa ihan kamalasti vaikka en kovin jaksakaan uskoa plussaan.... No ajatellaan positiivisesti ja toivotaan että testin tuloksena tulis edes täti! Mut mä yritän olla samoihin aikoihin!! Hihhii! Onpa jännää!

mä plussasin tokasta kierrosta pillerien jälkeen sillon tais olla kp 54, edellien kierto oli 42 päivää, että mulla ei ainakaan tasaantunu heti..toivottavasti tuut äitiis ja siskoihis ja nyt oliskin pieni mukana eikä tarvis menkoista huolehtia!! :saint:

Nauruprinsessa: En tiedä kuinka nuo geenit vaikuttaa, mutta ainakin on jonkin verran sellaisia perinnöllisiä sairauksia, jotka vaikuttavat hedelmällisyyteen, joista ei välttämättä ole tietoinen.. Toivottavasti tänään jo plussa tärähtää!!

JJ-t: Sulle toivotaan myös kovasti plussaa!!

Kyllä taas hermo meinaa mennä. Yksi tuttava tuossa äsken sanoi että meidän pitäisi kuulemma pitää matalaa profiilia tästä vauvahankkeesta kun siinä on sitten se että jos tulee keskenmeno. Kuulemma niin monet tietää jo meidän hankkeesta.
Kumma juttu, mä kun en oo kertonut kun kolmelle, olisikohan puskaradio toiminut vähän paremmin.

Ärsyttää tuollaisen ihmiset jotka tulevat neuvomaan ja jakelemaan elämänohjeitaan, ihan kun se niille edes kuuluisi. |O

Anteeksi valitus! :ashamed:

Täällä ei mitään uutta, ensi viikolla pitäisi tädin tulla käymään, toivottavasti ei kuitenkaan tule ja että testi näyttää plussaa!

Plussa onnea kaikille!!!

Yhteistyössä