Uskovainen paikalla, kysymyksiä voi heittää

  • Viestiketjun aloittaja uskis
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Jokainen uskoo niinkuin hänelle itselleen on hyväksi/tarkoituksenmukaista. Jotku näkee laajemmin, jotku kapeammin. Joittenki tapa uskoa on pysyvä, joittenki kehittyvä/laajeneva.

Että sinänsä minäki tässä vain tuhlaan aikaa, eikä ole mitään hyötyä mun puhella omasta uskostani, mutta silti tykkään puhella (eipä mulla noita juttukavereita liikaa ainakaan ole..), ja ehkä jollakin joskus saattaa joku asia jäädä päähän itämään, ja sitä kautta löytää oman rauhansa ja totuutensa.

Kaikki te ootte yhtä tärkeitä uskoipa mihin tahansa. Kaikki me ollaan samaa perhettä, vaikka se täälä onki meiltä piilotettu. Mielestäni Jeesuksen sanat "rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" viittaa siihen ettei kukaan meistä ole kenenkään toisen yläpuolella tai alapuolella. Kaikki on tasavertaisia.

Mun mies tässä tänään kuunteli mitä Jeesuksella on sanottavaa...tai oletettavasti ainaki oli Jeesus, koska sanoi jotain että "olen vain kuollut juutalainen..", hältä meni "hepun" esittely vähä ohi. Huumoria riittää rajan tuolla puolenkin. :)
Jos olet kerran sitä mieltä, että kaikkien usko on samanarvoista, niin miksi tässä tarvisi enää totuutta kenenkään löytää? Jos riittää se, että on löytänyt oman rauhansa, niin eikö suuri osa keskustelijoista ole jo mielestään löytänyt. Onko vain sinun käsityksesi omasta rauhasta oikea?
Mikä usko on siis oikein ja mikä väärin? Miten uskotaan oikein? Mikä on vääräuskoa? Onko sinulla siihen määrittely?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Ajatusmallien laajentaminen on synti, huoks. Saatana väijyy kaikkialla ja yrittää eksyttää kunnon uskovia. Kaikkea pitää epäillä paitsi Raamatun sanaa.

Eli Jumala on skitsofreenikko. Antaa vapaantahdon, mutta jos emme tee niinkuin hän sanoo, rankaisee. Vapaus tehdä niin kuin käsketään.
Mahtavaa vapautta!!!!
 
Turbojurpo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Ajatusmallien laajentaminen on synti, huoks. Saatana väijyy kaikkialla ja yrittää eksyttää kunnon uskovia. Kaikkea pitää epäillä paitsi Raamatun sanaa.

Eli Jumala on skitsofreenikko. Antaa vapaantahdon, mutta jos emme tee niinkuin hän sanoo, rankaisee. Vapaus tehdä niin kuin käsketään.
Mahtavaa vapautta!!!!
Älä minulle vaahtoa, tekstini oli sarkastinen. Minä olen ateisti enkä usko mihinkään muuhun korkeampaan voimaan kuin entropiaan ja verottajaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Ajatusmallien laajentaminen on synti, huoks. Saatana väijyy kaikkialla ja yrittää eksyttää kunnon uskovia. Kaikkea pitää epäillä paitsi Raamatun sanaa.

Eli Jumala on skitsofreenikko. Antaa vapaantahdon, mutta jos emme tee niinkuin hän sanoo, rankaisee. Vapaus tehdä niin kuin käsketään.
Mahtavaa vapautta!!!!
Älä minulle vaahtoa, tekstini oli sarkastinen. Minä olen ateisti enkä usko mihinkään muuhun korkeampaan voimaan kuin entropiaan ja verottajaan.
Hassua, en näe vaahtoa missään..... Turhauttaa vaan, kun nämä ns. uskovaiset katoavat heti kun kysyy vähän sellaista mitä ei ulkoaopetelluista raamantunjakeista löydy.

Höh ja peace!
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Ajatusmallien laajentaminen on synti, huoks. Saatana väijyy kaikkialla ja yrittää eksyttää kunnon uskovia. Kaikkea pitää epäillä paitsi Raamatun sanaa.

Eli Jumala on skitsofreenikko. Antaa vapaantahdon, mutta jos emme tee niinkuin hän sanoo, rankaisee. Vapaus tehdä niin kuin käsketään.
Mahtavaa vapautta!!!!
Älä minulle vaahtoa, tekstini oli sarkastinen. Minä olen ateisti enkä usko mihinkään muuhun korkeampaan voimaan kuin entropiaan ja verottajaan.
Hassua, en näe vaahtoa missään..... Turhauttaa vaan, kun nämä ns. uskovaiset katoavat heti kun kysyy vähän sellaista mitä ei ulkoaopetelluista raamantunjakeista löydy.

