Uusi pino.Esikoista yrittäviä

eli tässä oviksen aikoihin, töissä ollessani tuntu kun ois ...no mites tän sanois nätisti... rämemajava räjähtäny...ihanaa eikö? :D sitten oli märkä olo. kun kävin vessassa niin oli sit limat tullu.. tällasta jatku niinku asiaan kuuluu muutaman päivän ja nyt ollu ihan kuiva olo...
mutta tänään aikasemmin päivällä kun vessassa pyyhin, niin huomasin paperissa pienen pienen punaisen pilkun... siis ihan tosi pienen jota ei ois huomannu muutenku säkällä...

huono olo ja kivut on jatkunu tänään... :x
oli pakko tulla jakamaan tämä kanssanne, että jos osaisitte neuvoa miten tähän pitäs nyt suhtautua... päässä pyörii...

taitaa jäädä vähäiseks mun sangrian juonti..ihan varmuuden vuoksi :whistle:

No ku ite miettiny just kans ku eilisest pväst asti oli sitä nippailua aika paljon ja yöllä saanu nukuttuakaa ko tosiaa oli vilunväreitä jne. Tänää sit ollu aika ihme olo ko nippaillu (ja sit tuntuu et mun pääkö sen saa vaa sit aikaa |O ) ja ollu vähä huonoo oloakin. Eka ajattelin et oisko et ku ei ollu syöny ja sit ko söi ni silti vaa jatkuu. Ihme räyhtäilyäkin vaiks sitä mul yleensä ei kyl tuu vaiks oisin syöny millasen annoksen.

Junaan ko menin (en ollu syöny) ni yleensä ostan ainakin juotavaa ja suklaata et jaksaa junamatkan mut ei jotenki voina muuta ostaa ko juoman ku suklaan näkeminenki ällötti, ja mä rakastan suklaata yleensä! :D :p ja sit tulin tänne poikaystävän luo ni oli ihmeen tahmeaa valkovuotoo tullu ni onko se ny sit sitä ovulaatiota vai mitä?

Ku aiemmi tosiaa en ees koskaa miettiny et millo ois ovulaatio ku oon ollu nii kauan pillereillä

mut hei... mulla ainaki oli niin kun mä söin pillereitä että jos lopetin kartan kesken, esim. jos olin unohtanu ottaa 3 päivän ajan, niin mulla tuli menkat aina... ehkä sulla on ne tulossa, tai jättämättä tulla...
mun neuvo on että odotat ainaki siihen asti ku menkat ois tullu jos oisit pillereis vielä ja testaat sitten. mun mielestä se on hyvä merkki jos ei tee mieli jotakin tiettyä juttua...

mulla myös paljon mielessä jos ois nyt tärpänny... se on vaikee vaan olla ajattelematta ja tutkimatta oireita, varsinkin niitä joita tietää että ei vaan kuvittele.

sen mä ymmärtäisin että jos mulla nuo nippailut ja oksetukset tulis vaan silloin kun mä ajattelen että olisinko. mutta ne tulee ihan extempore vaan. silloin kun mä ajattelen jotain ihan muuta vaihteeks... ja se nippailu tosiaan säteilee ihan polviin asti.

no, enköhän mä saa jotain muuta ajateltavaa siellä reissussa :p palava halu päästä shoppailemaan ainaki.ja heti ku sieltä pääsen niin saaki jo testata ellei ne menkat oo siihen mennessä tullu.
linnanjuhlia odotellessa :)

no nyt kun oon tässä alkanu kunnon romaania kirjoittamaan niin jaan tietoonne että omituisen paljon oon ottanu itteeni kaikkea... mies löllytti suihkussa mun peppua ja puhu että ku on kunnolla läskiä... hyvällä tuo sen tarkoitti ja yrittiki selittää parhain päin että ei tarkoittanut että iso olis. ton peppufetissit tiedetään mutta silti olin tosi surullinen että meni sanomaan noin. lisäks ku siitä oli jotenki selvitty, niin naureskelin komerossa että siellä on kiva käydä ku on suklaata tarjolla.
mies siihen että "selvis se syy miks sä siellä oot jatkuvasti".
huusin että nyt loppu ne läski vitsit ja lukitsin itteni sinne ku pieni tenava :ashamed:
kehtas mulle ostaa vielä lisää suklaata!! saakeli sen kaa :kieh:

hähää :D no mut jospa se olis sit tärpänny sulla!! Ei muuta ko plussatuulia sinne päin hirmusti!! :hug: toivotaan parasta!

