Uskotteko että jokaiselle on se oikea?

Sanotaanko vaikka niin, että uskon onnellisuuden olevan suurempaa järkisuhteissa kuin pelkän hormonimyrskyn varaan rakennetuilla. Kannattaa valita ihminen, jonka kanssa helppo olla, sitoutua ilman kummempia intohimoja ja se rakkaus kasvaa sitten luontaisesti. Suhde on kuin sen lemmen taimitarha, jos halutaan runollisesti ajatella.

Mä uskon, että joka kylältä löytyy ainakin yks oikea. Eihän sitä oikeaa ikinä löytäis jos sitä olisi vain yksi kappale seitsemän miljarin joukossa. Sehän ei suurella todennäköisyydellä asuisi lähelläkään sinua, voisi olla esim. afrikkalainen heimopäällikkö :D Aika vaikea sitä ois löytää jos ei koskaan käy afrikassa.

Mä tiedän että mulle on vain Se Yksi Oikea. Tiedän että sopeutuisin elämään jonkun muunkin kanssa ja oppisin rakastamaankin. Mutta vain tätä yhtä voin rakastaa näin lujaa ja ehdoitta. Tiedän että ikinä en hänestä pääsisi elämässäni kokonaan irti, eikä hän minusta. Aika pelottavaa...

Ja joo, vuonna lapio ja ämpäri sitä erikseen oloa ollaan koitettu ihan tosissaankin muttei vaan onnistunut.

Mä tapaan Oikeita joka päivä. Esim. tänään, tää mies on ihan selkeästi mulle tehty:

[video=youtube;VF9v-6B_O0A]http://www.youtube.com/watch?v=VF9v-6B_O0A[/video]

Jokaiselle on monta oikeaa. Yhtä ainoaa töydellistä ei varmaankaan ole, mutta useita sellaisia on, joiden rinnalla voi elää hyvän elämän. Toisaalta - kumppani ei ole mun mielestäni mikään hyvän elämän edellytys, niin kuin ei lapsetkaan. Jokainen elää omannäköisensä elämän.

Mitä sinuun tulee - älä nyt hyvä ihminen heitä kirvestä kaivoon. Sä olet nuori vielä, ja onhan sulla jo kumppaneita ollutkin. Et siis ole koko elämääsi ollut yksin.

Viisaasti kirjoitettu. Kumppaneitakin jo ollut ja lapsenkin saanut, olisi tyytyväinen. Ei kaikkea voi saada tuosta vain, täytyy tehdä itselleenkin jotain, mikäli kuuta haluaa. Ihminen voi elää oikein hyvää elämää lpsineen, yhdenyönjuttuja jotkut apuun löytävät, mik'li mahiksia. Eihän lapsille heti uuttakaan näytille tuoda. Lapsen ei tarvitse tietää mahdollisista panoista.

[QUOTE="voi elämä";22320512]Viisaasti kirjoitettu. Kumppaneitakin jo ollut ja lapsenkin saanut, olisi tyytyväinen. Ei kaikkea voi saada tuosta vain, täytyy tehdä itselleenkin jotain, mikäli kuuta haluaa. Ihminen voi elää oikein hyvää elämää lpsineen, yhdenyönjuttuja jotkut apuun löytävät, mik'li mahiksia. Eihän lapsille heti uuttakaan näytille tuoda. Lapsen ei tarvitse tietää mahdollisista panoista.[/QUOTE]

No kuule mä en todellakaan ole päässyt elämässä liian helpolla, että kyllä sitä joskus toivoos saavansa edes jotakin ilman taistelua.

Enkä todellakaan ole yhtäkään miestä esitellyt likalle liian nopiaan. Parin miehen kanssa juttu kesti vain parisen kuukautta eikä likalla ole noista miehistä mitään tietoa.

[QUOTE="vieraana";22320155]En mä usko siihen. Mun mielestä jokainen tekee itse rakkaastan "sen oikean". Tuollaiseen uskominen just saa ihmiset eroamaan: toisen virheet tai mahdolliset vastoinkäymiset nähdään heti siten, että "ei tää ollutkaan se oikea". Parisuhde tarkoittaa kompromissejä.