Höh ja peace!
olen uskovainen mutta en usko raamattuu :D se onkin aikasta outo opus
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
olen uskovainen mutta en usko raamattuu :D se onkin aikasta outo opus
Olet uskovainen, mutta mihin sää siten uskot?
uskon Jumalaan tietenkin
Entä Jeesukseen? Mitä mieltä olet synnistä, mitä on syntiä tjms.? Vai uskotko vain osaan kohtaan Raamattua, mutta et kaikkeen? Vai mihin uskosi pohjautuu (koraanin, jehovien kirjaan mikälienimeltään) ? Johonkin omaan Jumalaasi?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Älä viitsi, vieras. Kyllä sekä Koodi että PipariSuu ovat varsin viitseliäitä ja älykkäitä kirjoittajia. Taitavat vain naputella jotain pidempää juuri nyt.
Just laitoin kahvipannun poriseen, jotta jaksaa kirjoitalla lisää :)
Vastaisitko siis uskovaisen kannan Jumalan olemukseen. Kiitos. :)

 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
olen uskovainen mutta en usko raamattuu :D se onkin aikasta outo opus
Olet uskovainen, mutta mihin sää siten uskot?
Villi veikkaus.... Jumalaan??? Jumalaan voi uskoa, vaikka kyseenalaistaakin ihmisten kirjoittaman kokoelman - raamatun.
aivan oikein :D

Minun Jumalani ei tarvitse teurastaa poikaansa jotta voisi antaa ihmisille heidän syntinsä anteeksi. Minun Jumalani voi antaa anteeksi kenelle haluaa ilman että antaisi poikansa teuresttavaksi. Ja minun Jumalallani ei ole lapsia :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Älä viitsi, vieras. Kyllä sekä Koodi että PipariSuu ovat varsin viitseliäitä ja älykkäitä kirjoittajia. Taitavat vain naputella jotain pidempää juuri nyt.
Just laitoin kahvipannun poriseen, jotta jaksaa kirjoitalla lisää :)
Vastaisitko siis uskovaisen kannan Jumalan olemukseen. Kiitos. :)
Siis ongelmaan vapaasta tahdosta......
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
olen uskovainen mutta en usko raamattuu :D se onkin aikasta outo opus
Olet uskovainen, mutta mihin sää siten uskot?
uskon Jumalaan tietenkin
Entä Jeesukseen? Mitä mieltä olet synnistä, mitä on syntiä tjms.? Vai uskotko vain osaan kohtaan Raamattua, mutta et kaikkeen? Vai mihin uskosi pohjautuu (koraanin, jehovien kirjaan mikälienimeltään) ? Johonkin omaan Jumalaasi?

Jeesus on Jumalan profeetta joka oli Juutalainen. Oliko sinun Jeesus kristitty vai? Mikä on syntiä, on esimerkiksi väittäminen vastaan ensimmäisen käskyn kanssa. Sillä on vain yksi Jumala. Uskon Jumalan sanaan.

Miksi sinä pidät Jumalan sanana raamattua jonka monta kymmentä eri kirjoittajaa ovat koonneet kirjaksi? Vai pidätkö Jumalan sanana vain osaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Älä viitsi, vieras. Kyllä sekä Koodi että PipariSuu ovat varsin viitseliäitä ja älykkäitä kirjoittajia. Taitavat vain naputella jotain pidempää juuri nyt.
Just laitoin kahvipannun poriseen, jotta jaksaa kirjoitalla lisää :)
Vastaisitko siis uskovaisen kannan Jumalan olemukseen. Kiitos. :)
Siis ongelmaan vapaasta tahdosta......
No Vapaa tahto on uskoa mihin haluaa ja tehdä mitä haluaa. Silti teoillaan ja uskollaan voi olla seurauksia ja ihminen saa ihan itse valita haluaako tehdä niin (ja kokea seuraukset) vai ei.

