vieras
Mikä usko on siis oikein ja mikä väärin? Miten uskotaan oikein? Mikä on vääräuskoa? Onko sinulla siihen määrittely?Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Jos olet kerran sitä mieltä, että kaikkien usko on samanarvoista, niin miksi tässä tarvisi enää totuutta kenenkään löytää? Jos riittää se, että on löytänyt oman rauhansa, niin eikö suuri osa keskustelijoista ole jo mielestään löytänyt. Onko vain sinun käsityksesi omasta rauhasta oikea?Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Jokainen uskoo niinkuin hänelle itselleen on hyväksi/tarkoituksenmukaista. Jotku näkee laajemmin, jotku kapeammin. Joittenki tapa uskoa on pysyvä, joittenki kehittyvä/laajeneva.
Että sinänsä minäki tässä vain tuhlaan aikaa, eikä ole mitään hyötyä mun puhella omasta uskostani, mutta silti tykkään puhella (eipä mulla noita juttukavereita liikaa ainakaan ole..), ja ehkä jollakin joskus saattaa joku asia jäädä päähän itämään, ja sitä kautta löytää oman rauhansa ja totuutensa.
Kaikki te ootte yhtä tärkeitä uskoipa mihin tahansa. Kaikki me ollaan samaa perhettä, vaikka se täälä onki meiltä piilotettu. Mielestäni Jeesuksen sanat "rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" viittaa siihen ettei kukaan meistä ole kenenkään toisen yläpuolella tai alapuolella. Kaikki on tasavertaisia.
Mun mies tässä tänään kuunteli mitä Jeesuksella on sanottavaa...tai oletettavasti ainaki oli Jeesus, koska sanoi jotain että "olen vain kuollut juutalainen..", hältä meni "hepun" esittely vähä ohi. Huumoria riittää rajan tuolla puolenkin.