Meil menny miehen kans tosi hyvi eikä olla riidelty mut ny parina pvänä oon kans yhtäkkii jostai suuttunu mut toisaalt, oon nii temperamenttine muutenki ni jospa se sit johtuu siit :D

ja nii.. mullaki kyl ollu et en oo ees kuvitellu just vauvaa, esim sillo ko tulin kaupungilta ja sit alko yht äkkii nippaileen.. mut se voi olla et jos ne menkat sit sielt tulis.. ko välil on suht ok olo mut sit ko jää taas istumaan ni o vähä öklöpöklö olo.. tosin toi suklaa oli outo ko mä en oo juuri koskaan kieltäytyny suklaasta se vuoks et ei maistuis :LOL:

Mut ehk mu pittää vaa unohtaa noi jutut.. ja olla ku ei oiskaan mittää oireen tynkää :) ko voiks vilun väreit sit kans usein vaa kuvitella? Vai onks se vaa sitä valeraskautta sit et elimistö hankkii ne fyysiset oireet ku psyykkisyys niitä käskee hankkimaa :p

moikkelis!
heti kärkee: mulla on lämmöt pysyny korkeella, asken ku mittasin 36.96 astetta. alamaha oudon tuntunen ja esim. aivastaessa sattuu ja kunnolla. myös äkkinäiset liikkeet tuntuu tosi pahalta tuolla alavatsassa..
on käyny mielessä että josko oisin.....
se on ainaki varmaa et itseäni tutkimalla bongasin oviksen ja silloin myös tehtii temput :LOL:

mut ei saa miettiä liikoja ni ei tuu turhia pettymyksiä
:|

vähä kiirettä pitää. palailen huomenna paremmalla ajalla.

nähdään :wave:

Hei.

Yritys on täälläpäin kova, ovulaatio aikakin menossa... Palasin juuri Belgian lomalta ja siellä en nähny mitään muuta kuin odottavia äitejä ja vauvoja..että kuume ois kova :) vielä en uskalla juhlia ihan mitään, viimeksikin ennen menkkoja kuvittelin kaikkie oireita, että josko sitä ois muka raskaana...pettymys oli sit aika kova ku menkat alko :( tsemppiä kaikille!

PS: Pitääkö minut päivittää tohon listaan? ollaan siis yritetty vauvaa kohta 1,5kk..miten se merkatan...yhet menkat siis tulleet välissä ja toivotaan ettei enää tulekaan :LOL:

toivotaan parasta että kaikil tärppäis, tosin itse en omalle kohdalle sitä usko mut o kiva kuulla muide onnesta ja mahdollisista oireistakin =) Itselläki kyl kova kuume ko ei muuta ympärillään bongaakaan kuin isoja mahoja ja vauvoja ja pieniä lapsia :) ne ku on niiiii sulosia nuo lapsukaiset :p

hei auttakkee!

Ku mul siis ollu nippailua jne jne mitä oon selittäny ni mitäs ny ku mittailin tavallisel elohopea mittaril lämpöä ni oli 37,4!! Oonkoha tulos kipeeks vai onko ovis sit päällä vai mitenkä? vai voiko ruumiinlämpö sit nousta vaa jos on kuuma muuten? ku ollu iha ihme olo viime aikoina, joku parin pvän ajan.. ei maistu ruoka kunnol ja vähä ihme olo muutenki..

haavekuva: Oviksen jälkeen lämpö nousee jonkin verran ja jää ylös kuukautisiin saakka. Jos olet raskaana, niin se ei tipu laisinkaan. Aamulämmöt ovat näissä luotettavimpia. Tosin sinulla voi olla kyse myös ihan tavallisesta lämmöstä/flunssasta. Mahdoton sanoa.. Niitä lämpöjä yleensä mittaillaan aamuisin muutama kuukausi, kun halutaan varmistella ovulaation ajankohtaa.

kiitos tiedosta! Muutoin ei kyl tunnu yhtää flunssaselta ainakaan, on vain kuuma. Ja mietin et ko pissaaminen ei onnaa iha hyvi ni voisko olla virtsatientulehus et nostaaks se lämpöä? ja voiks ovis nostaa lämpöö noinkin paljon ku mu peruslämpö on 36,6 enintää. Ja toi pissaamine ni jossai vaihees ei tullu kunnol ja sit taas tuli hyvin et oli useammanki hätä ja tuli kunnol mut ny taas vähä jumii ja alavatsaan koskee hieman.

HanLai.................kp 86/24-32.........yk 4
Fairytale84...........kp 82/30..............yk 4
futuremami...........kp 80/27-28........yk 3
Santtuli...............kp 81/28...............yk 1
Zande.................kp 80/24...............yk 2
heiDu..................kp 74/23...............yk 4
Nanuuk-85..........kp 48/29...............yk 4
rina82.................kp 66/?..................yk 29
Emeliina..............kp 65/31-33...........yk 7
piksu..................kp 29/29.................yk 5
Sarah85..............kp 26/28-36...........yk 16
minttulii86...........kp 8/34-40............alk.04/05
Elppu..................kp 21/30................yk 6
Emeliina..............kp 32/31-33...........yk 8
rapu83................kp 28/?..................yk 3
Jouskari-82..........kp 27/28-32..........yk 3
Peppi1981............kp 23/28-30.........yk 29
Veena.................kp 23/24-28...........yk 5
Henni82..............kp 22/31-36...........yk
Nibbler................kp 20/30................yk 3
Juli05..................kp 16/26-32...........yk 6
Sirpula................kp 14/34-71...........yk 7
Syksyinen haave...kp 14/30.............yk3
Diodium............... kp 13/30..............yk 3
Linna..................kp 4/35..................yk 2
Haavekuva.........Kkp ? /??................yk 1

Nauruprinsessa..........hetken päästä
Kaa.............................2008
[/list]
plussanneet : :heart:

• Marimint81......yk 1
    mouku80.........yk 4
    Jonsku83.........yk 1
    Sunshine..........yk 6
    Siniapila...........yk 1
    Puliina..............yk 5
    Sydänkäpynen...yk 3
    ronja78............yk 3
    JJ-t.................yk 3
    EAK ..............yk 2
Kesk. yk 2,8[/b]

Toivottavasto meni oikein tuo päivitys! Jos ei niin korjailkaahan ihmeessä!

Oma napa: hetket lähenee, jännitys tihenee ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Emppa:
Hei.

Yritys on täälläpäin kova, ovulaatio aikakin menossa... Palasin juuri Belgian lomalta ja siellä en nähny mitään muuta kuin odottavia äitejä ja vauvoja..että kuume ois kova :) vielä en uskalla juhlia ihan mitään, viimeksikin ennen menkkoja kuvittelin kaikkie oireita, että josko sitä ois muka raskaana...pettymys oli sit aika kova ku menkat alko :( tsemppiä kaikille!

PS: Pitääkö minut päivittää tohon listaan? ollaan siis yritetty vauvaa kohta 1,5kk..miten se merkatan...yhet menkat siis tulleet välissä ja toivotaan ettei enää tulekaan :LOL:

Juu se on mystistä miten tuntuu että vauvoja ja raskaana olevia naisia on joka puolella: Töissä, jumpassa, kaupassa, naapurissa, kavereilla ja niiden sisaruksilla ja kadulla ja ja ja :D

Emppa: Jos nyt siis ymmärsin oikein teillä on menossa toinen yrityskierto ( yk 2), mitenkäs nuo kiertopäivät? En vielä päivittänyt listaan kun en oikein tiennyt mitä oisin laittanut.

eli oviksesta menkkoje alkuu lämpö pysyy korkeel? ko mietin et millonhaa sitä sit vois sen testin tehhä et se luotettava ois jos kerra keske liuskan lopetin pillerit.. ehk se pittää tehä testi vast jouluna jos ny menkat ei enne sitä tuu :p

Haavekuva, itse en ole tehny vielä testiä ollenkaan kun menkat alkoi viimeks... suosittelen tekee sitte kun/jos menkat on myöhässä..ite oon sillon ajatellu tekeväni. Pitkästyttää odottaa, tiedän, mutta jospas se odotus palkitaan :) nyt ei itellä oo niin kamala hätä tuon testin suhteen, kun huomasin ettei se tärppääminen oo mikään itsestään selvyys...

