Uusi pino.Esikoista yrittäviä

+++ plussia tarvitseville ja tarrasukkia muille!

taitaa lähestyä viimeisiä kirjoituksiani tänne. nyt tuntunut jo hetken että menkat alkais. on kylmä ja heikottaa ja oksettaa ja väsyttää. miksei menkkojen alkaminen voi tuntua kivalta? ois sopivan lämmin, ei sattuis mihinkään vaan tuntuis ku joku pitäs lämmintä kättä olkapäillä. tuntuis ku kaakao ja villasukat ois yhdistetty yhdeks tunteeks. kuin joulu lapselle. mutta ei! kaikki pitää olla finnistä ja ravasta ja on sekä kylmä että kuuma ja pitää olla huono olo ja kramppeja ja pitää turv... hetkinen... missä mun turvotus on?

miks mua ei turvota? *kokeilee mahaa*

hmm... ei turvotusta eikä verta... no jos ..äh ei mulle ikinä tapahdu mitään yliluonnollisen ihanaa. nyt ku oon jo vähänki saanu toivoa takasin että oisnki raskautunu niin kohta kuuluu vaan "sfluffff" niin veret roiskahtaa selkää pitkin.... sanotaan että ruokkiksen jälkeen ne on jo alkanu. *vetää buranaa massuun*

mut ihan totta... miks kroppa vedättää mua ihan viimeseen asti? tyhmästä päästä kärsii koko kroppa ja mun pää on sekoomassa mun kroppani aivoituksiin. tästä lähtien mä yritän vaan odottaa vaikka sikotautia. saan rauhassa tutkia raskausoireita samalla ku kroppa esittää ettämulla on sikotauti.

nyt meen lukemaan sikotaudin oireista. morjens!

Täällä töissä vietetään uutta vuotta. vuoro alkoi tänään klo 09.00 ja kotiin pääsee ens vuonna klo 09.00...

Olo on turpee ja ankee. ällöttää ja oksettaa. kiukuttaa ja ahdistaa ja ellottaa. Kp vasta 22, mutta tavallaan jo toivois et menkat alkais et sais yk2:n käyntiin.... Perhanan pillereitten vierotus oireet tekee ihan sairaaks :x Jos en paremmin tietäis voisin kropan kehittämien oireiden pohjalta lyödä vetoa olevani raskaana. mut kun ei niin ei.

Mutta iso :hug: plussanneille, teille paljon tarrasukkia pienokaiselle ja muille kovaa plussatuulta! Jos en töiden lomasta enää tänää ehdi tänne eksymään, niin tavataan taas ensi vuonna samoissa merkeissä (äh kuulostipa lohduttomalta....)

Oikein ihanaa Vuoden vaihdetta sit vua kaikille ja hirmusesti plussaonnea seuraavalle vuodelle :)

mul tuntu et menkat alkais mut sit se meni sen siliän tien ohitteki se tunne.. aamulämpö pepust mitattuna 36,9. Et vähä alempi ko aiemmin ni jospa se täti sit tulis.. paitti et en tiiä oonks aiemminkaa mite hyvi mittaillu ja ennenhä mittailin emättimest :p et semmossii..

ja noi itkun pyrskähdykset o iha outoja ku mullaki niit o ollu! Mie just hyvä jos pari kertaa vuodes muute itken ni ny itkenä kahe pvä aikana sillai tirskahdellen varmaa seittemä kertaa.. et sillai jotai leffaa kahtoo tai jotai ni rupee itkettää ja nyyhkin puol minuuttia ja taas kokoon itteni.. oiskoha nää uusia menkkaoireita :D

Koiramamma: me sanotaan vain, että olen kuski, siksi en ota mitään ja menen huomenna töihin..
emme aio myöskään paljastaa vielä aikoihin tätä tilannetta.. Yksi kaverini sanoi minulle puhelimessa, että varmana olen raskaana..
Mahdollisia oireita: Kumma maku suussa, ajoittain kuvotusta.. Kova nälkä usein.. himottaa kaikki.. enenrginen olo..

