Uskaltaisitko syödä Panacodia, jos olisit kaksin 4kk lapsen kanssa yön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hops"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hops"

Vieras
Tuossapa se kysymys.. On jo muutaman päivän särkenyt selkää ja hartioita aivan helvetisti. Burana ei tähän enää auta (ja se loppuikin sopivasti juuri tänään), joten mietin uskaltaisinko ottaa vahvempaa lääkettä.

En ole syönyt noin "kovia" särkylääkkeitä aikoihin, mutta tiedän, että se auttaisi tähän kipuun ja voisin nukkua. Toisaalta taas mies lähtee tunnin päästä töihin ja jään 4kk lapsen kanssa yksin yöksi. Pelottaa, että mitäs jos Panacod pistää pään niin sekaisin, etten vaikka herää tai kaadun maitoa hakiessa tms. Lapsi siis vielä heräilee noin kolmen tunnin välein.

Muutahan tuo lääke ei tee, kun vie yöksi kivun pois. Parannahan se ei mitään.. siksikin mietin, että onko sen syöminen ns. turhaa. En osaa päättää stressaanko nyt turhasta, ongelmahan ratkeaisi kun lopettaisi miettimisen ja menisi särkyineen sänkyyn.

Toki tiedän, että lääkkeiden vaikutus on yksilöllinen, mutta uskaltaisitko sinä syödä noin vahvaa särkylääkettä?

Minä en uskalla syödä silloin kun olen lasten kanssa kotona "keskenämme", koska kokemuksesta tiedän, että ensin menee jaloista toimintakyky ja sitten sammun muuten.

on toki mahdollista että panacodi vaikuttaa kuvailemallasi tavalla.. mutta yleensä se vain auttaa juurikin siihen että vie kivut pois ja heräät kyllä yöllä lapsesi kitinään / huutoon.. ja tuskin kaadut kävellessä.. en jaksa uskoa ainakaan.. mutta jos pelottaa että jotain käy niin voithan toki ottaa puolikkaan panacodin ja katsoa josko se auttaisi edes pikkuisen..?

Uskallan. Ja olen monen monta kertaa syönytkin. Panacodin lisäksi mulla menee muutama muukin tabu siinä samassa naamaan, eli melkoinen coctail on aina kipuiltoina tiedossa.

Ilmankaan en voi olla, joten eipä paljon jää vaihtoehtoja.

Jos et ole ennen kokeillut, niin tee niin, että otat vaan yhden (mikä muutenkin varmaan riittää ja sillä pitää aloittaa) ja sitten pariksi toisen tavallista parasetamolia, niin sen teho tulee täyteen (1g). Yhdestä ei mene sellaiseen kuntoon, etteikö heräisi, jos lapsi nukkuu vieressä. Et myöskään tule kaatumiskuntoiseksi. Panacod on miedoin opiaattivalmisteista.

Itse en uskaltais. Mulla tehoaa jo tavallinen parasetamoli sen verran hyvin että pelkäisin miten sekasin nuppi menee,tai just että heräänkö vauvan itkuun/unohdanko nostaa sen pois vierestäni ennen kun nukahdan ja sit unissani käännyn sen päälle.. Mut jos mulla olis niin pahat kivut että haluaisin lääkkeen ottaa niin pyytäisin jonkun meille/menisin vauvan kanssa vanhemmilleni yöksi.

Mä en uskaltaisi ottaa, jos en olisi lapsen syntymän jälkeen syönyt ja jäisin yksin. Jos lääke vaikka tekisikin tepposet. Odottelisin yötä, jolloin mieskin on kotona.

[QUOTE="vieras";25180728]Jos et ole ennen kokeillut, niin tee niin, että otat vaan yhden (mikä muutenkin varmaan riittää ja sillä pitää aloittaa) ja sitten pariksi toisen tavallista parasetamolia, niin sen teho tulee täyteen (1g). Yhdestä ei mene sellaiseen kuntoon, etteikö heräisi, jos lapsi nukkuu vieressä. Et myöskään tule kaatumiskuntoiseksi. Panacod on miedoin opiaattivalmisteista.[/QUOTE]

Minä nukun sikeästi monta tuntia enkä herää mihinkään ääniin. Kerran otin ajattelemattomuuttani kaksi ja aamulla oli vaikea päästä ylös sängystä. Hetken luulin jo otaaneeni yliannostuksen.

kyllähän tuo lääke muakin väsyttää, ja joskus tulee sellanen mukava olo.
heräätkö muuten helposti vauvan kanssa kun se herää?
itselläni lapset ei ole enää sen ikäisiä että heräävät öisin ja jos heräisivät niin tuisivat jo korvanviereen kiljuun. oon herkkäuninen ja herään unta antavankin unesta kolaukseen.

Herään joo helposti vauvan heräämiseen. Yleensä oikeastaan jotenkin havahdun jo ennen kuin lapsi ehtii varsinaisesti kitistäkään. Hän herää oikeastaan pelkästään nälkäänsä, ei siis vaadi öisin muuta kuin syöttämisen ja yleensä nukahtaa samantien uudelleen. Meillä syödään pullosta niin itselleni toki tulee yön aikana muutama reissu ylös sängystä ja keittiöön.

Ehkä mä vielä tämän yön yritän pärjäillä ilman ja ensi yönä otan lääkkeen niin, että menen samaaan aikaan vauvan kanssa sänkyyn. Siinä on kuitenkin sitten yli 4 tuntia niin, että mieskin on kotona. Luulisi siinä ajassa jo pahimman sekoilun näkevän, jos sellaista on tullakseen :)

Muoks Oho enpäs muistanut, että tein tämän aloituksen harmaana. t: ap :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä