Uskooko kukaan siihen,että töitä ei löydy vaikka niitä etsii?!

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Niin voikin olla,mutta jos mä en löytäisi heti oman alan töitä,niin ottaisin jonkun toisen paikan vastaan ja siinä samalla etsisin oman alani töitä.
No, sulla ei ole omaa alaa, joten helppohan silloin on jossitella :)

Jos ja kun on kouluttautunut tietylle alalle, tehnyt perse ruvella töitä päästäkseen opiskelemaan haluamansa alaa, pärjätäkseen opinnoissa & valmistuakseen ajoissa, niin voi olla ettei ihan ekana halua mennä siivoomaan tai lätkimään etikettejä purnukoihin jossain liukuhihnalla.

Mutta sitä, että joku ei löydä minkäänlaista työtä moneen moneen vuoteen vaikka ahkerasti etsii, en usko, jos kyse on terveestä ihmisestä.
Mutta sitten kun minulla se ammatti on ja jos en löydä omalta alaltani töitä,niin näin aion varmana tehdä.
Kun siinä etikettien lätkimisen sivussa VOI etsiä niitä oman alan töitä :LOL:
Jos sut otetaan kun sulla on kuitenkin se työnhaku päällä omalle alalle ja ehkä työnantaja ajattelee että otetaanpa sun tilalle joku joka todennäköisemmin jää niitä etikettejä lätkimään hieman pidemmäksi aikaa (eli hän jolla ei aktiivista työnhakua omalta alaltaan todennäköisesti ole päällä samaan aikaa kun etikettejä lätkii).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Jep =)
Mutta sun mielestäsi on ok korkeasti kouluttaa itsensä ja jäädä kotiin pyörittelemään peukaloita,kun niitä oman alan töitä ei löydy :(
Mun mielestä on täysin ok pyöritellä peukaloita kotona vaikka puolisen vuotta, jos ei oman alan töitä löydy.

Ja jos sitä työtä ei löydy vaikka aikaa kuluu, niin kannattaa miettiä paikkakunnan vaihtoa tai muita mahdollisia töitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Jos sut otetaan kun sulla on kuitenkin se työnhaku päällä omalle alalle ja ehkä työnantaja ajattelee että otetaanpa sun tilalle joku joka todennäköisemmin jää niitä etikettejä lätkimään hieman pidemmäksi aikaa (eli hän jolla ei aktiivista työnhakua omalta alaltaan todennäköisesti ole päällä samaan aikaa kun etikettejä lätkii).
Monilla teollisuuden aloillahan ei ole pitkäaikaistyötä tarjolla,vaan määräaikaisuuksia.
Ja miksi sen työnantajan pitäisi tietää ettet sä aio tehdasorjana lopun ikääsi pyöriä?
Kauheeta selittelyn makua,tarkoitus olisi että kyseinen ihminen työllistäisi itsensä sen ajan että löytää niitä oman alan töitä,ne kun tuntuu olevan melko kiven alla itse kullakin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Ja miksi sen työnantajan pitäisi tietää ettet sä aio tehdasorjana lopun ikääsi pyöriä?
Ehkä työnantaja tajuaa sen itsekin, kun esim. sairaanhoitaja tai lentokapteeni tulee hakemaan töitä tehtaalta?

Ja hei, sä olet itsekin työttömänä, vailla aikomusta mennä töihin, eli ei sulla oikein ole varaa arvostella & vaatia että tietyn alan ammattilaisen olisi tehtävä toisen alan töitä kunnes oman alan duunia löytyy, vai onko? :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paremminkin uskalleta, kun huomataan että koulutuksesta ei olekaan apua. Ja tietysti miten rahoittaisi lisätutkinnot, jos samantasoinen tai ylempi on jo plakkarissa.
Aika monelle duunarialalle pääsee opiskelemaan oppisopimuksella, joten ei raha ole este. Mikäänhän ei estä jatkamasta sitä työnhakua omalle alalleen koulutuksen aikana. Tietysti jos on sitä mieltä että on maisteriksi syntynyt eikä "alempi" työ kelpaa, niin sille ei voi mitään.

Onko se ihan oikeasti korkeakouluopintojen jälkeen ylevämpää maata kotona työttömänä kuin mennä opiskelemaan jotain muuta alaa, jos työnhaku näyttää venähtävän? Sehän ei sitä korkeakoulututkintoa mitenkään poista tai alenna, mutta on ainakin jotain järkevää tekemistä odotteluaikana.
En ole maisteriksi syntynyt, amiksen olen käynyt ennen yliopistoa. Mutta minne pääsisi oppisopimukseen, kun täällä on pilvin pimein koulusta valmistuneita. Ja noi mitkä ovat päässeet muuten töihin, niin ovat jo osanneet ennestään työnsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Jos sut otetaan kun sulla on kuitenkin se työnhaku päällä omalle alalle ja ehkä työnantaja ajattelee että otetaanpa sun tilalle joku joka todennäköisemmin jää niitä etikettejä lätkimään hieman pidemmäksi aikaa (eli hän jolla ei aktiivista työnhakua omalta alaltaan todennäköisesti ole päällä samaan aikaa kun etikettejä lätkii).
Monilla teollisuuden aloillahan ei ole pitkäaikaistyötä tarjolla,vaan määräaikaisuuksia.
Ja miksi sen työnantajan pitäisi tietää ettet sä aio tehdasorjana lopun ikääsi pyöriä?
Kauheeta selittelyn makua,tarkoitus olisi että kyseinen ihminen työllistäisi itsensä sen ajan että löytää niitä oman alan töitä,ne kun tuntuu olevan melko kiven alla itse kullakin.
Ei mitään selittelyn makua vaan erilaisia tilanteita minkä seurauksena joku täysin työkykyinen ihminen voi jäädä työttömäksi aktiivisesta työnhausta riippumatta. Kun kaikilla ei vaan yksinkertaisesti voi käydä niin hyvä tuuri että saa edes sen viidennen työpaikan jota hakee (toki olis hienoa jos sais).
Maailma ei ole mustavalkoinen.

