Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Otetaan esimerkki, että isäsi ajaa usein humalassa autoa, jota et hyväksy. Jos et hyväksy humalassa ajoa, tarkoittaako se, että sää et hyväksy isääsi? Entä jos isäsi hyväksyisit, niin pitäisikö sun sitten kannustaa ja auttaa sitä ajaan lisää humalassa autoa?
Miksi vertaat kahden ihmisen välistä hellyyttä lainvastaiseen rattijuoppouteen? Se on minusta varsin outo rinnastus. Jos minun isäni syyllistyisi toistuvasti rattijuoppouteen, käräyttäisin hänet poliisille, jotta sivulliset ainakaan eivät joutuisi kärsimään. Jos hän sen sijaan ilmoittaisi minulle rekisteröivänsä parisuhteensa jonkun mukavan kundin kanssa, niin onnittelisin häntä lämpimästi.
Jos joku uskonveljesi sanoisi sinulle noin (jälkimmäinen esimerkki) niin voisitko pokkana onnitella häntä vai puhkeaisitko saarnaan homoseksuaalisuuden iljettävyydestä ja rappiollisuudesta?
Sinä itse vertasit, että pitäisi oikein kannustaa ja auttaa toista tekemään asioita aina jos henkilön hyväksyy. Mihin ihmeeseen se nyt unohtui?
Jos et hyväksyisi rattijuoppoutta, niin etkö sitten voi hyväksyä isääsi? Jos tämä ei tähän päde, niin selitäs tarkemmin, miksei se tähän päde?
Minä näen asian, että ihmisen voi hyväksyä, vaikka ei kaikkia hänen toimiaan. Sinä taas et. Mutta ilmeisesti se on ERIASIA jos SINÄ määrittelet mikä on väärin kuin mitä minä.
Kannustaisitko 12v tyttöä seurusteleen 17v miehen kanssa? kannustaisitko tyttöä seurustelemaan selkeästi "vaarallisen" oloisen kumppanin kanssa, vaikka näet jo kaukaa, ettei siitä seuraa hyvää? Jos et kannusta, niin et voi hyväksyä sitten koko tyttöä. Tyhmää logiikkaa.