Veena, kiertopäivää kyselit..oonkohan oikeessa jos sanon että tän kierron 17pv on nyt...

niin no kyllähän ne voi merkitä saman pitusiks ne kierrot ku oli pillereitä käyttäessä eli x/28. mutta kuten huomaa, niin listan "yliaikaset" on suiuri osa niitä pillerinsä just lopettaneita.siellä mennään enimmillään kiertopäivää 86 :)
*alkaispa niilläkin jo, varmaan kauheeta tuo odottaminen.. *

oireet jatkuu... toivottavasti kerkeen tulla tänne vielä kirjottelemaan ennenku me huomenna lähetään...
enää kymmenen päivää testaukseen..

aijoo haavekuva, jossaki just luin että 19 päivää mahdollisen hedelmöityksen jälkeen kannattaa testata :)

Iltaa kaikille!! :wave:
Siemeniä kerätty koko viikonloppu! :D :xmas: :whistle:

nibblerille halusin tulla sanomaan että: oikein hauskaa ja stressitöntä lomaa sinne lämpöön!! =) Pidä (suomen)lippu korkealla! :wave: B) Ja toivottavasti saat siellä plussasäteitä auringosta.. :heart:

kiitos minttulii :D tuon teille espnajalaisia plussasäteitä purkissa takastullessa : jos pääsee tullin läpi :LOL:

nyt oireista oirein! nimittäin kn oli erittäin erittäin erittäin ylhäällä ja todella pehmeä ja "levee"...niinku se ois ollu läskiä! yleensä tähän aikaan se on kova kun kivi ja pehmenee vasta kun menkkoihin on paripäivää jäljellä. ja noin pehmee se ei kumminkaan oo koskaan ollu. :eek: pitää seurailla matkalla että miten tuo kehittyy, mutta tosi outoa tuo kyllä on...kääk!
onneks ei tuota vaivaa käyä pari kertaa kokeilemassa, tuo inglesin rannan hiekka on sellasta että se menee joka paikkaan..ihan joka paikkaan siis :D

tervetuloa memmy! ilmoitathan kiertopäiväs niin saadaan sutkin listalle :D

HanLai.................kp 87/24-32.........yk 4
Fairytale84...........kp 83/30..............yk 4
futuremami...........kp 81/27-28........yk 3
Santtuli...............kp 82/28...............yk 1
Zande.................kp 81/24...............yk 2
heiDu..................kp 75/23...............yk 4
Nanuuk-85..........kp 49/29...............yk 4
rina82.................kp 67/?..................yk 29
Emeliina..............kp 66/31-33...........yk 7
piksu..................kp 30/29.................yk 5
Sarah85..............kp 27/28-36...........yk 16
minttulii86...........kp 9/34-40............alk.04/05
Elppu..................kp 22/30................yk 6
Emeliina..............kp 33/31-33...........yk 8
rapu83................kp 29/?..................yk 3
Jouskari-82..........kp 28/28-32..........yk 3
Peppi1981............kp 24/28-30.........yk 29
Veena.................kp 24/24-28...........yk 5
Henni82..............kp 23/31-36...........yk
Nibbler................kp 21/30................yk 3
Juli05..................kp 17/26-32...........yk 6
Sirpula................kp 15/34-71...........yk 7
Syksyinen haave...kp 15/30.............yk3
Diodium............... kp 14/30..............yk 3
Linna..................kp 5/35..................yk 2
Haavekuva...........kp ? /??................yk 1
memmy...............kp ?/ ??..................yk 1

Nauruprinsessa..........hetken päästä
Kaa.............................2008
[/list]
plussanneet : :heart:

• Marimint81......yk 1
    mouku80.........yk 4
    Jonsku83.........yk 1
    Sunshine..........yk 6
    Siniapila...........yk 1
    Puliina..............yk 5
    Sydänkäpynen...yk 3
    ronja78............yk 3
    JJ-t.................yk 3
    EAK ..............yk 2
Kesk. yk 2,8

memmylleki tervetuloa kerhoon vain :) ja nibblerille antoisaa lomaa :wave:

itsellä alkoi tänää menkat, eli ny voi sit kunnol alkaa yrittää, ainaski paremmi :) ei tietty hirmu hyvin ko ei aina miestään nää, mut aina voi toivoa :D eli jos aattelis sit et mun kierto olis 29 ollu pillereillä ni ny kierto oli vaivaset 15 pvää mut sen siit saa ku keske liuskaa lopettaa :p saas nähä mitä se on jatkossa :) ny ainaski osaa paljo paremmi tutkiskella itteensä, en oo juuri ennen aatellu et oviksen vois huomata niinki hyvin =)

Yhteistyössä