En osaa napata tuota aiempaa keskustelua tähän (silleen siniselle pohjalle), mutta naispappeudesta Koodille:
Kyse on Paavalin kirjeestä Timoteukselle, _yhden_ (vaikkakin korkeassa asemassa olleen) miehen kirjeestä jossa hän antaa ohjeita jumalanpalveluksia jne varten.
Paavali kirjoittaa myös, että "Minä tahdon siis..että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi". Eli naiset eivät saa kirkossa pitää lettejä, kulta- tai helmikoruja, vai jopa niin, että naiset eivät lainkaan saa koristaa itseään näillä? Jos et hyväksy naispappeutta - tähän samaan raamatunkohtaan vedoten - hyväksytkö lettejä tai koruja pitäviä naisia jumalanpalveluksessa?
Ja edelleen: "Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva; eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä" - eli. Paavalin mukaan yksi edellytys naisen pelastumiselle on lasten synnyttäminen? Ts. jos nainen valitsee lapsettomuuden, hän ei voi pelastua? Tietysti tämän voisi tulkita Paavalin omaksi mielipiteeksi, koska se ei kosketa tätä kirkon asioiden järjestämistä.
Eikö sinua ollenkaan huoleta se näkökohta, että naisia on lähes jokaisessa yhteiskunnassa pyritty kontrolloimaan enemmän kuin miehiä? Jos katsot, että nainen on miehensä alamainen joissakin asioissa, katsotko myös että naiset ovat yleisellä tasolla miehiä "alempia"? Siis avioliiton ulkopuolella, kaikenlaisessa kanssakäymisessä?