Alkuperäinen kirjoittaja no:
kuinkas moni teistä "uskonnontuntien"vastustajista itse oli ala-asteella uskonnon tunnilla?Ja jos olitte niin tuliko teistä hihhuleita?ja jos ei tullut niin mitä pelkäätte?ja sinulle joka väitit että Jeesuksen elämästä lapsena ei kerrota raamatussa niin otapa kyseinen kirja käteesi (tai selvää asioista)ennen kuin moista väität....
Olin uskonnon tunneilla. Ensin tuli hihhuli, sitten ateisti. Uskonnon tunnit olivat osatekijänä sopassa. Seurakunnan kerho ennen koulua myös, samoin kuin tunteikas rippileiri myöhemmin. Iltarukous opetettiin kotona eikä juuri muuta.
Sanoin jo aikaisemmin että haluan välttää hämmennystä lapsessani. Jos kotona ei uskota jumalaan, ja luulen että se tulee lapselle selväksi ennen koulun alkua, on huono asia että lapsi hämmentyy uskonnon tunneilla, kun siellä kerrotut asiat ovat ristiriidassa kodin näkemysten kanssa.
Mieti sinä laittaisitko itse lapsesi islamin uskon tunneille. Jos vaikka osaisit kuvitella sellaisen hypoteettisen tilanteen, että opettaja olisi hyvin maltillinen muslimi. Pelkäisitkö että lapsestasi tulisi muslimihihhuli, vai mikä estää laittamasta lastasi sinne tunnille?