Uusi pino.Esikoista yrittäviä

Itselläni ei tunnu oikeen huolta olevan ku nii vähä muutenki alkoholi maistuu :D mut onha se joskus ollu semmost et o kiva kunnol nollata mut sitäkää ei jotenki oo ollu tarvis ennee tehdä, tiä sit mistä johtuu. En absolutistikaa oo. Ei vaan jotenkii mee enää alas, ei oo menny sitten menokauden loppumisen, eli ku alotin seurustelun :)

Mulla voi noi kiertopäivät pitää samana. Tänään vasta alkoi oikaet kuukautiset, mutta ei kai se ole niin päivän päälle!

Ootteko kokeillu sitä punaviini-kuuria? Punaviinin vähäinen käyttö pitäis kai vaikuttaa jotenkin positiivisesti hedelmöittymiseen. En oikein muista nyt tarkemmin miten. Joka tapauksessa mukavalta kuulostaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Linna:
Mulla voi noi kiertopäivät pitää samana. Tänään vasta alkoi oikaet kuukautiset, mutta ei kai se ole niin päivän päälle!

Ootteko kokeillu sitä punaviini-kuuria? Punaviinin vähäinen käyttö pitäis kai vaikuttaa jotenkin positiivisesti hedelmöittymiseen. En oikein muista nyt tarkemmin miten. Joka tapauksessa mukavalta kuulostaa!
Enpä oo koittanut,mutta mietin et jos punkkua nyt ostettas ja kokeilis. ;)

"Punaviinin sanotaan lisäävän kohdun verenkiertoa ja näin lisäävän alkion kiinnittymismahdollisuuksia. Pieniä määriä punaviiniä voi siis nauttia luteaalivaiheen aikana." Noin luki siel perhesuunnittelusivuil =) eli oviksesta kuukautiste alkuun :)

Meitsi ei punaviintä saa tänään kyllä kuin glökin muodossa, juomat on ihan jotain muuta :p Noh nyt täytyy pitää hauskaa, kun on kerran mahdollista. Tykätään muutenkin käydä viihteellä avokin kanssa, mutta jos pienokainen astuu kuviin, niin viihtellä käyminen kyllä sitten jää ja keskitymme ukon kanssa ilman muuta pikkuiseen :heart:

woohoo!

kierron ekoja oireita käyn läpi...viimekuussa niitä ei tainut ollakkaan *kurkkaa joskus myöhemmin*
eli...
vatsasta nippailee, en kuvittele koska se säteilee ihan polviin asti.
ärsyttää ja itkettää.
tuossa kummun kohdalla kuplii ja nykii..niinku elohiiri väärinpäin :)

taidampa käskee miehen hakee punaviiniä..tiedättekö muuten että jos syö oikeeta ananasta eikä purkkiananasta, niin ei enää haluakkaan syödä muuta ku sitä oikeeta :) äly hyvää! :p

enää kolme päivää espanjaan... siellä mä voinki koko luteaalivaiheen ajan juoda tuota..sitä..mikä se on se juoma..siihen tulee punaviiniä, hedelmiä ja mehukattia..ei ouzo ku se on kreikkalainen...höh.. unohin...

• HanLai.................kp 84/24-32.........yk 4
    Fairytale84...........kp 80/30..............yk 4
    futuremami...........kp 78/27-28........yk 3
    Santtuli...............kp 79/28...............yk 1
    Zande.................kp 78/24...............yk 2
    heiDu..................kp 72/23...............yk 4
    Nanuuk-85..........kp 46/29...............yk 4
    rina82.................kp 64/?..................yk 29
    Emeliina..............kp 63//31-33...........yk 7
    piksu..................kp 2729.................yk 5
    Sarah85..............kp 24/28-36...........yk 16
    minttulii86...........kp 6/34-40............alk.04/05
    Elppu..................kp 19/30................yk 6
    Emeliina..............kp 30/31-33...........yk 8
    rapu83................kp 26/?..................yk 3
    Jouskari-82..........kp 25/28-32..........yk 3
    Peppi1981............kp 21/28-30.........yk 29
    Veena.................kp 22/24-28...........yk 5
    Henni82..............kp 20/31-36...........yk
    Nibbler................kp 18/30................yk 3
    Juli05..................kp 14/26-32...........yk 6
    Sirpula................kp 12/34-71...........yk 7
    Syksyinen haave...kp 12/30.............yk3
    Diodium............... kp 11/30..............yk 3
    Linna..................kp 2/35..................yk 2
    Haavekuva.........Kkp ? /??................yk 1

Nauruprinsessa..........hetken päästä
    Kaa.............................2008
plussanneet : :heart:

• Marimint81......yk 1
    mouku80.........yk 4
    Jonsku83.........yk 1
    Sunshine..........yk 6
    Siniapila...........yk 1
    Puliina..............yk 5
    Sydänkäpynen...yk 3
    ronja78............yk 3
    JJ-t.................yk 3
    EAK ..............yk 2
Kesk. yk 2,8

syvät pahoitteluni Kaalle.
:'( en uskalla ajatella miltä susta tuntuu.Pienellä jäi kait taivaasa joku juttu hoitamatta.oikein paljon voimia teille!

tehän ootte paljon keskustellu täällä eilen...

tää meni kyl väärään kohtaan ensin....

nibbler
enää kolme päivää espanjaan... siellä mä voinki koko luteaalivaiheen ajan juoda tuota..sitä..mikä se on se juoma..siihen tulee punaviiniä, hedelmiä ja mehukattia..ei ouzo ku se on kreikkalainen...höh.. unohin...
Kensties tarkoitat Sangriaa? :D Aivan mahtavaa olis päästä etelän lämpöön! Oon tällä vihreestä kateellisena :wave: Tosi hyvään saumaan olet matkan ottanut, kun täällä on tämmöset koiran ilmat olleet jo pitkään...
Tuli tossa just mieleen, että kun su 25.11 pitäis alkaa mensut ja se on meitsin 25v.synttäripäivä, niin ei mensut alkaiskaan ja saisin synttärilahjaksi plussan ja pienokaisen tuonne masuun kasvaan :heart: Voisiko parmpaa lahjaa toivoa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Jouskari-82:
nibbler
Kensties tarkoitat Sangriaa? :D Aivan mahtavaa olis päästä etelän lämpöön! Oon tällä vihreestä kateellisena :wave: Tosi hyvään saumaan olet matkan ottanut, kun täällä on tämmöset koiran ilmat olleet jo pitkään...
Tuli tossa just mieleen, että kun su 25.11 pitäis alkaa mensut ja se on meitsin 25v.synttäripäivä, niin ei mensut alkaiskaan ja saisin synttärilahjaksi plussan ja pienokaisen tuonne masuun kasvaan :heart: Voisiko parmpaa lahjaa toivoa!!!
niin sitä se on! :D miten on päässy unohtumaan...
enää ei oo niin hirveen masentava ilma, ainaki täällä on tänään satanu lunta.vaikka en siitä tykkääkkään ollenkaan niin kiva, kune i enään näytä niin... depressiiviseltä...
ois se ihanaa jos saisit lahjaks plussan! mä pidän peukkuja pystyssä ja sut mielessä. onko sulla ollu mitään oireita?

oirelistaani unohin lisätä että nuuska sai mussa melkeen oksennuksen esiin... haiseehan se normaalistikkin pahalta, mutta nopeesti haistoin ja meinas tulla ryynät :( ennen oon saattanu itekki ottaa pienet rillut, mutta nyt ei kävis mielessäkään... sellasta.

Tuo mun kp taitaa olla yhden jäljessä nyt pitäs olla 26/28-32. Mulla on aika menkkamaiset oireet. Rinnat turvonnu ja kipeet, päätä särkenyt, kiukuttanut/alakuloinen ja alamahaa on välillä juilinut tosi kipeästi, mikä on outoa, kun yleensä juilii vasta kun alkaa menkat. Että saas nähdä mitä tämä taas on, onko vain "valeraskautta" :LOL:
Kiitos kuitenkin nibbler jos pidät mut mielessä :hug: Mä luulen että sulla on hyvät saumat raskautua, kun menet sinne ulkomaille lomaileen ilman ressiä ja juman hieman sangriaa ;)

Voi kun täälläkin satais lunta, mutta tulee vettä, kun Esterin persiistä. Asustelen siis Pirkanmaalla. Sä taidat nibbler asustella vähän pohjosemmassa?

mulla on lämmöt vielä ennestäänki noussu (mistä lie johtuu) siis toissapäivänä 36.06 eilen 36.83 ja tänää huimat 37.37 ja muutenki flunssan oireita. siis tota nenästä tulevaa eritettä riittää.. myös alavatsa on keskeltä aikamoisen arkana.

minä ajattelin ahtautua nibblerin matkalaukkuun :LOL:

olo on muuten ollu aika energinen ja painoaki oon saanu jo melkein 2kg tippuun, jes :)

noh, taas joutuu vaan odottaan että tärppäskö ja sit itkeen ku täti porhaltaa paikalle.

palaillaan taas :wave:

Täällähän on kunnon kuhina käyny keskustelun suhteen, hienoa =)