(ja mä olen ollut valmis itse tekemään kaikenmaailman "paska duuneja", kuten siivoamaan ja olen niitä sitten tehnytkin. Silti en kuvittele että jos mä olen jonkun siivous keikan saanut, pidemmänkin, että kaikki saisi)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Qaz:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Onko se ihan oikeasti korkeakouluopintojen jälkeen ylevämpää maata kotona työttömänä kuin mennä opiskelemaan jotain muuta alaa, jos työnhaku näyttää venähtävän?
On järkevämpää
Yhden tutkimuksen mukaan Qaz on oikeassa. Jos menet muihin töihin, niin todennäköisesti et saa oman alan töitä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ap: sä varmaan koko ketjussa puhut nyt terveistä, kaikille aloille työkykyisistä ihmisistä...eikö?
Tottakai =)
Enhän mäkään nyt sairaita ihmisiä töihin laittaisi.
Minä olen terve ainakin päällepäin, mutta en ole löytänyt töitä. Tuollaisessa harjoittelussa tarkkaavaisuushäiriö voi tosin näkyä, mutta moni tuttunikaan ei pidä minua kuin jotenkin erikoisena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Tottakai =)
Enhän mäkään nyt sairaita ihmisiä töihin laittaisi.
Hjuva. Sillä yllättävän moni työtön on jollain tavalla terveydellisesti rajoittunut ottamaan vastaan mitä tahansa työtä.
Jep. Esimerkiksi niinkin pieni asia kuin oireeton astma tai allergiat voivat estää pääsyn siivoushommiin, tehtaalle, arkiston tyhjennykseen (tämä tuli vastaan omalla kohdalla joskus), kylmässä ilmassa työskentelyyn...
Atooppinen ihottuma voi olla este esim. hoitotyössä toimimiselle: kädet on oltava kunnossa.
Tietynlaisesta migreenistä kärsivä ei ehkä voi työskennellä näyttöpäätteellä.
Jne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Tottakai =)
Enhän mäkään nyt sairaita ihmisiä töihin laittaisi.
Hjuva. Sillä yllättävän moni työtön on jollain tavalla terveydellisesti rajoittunut ottamaan vastaan mitä tahansa työtä.
Jep. Esimerkiksi niinkin pieni asia kuin oireeton astma tai allergiat voivat estää pääsyn siivoushommiin, tehtaalle, arkiston tyhjennykseen (tämä tuli vastaan omalla kohdalla joskus), kylmässä ilmassa työskentelyyn...
Atooppinen ihottuma voi olla este esim. hoitotyössä toimimiselle: kädet on oltava kunnossa.
Tietynlaisesta migreenistä kärsivä ei ehkä voi työskennellä näyttöpäätteellä.
Jne.
Äitini on laitoshuoltajana sairaalassa. Hänellä on atopia, siitepölyallergia sekä astma. Tosin sairaspoissaoloja tulee aika paljon, mutta on tottunut kun on ollut koko elämänsä tukkoinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äitini on laitoshuoltajana sairaalassa. Hänellä on atopia, siitepölyallergia sekä astma. Tosin sairaspoissaoloja tulee aika paljon, mutta on tottunut kun on ollut koko elämänsä tukkoinen.
Eihän ne irtisano laitoshuoltajaa tuon takia, mutta tuskin palkkaisivat uutta astmaattista & allergista laitoshuoltajaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äitini on laitoshuoltajana sairaalassa. Hänellä on atopia, siitepölyallergia sekä astma. Tosin sairaspoissaoloja tulee aika paljon, mutta on tottunut kun on ollut koko elämänsä tukkoinen.
Eihän ne irtisano laitoshuoltajaa tuon takia, mutta tuskin palkkaisivat uutta astmaattista & allergista laitoshuoltajaa.
Voi myös miettiä, onko järkevää omaa terveyttään työn takia riskeerata... itse en tahtoisi niin tehdä.
 
