Pari lestadiolaista tunsin, ja tuli nyt mieleen kun ne kouluaikoina puhuivat tuosta uuslestadiolaisuudesta.
Mitäs se sit on? Onko samat "säännöt" kuin vl?
Mitäs se sit on? Onko samat "säännöt" kuin vl?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja höpönassuinen Homsantuusa:Googlettamalla löysin:
Uuslestadiolaisuus on sitä, että yleisimmin vanhoillislestadiolainen, mahdollisesti myös muun suunnan lestadiolainen jättää liikkeen, mutta säilyy edelleen uskovaisena.
Näin hänen mukanaan seuraa väkisinkin joitain käsityksiä, mitä ovat omaksuneet liikkeessään. Osa vain vaihtuu uusiksi käsityksiksi.
Uuslestadiolaisuus on sitä, että ihminen on päättänut uudistaa omia käsityksiään, mutta hänellä on säilynyt tiettyjä elementtejä vanhoillis tai vaikkapa esikoislestadiolaisuudesta.