KP

täti tuli tänään. IHANAA!!! kierto alkaa ilmeisesti tasaantua.
mulle voi päivittäää kp1/29 ja yk 5

kyllä se tästä alkaa taas rullaamaan ja eiköhän me saada plussiakin aikaseks tähän pinoon :heart: :heart:

kyl se näin on ja pian meil kaikil tasaantuu kierto ja sit ollaa raskaanakin :) mietin just et jos jättäis palstailun kokonaan koska on iha mieletöntä tää et sit ainaski menee kierto päin sitä sun tätä ko oikee miettii oisko raskaana :D ja ny olin vuoden vaihteen iha muissa jutuissa ni tänää jo het alko menkkajuilinnat kunnolla :) et jospa se täti viimein tulis :) :heart:

Plussatuulia kaikille!!! :whistle: :whistle: :whistle:

Santtulii.................kp 117/28...................yk1
Zande....................kp 117/30...................yk 1
Elppu.....................kp 58/30.....................yk 6
minttulii86 ............kp 17/28......................alk. 04/05
kiharapää.............kp 41/32-35..................yk 5
haavekuva............kp 1/29-37..................yk 2
Sarah85................kp 35/28-36.................yk 17
rina82....................kp 28/30......................yk 30
Novelle78...............kp 28/27-28................yk 13
rapu83...................kp 1/29........................yk 5
miina-.....................kp 25/24-25?...............yk 1
Nauruprinsessa......kp 23/?........................yk 1
Sirpula....................kp 22/34-71.................yk 7
MemmuLiina............kp 20/28......................yk 2
narcisscus...............kp 18/20-28.................yk 1
Diodium.................. kp 18/30......................yk 4
Pantalaimon............kp 17/29?.....................yk 3
memmy...................kp 13/28.......................yk 2
Jouskari-82.............kp 11/27.......................yk 5
Cora85...................kp 9/25-........................yk 2
Veena.....................kp 8/24-28....................yk 7
Linna.......................kp 7/35.........................yk 3
PikkuMyy-82............kp 7/29-40....................yk 2
Kaa.........................kp 7/32.........................yk 1
Peppi1981..............kp 4/28-30....................yk 31
JJ-t..........................kp??/??.........................yk 1
Juli05......................kp1/26-29.....................yk 7
Emili........................kp 1/30-33....................yk 4
Sanni30..................kp5/29..........................yk 3
Kaa.........................kp 7/35.........................yk 1

Emppa.................... odotamme paluuta
nibbler.................. odotamme paluuta

Plussanneet : :heart: :heart: :heart:

Marimint81...............yk 1
mouku80..................yk 4
Jonsku83..................yk 1
Sunshine..................yk 6
Siniapila....................yk 1
Puliina.......................yk 5
Sydänkäpynen..........yk 3
ronja78.....................yk 3
EAK ..........................yk 2
salamanteri85 ..........yk 1
syksyinen haave .......yk 3
henni82 ....................yk ?
Fairytale84................yk 4
Tinii............................yk n 1v.
koiramamma..............yk 1

kesk. 3,2 kiertoa

mä ny tossa ekaa kertaa yritin noit päivitellä ni voi olla virheitä :D mut aika hyvält näyttää näin ekakertalaisen tekemäks ees :D pittää kahtella viel enempi noit et onks joitain joilla kierto oli lähteny alusta.. mut nibbler, mä ny laitoin sut tollein listalle ko en sittekää raaskinu poistaa kokonaa... ni toivotaan et tuut pian takas ja et miehe kans vauvan haluamisjutut setviytyy! :)

ja nyt se tätikin tuli! :) Mä jo mietinki et aika tosi pahasti häränpyllyä mu keho mulle viestittäis jos ei ny täti tulis :) mut tulihan se :) Eli ny pirteänä seuraavaan kiertoon :) josko se ny vakiintuis pikkuhiljaa tuo kiertokin :) saa nähdä sitten :)

