Uskaltaako ottaa lainaa näin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä maksetaan lainoja semmoinen 630 euroa kuussa noilla tuloilla. Se on meille maksimi. On kylläkin omakotitalo, eli remppaakin tms riittää ja lämmitykseen, veteen jne menee tietysti semmoinen 100-200/kk. Mut en jaksais kituutta - vaikka välillä nytkin saa kun ei osaa rahaa kunnolla käyttää ;)

no hö, olin niin laskeskellut, että meillä menee asumiseen nytkin saman verran kuussa eikä taloudellinen tilanne muuttuis mihinkään, paitsi että omaa maksettain. :( Nordeasta aateltiin...

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
no hö, olin niin laskeskellut, että meillä menee asumiseen nytkin saman verran kuussa eikä taloudellinen tilanne muuttuis mihinkään, paitsi että omaa maksettain. :( Nordeasta aateltiin...

Mutta omassa asunnossa on muiutakin kuluja kuin laina..

Oletteko käyneet neuvottelemassa lainasta?

muistakaa vielä lämmistyskulut, meillä menee 93 neliön talossa noin 100 e/kk sähköön.. hankittiin kyllä ilmalämpöpumppu viime vuonna et on voinu laskea mut nyt ainakin tää jakso maksetaan 300e:n sähkölasku 3 kk välein... huh.. + kaikki muu juokseva kulu

Uskaltaisimme. Tuossa jäisi nettona lainan ja vastikkeen jälkeen 2200 euroa. Meillä jää tällä hetkellä viidellä asumismenojen jälkeen 2000 euroa. Soskun raja teillä olisi noin 1200 euroa asumiskulujen jälkeen, mikä on käytännön minimi joka pitää jäädä jos toinen joutuu työttömäksi.

Siis mä en ymmärrä miksi ei?
Jos korkojen nousua pelkäätte, miksi ette ota tasaerälainaa, jolloin kuukausierä ei muutu vaikka korot nousevat?

Kaikkia ei myöskään uhkaa työttömyys...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin, olen kyllä laskenut mukaan yhtiövastikkeen, veden ja sähkön. Ollaan menossa ensiviikolla pankkiin neuvottelemaan...

200 euroa riittää kuussa jos ei ole remontoitavaa.

Meillä jää käteen aika saman verran ja meillä on lainaa n. 190 000?. Maksetaan lainaa 1100 + omakotitalon asumiskulut ja ihan hyvin ollaan pärjätty. Luuleeko nuo, jotka ihmettelevät, saatteko lainaa, että nuo tulot on bruttona??!!

200 euroa riittää kuussa jos ei ole remontoitavaa.

Juu, mutta luultavasti sitä remontoitavaakin tulee ennen pitkää.

meillä kanssa haetaan kohta lainaa ja noilla tuloilla saa 160 000e.

Kyse on siitä miten todistatte selviytyvänne. Kunnon laskelmat ja todisteet käytetyistä menoista muutaman kuukauden ajalta riittää kääntämään päät.

meillä lainan lisäksi:
-sähkö+vesi n.150-200e /kk
-tonttivuokra... ööh. 800e/vuosi?muistaakseni..
-vakuutus jotain ihan riittävästi...

meijän käteen jäävä tulo n. 4000-4400e/kk, maksetaan lainaa 800e/kk.. ihan riittävästi on.. korkeintaan 1000e voitaisiin maksaa. molemmilla on kyllä omat autot joihin uppoaa rahaa ja yksi hevonen. lapsia ei ole

meillä jää tasan tarkkaan tuon verran tällä hetkellä. en meidän tuloilla noin paljon uskaltaisi ottaa. meillä on kaksi kouluikäistä lasta joten kulutus on jo suurta.

Yhteistyössä