Ni mie ku oon tällane noviisi viel enkä tiiä mistää mittää viel ni kertokees ny mistä tuo mahan nippailu kertoopi? ku tännää tulin tos just kaupungilta ja ku tulin tähä istuu ni iha ihme nippailua mahasta ollu mut ny rauhottu simmoseks pieneks täyden mahan oloseks tunteeks vaiks edellisest syönnistkii o aikaa jo :p jospa miula o maha muute vaa sekasi :/

no jos mä otan sellasen jääkiekkokassin niin eiköhän mahu. muutenki ajattelin ottaa mukaan vaan uikkarit, vara alkkarit ja hameen :LOL: muut ostan sieltä.
täällä lisää huonoa oloa ja vatsannippailua.

haavekuva mahan nippailu saattaa kertoa kohdun kasvusta. heti raskauden alettua alkaa kohtu kasvamaan ja se aiheuttaa sitä nippailua. tai yleensäkkin jos siellä on "jotain " ylimäärästä niin tulee kipua.repäisykivuiks myös kutsutaan. myös alkion kiinnittyessä jotkut saattaa tuntea sen pienenä pistoksena.mä voin laittaa jotain linkkiä alkuraskauden oireista.

ai niin rakkaat ihmiset unohin tännekkin lesoilla.. musta tuli eilen toisen kerran täti. bonusveljelle ja sen avovaimolla ( meinasin kirjoittaa avonainen ) :LOL: synty eilen terve tyttölapsi :)

voi kiitos kaunis noista! Menenpä katsomaan tuon linkinkin kohta. Mutta mitenkäs kun viimeisin yhdyntä tapahtunut tiistaina ja sillo jätin pillerit ja tänää sitä nippailua mut ny se sit o hävinny kokonaa eli oli vain siin vähä aikaa ku tulin koneelle. Ja ny on vaa maha vähä kipee et josko se ois vain nälästä johtuvaa.. ja ei kai se nippailu ny iha heti tule vai tulleeks?

kiitos :)

onko sulla tietoo että millaset pillerit sulla oli, sellaset jotka estää munasolun irtoamisen vai sellaset jotka estää kiinnittymisen?
paljonko sait syötyä sitä karttaa ennenku lopetit?
jos olit kerenny syödä jo yli ovulaation oletetun ajankohdan, niin silloin ei välttämättä koko ovulaatiota oo tapahtunu, mikä tarkoittaa että vielä ainakaan ei voi tuntea sitä nippailua.
nippailu voi tulla heti, mutta sulla se voi myös olla ovulaation merkki :)joka on hyvä koska sitten tietää, että pillereiden ehkäisevä vaikutus on poissa ja kierto voi tasaantua nopeestikki...

tää on tällasta tiedettä välillä :D

ja must tuntuu et tää mahakipu alkaa koht olla jo menkkojen aiheuttamaa vaiks tuntuuki tos alaalla ja enempi siin maha pinnal. Tai sit on vaa maha sekasi. Mul muuteski ollu mahakipua (siis aiemmin enkä oo ollu raskaana) mut sillo iha vaa ilmapurjehtijoide takia tosin nyt niit ei tuntuis olevan :p

oli pakko käydä täällä vielä enneku menee nukkumaa :LOL: ei voi pysyy poissa.
cypretylistä ei oo hajuakaan että mitä se tekee, ku en oo koskaan ennen kuullukkaan koko merkistä :)

netistä löyty: Cypretylin ehkäisyteho perustuu monen eri tekijän yhteisvaikutukseen. Näistä
tärkeimpiä ovat munasolun irtoamisen estyminen ja kohdunkaulan liman
koostumuksen muuttuminen.
eli voi olla ovis tai menkat... ovista veikkaisin minä ellet syöny viimeks kahta karttaa peräkkäin.

mulla oli aikanaan kipuja just alavatsan alueella, mutta se oli sitten muutama nätti kysta munasarjoissa... eli pientä skeptisyyttä pidän ainakin omiin kipuihini, koska kysatat saattaa helposti uusiutua... mutta silti kiva kun oirett a pukkaa :)

Saanu yöllä untakaan enne kolmea.. ku paleli jalkoja (normia ku tääl o liia kylmä ja sit vaikea saada niit lämpeemää ku kerra tullu iha jääkylmiks) ja sit oli nippailevinaan mahasta tosi kauan ja sit vilun väreitä oli paljon vaiks olin kahen peiton allakin.. ni onks ovikseen tuollaiset merkit vai taasko mun kroppa vain on esittävinään raskautta ku sitä niin toivon/uskon :p eri reilua.. :ashamed:

Meen treelle shoppailee ja sit riihimäkeen, palaillaan taas illalla :wave:

Yhteistyössä