Kiitosta Haavekuva, ja mukavaa kun pääsi jo listallekin. =)
Minä siis 23v, mieheni myös, ja enemmänkin tjot-linjalla ollaan, mutta tässä kierrossa aion tsempata oikein kunnolla, kun näyttää nyt tuo kiertokin vakiintuneen ja pystyy oviksen paremmin määrittelemään. Pillerit oli ehkäisynä, joten vaikka kuukautiset tulivatkin, niin olen iloinen, ettei kierto ole venynyt mahdottomaksi. Jotain positiivista siis! =)
Yritän päästä mukaan juttuihinne, voi tosin viedä pienen hetken.
Nyt rentoutumaan viikon ainoana vapaapäivänä! Mukavaa alkavaa vuotta kaikille ja paljon tärppejä! :D

Ollos hyvä :) Ja muutkin voi sit vaa het mua hätyytellä jos päivittelin listan päin honkia ni muokkailen sit :)

Mut teki kyl hyvää toi vuoden vaihde ko muute oisin koko aja miettiny vaa tota vauva-asiaa eikä menkat ois tullu varmaa olleskaa.. ny en aatellu sitä yhtään yli vuorokauteen enkä täällä palstoillakaan hengaillu ni jo het tuli :D

Hei kaikki! Olen täällä keskusteluissa pyörinyt nyt muutaman kuukauden taustalla. Vauvakuume iski tässä syksyn korvalla ja tähän saakka menty silleen tjot -meiningillä. Nyt uudenvuodenlupauksena lupasin itselleni, että vauvaa saa alkaa yrittämään ihanaikuistentosissaan. Ja mieskin on sitä mieltä, että meille voisi jo vauva tulla.

Taustoista sen verran, että ikää on kertynyt nyt 30 vuotta ja (avo)mies on saman ikäinen. Molemmilla on vakituiset työt ja omistusasunto, eli mitään erikoista mietityttävää ei noiden aineellisten puitteiden osalta ole.

Tänään vaan kun lenkkeilin tuolla ihanassa talvimaisemassa (täällä Pohjois-Pohjanmaalla on lunta), niin tuli taas se tunne. Että mitä sitten kun minulla on ne vaunut ja vauva mukana ensivuonna uudenvuodenkävelyllä (olen optimisti), miten minä pärjään sen kanssa. Se kun on niin pieni ja avuton ja tarvii minua koko ajan. Toisaalta taas hirvittää, että mitä jos ei vauvaa meille suodakaan. On tämä vaikeaa! Kai se on tätä kun on jo näin vanha ja tottunut näihin omiin rutiineihinsa:)

Mutta nyt mennään vuotta 2008 tosiaikeilla! Kierto on ollut pitkään noin 29 päivää ja nyt menossa kp 5 eli täti pakkailee kamojaan lähtötunnelmissa ja takaisin ei minun mielestäni tarvitsisi ihan piakkoin tulla. Olen myös hänelle sen ilmoittanut!

Ei vielä yk5!! Voitaisiin vaikka olettaa, että tämä olisi nyt yk3.

Tuo siksi, että luulin kuukausi sitten olevani raskaana. Eli kehittelin itselleni kaikki mahdolliset raskausoireet :ashamed: ... ja menkat oli ainakin 6 päivää myöhässä. Voitte vaan kuvitella kuinka monta raskaustestiä tein. Apteekin tädit alkoi jo hymyille silleen vaivaantuneen säälivästi kun ravasin siellä joka päivä :LOL:

Siitä alkoi ehkä vahvistua se ajatus, että vauva olisi todellakin nyt tervetullut.

Tuosta ehkäisystä, etten ole pillereitä tai muuta hormooniehkäisyä koskaan käyttänyt. Kumeilla olen selvinnyt ja nykyisen miehen kanssa menty todella pitkään keskeytetyllä.

ja tuo ainaski o tuttua et kaikenmaailman oireet kyllä saa itselleen kehiteltyä vaikka kuinka negaa näyttäisi :D ja oha niit testejäki tullu tuhlailtua jo iha tarpeeks nytki jo :p mut jos ny antas olla ja menis meiningil et no sit ko on tullakseen.. mut ko ei sitä vain jotenki osaa.. ko sitä toivois nii kovasti et tulis raskaaks :)

Yhteistyössä