Enkä tosiaan usko siihen, että joku on "tarkoitettu elämään ilman kumppania".[/QUOTE]

Hyvin sanottu. Kyllä onnellisuus ja parisuhteen toimivuus on enemmän tahdosta kiinni kuin siitä, ettei ollutkaan "ne oikeat" toisilleen. Jos ei ketään löydä, on liian kranttu.

Mä uskon siihen yhteen oikeaan. Uskon siihen että jokaisella on vain yksi "kaksoisliekki" ja monta sielunkumppania. Omaa kaksoisliekkiään ei välttämättä löydä koko ikänään, ja suurin osa ihmisistä elääkin sielunkumppaninsa kanssa, onnellisenakin.

En usko, tai ainakaan en usko minulle olevan olemassa sitä oikeaa... Ikää on 31v ja takana on yksi lyhyt suhde, josta lapsi, muuten olen elänyt yksin.... Ja kyllähän tähän tottuu :(

En usko että on olemassa "se yksi oikea". Maailmassa on lukemattomia itselle sopivia kumppaneita, mutta sellaista ei varmasti löydy jonka kanssa kaikki on täydellistä autuutta. Kun löytää sellaisen josta pitää ja jota kunnioittaa, niin kannattaa pitää kiinni ja tahtoa että suhde kestää (joku fiksu joskus sanoi että rakkaus on tahtolaji, se kestää jos sen kestämistä tahtoo tarpeeksi).

Niin, että laitetaan vain niitten syyksi joita ei huolita. Kiitos.

Ehkä silloin tavoittelee vääränlaisia miehiä? Toki uskon että on hankalampaa löytää sopivaa miestä kun asuu syrjemmällä. Omasta asuinpaikastani 50 km:n säteellä asuu n. 300 000 ihmistä, joten todennäköisyys että kohtaa sopivan miehen (jonka haluan ja joka haluaa minut) on paljon suurempi.

Joo, uskon toki, että kaikille on Se Oikea. Montakin, mutta toisinaan se ajankohta voi olla harvinaislaatuisen väärä. Tärkeitä, merkityksellisiä kohtaamisia siis :) ennen kuin oikea ajankohta ja Se Ihminen sekä ne ns. kemiat kohtaavat :heart:.

Käsittääkseni olet vielä nuori ihminen, joten älä hättäile - vaan pidä mieli avoinna :).

en muista tiedä,ei kai kaikille.mulle on yks oikea,sen kanssa 8 vuotta elin ja 2 lasta sain.se jätti meidät vuosia sitten.muutaman kanssa olen yrittäny seurustella sen jälkeen mutta ei siitä mitään ikinä tule koska mä en pysty unohtaa eksääni.tiedän etten ikinä pysty rakastamaan ketään muuta.onneksi sain 2 ihanaa lasta ja monta hyvää vuotta rakkaani kanssa,niitä on aina hyvä muistella.

Meillä tuo 19vuotias tyllerö on etsinyt sitä oikeaa löytämättä ja päätti jokin aika sitten että sen oikean on vuoro ettiä hänet :D

Ettätämä sai minut kihertämään! Olipas hauska sanonta, pitääpä muistaa tämä!

Ja kun oikein mietin, niin näinhän siinä meillä kävikin. Lopetin harmittelun kun ei poikaystävää löydy minunlaiselle likalle ja unohdin haikailut, aloitin tekemään asioita jotka minua itseä kiinnostaa ja samalla varmasti teki minusta ihan erilailla lähestytävän kuin sen plikan joka vaan haaveilee ja etsii vimmatusti sitä Oikeaa jokaisesta kaksilahkeisesta joka eteen tulee. Ja tulihan hän sieltä ja juuri silloin kun vähiten osasin odottaa! Ja yhdessä ollaan melkein parikymmentä vuotta oltu ja jos sitten vielä tulee ilmi aikojen kanssa ettei ollutkaan se Oikea, niin uskon että eiköhän vielä jossain ole minullekin uusi Se Oikea sille hetkelle. Mutta tästä aion pitää kiinni niin kauan kun vain kun pideltävänä haluaa olla ;)

Kuumimmat

Yhteistyössä