Vähän kuin lapsi hiekkalaatikolla. Lapsi haluaisi kaataa hiekkaämpärin päähänsä. Äiti antaa lapsen sen tehdä, jos haluaa, mutta varoittaa, että jos tekee niin, niin siitä voi olla seuraukset. Jos hän sen kaataa, seurauksena on hiekkaiset hiukset, jos ei tee, niin hiuksiin ei tule hiekkaa. No lapsella on vapaa tahto tekeeko sitä vai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mun mies tässä tänään kuunteli mitä Jeesuksella on sanottavaa...tai oletettavasti ainaki oli Jeesus, koska sanoi jotain että "olen vain kuollut juutalainen..", hältä meni "hepun" esittely vähä ohi. Huumoria riittää rajan tuolla puolenkin. :)
Tähän vissiin liittyi olennaisena osana jotkin sienet, tai jtkn...
Noup. Youtubessa kanavointi. Sielä puhui 6 eri "hahmoa", tämä mahdollinen Jeesus, Gaia (maa), Arkkienkeli Mikael, Kryon, ja kahta en muistakaan. Pitäs iteki kuunnella jossain välissä...se on vaan englanniksi, ja mun enkun taito ei oo kovin hyvä. :|
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Älä viitsi, vieras. Kyllä sekä Koodi että PipariSuu ovat varsin viitseliäitä ja älykkäitä kirjoittajia. Taitavat vain naputella jotain pidempää juuri nyt.
Just laitoin kahvipannun poriseen, jotta jaksaa kirjoitalla lisää :)
Vastaisitko siis uskovaisen kannan Jumalan olemukseen. Kiitos. :)
Siis ongelmaan vapaasta tahdosta......
No Vapaa tahto on uskoa mihin haluaa ja tehdä mitä haluaa. Silti teoillaan ja uskollaan voi olla seurauksia ja ihminen saa ihan itse valita haluaako tehdä niin (ja kokea seuraukset) vai ei.

Vähän kuin lapsi hiekkalaatikolla. Lapsi haluaisi kaataa hiekkaämpärin päähänsä. Äiti antaa lapsen sen tehdä, jos haluaa, mutta varoittaa, että jos tekee niin, niin siitä voi olla seuraukset. Jos hän sen kaataa, seurauksena on hiekkaiset hiukset, jos ei tee, niin hiuksiin ei tule hiekkaa. No lapsella on vapaa tahto tekeeko sitä vai ei.
Mutta eihän äitikään lastaan hylkää ja rankaise, vaikka lapsi päätään seinään hakkaisikin. Olen ymmärtänyt, että uskovaisten Jumala rankaisee ja jopa tappaa!

 
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Jeesus on Jumalan profeetta joka oli Juutalainen. Oliko sinun Jeesus kristitty vai? Mikä on syntiä, on esimerkiksi väittäminen vastaan ensimmäisen käskyn kanssa. Sillä on vain yksi Jumala. Uskon Jumalan sanaan.

Miksi sinä pidät Jumalan sanana raamattua jonka monta kymmentä eri kirjoittajaa ovat koonneet kirjaksi? Vai pidätkö Jumalan sanana vain osaa :D
Yritin noilla monilla kysymyksilläni kysyä sulta, että mistä olet "luonut" Jumalasi? Onko joku toinen kirja kuin Raamattu, onko sun omaa pähkäilyäsi vai mitä? Nyt vastaat kysymyksiini heittämällä minulle samat kysymykset takaisin.. Uskot Jumalan sanaan, mutta mikä on sinulle Jumalan sanaa, jos et Raamattuun usko?

Itse pidän Jeesusta Jumalan poikana, joka kuoli ristillä syntiemme tähden ja pidän Raamattua tärkeänä ohjenuorana.
 
Turbojurpo
Lapsi on hiekkalaatikolla ja löytää likaisen ruiskun. Äiti kieltää leikkimästä sillä sanoen, että siitä voi tulla vaikka mitä tauteja. Lapsi ei kuuntele vaan sormeilee ruiskua ja tökkää sillä vahingossa itseään. Lapsi toteutti vapaata tahtoaan, mutta millainen äiti vain höpöttää lapselleen varoituksia sen sijaan että ottaa ruiskun pois? Ei kovin rakastava.
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Jeesus on Jumalan profeetta joka oli Juutalainen. Oliko sinun Jeesus kristitty vai? Mikä on syntiä, on esimerkiksi väittäminen vastaan ensimmäisen käskyn kanssa. Sillä on vain yksi Jumala. Uskon Jumalan sanaan.

Miksi sinä pidät Jumalan sanana raamattua jonka monta kymmentä eri kirjoittajaa ovat koonneet kirjaksi? Vai pidätkö Jumalan sanana vain osaa :D
Yritin noilla monilla kysymyksilläni kysyä sulta, että mistä olet "luonut" Jumalasi? Onko joku toinen kirja kuin Raamattu, onko sun omaa pähkäilyäsi vai mitä? Nyt vastaat kysymyksiini heittämällä minulle samat kysymykset takaisin.. Uskot Jumalan sanaan, mutta mikä on sinulle Jumalan sanaa, jos et Raamattuun usko?

Itse pidän Jeesusta Jumalan poikana, joka kuoli ristillä syntiemme tähden ja pidän Raamattua tärkeänä ohjenuorana.

Koraani on Jumalan sanaa. Joka on täysin virheetön teos ilman yhtään ristiriitaa koska se on Jumalan sanaa.

Eli et pidä raamattua Jumalan sanana vaan ohjenuorana? Jätätkö vanhan testamentin pois kokonaan vai pidätkö koko Raamattua ohjenuorana?
 

Yhteistyössä