jokuvain
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Te jotka olette aina saaneet työpaikan niin miten olette myyneet itsenne sisään? Oletteko luonteeltanne esim. puheliaita ja ulospäinsuuntautuneita?
En ole kamalan puhelias, enkä ulospäinsuuntautunut. Tulen kuitenkin hyvin ihmisten kanssa toimeen, olen kohtelias ja ystävällinen, vaikka olenkin perusluonteeltani suht koht hiljainen ja ujo. Olen ollut rehellinen työnantajille, työhaastatteluihin aina etukäteen hiukan miettinyt että mitä saatetaan kysyä ja pohtinut mitä kerron itsestäni. Mietin myös mistä kokemistani asioista tai aiemmista töistä olisi hyötyä juuri tähän työhön (jos vaikka työpaikka on ollut semmoinen, etten ihan vastaavanlaista olisikaan aiemmin tehnyt).
 
jokuvain
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko joku saanut töitä, täyttelemällä netissä niitä avoimia hakemuksia? eli yrityksen sivulla on kaavake johon voi ilmoittaa halukkuutensa töihin. Mä aina käyn uusimassa niitä, mut koskaan ei oo tärpänny :snotty: Useat tosin on elintarvikealanyrityksiä eikä mulla ole sen koulutusta.
Oon päässy, mutta semmoselta alalta missä nyt onkin "aina" töitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Ja miksi sen työnantajan pitäisi tietää ettet sä aio tehdasorjana lopun ikääsi pyöriä?
Ehkä työnantaja tajuaa sen itsekin, kun esim. sairaanhoitaja tai lentokapteeni tulee hakemaan töitä tehtaalta?

Ja hei, sä olet itsekin työttömänä, vailla aikomusta mennä töihin, eli ei sulla oikein ole varaa arvostella & vaatia että tietyn alan ammattilaisen olisi tehtävä toisen alan töitä kunnes oman alan duunia löytyy, vai onko? :)
Kuule,tehdastöissäkin on ammattikuntia laidasta laitaan.
Ja mulla on työvoimatoimistolle ens viikolle aika ja tottahan toki mä voisin töihin vaikka heti huomenna lähteä,kyllä mä olen siihen valmis =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äitini on laitoshuoltajana sairaalassa. Hänellä on atopia, siitepölyallergia sekä astma. Tosin sairaspoissaoloja tulee aika paljon, mutta on tottunut kun on ollut koko elämänsä tukkoinen.
Eihän ne irtisano laitoshuoltajaa tuon takia, mutta tuskin palkkaisivat uutta astmaattista & allergista laitoshuoltajaa.
Mutta monet joutuvat jättämään työnsä sen takia,kun heille on tullut se allergia töissä ollessaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Tottakai =)
Enhän mäkään nyt sairaita ihmisiä töihin laittaisi.
Hjuva. Sillä yllättävän moni työtön on jollain tavalla terveydellisesti rajoittunut ottamaan vastaan mitä tahansa työtä.
Jep. Esimerkiksi niinkin pieni asia kuin oireeton astma tai allergiat voivat estää pääsyn siivoushommiin, tehtaalle, arkiston tyhjennykseen (tämä tuli vastaan omalla kohdalla joskus), kylmässä ilmassa työskentelyyn...
Atooppinen ihottuma voi olla este esim. hoitotyössä toimimiselle: kädet on oltava kunnossa.
Tietynlaisesta migreenistä kärsivä ei ehkä voi työskennellä näyttöpäätteellä.
Jne.
Enhän mä ole missään sanonut että esim ihminen jolta puuttuu molemmat kädet,menisi esim sellaiseen työhön mihin niitä käsiä tarvitaan :eek:
 
vieras
Bad Virgin, mainitsit että kaverisi ovat työllistyneet hyvin täällä Itärajalla. Voitko tarkemmin kertoa miten he ovat saaneet työnsä, jos siitä saisi vinkkejä työn hakuun. Alkaa jo pännimään tämä työttömyys. Ja olen ihmistyyppiä jota ei juuri mikään asia pänni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Bad Virgin, mainitsit että kaverisi ovat työllistyneet hyvin täällä Itärajalla. Voitko tarkemmin kertoa miten he ovat saaneet työnsä, jos siitä saisi vinkkejä työn hakuun. Alkaa jo pännimään tämä työttömyys. Ja olen ihmistyyppiä jota ei juuri mikään asia pänni.
Ei ne mun kavereita ole,vaan fakta on,että 80% summan tehtaan irtisanotuista on saanut alle puolessa vuodessa töitä.
Ahkeraa hakemusten täyttöä ja soittelua eri paikkoihin,kyllä se sullekin vielä onnistaa ja saat työpaikan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Bad Virgin, mainitsit että kaverisi ovat työllistyneet hyvin täällä Itärajalla. Voitko tarkemmin kertoa miten he ovat saaneet työnsä, jos siitä saisi vinkkejä työn hakuun. Alkaa jo pännimään tämä työttömyys. Ja olen ihmistyyppiä jota ei juuri mikään asia pänni.
Ei ne mun kavereita ole,vaan fakta on,että 80% summan tehtaan irtisanotuista on saanut alle puolessa vuodessa töitä.
Ahkeraa hakemusten täyttöä ja soittelua eri paikkoihin,kyllä se sullekin vielä onnistaa ja saat työpaikan.
 

Yhteistyössä