Uskooko kukaan siihen,että töitä ei löydy vaikka niitä etsii?!

Alkuperäinen kirjoittaja veras:
Varmasti löytyy, jos on valmis mihin vaan työhän. Omaa koulutusta vastaavaa työtä voikin olla sitten hankalampi löytää.
Niin voikin olla,mutta jos mä en löytäisi heti oman alan töitä,niin ottaisin jonkun toisen paikan vastaan ja siinä samalla etsisin oman alani töitä.
 
...
Riippuu vähän. Esim. jos haluaisin nyt töitä, niin olen varma, että jotain hommaa löytyisi, jos ei nirso ole. Mutta alaikäisenä kesätöiden etsiminen oli kyllä ihan hommansa. Mulla on karvaita kokemuksia, kun soitin päivittäin kymmeniin paikkoihin kuukausitolkulla eikä töitä saanut kun suhteilla. Silloin kun vanhemmat kehtasi tulla sanomaan että kyllä töitä on jos vaan etsis, niin kyllä itku meinas tulla...
 
Minna
Riippuu paikkakunnasta missä asuu. Itse asun maalla...ja lähimpiin kaupunkeihin on matkaa 50km...täällä tuntuu, että haetaan vain sairaanhoitohenkilökuntaa yms. hoivahenkilkökuntaa tai ravintolaimmeisiä. Jos lähtee siivoamaan ja työmatka on yhteensä 100km/pvä...niin jokainen voi laskea, että kannataako näillä bensanhinnoilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Riippuu paikkakunnasta missä asuu. Itse asun maalla...ja lähimpiin kaupunkeihin on matkaa 50km...täällä tuntuu, että haetaan vain sairaanhoitohenkilökuntaa yms. hoivahenkilkökuntaa tai ravintolaimmeisiä. Jos lähtee siivoamaan ja työmatka on yhteensä 100km/pvä...niin jokainen voi laskea, että kannataako näillä bensanhinnoilla.
Kannattaisko sitten muuttaa lähemmäs palveluja?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Jos on valmis tekemään mitä vaan millä palkalla vaan niin varmaan jotain löytyy. Mutta ei se aina kannata.

Eikä työnantaja halua palkata ylikoulutettuja.
Että mielummin sossun luukulle vai?

Alipalkattuun hommaan ei kannata mennä jos saa ansiosidonnaisella enemmän.
Näin. Minäkin saan käteen liitonrahoja melkeen samanverran mitä kaveri saa töistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Jos on valmis tekemään mitä vaan millä palkalla vaan niin varmaan jotain löytyy. Mutta ei se aina kannata.

Eikä työnantaja halua palkata ylikoulutettuja.
Että mielummin sossun luukulle vai?

Alipalkattuun hommaan ei kannata mennä jos saa ansiosidonnaisella enemmän.
Joo,totta.
Mäkin tienaan melko hyvin kotona olemalla.
Mutta jos joutuisin sossun luukulle menemään,niin sitten menisin ennemmin töihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja veras:
Varmasti löytyy, jos on valmis mihin vaan työhän. Omaa koulutusta vastaavaa työtä voikin olla sitten hankalampi löytää.
Niin voikin olla,mutta jos mä en löytäisi heti oman alan töitä,niin ottaisin jonkun toisen paikan vastaan ja siinä samalla etsisin oman alani töitä.
Ei työnantaja välttämättä halua palkata silloin sinu. Jos ajattelee sinun etsivän alan töitä ja vaihtavan heti kun pysyty. Silloin sun työmotivaatio ei ole kauheen korkeella eikä sinuun kannata "sijoittaa"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Jos on valmis tekemään mitä vaan millä palkalla vaan niin varmaan jotain löytyy. Mutta ei se aina kannata.

Eikä työnantaja halua palkata ylikoulutettuja.
Että mielummin sossun luukulle vai?

Alipalkattuun hommaan ei kannata mennä jos saa ansiosidonnaisella enemmän.
Joo,totta.
Mäkin tienaan melko hyvin kotona olemalla.
Mutta jos joutuisin sossun luukulle menemään,niin sitten menisin ennemmin töihin.
Mäpäs en käy sossunluukulla :D
 
Vieras
En vuosi sitten olis uskonut, mutta nyt kun katsoo uutisia ja joka päivä jossain lomautetaan satoja ja tehtaita sulkee ovensa lopullisesti niin en enää epäile. On se varmaan aika paljon vaikeampi saada töitä kun hakijoita on moninkertainen määrä ja samaan aikaan kukaan ei enää uskalla palkata uusia työntekijöitä.
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Riippuu paikkakunnasta missä asuu. Itse asun maalla...ja lähimpiin kaupunkeihin on matkaa 50km...täällä tuntuu, että haetaan vain sairaanhoitohenkilökuntaa yms. hoivahenkilkökuntaa tai ravintolaimmeisiä. Jos lähtee siivoamaan ja työmatka on yhteensä 100km/pvä...niin jokainen voi laskea, että kannataako näillä bensanhinnoilla.
Kannattaisko sitten muuttaa lähemmäs palveluja?
ai kaikkien pitäisi muuttaa kehäkolmosen sisäpuolelle? koko muu maa vaan tyhjäksi ja kaikki pääkaupunkiseudun slummeihin!
entä jos puolisolla on töitä siellä sen hetkisellä paikkakunnalla. pitääkö sen irtisanoutua ja muuttaa työttömäksi sinne suureen maailmaan, että toinen saa töitä.
monia muitakin syitä on, miksi ei saa töitä.
älä heittäydy noin yksinkertaiseksi.
 

Yhteistyössä