Mun kuopus on saman ikäinen kuin sinä ja hänellä ala-asteella matematiikan tuntikin aloitettiin rukoilemalla Jeesusta.Alkuperäinen kirjoittaja edellinen:korjaus siis musiikin tunnilla virsiä lauleskeltiin
tässä se tuli, yleissivistys. nimenomaan yleissivistävää, ei koulun uskonnontuntien tarkoitus ole tehdä kenestäkään hihhulia tai käännyttää. mutta kovasti vanhemmat sitä juuri pelkäävät. itse asiassa jos eivät itse usko ja omasta mielestään kaikki on satua niin mitä pelkäämistä siinä on? paitsi tietysti se, että lapsi saattaisikin kiinnostua uskonnosta joka olisi sitten taas maailmanloppu niille vanhemmille jotka kiihkeästi uskontoa vastaan taistelevat.Alkuperäinen kirjoittaja Leenu-74:mutta mielestäni noiden kyseisten asioiden tunteminen kuuluu yleissivistykseen. Nuo asiat ympäröivät kuitenkin suomalaista joka puolella, että jos olisin uskonnoton, haluaisin kuitenkin lapseni tietävän noista asioista. Ihan niin kuin haluan heidän tietävän muistakin uskonnoista ja kulttuureista.
Vaarana on aina tietysti se, että lapsi kiinnostuu niistä muullakin tasolla.
Nyt vuosisadan "typerimpiä" kysymyksiä. Kun puhutte ja vetoatte aina yleissivistykseen. Eikö ET-opetus sitten ole yleissivistävä? Eikö tuo lista ole erittäin monelta kannalta katsottuna erittäin kattava yleissivistyksen kannalta. Ja onko niin, ettei kristinuskosta voi oppia mitään yleissivistävää ellei istu siellä uskonnontunnilla? Koska se on AINOA paikka, jossa lapsi sitä sivistystä siitä voi saada? Eihän se nyt hyvät ihmiset noin mene.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:tässä se tuli, yleissivistys. nimenomaan yleissivistävää, ei koulun uskonnontuntien tarkoitus ole tehdä kenestäkään hihhulia tai käännyttää. mutta kovasti vanhemmat sitä juuri pelkäävät. itse asiassa jos eivät itse usko ja omasta mielestään kaikki on satua niin mitä pelkäämistä siinä on? paitsi tietysti se, että lapsi saattaisikin kiinnostua uskonnosta joka olisi sitten taas maailmanloppu niille vanhemmille jotka kiihkeästi uskontoa vastaan taistelevat.Alkuperäinen kirjoittaja Leenu-74:mutta mielestäni noiden kyseisten asioiden tunteminen kuuluu yleissivistykseen. Nuo asiat ympäröivät kuitenkin suomalaista joka puolella, että jos olisin uskonnoton, haluaisin kuitenkin lapseni tietävän noista asioista. Ihan niin kuin haluan heidän tietävän muistakin uskonnoista ja kulttuureista.
Vaarana on aina tietysti se, että lapsi kiinnostuu niistä muullakin tasolla.
no eipä hätää, viiskytä vuotta kun mennään eteenpäin niin se on islam mitä suomenkin kouluissa opetetaan ja niille on sitten pakko osallistua tai tulee raipasta. sitäkö te tahdotte?
Sinulla on hyvin samanlaiset arvot, kuin minulla =) .Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:Kuulostaa siltä että en laittaisi lasta tunneille. En haluais että lapsi oppisi koulussa että kirkon homoja vihaava, ihmistä alempana olevien muiden eläinten julman hyväksikäytön salliva jumala olisi lapselle joku turva. Haluamme opettaa suvaitsevaisuutta ja eettistä toimintaa lapsille, esim. että toisia ihmisiä täytyy kunnioittaa heidän itsensä takia eikä vain siksi että se olisi syntiä josta saa itse rangaistuksen jos niin ei tee,
Tuota.. Tämä ketju nyt oli suunnattu uskonnottomille, joten päätelmäsi ovat hieman hataralla pohjalla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ketjun perusteella voisi tehdä varmaankin jonkinlaisen palstan kävijöiden yhteiskunnallisesta koostumuksesta. 85% suomalaisista kuuluu ev.lut seurakuntiin. Palstan kirjoitusten perusteella 95% palstalaisista on ateisisteja tai jonkun muun uskontosuunnan edustajia. Tästä ja monista muistakin ketjuista voi päätellä, että Kaks Plussan seuraajista valtava enemmistö edustaa erilaisia seksuaalisia ja uskonnollisia vähemmistöjä, rokotusvastaista pientä ryhmää ja täysimettäjiä. Kunn sitten laskee vielä nämä yhteen, niin keskustelijat taitavat edustaa. 1,5% suomalaista ja heidän näkemyksiään ja siihenkin menee vielä mukaan maahanmuuttajien vaimojen osuus.
Ketjun otsikon kysymys oli osoitettu ei-ev.lut.-ihmisille. Vastauksista voi päätellä että myös ev.lut.-kirkkoon kuuluvat ymmärtävät lukemansa!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ketjun perusteella voisi tehdä varmaankin jonkinlaisen palstan kävijöiden yhteiskunnallisesta koostumuksesta. 85% suomalaisista kuuluu ev.lut seurakuntiin. Palstan kirjoitusten perusteella 95% palstalaisista on ateisisteja tai jonkun muun uskontosuunnan edustajia. Tästä ja monista muistakin ketjuista voi päätellä, että Kaks Plussan seuraajista valtava enemmistö edustaa erilaisia seksuaalisia ja uskonnollisia vähemmistöjä, rokotusvastaista pientä ryhmää ja täysimettäjiä. Kunn sitten laskee vielä nämä yhteen, niin keskustelijat taitavat edustaa. 1,5% suomalaista ja heidän näkemyksiään ja siihenkin menee vielä mukaan maahanmuuttajien vaimojen osuus.